Ottjartunkkor a kovetkezo dolgokat hallottuk: 1994-ig naiv es nyeretlen vezetese volt Debrecennek. Ugy gondoltak, hogy a villany tisztabb a varosban, mint a gazbusz. Aztan jott 1994., lecsereltek a politikusokat, es rogton visszatert a Volan lobby (nem akarom a Volanosokat megserteni, de ez teny). A villanydelejnek kevesebb befolyasos embere maradt, igy csak 11 uj villamosa van a varosnak, van meg trutyi palya, es a troli doglodik. A DKV emberei viszont lelkesek, elszantak es nagyon szeretik a villanydelejt! Amugy fotok papiron a jovo heten, scan az idok soran majd eccer...
Pedig tolató trolit egészen közelről is láthattunk, sőt... :)))))
A Kálmán Imre utca végében minden Országház előtti megmozduláskor tolatnak a trolik. Valószínűleg a teljes forgalomelterelés miatt kell erre sort keríteni. Az Evita film forgatásánál természetesen nem lett volna képileg odaillő, ha a temetési menet jelenetben a háttérben ZIU trolik forgolódnak az argentin utcán.
Jézusúristen!
Már a 400-asok sincsenek?!
Nagyon befulladt Debrecenben a troliprogram... Pedig ha belegondolunk, 1986-tól kezdve egész tűrhetően ment a fejlesztés, a ZIU-k ott jó állapotban voltak/vannak... Ehhez képest eléggé tiszavirág volt mindez...
Hiába no, Debrecen már csak ilyen hely. Először majdnem az összes villamos, aztán most meg a trolik... Pedig lenne miből invesztálni amellett a tarifapolitika mellett...
Volt mar ilyen egyparszor, pl. amikor a holland kiralyno jott, akkor is tolatgattak a trolik.
Kerdes, hogy azert, mert akadalyoztak volna a forgalmat, vagy mert a BKV szegyelli az oreg lepukkant ZIU-kat :-))) ?
Gyerekek, tök érdekeset láttam szombaton!
(bocs, ha majd laikus módon fogalmazok)
A Kossuth téren ugyebár volt az a bizonyos "választásos" koncert, és ezért a 70-78-as trolik nem fordultak ki a Kossuth térre.
Ezért úgy fordultak meg, hogy a Kozma utcába fordulás után rögtön megálltak, és ott átrakták az áramszedőt arra a rövid másik vezetékre. Majd hátratolattak (azelőtt sose láttam még trolit tolatni) a visszakanyarodós részig, ott megint átrakták az áramszedőt, végül visszakanyarodtak az Alkotmány utcába.
Csak nehogy művi terhességnek nézzenek minket és megszakítsanak!
Debrecenben jártam, sok szép trolitt láttam, 400-as úgy hallottam akar oszolni, a 800-as (IK415) meg észt lett. A 280-asoknak olyan ZIUs a kapcsolóhengerük. (Vagy mittom én hogy hogy hívják, szóval az az izé)
Miközben azon gondolkoztam miért pont a 73-76-78-ason lesz mérés, eszembe jutott DLala 4212-es hozzászólása a "Városi és elővárosi"-ban, mely így végződik:
És a rossz hírek. Ha tovább kell csökkenteni a teljesítményt, akkor eloször a 74A szunik meg, valamint nagy veszélyben van a 73 és a 78. Ez utóbbi kettonek gyenge a kihasználtsága, 3-4 megálló csak az eltérésük a 72-76-tól, illetve a 70-tol, ja és nagyon sok váltó kell miattuk. Egy db. troliváltó 1.4 M HUF. a 76-osról a SzigDani írta vhol, hogy a Lehel téren WCC építése alatt épített visszaív marad, mert lehet hogy betétjáratot indítanak, és talán ennek a létjogosultságát viszgálnák.
Ha jól tudom, ez valahogy úgy működik, hogy a kocsiszekrény állandó magasságot akar tartani. Ez a terhelés függvényében úgy lehetséges, hogy a légrugókban levő levegő nyomását növeli-csökkenti az automatika. Ha többen vannak rajta, nő a légnyomás (hogy a szint állandó maradjon), ezt lehet regisztrálni, és ebből jó közelítéssel visszaszámolható a terhelés "darab-ember"-re. Ha minden igaz, ezt még az út regisztrálásával is meg lehet spékelni, így tulajdonképpen megállóközönként is értékelhető az eredmény, de ebben már nem vagyok biztos. Szakértők! Nem mondtam nagy butaságot?
Nekem az rémlik, hogy sok-sok évtizede külön cég üzemeltette a buszt, vilit, földalattit, HÉV-et stb, és aztán jól egybeolvasztották, és ezzel megszüntették az egészséges versenyt (és ezzel együtt persze a színvonal emelkedésének lehetőségét is csökkentették).