Ha bárkit érdekelne, megtudtam melyik 3 ZIU-t vitték debrecenbe. Eddig úgy volt hogy csak kettő selejt de mostanra kiderült hogy a harmadik is.
9-335=818, összesen futott: 899000 Km
9-336=823, összesen futott: 833900 Km
9-337=824, összesen futott: 827000 Km
Szerintem KóMa-nak van igaza, mert a BKV-nál az ablak kérdése időfüggő volt. (nem úgy mint a volánnál ahol exportfüggő.
Tehát a volán és a BKV két külön tészta.
A BKV-s buszok és trolik 1975környékéig voltak 1/4-1/4 részben eltolható ablakosak.
1975-től minden BKV-Ikarus ablak 1/2-1/2 részben eltolható.
Ez a vezeték megszüntetés a Szörény u. és a Szobránc köz között új nekem. Egy kicsit erőltetett az új kiállási útvonal, de járható. Ami viszont az 1-es villamos gyorsulását illeti, azt csak üdvözölni tudom. A Thököly felé sokat számít, ha nem kell thökölny a keresztezés alatt.
Kérdés:
A Kerepesi útra jobbra kanyarodó vezetéket is elbontják vagy az azért megmarad ?
Damjanich garázs, a Damjanich utcában. Egykori villamosgarázs volt, a 70-es troli megnyitásakor lett trolibuszgarázs. Ezenkívül az első 74-es troli idején a Baross kocsiszínből adták ki a trolibuszokat, valamint a legelső budapesti trolibusz járműveit is az Óbudai villamos kocsiszínbúl állították ki.
A hétvégén voltunk Brnoban. Pénteken meg lehetett nézni két kocsiszínt: a Medlánky kocsiszínt, ami villamos és autóbusz kocsiszín közösen, és a Slatina kocsiszínt, amely autóbuszok és trolibuszok tárolóhelye. Ott jól működik a különböző közlekedési ágak közötti összhang. Kíváncsi vagyok, hogy nálunk hogy fog ez menni.
Tavaly vettek Brnoban Skoda 21Tr alacsonypadlós trolibuszokat - Jó kis járgányok, nincs velük az a baj, mint a mi Ik412-eseinkkel, hogy nem lehet elférni rajtuk a zsúfoltságtól. Viszont a régebbi Skoda trolikon nagyon bosszantó, hogy az első ajtónak csak a fele használható. A szegedi trolik első ajtajait sem alakították át, vagy ott megszűnt már ez a rendszer?
HÉV is volt??
Akkor az is egy Baross térről száműzött síndöcögény. Mármint ezt úgy értem, hogy a Keletinél most már csak a vonat az, ami sínen megy. A 67-es helyett busz jár, a 23-ast már jópár éve nem viszik be középre, most meg az 1-es meghosszabbítása miatt megszüntetik.
Na de ez már egy másik topik...
Persze, tudom, a Tattersal mellett. De akkor még nem volt 80-as troli, meg talán még Pongrác úti telep sem... :)
Egyébként emlékszem rá, hogy amikor a 80-ast építették (1979-80 körül), jó ideig a befelé tartó vezetékek a Keleti mellett majdnem egészen a Baross térig megvoltak (újonnan építve, az új oszlopokon, a régi vezeték akkor már rég csak emlék volt!). Aztán egy nap leszerelték, és a Lóvásár-Mosonyi utca felé kanyarították. Vajon miért döntöttek így?
Régebben össze volt kötve. Mint ahogy gondolom az is ismeretes, hogy a 73, 76 végállomása sem a Bethlenben volt, hanem a Keleti mellett, a lovi bejáratától visszább, nagyjából ott, ahol most a "piros" benzinkút van, ahol a sok román meg egyéb lepattant busz parkol. A másik oldalon meg a HÉV vége volt...
Annak utasforgalmilag nem lenne sok értelme. Megint lenne egy hosszú (jó, rövidebb) összekötő vezeték, viszonylat nélkül (brutális kockakövön). A Liget téri vonal életképesebb lenne, szerintem... A Keletinél azért össze kellene kötni a 80-as és a 73-76-78-79-es vezetékeit valahogyan az üzemi kapcsolatok megteremtése miatt.
"A tervekben szerepel a Liget téri végállomás kiépítése is..."
:)))))
A Deák térre még nem terveződik a 83-as? 74-es összekötéssel, az is bemenne a Deákig, és ott fordulna. (R.I.P. 9-es busz...)
A 72-est meg le lehetne hozni a Fővám térig: Bajcsy Zsilinszky út-Múzeum körút-Üllői út-Kinizsi u.-Közraktár u.-Fővám tér-Vámház körút-Múzeum körút-Bajcsy-Zsilinszky út.
illesf:
Fú, most megfogtál, KáBa-'nál van egy pontos lista, de innen vagyunk vagy egy tucatnyian, én még viszem egy egyetemista barátomat, a troliüzemtől hozzánkcsapják a szerelőket, belső mozgatókat és a vonalikarbantartókat, így harminc fölötti létszámmal fog indulni a tanfolyás.
Egyébként e hónap végén PÁVII vizsgára megyünk csoportos szervezésben, aztán július elején kezdődik az intenzív tanulás szeptemberig, akkor vizsga, és utána egyéni beosztásban a gyakorlat.
Tegnap bemutatkozozz a Troli új igazgatója a Tisztelt Publikum előtt a garázsban reggel a műszaki, délelőtt pedig a járművezetői állomány előtt. Elmondta mire lehet számítani, ill. lehetőségekhez mérten megválaszolta a kérdéseket.
Egy biztos, a TROLI MARAD budapest utcáin.
-A 75-ös rövidülése mindenki számára ismert.
-Hamarosan a zuglói önkormányzattal karöltve meghosszabodik a 82-es a Kacsóh Pongrácig. (74A).
-A 83-as szeptember 1. ig leáll (15.-étől), és a darázsmeneti útvonal a Kőbányai útra kerül. Visszafele a benzinkút megkerülésével. Ezzel egyidejüleg vezetékmentesül a Rémliget, valamint az oda vezető út. Továbbá az elnök utcai kiállóvezeték is leficcen. A tervekben szerepel a Liget téri végállomás kiépítése is, ez egyenlőre anyegin múlik.
-A 75-ös rövidülésével némi vezetékezési változás is életbe lép: a garázsmeneti kiállások a Hungária krt- Szörényi utca- Százados út- Kerepesi út- Ifjúság útja- Stefánia út útvonalra módosulnak a szükséges váltók és vezetékek beépítésével. Így soha nem látott mértékű troliforgalom lesz a Stadion hátuljánál az Ifjúság környékén. Ezzel egyidejűleg lekerül a vezeték a Szörényi utca vonalától a Hungária körútról a Kerepesi felé egészen a Mogyóródi 1-es villanyos kereszteződésig, ami szintén utolsó napjait éli. Innen tovább fejtik egész a Szobránc közig a Stefánián. Ezáltal gyorsul egy kicsit az 1-es tempója a Mogyoródinál, már amennyire a váltó engedi.
-A troligarázsos buszok a Hungária körúti MOL kútra fognak járni tankolni. Egyszerre max 4 busz, ebből 3 állhat sorba a gyorskúthoz (100l/perc), és 1 egy hagyományoshoz. Napi elosztással ez megoldható, a tervek szerint zökkenőmentesen. (a Volánnál ment egy darabig, nem volt gond azthiszem) A tankolás 5 perc alatt bőven végrehajtható, de 15 perc lesz rá adva. A fizetés kártyával fog történni, és a BKV előnyt élvez majd (sorbanállás). A csalások elkerülése végett fokozott ellenőrzések várhatók, továbbá a kúton belső kamera van.
-A ZIU-k maradnak még, várhatóan 7 (hét) évig. Az első adag tervszerű selejtezése várhatóan 2 év múlva kezdődik. Addígra elvileg megérkezik a 15 új szóló kocsi a 70-esre. Ikarusz. Még morfondíroznak a tipuson.
-A csuklósok apránként mind át fognak esni a felújításon, így még sokáig élvezhetőek. (legalább ott marad a jólbevált 200-as család...)
Más nem jut eszembe. ?
Kérdezzetek esetleg, ha tudok válaszolok. Akár személyesen is.
Konyec filma
ma délután a kedvenc 302-esünk a 75-ösön volt :-))) söt a 312 is :-)
régen soha nem láttam ott 435T-t, most a fotósok kedvéért csináljátok, hogy mindenféle trolival legyen kép a Népligetben? :-)))
PÁV II-t saját költség terhére a hatósági vizsgáig kell megszerezni. Induláskor még nem kötelező. A hatósági vizsgákat a BKV fizeti. A sikeres vizsga után minimum három havonta egyszer viszont dolgozni kell. /nem nagy durranás / A héten lehet jelentkezni. A tanfolyam havonta x alkalom délutánonként.
Egyéb infó: KáBa 06-20 9412-641
A Trolibusz ÜIG besegítői tanfolyamot hírdet /lehetőleg egyetemistáknak /. PÁV II. kell hozzá,
de el lehet kezdeni nélküle is.
A tanfolyamot szabadídőből kell elvégezni, persze utána munkavállalási lehetőséggel.
Min. 10 fő kell az induláshoz. Akit érdekel az küldjön nekem mailt!!