Csak nehogy művi terhességnek nézzenek minket és megszakítsanak!
Debrecenben jártam, sok szép trolitt láttam, 400-as úgy hallottam akar oszolni, a 800-as (IK415) meg észt lett. A 280-asoknak olyan ZIUs a kapcsolóhengerük. (Vagy mittom én hogy hogy hívják, szóval az az izé)
Miközben azon gondolkoztam miért pont a 73-76-78-ason lesz mérés, eszembe jutott DLala 4212-es hozzászólása a "Városi és elővárosi"-ban, mely így végződik:
És a rossz hírek. Ha tovább kell csökkenteni a teljesítményt, akkor eloször a 74A szunik meg, valamint nagy veszélyben van a 73 és a 78. Ez utóbbi kettonek gyenge a kihasználtsága, 3-4 megálló csak az eltérésük a 72-76-tól, illetve a 70-tol, ja és nagyon sok váltó kell miattuk. Egy db. troliváltó 1.4 M HUF. a 76-osról a SzigDani írta vhol, hogy a Lehel téren WCC építése alatt épített visszaív marad, mert lehet hogy betétjáratot indítanak, és talán ennek a létjogosultságát viszgálnák.
Ha jól tudom, ez valahogy úgy működik, hogy a kocsiszekrény állandó magasságot akar tartani. Ez a terhelés függvényében úgy lehetséges, hogy a légrugókban levő levegő nyomását növeli-csökkenti az automatika. Ha többen vannak rajta, nő a légnyomás (hogy a szint állandó maradjon), ezt lehet regisztrálni, és ebből jó közelítéssel visszaszámolható a terhelés "darab-ember"-re. Ha minden igaz, ezt még az út regisztrálásával is meg lehet spékelni, így tulajdonképpen megállóközönként is értékelhető az eredmény, de ebben már nem vagyok biztos. Szakértők! Nem mondtam nagy butaságot?
Nekem az rémlik, hogy sok-sok évtizede külön cég üzemeltette a buszt, vilit, földalattit, HÉV-et stb, és aztán jól egybeolvasztották, és ezzel megszüntették az egészséges versenyt (és ezzel együtt persze a színvonal emelkedésének lehetőségét is csökkentették).
Ez az utasszámlálás ahoz a tanulmányhoz kell, ami a trolikról szól és elméletileg február végére készen kellett volna lenni? Egyébként az most hol tart? Vagy titkos? Nem akarok vészmadár lenni, de a buszoknál milyen gyakran van utasszámlálás? Vagy ott minden buszba be van építve?
Fecó
Az kííírály, megnézem, ahogy a 73/76-os kanyarog azokban az utcákban. Le a kalappal a trolisok előtt. Én az első nap összetörném a szabálytalanul parkoló autókat dühömben.
ma olvastam, hogy utasszámlálás lesz, ezért
március 27-től április 2-ig a 73-as,
április 3-tól 9-ig a 78-as,
április 10-től 16-ig a 76-os csuklós,
míg ezen idők alatt a 72-es szóló lesz.
Azok a botváltós vidibuszok tényleg semmivel se kultúrosabbak a sokéves átlagnál. Menetrend tré maradt, buszok nem változtak, csak lassabbak lettek!
Nade ez Magyarország, és nem Bécs...
qjon:
"Vajon a vizfeju BKVnak miert nem erdeke a vonalak privatizacioja? Mert eddig berba adtak ugyan 3-4 kisjelentosegu vonalat, amely a 100egynehany vonalhoz kepest nevetseges arany. "
Mert ugye baromira tolongtak a cégek, hogy szeretnék bérbevenni a vonalakat? (Egy cég közül lehettett választani - így mit versenyeztessenek?)
"Es lass csodat azota ezeken a vonalakon szinvonalasabb buszok jarnak, az utasoknak jobb lett, a BKV megsem nagyon beszel a privatizacio folytatasarol."
1. Színvonalasabb? Legfeljebb tisztább. Nem nevezném 1999-2000-ben a magaspadlószintű buszokat, mechanikus váltóval színvonalas busznak.
2. Beszél, csak legfeljebb Te nem hallottál róla. (Konkrétumot ne kérdezz, én sem tudok róla többet, csak azt, hogy idén is szeretnének néhány járatot privatizálni)
Hozzászolásod többi részével maximálisan egyetértek.
Fecó
"Csaknem egymilliárd forintra lenne, szüksége a Szegedi Közlekedési Társaságnak (FKT) feladatai
maradéktalan ellátására. Az önkormányzati tulajdonú cég vezetői és a közgyűlés tagjai úgy vélik:részleges privatizációval megoldódhatna a fejlesztési program.
A cégnél KIEMELT FELADATNAK tartják a TROLIBUSZHÁLÓZAT fejlesztését, a villamospályák
felújítását, korszerű forgalomirányító és járműkövető, jegyérvényesítő, valamint utastájékoztatási rendszer kiépítését. Mindez közel egymilliárd forintba kerülne, amit csak
tőkebevonással, vagyis privatizációval lehetne
biztosítani. "
Vajon a BKV igen tisztelt vezetoinek eszebe jut e azz, hogy azon kivul, hogy allami tamogatast koveteljenek -- amiben azert van logika --, esetleg tanacskozzanak mas tomegkozlekedesi cegekkel?
Hogy lehet az, hogy Szegeden nem akarjak felszamolni a trolikat, villamosokat? Ami Pesten dragabb, az ott olcsobb, vagy hogy is van ez?
Nekem itt valahol -- magam sem tudom hol -- kilog a lolab a BKV reszerol....
Ami meg a privatizacio kerdeset illeti, nos hat Becsben is tobb ceg nyujtja a tomegkozlekedesi szolgaltatast, ha jol tudom (vannak piros-szurke es kek-feher festesu buszok, mas mas ceghez tartoznak), es lam a Becsi tomegkozlekedes szinvonalas es igenyes...
Vajon a vizfeju BKVnak miert nem erdeke a vonalak privatizacioja? Mert eddig berba adtak ugyan 3-4 kisjelentosegu vonalat, amely a 100egynehany vonalhoz kepest nevetseges arany. Es lass csodat azota ezeken a vonalakon szinvonalasabb buszok jarnak, az utasoknak jobb lett, a BKV megsem nagyon beszel a privatizacio folytatasarol.
Most olvastam egy interjút dr. Tölgyesi Vilmossal a Műszaki főmérnökség vezetőjével és a következő volt benne:
"Előnyben kell részesíteni azonban azokat az értéknövelő felújításokat, amelyek valamilyen támogatáshoz kapcsolódnak. Ily módon a környezetvédelmi alap céltámogatási pályázatán nyertes ZIU-9-esek felújítása is bekerül ebbe a körbe"
Mit jelent itt az, hogy értéknövelő? Változtatnak rajta valamit? Hány db.?
Fecó
Aramszedo Ur:
Miert pont a 305,307 jar tobbnyire a 81-esen, a kicserelt, nagyobb teljesitmenyu motor indok?
302-essel mizus? A ZIU_k idei nagyjavitasaval mi van? Van mar valamelyik kocsi soron?
KaBa:
Latom kertel segitseget sitekeszites ugyeben, ha szukseges enis szivesen folajanlom szereny segitsegemet, mondj egy idopontot a megbeszelesre.
Lehet, hogy ismétlek, de családi tanácsra le kell írnom: A TROLIKAT MEG KELL HAGYNI!!! Külön a lelkemre lett kötve, hogy azt is irjam meg, miszerint a feleségem ragaszkodik hozzá. Különben nemrég olvastam, hogy Londonban ujra inditják a villamos járatok egy részét, mert óvják a környezetet.