Köszönöm az eddigi válaszaidat, de most jött nekem a feketeleves! Szétkaptam akapott tekerős lámpát, egyébként jól és hosszan működik villogva, DE ...nem tudom, hogy hol van a ledek közös pontja, ahová forraszthatnám a hátsólámpát. Amikor még csak félig vilt nyitva, a piros-fekete drótok panelebe csatlakozására érintettem a h.lámpát, miközben a kislámpa ledjei világítottak, na, azonnal kialudtak, de a h.lámpa világított! Ezt mindhárom üzemmódnál produkálta ( 1 LED, 3 LED, 3 LED villog). Talán elég látható a nyomt. áramkör, a ledek lábait látom, azokhoz lehet-e forrasztani párhuzamosítva a h.lámpa vezetékét? Szóval, szeretném villogosítani a h.lámpát?!Köszönöm!
Az hogy szakadást mérsz az még nem azt jelenti, hogy a hálózati 230 Voltnál nulla mA áram is fog folyni. Műszerrel igaz szakadás ami alap esetben 1-2 Volt DC a mérő feszültség. Ugyan ez az """áramkőr""", akarom mondani szakadás már hálózati feszültség esetén elég szépen átrendezi a szigetelő anyagok kristályszerkezetét és frankón mérhető """szivárgó""" áramok keletkeznek. Na ennyit a remek kínai ipar által termelt hulladékokról. A nagy klasszikusok közül a Roncsfilmbeli Kisjuhász Béla házmestert idézve: "Szar az egész".
Hát én akkor is megpróbálom, mert volt egy akkus-tekerős első-hátsó lámpám, de annak nem megbízhatő az elektonikája, pedig azt akartam állandó első-hátső villogósnak! És ez legalább tekerős is lesz, nem kell lemerüléstől tartanom. Mi van akkor, ha nagyobb kapacitású akksit kötök rá?
Üdvözlet! Kapok hamarosan egy villogós akkumulátoros biciklilámpát, ha belekötöm a meglévő hátsó, villogós ledes lámpácskát az új lámpa ledek felé menő vezetékébe, okozhat-e a főlámpában problémát?
A barna kábelen megy be az elektronika felé a 230V, mondjuk, ha úgy dugom be. A piroson megy ugyan ez a fázis a lámpába. A barna és a kék vezeték közt szakadást mérek, végigkövetve a nyákon, nincs köztük semmi, ha nem tévedtem el...
Keresel egy klasszikus 3,5 Voltos zseblámpa izzót. Azt rákötöd a 3 LED valamelyikére. Ha az világít, akkor a LED-ek döglöttek. Ha az sem, akkor vezeték, kapcsoló lehet a hunyó. Ha többfunkciós nyomógombról kapcsolod, akkor esetleg az a vezérlő elektronika. A LED elbírja a fordított feszt, de ez az elektronika biztos nem.
Üdvözletem, van egy háromledes - párhuzamos kötésben - lámpafejem, ami a ráadott 3,6 V-os fesz hatására (ez van a lámpában) nem világít (próbacserélgetés +,- pólus) míg a másik - hátsó - lámpa vígan világít! Hogy tudom megállapítani, hogy "kimentek-e " a LED-ek? Köszönet!
Drámai! Annak fényében különösen, hogy milyen masszívan vannak a gyári cuccokban szerelve ezek.
Rövid, pár milliméteres lábbal beforrasztva. Miközben RF előerősítők, uV-os antenna jelekre. Talán ott nagyon más impedancia viszonyok vannak. Ha hangfrekisen mikrofóniások, az belefér egy cső létébe.
De a gerjedés nagyon furcsa.
Egyes hangfrekire gyártott csöveknél volt ipari kivitel, ahol külön extraként említették a normálhoz képesti csökkentett mikrofóniát. Talán pár kitámasztó lábacskával több volt belül.
Bő 100 év után azt hittük, cső ügyben már nincsenek meglepetések.......
Esetleg arra kiváncsi lennék, hogy normál, negatív előfeszítéses ráccsal is fellép a jelenség? Nagyobb tápfesz és nagyobb munkaellenállás mellett is? Nem az alsó üzemi helyzetekben?
A kapcsolási rajz a lehető legegyszerűbb: egyetlen 20k sorban az anóddal. G1 földre kötve, G2 tápra.
Fűtés 1.1V-tal és 1.3V-tal próbálva, NiMh akku, nincs feltűnő kölönbség. Tápfesz 47V, 5db 9V-os elem.
Elöször rövid lábakkal csupalyuk panelen teszteltem. Tároló szkóppal néztem az anódon a jelet, és műanyag csavarhúzónyéllel ütögettem a csövet. Mivel erősen függött a jelalak attól, hogy kézzel csillapítottam-e a panel rezgését, elhatároztam, hogy magát a csövet tesztelem.
Rövidre vágtam a lábait, és vékony szilikon szigetelésű drótokkal kötöttem be. Ezek biztosan nem képesek kHz tartományban rezegni. A csövet betekertem speciális, rezgéscsillapításra gyártott, 5mm vastag géllel. Ezzel elértem, hogy kizárólag akkor lépett fel rezgés, ha magát a csövet kocogtattam, az asztalt erősen megütve se volt jel.
Két képet csatolok, egyik a koccantásra belépő jel lecsengését mutatja, a másik ennek egy szakaszát időben kihúzva. Látszik, hogy jó nagy, 100mV nagyságrendű a jel, és lassan cseng le.
Mivel a kapcsolás faék bonyolultságú, azt hiszem, nem nagyon lehet tévedni - ez a cső ilyen. Ha annak idején lehetett ezzel együtt élni ezernyi katonai rádióban, gondolom, nekem is menni fog... :-)
A panelt átszerelem úgy, hogy gél kockákra lesznek ragasztva a csövek, és vékony szilikon drótokkal bekötve. Így a külső rezgések nem fogják nagyon zavarni a csöveket.
Ott követed el a hibát, hogy nem árnyékolod le a csövet.Mindenütt ahol ilyet használnak (harckocsirádió, Nedra-1) egy hasított ónozottlemez csőben van az 1zs.. cső.A hasított árnyékoló cső kiterített mérete 3x3cm, ráforrasztva egy drót ami a testre/földfóliára megy.
Hát ha jól látom a második képet, ott a jobboldalon pont sikerült elvágni a bizti és a diódahíd között a fóliát. Nyilván nem nagy etwas összedobni ezt a "tápegységet" új alkatrészekből akár csak próba erejéig, de őszintén szólva én se küzdenék érte, amúgy se jó ötlet egy direktben hálózatra kötött LED sor.
Igen, ez valóban nagyfeszültségen dolgozott. Most jött el az ideje, hogy iktasd a szelektív hulladék elektronikai gyűjtőjében. Életveszélyes benne mókolni. Soha nem tudod megjavítani, legfeljebb megrázatni magadat. Nézzél hasonlót pl. az IKEA-ban. Aminek van megfelelő érintésvédelmi garanciája.
Most jutottam el csak odáig, hogy szétberheljem a led csík áram átalakítóját.
Na, így néz ki, én úgy látom, hogy ez csak egy egyenirányító, meg egy üvegcsöves bizti.
Tehát ez egész akkor 230-csal működött? A biztosítékot próbáltam áthidalni, a ledsor így sem működik, viszont nem tudok egyenáramot sem mérni a táp kimenő oldalán. Persze lehet, hogy elfűrészeltem valamit a "szétszereléskor"