Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A RT alakulatok és a SAM osztályok méteres radarjai viszont dolgoztak. Az, hogy a rádiózás mennyire ment nem tudom, de a MiG-ek találkoztak az ellennel... Hpasp légiharc leírásait elolvastad már végre?
Felszállás előtti eligazítás és céladat? Ezt viccnek szántad? Vadászgépek esetén az 1-2 perces légi helyzetkép az "elavult" szót kapatja meg. A teremből kisétálás és kitaxitázs között annyi idő telik el, hogy a kijelentésed önmagában étrelmetlen...
Generátor hiba esetén a gép előbb utóbb leáll, mert minden fő rendszer arról kapja a feszt. Ne fárasszál már ilyen sületlenségekkel... Hibás generátorral még a felszállásig sem lehet eljutni nagyon...
"Belgrádban van kiállítva két amcsi spec-ops Hummer, amiknek a legénysége felment Manitou-hoz. Ha az impik megpróbálkoznak a földi invázióval, tele lett volna az út mente karóba húzott angolszász, olasz, francia, magyar katonákkal és úgy hamar elmegy a harci kedv. A Balkán ugyanis kívül esik a civilizáción. Gondolom a West Point-ban is tanítják, hogyan járt a KuK a fehérfürtös akácfával 1914-ben."
Ugyanúgy meg lett volna torolva mint 14-ben, ebben a balkáni 42 fogas logikában egyesek hajlamosak elfelejteni hogy a játékhoz 2 fél szükséges.
A szerb légvédelem nagyot ment, ez tény folyamatosan képben voltak hol és merre járnak az agresszorok, ez volt az egyik oka a sok közül a NATO SEAD - és vele az akció - látványos kudarcának.
De sajnos a migek pilótái ebből nem sokat profitáltak. A felszállás előtti eligazításon megkapták a céladatokat, de aztán annyi, mert GCI adatlink nem volt az export verziós gépükben, a kommunikációjukat meg folyamatosan zavarták. Ahogy felszálltak gyakorlatilag magukra voltak utalva, meglehetősen ritkán sikerült update-et küldeni nekik.
Szerintem a legfontosabb sziriai tapasztalat az ( bar ez nem ujdonsag, cask ugyebar a regi dolgokat ujra es ujra kell tanulni mindig ), hogy egy legi offenziva akkor er valamit, ha a foldon osszfegyvernemi hadsereg tudja kihasznalni az eredmenyeit.
Mellesleg elismeresre melto, ahogy az oroszok a levegoben tudtak tartani a gepeiket. Volt olyan Su 24, amely 1200 bevetest repult.
Logikus döntés, a sziriai tapasztalat is az, hogy váartlanul odacsapni ilyenekkel lehet jól. Azért ez igy ezekkel az uj fegyverekkel nagyon komoly fenyegetés akárkire.
> Érdekes módon csak a hős MiG pilóták repültek félvakon
A jugó MiG-29 gépek szinte mindegyikében rossz volt a generátor és nem tudták megjavítani, illetve újat venni bele az embargó miatt. Emiatt a fedélzeti radar nem kapott nagyfeszt, nem tudott kisugározni. A vadászgép harcértéke ezzel kb. az 1962-es MiG-21F-13 szintjére csökkent (abban még nem volt radar, csak egy semmirevaló infra távcső).
Az 50x túlerő azt jelentette hogy mindig, folyamatosan friss NATO géppárok járőröztek a légkörben, pontos céladatokkal, zavartalan kommunikációval. Velük szemben pontos céladatok nélkül romos migekben félvakon, érdemi kommunikációtól elvágva repültek a szerb pilóták.
Nem kevés RT katona áldozta életét azért, hogy a Szerb légvédelemnek a háború alatt teljes helyzetképe legyen.
Kéretik rájuk tekintettel lenni.
Érdekes módon csak a hős MiG pilóták repültek félvakon (már azon a 8 hősi alkalommal a 77 napos háborúban) miközben a lérak meg néha félvakon talált is...
... mondjuk Zoliék ki sem kapcsolták a P-18-ast. (nahát)
> Miféle orosz gőzhenger? 1999-ben kis túlzással hideg vízre volt pénze az orosz haderőnek nem arra, hogy valami mágikus módon háborúzzon a NATO-val...
Az oroszoknak 1999-ben nem pénzre, hanem a defetizmus megszüntetésére lett volna szükségük. Ha akkor a negyedét megteszik Szerbiáért annak, amit most megtesznek a szírekért, akkor mára mohamedán mentes lenne Dél-Európa.
Ez nem pénzkérdés, pl. 1941-45 között konstans gazdasági összeomlás állapotában háborúztak a III. Birodalommal és győztek - pedig a hátországban a napi leves fejadag fenyőtűből főzött tea volt, a gőzkazánok tapasztásához használt ipari lisztből és fűrészporból sütötték a kenyeret, csak a harcoló csapatoknak jutott amcsi konzerv. A háborúhoz elszántság kell és fegyver, utóbbiból pedig annyi van az Urálban lerakva, hogy a 4.vh-ra is marad belőle.
Szerintem a szerb légierő ott követte el a hibát, mint az irakiak is, hogy legjobb védelem a támadás. Össze kellett volna szedniük cionisták módjára avagy mint a Bodenplatte művelet az összes ólajtót, ami repül, a mezőgazdaságiaktól a MiG-29-ig és csinálni egy tömeges légitámadást - ha kell egy útra, cseresznye virággal. Az oroszok adhattak volna nekik elektronikai zavar támogatást, mert az jól letagadható hadviselési forma.
A cél elsüllyeszteni pár NATO teknőt az Adrián, CNN-en mutogatható vízihullákkal, meg barbárul odacsapni Velencének, pusztuljon látványosan a világörökség. Akkor az olaszok becsináltak volna, mert ők 90% a turizmusból élnek és leállítják a mókát. Azért tudta a NATO legyőzni a szerbeket, mert látszott, hogy azok félnek a túlerőtől.
Szumma szummárum, lakásvédelemre a lérak való, a saját repülők csak zavarják - ezért azoknak a határon kívül kell hasznát venni, mert ahhoz túl sokba kerültek, hogy háborúban a földön üljenek. A semmittevő szerb MiG-21-esek pont jók lettek volna emberes Gránitnak.
> ott lógott a levegőben a szárazföldi támadás lehetősége is
Belgrádban van kiállítva két amcsi spec-ops Hummer, amiknek a legénysége felment Manitou-hoz. Ha az impik megpróbálkoznak a földi invázióval, tele lett volna az út mente karóba húzott angolszász, olasz, francia, magyar katonákkal és úgy hamar elmegy a harci kedv. A Balkán ugyanis kívül esik a civilizáción. Gondolom a West Point-ban is tanítják, hogyan járt a KuK a fehérfürtös akácfával 1914-ben.
A másik dolog, hogy impi szárazföldi invázió esetén az orosz tisztikar végre tarkón lőtte volna jelcint, megindul a gőzhenger az Uráltól az orthodox szerbek védelmére és meg sem állnak Milánóig.
Úgy gondolod hogy az AWACS meg a SEAD nem oszt nem szoroz? :) LoL
Az 50x túlerő azt jelentette hogy mindig, folyamatosan friss NATO géppárok járőröztek a légkörben, pontos céladatokkal, zavartalan kommunikációval. Velük szemben pontos céladatok nélkül romos migekben félvakon, érdemi kommunikációtól elvágva repültek a szerb pilóták.
Tök jó, hogy te messze a légiharc távolságán kívül levő gépeket is számolod, aminek jelentősége nincs. Jó, hogy nem számolodob bele a USA területén és Hawiin állomásohóz gépeket is...
Általában volt 50:1 az arány, nem a konkrét légi-harcban.
És ugye számold bele az elektronikai harcászati gépeket is. A szerb pilót egyedül és vakon repültek, szemben az AWACS-al és minden jóval megtámogatott NATO pilótákkal.
A Mig-29 fő problémája az embargó volt és az hogy a megelőző évtizedben teljesen elhanyagolták a karbantartásukat. De ha csúcs állapotban lettek volna akkor sem lett volna sok esélyük a nyomasztó számbeli fölényben lévő NATO ellen.