Keresés

Részletes keresés

Atis57 Creative Commons License 2024.07.24 -1 0 11445

Szia!

 

 Ezen? A vezérlő elektronikája az a fekete valamivrl leöntött IC , Látható a 3. fényképen a panel alsó sarkában. 

 

Ez az igazi egben eldobható szerkezet --ezen 30 év tapasztalattal se lehet javitani semmit se !!

 Jó--vagy Rossz     sajna ennyi.

 

Ebbe a térfogatba esélytelen házilag beleépiteni  cillogtatót , ki/be kapcsolót   stb.

Előzmény: Bicajos2021 (11444)
Bicajos2021 Creative Commons License 2024.07.24 0 0 11444

Köszönöm az eddigi válaszaidat, de most jött nekem a feketeleves! Szétkaptam akapott tekerős lámpát, egyébként jól és hosszan működik villogva, DE ...nem tudom, hogy hol van a ledek közös pontja, ahová forraszthatnám a hátsólámpát. Amikor még csak félig vilt nyitva, a piros-fekete drótok panelebe csatlakozására érintettem a h.lámpát, miközben a kislámpa ledjei világítottak, na, azonnal kialudtak, de a h.lámpa világított! Ezt mindhárom üzemmódnál produkálta ( 1 LED, 3 LED, 3 LED villog). Talán elég látható a nyomt. áramkör, a ledek lábait látom, azokhoz lehet-e forrasztani párhuzamosítva a h.lámpa vezetékét? Szóval, szeretném villogosítani a h.lámpát?!Köszönöm!

Előzmény: XANTIi (11440)
Qqberci Creative Commons License 2024.07.23 -1 1 11443

A jó öreg tekerős megger kihozza az ilyen "szivárgásokat"...

Előzmény: hg5icon (11442)
hg5icon Creative Commons License 2024.07.23 -1 1 11442

Az hogy szakadást mérsz az még nem azt jelenti, hogy a hálózati 230 Voltnál nulla mA áram is fog folyni. Műszerrel igaz szakadás ami alap esetben 1-2 Volt DC a mérő feszültség. Ugyan ez az """áramkőr""", akarom mondani szakadás már hálózati feszültség esetén elég szépen átrendezi a szigetelő anyagok kristályszerkezetét és frankón mérhető """szivárgó""" áramok keletkeznek. Na ennyit a remek kínai ipar által termelt hulladékokról.   A nagy klasszikusok közül a Roncsfilmbeli Kisjuhász Béla házmestert idézve: "Szar az egész"  

Előzmény: Gyöször (11434)
Bicajos2021 Creative Commons License 2024.07.23 0 0 11441

Köszönöm, most látom be, hogy nem kellett volna ellógni az elektronika előadásokat - dehát, már 50 éve - késő bánat, ebgondolat!

Előzmény: XANTIi (11440)
XANTIi Creative Commons License 2024.07.22 0 0 11440

Azt talán nem árt neki. Csak annyival hosszabb ideig kell majd tölteni, amennyivel nagyobb az új akku. Dupla akku kapacitás-dupla töltési idő.

Előzmény: Bicajos2021 (11439)
Bicajos2021 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 11439

Hát én akkor is megpróbálom, mert volt egy akkus-tekerős első-hátsó lámpám, de annak nem megbízhatő az elektonikája, pedig azt akartam állandó első-hátső villogósnak! És ez legalább tekerős is lesz, nem kell lemerüléstől tartanom. Mi van akkor, ha nagyobb kapacitású akksit kötök rá?

 

Előzmény: XANTIi (11438)
XANTIi Creative Commons License 2024.07.20 0 0 11438

Igen. Ezek eléggé pontosan (határra) vannak méretezve. Ritkán hagynak benne teljesítmény tartalékot, mer az 0.2 cent többletet jelentene.

Előzmény: Bicajos2021 (11437)
Bicajos2021 Creative Commons License 2024.07.20 0 0 11437

Üdvözlet! Kapok hamarosan egy villogós akkumulátoros biciklilámpát, ha belekötöm a meglévő hátsó, villogós ledes lámpácskát az új lámpa ledek felé menő vezetékébe, okozhat-e a főlámpában problémát?

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.07.17 0 0 11436

Itt van egy video:

https://youtu.be/Y6UclAf5k34?si=qGo7WCnXLSsglJWi&t=147

Ami nekem kérdéses, hogy az izzó feletti kis doboz az micsoda?

Ha jól értem akkor megmaradhat a hagyományos kapcsoló meg az okos WAGO is együtt?

Gyöször Creative Commons License 2024.07.14 0 0 11435

Barna és a piros vezeték közt mérek szakadást és nem találok köztük semmit csak a relét. Bocs barna piros..

Előzmény: Gyöször (11434)
Gyöször Creative Commons License 2024.07.14 0 0 11434

A barna kábelen megy be az elektronika felé a 230V, mondjuk, ha úgy dugom be. A piroson megy ugyan ez a fázis a lámpába. A barna és a kék vezeték közt szakadást mérek, végigkövetve a nyákon, nincs köztük semmi, ha nem tévedtem el...

Előzmény: _nyunyuka (11432)
Gyöször Creative Commons License 2024.07.14 0 0 11433

Befelé vannak a nagy kondikon a tápban a számok, elnéztem, nem 2-3 ezer, hanem 330 uF, tehát az akkor kevés lesz. Meg a 10 Voltos ezresek is?

Előzmény: Gyöször (11430)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.07.14 -3 0 11432

Akkor hol folyhat át az a pici áram, ami villogtatja?

 

Valaminek lenni kell a relé érintkezőjével párhuzamosan! Ekkor szoktam mondani, nem vagyok távgyógyító, látni kell!

 

A kondi - jelölése kell a DC- - ra?

 

Igen! A fordított polaritást látványos füsttel és pukkanással hálálja meg, ahogy a túlfeszt is, ide ne tedd a 10V-osat!

Előzmény: Gyöször (11430)
Gyöször Creative Commons License 2024.07.14 0 0 11431

DC- (minusz) ra? Így lenne a kérdés.

Előzmény: Gyöször (11430)
Gyöször Creative Commons License 2024.07.14 0 0 11430

Jól gondolom, hogy ebben már kispórolták azt a  kondit?

Akkor hol folyhat át az a pici áram, ami villogtatja?

 

B kérdés, vannak döglött Pc tápjaim, találtam bennük egész pofás kondikat, 2-3 ezer uF, 200V, meg 1000uF 10V

Nem púposak. Gondolom ezek low esr kondik. Melyiket próbáljam meg a kamerarendszer vinyó okozta kép remegése ellen? 12,5V ra tenném.

 

És a szakértői kérdés: a kondit hogyan tegyem a DC tápra? A kondi - jelölése kell a DC-ra? :-)

Itt a ledesített fényvető refi mozgásérzékelője

Előzmény: hg5icon (11402)
XANTIi Creative Commons License 2024.07.13 0 1 11429

Keresel egy klasszikus 3,5 Voltos zseblámpa izzót. Azt rákötöd a 3 LED valamelyikére. Ha az világít, akkor a LED-ek döglöttek. Ha az sem, akkor vezeték, kapcsoló lehet a hunyó. Ha többfunkciós nyomógombról kapcsolod, akkor esetleg az a vezérlő elektronika. A LED elbírja a fordított feszt, de ez az elektronika biztos nem.

Előzmény: Bicajos2021 (11428)
Bicajos2021 Creative Commons License 2024.07.13 0 0 11428

Üdvözletem, van egy háromledes - párhuzamos kötésben - lámpafejem, ami a ráadott 3,6 V-os fesz hatására (ez van a lámpában) nem világít (próbacserélgetés +,- pólus) míg a másik - hátsó - lámpa vígan világít! Hogy tudom megállapítani, hogy "kimentek-e " a LED-ek? Köszönet!

XANTIi Creative Commons License 2024.07.13 0 0 11427

Drámai! Annak fényében különösen, hogy milyen masszívan vannak a gyári cuccokban szerelve ezek.

Rövid, pár milliméteres lábbal beforrasztva. Miközben RF előerősítők, uV-os antenna jelekre. Talán ott nagyon más impedancia viszonyok vannak. Ha hangfrekisen mikrofóniások, az belefér egy cső létébe.

De a gerjedés nagyon furcsa.

Egyes hangfrekire gyártott csöveknél volt ipari kivitel, ahol külön extraként említették a normálhoz képesti csökkentett mikrofóniát. Talán pár kitámasztó lábacskával több volt belül.

Bő 100 év után azt hittük, cső ügyben már nincsenek meglepetések.......

Esetleg arra kiváncsi lennék, hogy normál, negatív előfeszítéses ráccsal is fellép a jelenség? Nagyobb tápfesz és nagyobb munkaellenállás mellett is? Nem az alsó üzemi helyzetekben?

Előzmény: mmormota (11426)
mmormota Creative Commons License 2024.07.13 0 0 11426

Teszteltem az 1J18B-t mikrofóniára.

 

A kapcsolási rajz a lehető legegyszerűbb: egyetlen 20k sorban az anóddal. G1 földre kötve, G2 tápra.

Fűtés 1.1V-tal és 1.3V-tal próbálva, NiMh akku, nincs feltűnő kölönbség. Tápfesz 47V, 5db 9V-os elem.

 

Elöször rövid lábakkal csupalyuk panelen teszteltem. Tároló szkóppal néztem az anódon a jelet, és műanyag csavarhúzónyéllel ütögettem a csövet. Mivel erősen függött a jelalak attól, hogy kézzel csillapítottam-e a panel rezgését, elhatároztam, hogy magát a csövet tesztelem.

 

Rövidre vágtam a lábait, és vékony szilikon szigetelésű drótokkal kötöttem be. Ezek biztosan nem képesek kHz tartományban rezegni. A csövet betekertem speciális, rezgéscsillapításra gyártott, 5mm vastag géllel. Ezzel elértem, hogy kizárólag akkor lépett fel rezgés, ha magát a csövet kocogtattam, az asztalt erősen megütve se volt jel.

 

Két képet csatolok, egyik a koccantásra belépő jel lecsengését mutatja, a másik ennek egy szakaszát időben kihúzva. Látszik, hogy jó nagy, 100mV nagyságrendű a jel, és lassan cseng le. 

 

Mivel a kapcsolás faék bonyolultságú, azt hiszem, nem nagyon lehet tévedni - ez a cső ilyen. Ha annak idején lehetett ezzel együtt élni ezernyi katonai rádióban, gondolom, nekem is menni fog... :-)

A panelt átszerelem úgy, hogy gél kockákra lesznek ragasztva a csövek, és vékony szilikon drótokkal bekötve. Így a külső rezgések nem fogják nagyon zavarni a csöveket.

 

 

 

 

XANTIi Creative Commons License 2024.07.12 0 1 11425

Ha ilyen kapacitív átszórás lenne az ok, akkor tapizásra, közelítésre is érzékeny lenne. De sok sikert és várjuk a tapasztalatokat.

Előzmény: mmormota (11424)
mmormota Creative Commons License 2024.07.11 0 0 11424

Kösz, kipróbálom, javít-e a helyzeten.

Előzmény: Alpesiház (11423)
Alpesiház Creative Commons License 2024.07.11 -1 0 11423

Ott követed el a hibát, hogy nem árnyékolod le a csövet.Mindenütt ahol ilyet használnak (harckocsirádió, Nedra-1) egy hasított ónozottlemez csőben van az 1zs.. cső.A hasított árnyékoló cső kiterített mérete 3x3cm, ráforrasztva egy drót ami a testre/földfóliára megy.

Előzmény: mmormota (11414)
somytomy Creative Commons License 2024.07.11 0 0 11422

Hát ha jól látom a második képet, ott a jobboldalon pont sikerült elvágni a bizti és a diódahíd között a fóliát. Nyilván nem nagy etwas összedobni ezt a "tápegységet" új alkatrészekből akár csak próba erejéig, de őszintén szólva én se küzdenék érte, amúgy se jó ötlet egy direktben hálózatra kötött LED sor.

Előzmény: lapar (11419)
Qqberci Creative Commons License 2024.07.11 -2 0 11421

Birkózógép...

Előzmény: XANTIi (11420)
XANTIi Creative Commons License 2024.07.11 -1 1 11420

Igen, ez valóban nagyfeszültségen dolgozott.
Most jött el az ideje, hogy iktasd a szelektív hulladék elektronikai gyűjtőjében. Életveszélyes benne mókolni. Soha nem tudod megjavítani, legfeljebb megrázatni magadat. Nézzél hasonlót pl. az IKEA-ban. Aminek van megfelelő érintésvédelmi garanciája.

Előzmény: lapar (11418)
lapar Creative Commons License 2024.07.11 0 0 11419

Ja, a képek lemaradtak:

  

És ez volt a led csík, aminek a végén a zárlatot csináltam.

Előzmény: lapar (11418)
lapar Creative Commons License 2024.07.11 0 0 11418

Üdv, az Uraknak!

Korábban érdeklődtem ezzel a problémámmal (led "slag")

Most jutottam el csak odáig, hogy szétberheljem a led csík áram átalakítóját.

Na, így néz ki, én úgy látom, hogy ez csak egy egyenirányító, meg egy üvegcsöves bizti.

Tehát ez egész akkor 230-csal működött? A biztosítékot próbáltam áthidalni, a ledsor így sem működik, viszont nem tudok egyenáramot sem mérni a táp kimenő oldalán. Persze lehet, hogy elfűrészeltem valamit a "szétszereléskor"

Tud erre valaki okasat mondani?

Törölt nick Creative Commons License 2024.07.11 -1 0 11417

Ja, valóban.

Előzmény: _nyunyuka (11406)
5bdc Creative Commons License 2024.07.11 0 0 11416

Szia.

 

Kérlek,küld el a mailcímed.

 

5bdc

Előzmény: _nyunyuka (11411)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!