Elszakadt a szij es 2 szelepet elhajlitott. Ki lett cserelve az osszes. Megmerte a kompressziot 11 van a hengerekben. Stijszakadas utan 3 honapot allt az auto,mire oda kerult a szervizbe.
1.5 dci 106 LE, 158 ekm. Biztonsági hajtókarcsapágy csere, de úgy látszik, időszerű volt.
Viszont a lónak a nemesebb szerve a q-va gyártóba, és tervezőbe aki az idő előtti elavulást betervezi!
Megmértem a rétegvastagságot, ahol nincs kopásnyom és a legkopottabb részen, ahol már a közbenső réz galvanizáláshoz szükséges tapadó rész van.
A felvitt csapágyfém rétegvastagsága 0,05 mm. Van bőr a pofájukon aranyfüst vastagságú kopóréteget felgalvanizálni!
Undorító! Így nem kell csodálkozni a 150 ezer km-es élettartamon.
Annó, ha magas csattogó hang volt az a dugattyú csapszeg persely kopása volt, ha tompa kattogás volt hallható, az a hajtókar csapágy, de akkor a csésze teljes anyaga csapágyfém volt. Nem is ragadt össze a főtengellyel, csak maximum zajos lett. Fogyasztói- akarom mondani gyártói társadalom.
Az akku lekötése bizonyos hibák törlését eredményezi de vannak hibakodok amik bent maradnak,ezeket érdemes diagnosztikával elökeresni és törölni, de most már lényeg hogy müködik,nyomjad neki ami a csövön kifér :)
Tehát volt egy lemerülgető, rosszabb állapotú aksi, amire gyanakodtam, hogy okozhatja az UHC megbolondulását, így a különböző, indító hozzászólásomban részletezett hibákat.
Aksi csere ugye nem oldotta meg, így időpontot kértem a márka szerelőjéhez.
Nagyjából két hétre előre tudtunk egyeztetni és én továbbra is olvastam külföldi fórumokon az UHC bajairól. Öcsém javaslatára szétszedtük az akku tetején a piros dobozt, végig tisztítottuk minden alkatrészét, majd a negatív ággal is megcsináltuk. Kb egy órát pepecseltünk vele, mindent a helyére vissza.
Mire a szerelőhöz jutottam, az utolsó 3-4 úton semmilyen hibát nem produkált az autó. Szerelő is mondta, hogy ez így nehéz lesz :) . Azért szétszedte az UHC dobozt is, hátha talál beázásokat, de semmi ilyesmi nem volt. Ellenben volt újdonság is!
- 2007 októberében már biztosan újabb UHC került az autókba, amik lakkozottak (így ázni is nehezebben vagy nem is tudnak) és kevesebb SMD alkatrészt tartalmaz.
Eljöttem, lassan 1 hónapja hibamentes az autó.
Egy amerikai autókban guru barátom hívta fel a figyelmem: a régi akku ki - új be, csak néhány perc (se) volt feszültség nélkül. Amikor a sarukat szétszedtük, összeraktuk stb volt akár egy óra is.... Szerinte itt a megoldás, mert az amerikai autói éppen ugyanígy viselkednek a lemerülő akku végnapjain és utána: nem normális alapjárat, olykor érthetetlen hibaüzenetek, nem működő segédberendezések. Neki a megoldás mindig egy éjszakára lekötni az akkut, másnap be az új aksi és az első néhány km-en még képes érdekességekre az autó, de utána minden szépen helyre áll. Eddig ezeket legendának tartottam, de miután az én Megane-om is kb így gyógyult (?) meg, igazat kell adjak neki...
Tehát tanulságok:
1. 2007 október után nem igazán lehet probléma UHC beázás
2. furcsa tünetek, hibaüzenetek felbukkanásakor, pláne, ha az akku már öreges, akkor érdemes akkut cserélni ÉS egy éjszakára feszültség nélkül hagyni az autót.
No, a zár probléma letudva, valahol beázott a motor és úgy megállt mint a szög! Ami durva, hogy sehol nem látni víznyomot, viszont a motor kicsit rozsdás volt. Kapott wd-40-et meg lett mozgatva és pöpec. Ami még holnap vissza van, hogy újra leszedni a kárpitot, mert valami akadál az ablaknak... :-(
Egyébként ez biztos bosszú a részéről, mert a héten pont beszéltünk menet közben, hogy mivel nem régen hoztunk a sógornak egy A4-et( és az tetszik is) mikor hozunk nekem is egyet. Erre kb. 20-km múlva elpukkant egy cső a turbónál és elég érdekes hangja lett. A szervizben azt mondták nem vészes, kedvezménnyel 38eft a cső maga, de mivel úgy is lesz vezérműlánc csere, megcsinálják azzal együtt. Erre tegnap azt veszem észre nem zár a bal első ajtó... Egy szavam nem lesz rá többet!