Szép csendben "kinyírták" az 1. osztályú menetjegyek jogosultságát a belépésre. Igaz, az 1. osztályú Okosjegy is megszűnt...
Ami viszont apró pozitívum, hogy az eredeti szabályzat szerint (ország)bérletes/nyugdíjas sem léphetett be, hiába lett volna neki akár prémium helyjegye, ahhoz menetjegy is kellett volna mellé, így meg nem kell...
A 45-ös indulások biztos a Déliből vannak, mert így kerül az IC mögé Kelenföldön, de még elmegy az S12-es előtt, így az nincs útban. Az 58-as indulás viszont érdekes lesz, mert az pont az 55-ös S12-es után van, amit így félre kell rakni előle, legkésőbb Budaörsön vagy Biatorbágyon, ha sokat legel a RegioJet Kelenföldön.
Alighanem ez a legizgalmasabb kérdés. Az ajánlattevő társaság neve Ganz-Mavag Europe Zrt. Ennek két tulajdonosa van, 45 százalékban az állami befektetőcég, vagyis a Corvinus Zrt. és 55 százalékban a Ganz-Mavag Holding Kft.
A Ganz-Mavag Holding Kft. pedig a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt 100 százalékos tulajdonában van.
A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. mögött a Solva II. Magántőkealap áll. A Solva II fő részvényese a magyar állampolgárságú Törő Csaba, de vannak benne mások is, és senkinek sincs 50 százaléknál nagyobb tulajdonhányada.
A Solva II Magántőkealapot a Lead Ventures Alapkezelő Zrt alapkezelő társaság kezeli. A Lead Ventures Alapkezelő Zrt. 100 százalékban a magyar Mol Vagyonkezelő Kft. tulajdonában van. A Mol Vagyonkezelő Kft. a Mol Nyrt. tulajdona. Vagyis vélhetően a magyar állam, a Mol, illetve Törő Csaba közös ügyéről van szó, ahol keveredik, hogy ki az, aki itt tulajdonos, és ki az, aki irányító.
A beadvány azt viszont rögzíti, hogy a Magyar Állam sem közvetlenül, sem közvetve nem rendelkezik részesedéssel a Ganz-Mavag Holding Kft.-ben, illetve a Solva II Magántőkealapban.
"Április 4-étől a két főváros közötti RegioJet-vonatok száma napi nyolcra emelkedik.
A jegyértékesítés a mai napon elkezdődött.
Tavaly a Prága–Budapest-vonalon 724 ezren utaztak, ami tizenegy százalékos növekedést jelent 2022-hez képest. A Bécs–Budapest szakasz iránti nagy kereslet, arra késztette a vasúttársaságot, hogy az eredeti kettőhöz képest napi négy járatra növelje a kapacitást ezen a szakaszon mindkét irányban.
A vonatok hazánkban Budapest Déli után Kelenföldön, Mosonmagyaróvárott és Győrött állnak meg. A Bécsből Budapestre 7:34, 10:27, 14:34 és 17:27-kor, valamint Budapestről Bécsbe 7:45, 10:58, 14:45 és 18:45-kor induló járatok a turisták és a rendszeresen utazóknak egyaránt megfelelnek. A menetidő 2 óra 31 perc."
Ez a létszámstop, ami továbbra is az infrastruktúra-üzemeltetést érinti, önmagában nem annyira ebbe az irányba mutat - pl. ugyanúgy kéne szolgálat, irányítás, csak mondjuk kereszt helyett simán csak jönne-menne egy vonat az adott időben.
Esetleg olyasmiről lehetne szó, hogy hajnali és esti vonatok helyett busz, és akkor a szolgálat hazamegy (ilyen van elég régóta Eger-Szilvásvárad vonalon), és akár a környéken kevesebb személyzet kell a hibaelhárításhoz erre az időszakra.
Ettől függetlenül a járványmenetrendben erre is volt példa, a 109-es, 86-os vonalakon, hogy egész napos forgalom mellett random, vagy akár csúcsidei vonatokat cseréltek buszra.
Egyébként kb. tíz éve még vonalbezárások helyett pozitív példakénti hivatkozás is volt Csehországra, ott olyan példák voltak, hogy vonalbezárás helyett a forgalmasabb hétköznapi járatok vonattal, a többi/hétvégi busz.
A másik irány lehet még kifejezetten fővonali, amiben a napközbeni pár kocsis mozdonyos (vagy akár Flirtes, pl. 40-es vonal) peremidőszaki 5-10 fővel járó vonatai helyett legyen busz.
További, most nem túl életszerű eshetőség: még régebben pl. a 47-es vonal volt olyan, hogy az alap vasúti mellett volt egy buszos menetrendi mező (emlékeim szerint egy irányban egy darab busszal), amire a vasút nem akart, vagy nem tudott vonatot, személyzetet, illetve a saját hülyesége miatt pályakapacitást biztosítani. Integráció esetén akár olyan is lehetne, hogy egy vonalra a kétórás alapütemes vonat, de a csúcsidei sűrítés időszakában gyengébb irányt busz adná.
Köszönöm a válaszaidat - sajna hiába az üzletszabályzat (és a józan ész), ha a jegyvizsgáló máshogy gondolja... nem érzek magamban elég erőt, hogy minden egyes utazáskor vitázzak vele :(
De még egy kérdés:
Azt írod: "Feláras vonaton (nem öszvér IC) megyebérlettel és Budapest-bérlettel nem lehet Budapest területén kívül utazni"
Itt mire gondolsz? A Hernád IC Hatvanig nem áll meg, eddig használható volt. Ezután (még ha az IR használható is) már nem? Mi a különbség? A közig határon belül egyik sem áll meg...
Esetleg az, hogy az IR-t elvileg igénybe vehetem úgy (ahogy korábban más írta), mintha valójában egy személyvonattal elmennék Rákoscsabától Gödöllőig, és ott átszállok az IR-re - az IC-knél azonban erre elvileg sincs lehetőség, lévén azok Hatvanig sehol nem állnak meg... ???
A Volán üzletszabályzatában is az szerepel, hogy kiegészítő jegyet az utazási igazolvánnyal nem fedezett útszakaszra kell megváltani.
Arról, hogy sofőr ilyet a felszállás helyén nem tud adni, nincs szó. Nyilván a Simple-ben a legegyszerűbb a kiegészítőt előre megvenni, de ha az utasnak nincs mobiljegye, akkor majd kiadja később onnan, ahonnan tudja. Addig meg úgyis fel kell engednie, hiszen van érvényes bérleted.
Sajnos a tájékoztató oldalak mélyen hallgatnak a kiegészítő jegyekről, azonban a MÁV-Start díjszabása egyértelmű (3.3.8. pont): az minősül jegy nélküli utasnak, aki a megyebérlet által lefedett területet elhagyja, és nem rendelkezik a továbbutazáshoz felhasználható előre megváltott menetjeggyel. Ugyanez igaz a Budapest bérletre a közigazgatási határállomás vonatkozásában (4.1.7.).
Fenti rendelkezések nem tartalmaznak olyat kitételt, hogy a vonatnak meg is kell állnia a megyehatáron/közigazgatási határon, tehát Budapest bérlettel az IR vonaton Rákoscsabától Hatvanig, Pest megyebérlettel pedig Turától Hatvanig kell a kiegészítő jegyet megvenni.
Feláras vonaton (nem öszvér IC) megyebérlettel és Budapest-bérlettel nem lehet Budapest területén kívül utazni, így Hatvanig azokra mindenképp a teljes Keleti-Hatvan szakaszra kell menetjegy+helyjegy, ha nincsen érvényes havi vagy napi országbérlet.
Nyilván ebben az utolsó pillanatig titkolózós őskáoszban nem meglepő, ha a jv nég mindig nincs a helyzet magaslatán, ugye a MÁV appból is kikerült a Bp bérlet, de nyugodtan lehet segíteni a díjszabás hatályos pontjainak bemutatásával...
Görögszállás és Tiszalök között 14 pár vonat van. Szolnok és Szentes között is kb. 14 van (némelyik csak Tiszatenyőig, bár ez nem mellékvonal). A már említett Diósjenőn kívül pl. Kőszegre is (munka)napi 17 pár van.
"a Volánbusz járatokon a sofőrök csak a felszállás helyétől tudnak jegyet adni. Emiatt nincs mód arra, hogy a buszon az út első szakaszát vármegyebérlettel, a megyehatártól pedig külön jeggyel fedezd."
De arra már nem tér ki, hogy ezek szerint úgy lehetséges, hogy az út első felét a jeggyel, a másik felét a bérlettel "fedezem"."
Sőt: mi van, ha nem a sofőrnél veszem a jegyet, hanem a pénztárban (eleve sok buszjáratnál előre meg kell venni :) ???????
Igen, de csak vonaton és ott is csak akkor, ha..."
Majd utána ezt írja:
"És hogy miért nem lehet ugyanezt a buszoknál is megtenni?
Azért, mert a Volánbusz járatokon a sofőrök csak a felszállás helyétől tudnak jegyet adni. Emiatt nincs mód arra, hogy a buszon az út első szakaszát vármegyebérlettel, a megyehatártól pedig külön jeggyel fedezd."
De arra már nem tér ki, hogy ezek szerint úgy lehetséges, hogy az út első felét a jeggyel, a másik felét a bérlettel "fedezem"..... :)))))) vagy mégse? Akkor ERRE IS külön rá kell kérdezni? :))))))))))))))
(Mondom én: NINCS olyan, hogy a teljes információt megkapjuk a kérdésünkre...)
Az a baj (mondjam, hogy tipikus magyar szokás??) hogy ilyen az információterjesztés. Az ilyen kérdésekre nem válaszolnak (elsumákolják/eszükbe se jut, hogy ez is kérdés [mert valójában az információ terjesztői sem használják így a vonatokat]), csak ha konkrétan rákérdezel... :(
Az itt OFF BKK sem tudta nekem megmondani, hogy a visszaváltott bérletekre osztogatott 1000 forintos kuponokból ha vásárolok valamit, arra tudnak-e cégnévre számlát kiállítani.
Választ ebbe a fórumba nem várok erre a kérdésre kommentként - megvárom az ügyfélszolgálat hivatalos levelét, amit még 29 napjuk van megküldeni.
Úgyhogy újtarifa ügyben káosz az van, nem csak a MÁV-nál, MÁV-START-nál, MÁV-SZK-nál és a Volánbusznál.
Az a baj (mondjam, hogy tipikus magyar szokás??) hogy ilyen az információterjesztés. Az ilyen kérdésekre nem válaszolnak (elsumákolják/eszükbe se jut, hogy ez is kérdés [mert valójában az információ terjesztői sem használják így a vonatokat]), csak ha konkrétan rákérdezel... :(
Én ma reggel megkérdeztem a Keletiben az információt, az volt a válasz, hogy a vonatnak MEG KELL állnia.
Az már csak hab a tortán, hogy az én viszonylatomon (Bp-Hatvan) nincs is már olyan vonat, amelyik megállna a közig. határon belül: csak IC-k és IR-ek mennek Hatvanba (ami egyébként persze jó dolog)
Vagyis megyebérletet kell (majd) vennem, ami Turáig érvényes, onnan jegy Hatvanba: az IR megáll Turán. De pl. az IC nem, tehát ez a lehetőségem kapásból elveszett...
(az már OFF itt, hogy: és mi a helyzet a volánbuszokkal? :( Ott is le kéne futni ezeket a köröket?)
14 kapcsolatról beszél A és B között, ami 7 vonatpár , na olyan azért már van . Egy jó ideje már kézzelfogható a járműhiány , de most már az élőerő hiánya (lásd. a mostani létszámstop hatása is) lassan további vonalbezárások felé mutat.
" szabadpiacon titkárnők.... " Ha jól tudom, nem rég kimondottan szakembert neveztek ki a -, ha nem jó a név, bocsánat -, a pályakarbantartók vezetőjének.
mikor omlik össze a közlekedés, mert nem tudnak kiadni elég embert a forgalom lebonyolításához.
Nagyon jó kérdés. Itt azt ne felejtsük el, hogy sok esetben 4 hónaptól egy és egynegyed évig tartó tanfolyamokra való felvételről van szó, így ha valakit most nem vesznek fel, mert zárolták az állást, akkor abból fél-másfél év múlva lesz új létszámhiány. De valahol már évek óta 300+ túlórák vannak.
Infrastruktúra oldalon meg olyasmivel járhat, hogy hiba esetén lassabban fog kiérni a pályás, bizt-beres elhárítani.
Az biztos, hogy esetenként vannak még tartalékok, pl. a MÁV Zrt-nél nem nagyon hallani másodállásos, besegítő munkavállalók alkalmazásáról.
Aba-Sárkeresztúr? Sárbogárdon (KÖFI-ből vezérelt állmomás) a külsős mellett van egy zavar esetén a környező KÖFI állomásokra kirendelhető jelenlétes is, jó irány lehetne, ha ilyen szituációkban őt lehet mozgósítani Abára is.