Keresés

Részletes keresés

Balázs1 Creative Commons License 2011.10.05 0 0 14571

Én a kedvezmény-kérdést már a beszállításnál is egy érdekes kérdésnek tartom. Ki az értékes vagy kiemelt utas? Vegyük előre a bérletes utasokat, akik rendszeres és hűséges utazók, vagy az alkalmi, készpénzzel fizetőket, akik pedig helyben és eleget fizetnek az útért, és esetleg potenciális "célpontok" a rendszeres utazáshoz szoktatásban. Ugye a bérletesek lehetnek társvolánnál fizetők, tehát eseményszerűen akár kevésbé "értékes" utasok, mint aki a buszon vesz teljes áron jegyet. (Ezt azon felül írom, hogy nyilvánvaló, hogy először az elővételesek, utána a legtávolabbra utazók, stb. sorrend számít, de átfutott már az agyamon, hogy azonos úticéllal vajon ki az értékesebb.)

Előzmény: archlinux (14569)
JRX-298 Creative Commons License 2011.10.05 0 0 14570

Előzmény: milos-007 (14568)
archlinux Creative Commons License 2011.10.05 0 0 14569

Tegyük hozzá azt is, hogy ha a 65 éven felülieknek teljes áron kellene utazniuk, jelentős részük nem utazna egyáltalán, tehát a szolgáltatóhoz eljutó bevétel összességében nem biztos, hogy növekedne. Ez mindennemű kedvezménycsökkentésre igaz.

 

Nyilván. (Azonban ha költségvetési szinten nézzük, akkor növekedne a bevétel.) De szerintem a teljes ár túlzás lenne, ahogy az ingyenjegy is az. Bár teljesen mindegy, nálunk ez nem szakmai kérdés, hanem politikai. (És a politika szemében a tömegközlekedés nem az egyéni közlekedés alternatívája, hanem valami szociális izé.)

 

zsitvicára válaszolva, az a 64% nem tiszta veszteség. Ha nem kell új eszközt beállítani a nyugdíjas miatt, akkor annyival nem fogyaszt többet a busz, hogy ezt egy az egyben veszteségként írjuk le (plusz lásd előző bekezdés: nem lehet tiszta bevételkiesésként sem elszámolni). Csak aránytalan a költségek finanszírozása az utasok között. Ezt már leírtam sokszor, és mások is, hogy kevesebb kedvezmény kellene, érezhetően olcsóbb teljes ár mellett.

 

Egyébként kedvezmény biztosítása gazdaságilag sem mindig rossz dolog. Ha az lenne, nem létezne a "versenyszférában" az a fogalom, hogy akció... Sőt, bizonyos esetekben a látszólagos veszteség hosszútávon megérheti. Egy példa: Törzsutas felszáll a buszra, fizetne, de észreveszi, hogy nincs nála elég pénz, bankkártyával meg nem lehet fizetni, de megígéri, hogy az első bankautomatás pihenőben megadja a tartozást. Mi legyen? Ha leszállítjuk, akkor nem vállaltunk kockázatot. Ha viszont nem szállítjuk le, és az utas állja a szavát, akkor nyertünk egy nagyon elégedett utast. (Velem már egyszer fordult elő ilyen, akkor a sofőr meghitelezte a jegyárat. ;-) Sőt, megkockáztatom, hogy még az is megérheti hosszú távon, ha egyszer brutálisan nagyvonalúak vagyunk és felengedjük ingyen.

Előzmény: Carpy (14567)
milos-007 Creative Commons License 2011.10.05 0 0 14568

 

 

Ebben a részben sokszor feltűnik a Zala Volán:)

Előzmény: Balázs1 (14540)
Carpy Creative Commons License 2011.10.05 0 0 14567

Tegyük hozzá azt is, hogy ha a 65 éven felülieknek teljes áron kellene utazniuk, jelentős részük nem utazna egyáltalán, tehát a szolgáltatóhoz eljutó bevétel összességében nem biztos, hogy növekedne. Ez mindennemű kedvezménycsökkentésre igaz.

Előzmény: zsitvica (14566)
zsitvica Creative Commons License 2011.10.05 0 0 14566

a 65 év felettiek (reg.jegy) után járó árkiegészítés 36%-át utalja át az állam.

Az így elszállított utas jegyének 64%-a az adott volán vesztesége.

archlinux Creative Commons License 2011.10.04 0 0 14565

Mai témánk a regisztrációs elővételi jegy.

 

Ez volán-hekkelésre ad lehetőséget (noha nyerészkedni nem nagyon lehet rajta). Ha én 80 éves vagyok vagy van bérletem, akkor megjátszhatom, hogy pénteken az összes járatra veszek jegyet (mert nem tudtam eldönteni előre, hogy melyik járattal megyek), és az összes járaton lefoglalják nekem a helyet. Sőt, ha nagyon gonosz akarok lenni, akkor akár 20 jegyet is vehetek egy járatra, csak úgy heccből. (Az egy másik kérdés, hogy hogyan számolják el a 20 regisztrációs jegyet ilyenkor. Az államnak benyújtják a 20 db eladott jegy után az árkieg-igényt? Na nem mintha ez olyan sokat számítana.) Noha ez nem egy egetrengető probléma, ennek kivédésére alapvetően egy használható megoldás kínálkozik: a kaució (pl. 500 ft-ot elkérnek a foglalásért elővételi jegy vásárlásakor, amit a buszon visszakapsz).

pepe83 Creative Commons License 2011.10.04 0 0 14564

Nem,igaz hasonló,de még se az!Mert úgyan azt a célt szólgálja,de ez már komolyabb változat!A váltóra van felszerelve,de ezen már mágnes pogácsák vannak körbe !A retarder meg asszem olajat visz a váltóhoz.

Előzmény: MBman (14563)
MBman Creative Commons License 2011.10.04 0 0 14563

Nem a retarderre gondolsz véletlenül?

Előzmény: pepe83 (14558)
pepe83 Creative Commons License 2011.10.04 0 0 14562

Lehet,de 4hónapot???:s

Előzmény: kem0001 (14561)
kem0001 Creative Commons License 2011.10.04 0 0 14561

Gondolom külföldről hoznak alkatrészt, azért kell ennyit várni rá

Előzmény: pepe83 (14560)
pepe83 Creative Commons License 2011.10.04 0 0 14560

Még jó 1hét  múlva lesz csak alkatrész.

Előzmény: kem0001 (14559)
kem0001 Creative Commons License 2011.10.04 0 0 14559

Hát az remek. Ennyi idő alatt nem lehetett megcsinálni? Bár anno ha emlékszel a JDY-557-nek elég fiatalon cserélték ki a váltóját..

Előzmény: pepe83 (14558)
pepe83 Creative Commons License 2011.10.04 0 0 14558

A LOY-419-nek nem jó az intarderje,ezért nincs már lassan négy hónaja.

BSF-127 Creative Commons License 2011.10.04 0 0 14557

Sziasztok!

 

Ma tiszteletét tette Pakson az Atomerőműnél a szép FKN-692-es Setra különjáratban.

 

Mindenkinek további szép napot!

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.03 0 0 14556

OFF

 

Teljesen kizárt, hogy én lettem volna.

 

ON

Előzmény: mcg (14555)
mcg Creative Commons License 2011.10.03 0 0 14555

"A következőt meg nem értem."

 

Lehet akkor "ATV" volt..:) (sötétkék VW, anyósülésen)

Előzmény: Törölt nick (14554)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.03 0 0 14554

Köszi, tehát akkor valószínű megvolt a bűvös 200... :)

 

A következőt meg nem értem.

Előzmény: mcg (14550)
GB62 Creative Commons License 2011.10.03 0 0 14553

A ZVR'102-es van még a fordán . Pénteken az ékszij meg attamagát és szét tépte a vezetékeket és zárlatot okozott.

Előzmény: Törölt nick (14546)
MBman Creative Commons License 2011.10.03 0 0 14552

Valószínű megkapták tartaléknak a HDC-t a ZVR-102 helyett a Szentgróti sofőrök (amíg javítják a 102-t). Szóval szerintem elment Szentgrótra :)

Előzmény: Törölt nick (14546)
mcg Creative Commons License 2011.10.02 0 0 14551

off

 

nagyon tetszett nyújtózkodni az "AVT"(?)-ből...:)))

 

on

Előzmény: Törölt nick (14546)
mcg Creative Commons License 2011.10.02 0 0 14550

az IAB és a JWC gyakorlatilag teltházzal ment el lentről (előbbi előtte talán mehetett a Bercsényire), ekkor még 5-6 utas várt - valószínűleg a bálnára...

aztán a HDC-n max 1-2 hely lehetett, de VB-s kocsit 19:00-ig érkezni nem láttam, csak Szentgyörgyről később, de lehet az mégsem az LVB volt, hanem csak egy Tourismo ...passz...

Előzmény: Törölt nick (14547)
kem0001 Creative Commons License 2011.10.02 0 0 14549

Nem kapkodják el. JOP sofőrüléséről meg már egy ideje lekerült az Opel-es trikó, vagy már visszakerült?:D

Előzmény: MBman (14545)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.02 0 0 14548

Vagy hogy is nevezzem... szóval harmadik Zalás busz.

Előzmény: Törölt nick (14547)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.02 0 0 14547

Negyedrész volt-e? Tesóm nem figyelte. :(

Előzmény: mcg (14544)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.02 0 0 14546

Vajon elmegy ilyenkor Szentgrótig? Utas nem hiszem hogy van, de mégiscsak a vállalt közszolgáltatás nem telejsítése. Én biztosan nem raktam volna bele Keszthelynél tovább.

 

A telepen állő ZVR-102-n meg rajta voltak még a cicás-macis napellenzők, tehát valószínű nincs még végleg bent. :(

Előzmény: mcg (14544)
MBman Creative Commons License 2011.10.02 0 0 14545

A 416 GT-HD még nincs is felmatricázva, szóval arra még várhatsz. 

Előzmény: mcg (14544)
mcg Creative Commons License 2011.10.02 0 0 14544

este vártam lelkesen, hátha egy "lepottyant" kocsi lesz már a ZVR-102 helyett, de csak HDC-844 ment...:(

whitehawk84 Creative Commons License 2011.10.02 0 0 14543

Tegnap délután fél 6-kor még ott árválkodott a buszállomáson. :)

Előzmény: kem0001 (14526)
MBman Creative Commons License 2011.10.02 0 0 14542

Hát nagy valószínűséggel, és akkor a Győr-Pápa-Devecser-Sümeg-Zalaegerszeg útvonalon jött.

Viszont nem ez az útvonal a legrövidebb időben.

Előzmény: kettőhatvanhatos (14541)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!