Aramszedo Ur:
Miert pont a 305,307 jar tobbnyire a 81-esen, a kicserelt, nagyobb teljesitmenyu motor indok?
302-essel mizus? A ZIU_k idei nagyjavitasaval mi van? Van mar valamelyik kocsi soron?
KaBa:
Latom kertel segitseget sitekeszites ugyeben, ha szukseges enis szivesen folajanlom szereny segitsegemet, mondj egy idopontot a megbeszelesre.
Lehet, hogy ismétlek, de családi tanácsra le kell írnom: A TROLIKAT MEG KELL HAGYNI!!! Külön a lelkemre lett kötve, hogy azt is irjam meg, miszerint a feleségem ragaszkodik hozzá. Különben nemrég olvastam, hogy Londonban ujra inditják a villamos járatok egy részét, mert óvják a környezetet.
Sziasztok Trolibaratok!
Elsokent udvozolnem illesf et, en tudom te ki vagy, majd felfedem magam.
Orulok ennek az oldalnak, kivaltkepp azert, mert akit megcsapott egyszer a trolik szele, az erzi igazan, mi az, hogy trolik nelkul Budapest. Spec a ligetet ziuk nelkul el sem tudom kepzelni... De gondolom, ti is igy vagytok ezzel kedves erzoszivu trolibaratok! Hat fogjunk ossze, es MENTSUK MEG A BUDAPESTI TROLIT!!!!!!!!!!!!! Nnagyon jo hogy ennyi jo fej van meg szegeny kis hazankban, akik atlatjak, hogy mar mindenben benne van a politika. Kemenyen. Csak az a gond, hogy pont azt akarjak megszuntetni, aminek ertelme van, ami kornyezetkimelo, minimalis raforditassal szinvonalas utazast tudnanak biztositani a pestieknek . De:ehelyett meg akarjak szuntetni. Vegulis a fejeseknek mindegy, aloluk ki sem szakad az Audi, nekik oly mindegy, hogy az a nagy piros vagy kek, van e ott font csapja vagy nincs, csak egy a fontos, minnel tobb penzt sikkasztani, es veszett vallalkozasokat folfuttatni ertelmetlen uzletekkel.
Nem engedhetjuk, hogy a Budapesti troli eme laikus barmok keze alatt legyen a multe!!
Koszonom, hogy levelemet vegigolvastatok, ha valamiben tudok segiteni, akkor irjatokk, es szeretnemm, ha reagalnatok levelemre.
Kollegammal tortent a mult heten:
Atjott a 73-assal az Andrassy-n, mikor Ganxta Zolee stilusban megszolalt az intercomon a sofor:
-KIRALY! (kis szunet) ...utca kovetkezik.
Egy megkeresest kaptam azugyben, hogy egyik kollegam a trolis markerpontok irant erdeklodik. Amennyiben van valami anyagotok, akkor irjatok a tsanyi@kma.bme.hu cimre. Halalos koszonet!
Ma kozlekedo jarmuvek:
200-as palyaszamu trolik = IK 280-as kasztni, Ganz berendezes - csuklos trolik, a regebbi ikarusz karosszeriaval. Elofordulas: 72, 75, 77, 79, 81, 82, 83
400-as palyaszamu trolik = Ik 435 T ezek is csuklos trolik, uj kozepmagas padlos ikarusz karosszeriaval. Elofrdulas: 80 (neha 81-esen is)
800-900-as palyaszamu = ZIU-9-es tipus szolo trolik, szovjet gyartmanyuak. Elofrdulas: 70,73,74.76,78
Csak a vicc kedveert ideirom a regi tipusokat:
100-as majd, 470-480-as psz. sorozat (3 db.) MAVAG trolibusz, illetve Boveri:
100-as psz. sorozat MTB
200-300-as psz sorozat IK 60 T
400-as psz. IK 60 T csuklositva
500-as psz. sorozat ZIU 5-os
600-as psz. IK 260 T
100-as psz. sorozat: IK 280 T
Kezdetektől olvasója vagyok a topic-nak, de egy jó ideje már nem irtam. Ha valaki lenne oly kedves, és írna egy hevenyészett szótárat laikusoknak, akkor tudnám, hogy miket írogattok 280, lk... szóval nem mondanak sokat, mit csináljak...
Tehát nyitottabb lehetne a topic, és nem fordulna ki mindenki ahogy benézett egyből.
Csak pár szóban a Bp-i trolikról. Típusok, és külső jegyek, hogy azt mondhassam: Ja, az!
"Egyébként ezeknek inkább a selejtek között kéne állni, mármint a 435-öknek. Csak a gond van velük.
Az Ik 280-ok sokkal strapabiróbbak. de ez külön téma. "
érdekes már a Városi... topicban is elhangzott, hogy a 280-asok strapabíróbbak mint a 435-sök, csak ott a buszokkal kapcsolatban (ha jól emlékszem Lajoska mondta)
"Közel kétszáz fotóm is van a troliktól (pl.karambolos trolik, Ik411 pályaszám nélkül, stb)."
izgalmasan hangzik!!!
Trolisok! nem akartok egy honlapot csinálni?
Ti adnátok a képeket&leirásokat, szakértelmet, mi meg a számítástechnika felén (szkennelés, html szerkesztés,stb) tudunk segíteni.
Egy trolis!
Köszi az infókat! Érdekes, hogy a 210-est már egy hónapja is láttam a 81-esen (igaz, csak egy-két napig), pedig több "forrás" is említi, hogy csak mostanában lesz meg a vizsgája...
Egy - szerintem - fontos észrevétel. Hangsúlyozzuk ki most már publikusan is, amit én is rosszul tudtam (de felvilágosítottak):
A 302-es nincs selejtezve, nem is lesz, alkatrészhiány miatt áll, felújítása (kiegészítése) pénz függvényében várható! Tehát ne "írjuk le", mint alkatrészbánya!!!
Sajnos kérdőre vonták, hogy mennyi közöm van a trolihoz. Próbálok érthetően, hétköznapi nyelven válaszolni, feltételezve, hogy nem mindenki jártas műszaki téren. Ez baj?
Na mindegy, vitázni utálok.
Egyébként akkor pár szót magamról:
1994 tavaszán jöttem trolibuszvezetőnek, azóta ezt csinálom. Mint sokan, én is a 70-en kezdtem, de már 2 éve csuklós vonalon dolgozom. Belépésem óta, a BKV-nál forgalomban lévő összes trolibusz típust vezettem már, azaz mindegyikre van típusvizsgám. Nagyon szeretem csinálni a munkámat, éppen ezért is bánt, hogy meg akarják szüntetni. Közel kétszáz fotóm is van a troliktól (pl.karambolos trolik, Ik411 pályaszám nélkül, stb).
Tehát egyáltalán nem állok messze tőle.
Ja, nem tudtam pontosan, hogy hány darab kék busz van a troligarázsban? Persze, mivel 2 hete betegen fekszem itthon.
Na, ennyit magamról.
Ui.: 2 hétig biztosan nem leszek, mert a kórházi lakosztályt fogom koptatni.
A 435-ök a 80-as vonalhoz tartoznak. Ezekből 15 darab van, de a 302-es fél éve félre van rakva alkatrész hiány miatt. (Meg most ebből pótolják a többi hiányát.) Szóval van 14 darab. Ha véletlenül mind jó, akkor marad belőlük 4. Ezeket be lehet osztani más vonalra is, főleg a 81-re. Ezért van ott sokszor 3-4 is. De. Ha a 80-on Ik 280-as megy, akkor a kocsikiadót nem érdekli a munkája és ezért odamegy a kocsi, ahova éppen sikerült írni. Sajnos ez van.
Egyébként ezeknek inkább a selejtek között kéne állni, mármint a 435-öknek. Csak a gond van velük.
Az Ik 280-ok sokkal strapabiróbbak. de ez külön téma.
Fok-Gyemes kocsik a következők: 205, 208, 212, 214, 215, 217, 224, 225, 234, 236, 237, 244, 256, 260, 263, 265, 274, 277.
Hamarosan kész, vagy már kész is van: 202, 210, 227, 255, 271 (?).
Na most, hogy ez miért ment el kétszer? 'ámítástechnika!
Hozzáértők! Minek alapján kevernek be a 81-esre naponta egy-négy 435-öst is? Azt hinném, hogy azok a 80-asra vannak beosztva, és elég rapszodikusan fordulnak elő itt is. Mi az elv a vonalra kibocsájtásoknál?