Keresés

Részletes keresés

Lajoska Creative Commons License 2000.06.07 0 0 549
emil átcsúszott!
Előzmény: lazar (548)
lazar Creative Commons License 2000.06.07 0 0 548
Kerhetnek egy peldanyt?

Armand

Előzmény: Lajoska (547)
Lajoska Creative Commons License 2000.06.07 0 0 547
Ha valakinek kellene, csináltam word-del ZIU-gyáritáblát. Nagyjából méretarányos, a betűk is hasonlítanak (na jó, nem annyira).

emil és elküldöm.

...a tervem pedig hogy az összes felújított ZIU-ra kiragasztani a vezetőfülke ajtaja fölé, kitöltve alvázszám és motorszám+gyártási év adatokkal.

KáBa, fogod a fejed???

Lajoska

Lajoska Creative Commons License 2000.06.07 0 0 546
Sziasztok!

Ha bárkit érdekelne, megtudtam melyik 3 ZIU-t vitték debrecenbe. Eddig úgy volt hogy csak kettő selejt de mostanra kiderült hogy a harmadik is.
9-335=818, összesen futott: 899000 Km
9-336=823, összesen futott: 833900 Km
9-337=824, összesen futott: 827000 Km

Köszönet az infokért Bihari Zsoltnak a DKV-nál!

cyber.greg Creative Commons License 2000.06.07 0 0 545
Ja, télleg!
Előzmény: BGy (541)
KáBa Creative Commons License 2000.06.07 0 0 544
illesf

1958-ban.

Előzmény: illesf (536)
Lajoska Creative Commons License 2000.06.07 0 0 543
Grimbi:

Szerintem KóMa-nak van igaza, mert a BKV-nál az ablak kérdése időfüggő volt. (nem úgy mint a volánnál ahol exportfüggő.
Tehát a volán és a BKV két külön tészta.
A BKV-s buszok és trolik 1975környékéig voltak 1/4-1/4 részben eltolható ablakosak.
1975-től minden BKV-Ikarus ablak 1/2-1/2 részben eltolható.

Lajoska

Előzmény: Grimbi (421)
BGy Creative Commons License 2000.06.06 0 0 542
Ez a vezeték megszüntetés a Szörény u. és a Szobránc köz között új nekem. Egy kicsit erőltetett az új kiállási útvonal, de járható. Ami viszont az 1-es villamos gyorsulását illeti, azt csak üdvözölni tudom. A Thököly felé sokat számít, ha nem kell thökölny a keresztezés alatt.

Kérdés:
A Kerepesi útra jobbra kanyarodó vezetéket is elbontják vagy az azért megmarad ?

Előzmény: KóMa (528)
BGy Creative Commons License 2000.06.06 0 0 541
"Mármint ezt úgy értem, hogy a Keletinél most már csak a vonat az, ami sínen megy. "

Azért a jó 24-es villamosról nem feledkeznék meg... ! Annak egyelőre biztos a helye a Keletinél.

Előzmény: cyber.greg (535)
FOMA Creative Commons License 2000.06.06 0 0 540
Nem szünt meg. Az ajtó első szárnyán át a vezetőfülkébe, a második szárnyon az utastérbe lehet feljutni.
Előzmény: illesf (538)
John Howard Creative Commons License 2000.06.05 0 0 539
A "háromkötetes" szerint 1962-ben.
Előzmény: illesf (536)
illesf Creative Commons License 2000.06.05 0 0 538
Damjanich garázs, a Damjanich utcában. Egykori villamosgarázs volt, a 70-es troli megnyitásakor lett trolibuszgarázs. Ezenkívül az első 74-es troli idején a Baross kocsiszínből adták ki a trolibuszokat, valamint a legelső budapesti trolibusz járműveit is az Óbudai villamos kocsiszínbúl állították ki.

A hétvégén voltunk Brnoban. Pénteken meg lehetett nézni két kocsiszínt: a Medlánky kocsiszínt, ami villamos és autóbusz kocsiszín közösen, és a Slatina kocsiszínt, amely autóbuszok és trolibuszok tárolóhelye. Ott jól működik a különböző közlekedési ágak közötti összhang. Kíváncsi vagyok, hogy nálunk hogy fog ez menni.

Tavaly vettek Brnoban Skoda 21Tr alacsonypadlós trolibuszokat - Jó kis járgányok, nincs velük az a baj, mint a mi Ik412-eseinkkel, hogy nem lehet elférni rajtuk a zsúfoltságtól. Viszont a régebbi Skoda trolikon nagyon bosszantó, hogy az első ajtónak csak a fele használható. A szegedi trolik első ajtajait sem alakították át, vagy ott megszűnt már ez a rendszer?

Előzmény: Fecóka (537)
Fecóka Creative Commons License 2000.06.05 0 0 537
Egy ideig (úgy tudom) kettő troligarázs volt. Hol volt a másik?
Fecó
illesf Creative Commons License 2000.06.05 0 0 536
Mikor épült a Pongrácz?
Előzmény: John Howard (534)
cyber.greg Creative Commons License 2000.06.04 0 0 535
HÉV is volt??
Akkor az is egy Baross térről száműzött síndöcögény. Mármint ezt úgy értem, hogy a Keletinél most már csak a vonat az, ami sínen megy. A 67-es helyett busz jár, a 23-ast már jópár éve nem viszik be középre, most meg az 1-es meghosszabbítása miatt megszüntetik.
Na de ez már egy másik topik...
Előzmény: KóMa (533)
John Howard Creative Commons License 2000.06.04 0 0 534
Persze, tudom, a Tattersal mellett. De akkor még nem volt 80-as troli, meg talán még Pongrác úti telep sem... :)
Egyébként emlékszem rá, hogy amikor a 80-ast építették (1979-80 körül), jó ideig a befelé tartó vezetékek a Keleti mellett majdnem egészen a Baross térig megvoltak (újonnan építve, az új oszlopokon, a régi vezeték akkor már rég csak emlék volt!). Aztán egy nap leszerelték, és a Lóvásár-Mosonyi utca felé kanyarították. Vajon miért döntöttek így?
Előzmény: KóMa (533)
KóMa Creative Commons License 2000.06.03 0 0 533
Régebben össze volt kötve. Mint ahogy gondolom az is ismeretes, hogy a 73, 76 végállomása sem a Bethlenben volt, hanem a Keleti mellett, a lovi bejáratától visszább, nagyjából ott, ahol most a "piros" benzinkút van, ahol a sok román meg egyéb lepattant busz parkol. A másik oldalon meg a HÉV vége volt...
Előzmény: John Howard (532)
John Howard Creative Commons License 2000.06.03 0 0 532
Annak utasforgalmilag nem lenne sok értelme. Megint lenne egy hosszú (jó, rövidebb) összekötő vezeték, viszonylat nélkül (brutális kockakövön). A Liget téri vonal életképesebb lenne, szerintem... A Keletinél azért össze kellene kötni a 80-as és a 73-76-78-79-es vezetékeit valahogyan az üzemi kapcsolatok megteremtése miatt.

Előzmény: exPásti Tamás (531)
exPásti Tamás Creative Commons License 2000.06.03 0 0 531
A 83-ast a Fiumei úton át nem lehetne a 80-ashoz
csatolni?
John Howard Creative Commons License 2000.06.02 0 0 530
"A tervekben szerepel a Liget téri végállomás kiépítése is..."

:)))))
A Deák térre még nem terveződik a 83-as? 74-es összekötéssel, az is bemenne a Deákig, és ott fordulna. (R.I.P. 9-es busz...)

A 72-est meg le lehetne hozni a Fővám térig: Bajcsy Zsilinszky út-Múzeum körút-Üllői út-Kinizsi u.-Közraktár u.-Fővám tér-Vámház körút-Múzeum körút-Bajcsy-Zsilinszky út.

Milyen?

Előzmény: KóMa (528)
Alfred Creative Commons License 2000.06.02 0 0 529
illesf:
Fú, most megfogtál, KáBa-'nál van egy pontos lista, de innen vagyunk vagy egy tucatnyian, én még viszem egy egyetemista barátomat, a troliüzemtől hozzánkcsapják a szerelőket, belső mozgatókat és a vonalikarbantartókat, így harminc fölötti létszámmal fog indulni a tanfolyás.
Egyébként e hónap végén PÁVII vizsgára megyünk csoportos szervezésben, aztán július elején kezdődik az intenzív tanulás szeptemberig, akkor vizsga, és utána egyéni beosztásban a gyakorlat.
Előzmény: illesf (527)
KóMa Creative Commons License 2000.06.02 0 0 528
Kiszivárogtató:

Tegnap bemutatkozozz a Troli új igazgatója a Tisztelt Publikum előtt a garázsban reggel a műszaki, délelőtt pedig a járművezetői állomány előtt. Elmondta mire lehet számítani, ill. lehetőségekhez mérten megválaszolta a kérdéseket.

Egy biztos, a TROLI MARAD budapest utcáin.
-A 75-ös rövidülése mindenki számára ismert.
-Hamarosan a zuglói önkormányzattal karöltve meghosszabodik a 82-es a Kacsóh Pongrácig. (74A).
-A 83-as szeptember 1. ig leáll (15.-étől), és a darázsmeneti útvonal a Kőbányai útra kerül. Visszafele a benzinkút megkerülésével. Ezzel egyidejüleg vezetékmentesül a Rémliget, valamint az oda vezető út. Továbbá az elnök utcai kiállóvezeték is leficcen. A tervekben szerepel a Liget téri végállomás kiépítése is, ez egyenlőre anyegin múlik.
-A 75-ös rövidülésével némi vezetékezési változás is életbe lép: a garázsmeneti kiállások a Hungária krt- Szörényi utca- Százados út- Kerepesi út- Ifjúság útja- Stefánia út útvonalra módosulnak a szükséges váltók és vezetékek beépítésével. Így soha nem látott mértékű troliforgalom lesz a Stadion hátuljánál az Ifjúság környékén. Ezzel egyidejűleg lekerül a vezeték a Szörényi utca vonalától a Hungária körútról a Kerepesi felé egészen a Mogyóródi 1-es villanyos kereszteződésig, ami szintén utolsó napjait éli. Innen tovább fejtik egész a Szobránc közig a Stefánián. Ezáltal gyorsul egy kicsit az 1-es tempója a Mogyoródinál, már amennyire a váltó engedi.
-A troligarázsos buszok a Hungária körúti MOL kútra fognak járni tankolni. Egyszerre max 4 busz, ebből 3 állhat sorba a gyorskúthoz (100l/perc), és 1 egy hagyományoshoz. Napi elosztással ez megoldható, a tervek szerint zökkenőmentesen. (a Volánnál ment egy darabig, nem volt gond azthiszem) A tankolás 5 perc alatt bőven végrehajtható, de 15 perc lesz rá adva. A fizetés kártyával fog történni, és a BKV előnyt élvez majd (sorbanállás). A csalások elkerülése végett fokozott ellenőrzések várhatók, továbbá a kúton belső kamera van.
-A ZIU-k maradnak még, várhatóan 7 (hét) évig. Az első adag tervszerű selejtezése várhatóan 2 év múlva kezdődik. Addígra elvileg megérkezik a 15 új szóló kocsi a 70-esre. Ikarusz. Még morfondíroznak a tipuson.
-A csuklósok apránként mind át fognak esni a felújításon, így még sokáig élvezhetőek. (legalább ott marad a jólbevált 200-as család...)
Más nem jut eszembe. ?
Kérdezzetek esetleg, ha tudok válaszolok. Akár személyesen is.
Konyec filma

illesf Creative Commons License 2000.06.01 0 0 527
Hányan vagytok végülis a tanfolyamon?
Előzmény: Alfred (526)
Alfred Creative Commons License 2000.05.29 0 0 526
Fiúk! Holnap tízkor troli!
division by zero Creative Commons License 2000.05.26 0 0 525
ja, és még 83-as trolit is sikerült ott fotóznom...
Előzmény: division by zero (524)
division by zero Creative Commons License 2000.05.26 0 0 524
ma délután a kedvenc 302-esünk a 75-ösön volt :-))) söt a 312 is :-)
régen soha nem láttam ott 435T-t, most a fotósok kedvéért csináljátok, hogy mindenféle trolival legyen kép a Népligetben? :-)))
KáBa Creative Commons License 2000.05.26 0 0 523
30-án kedden 10:00-kor Pongrác telepen lesz a tanfolyamkezdő megbeszélés.
Előzmény: lazar (522)
lazar Creative Commons License 2000.05.23 0 0 522
Helyileg hol kell jelentkezni? A Pongrac uton?

Armand

Előzmény: KáBa (521)
KáBa Creative Commons License 2000.05.22 0 0 521
Sziasztok !

Újabb infók a tanfolyamról :

PÁV II-t saját költség terhére a hatósági vizsgáig kell megszerezni. Induláskor még nem kötelező. A hatósági vizsgákat a BKV fizeti. A sikeres vizsga után minimum három havonta egyszer viszont dolgozni kell. /nem nagy durranás / A héten lehet jelentkezni. A tanfolyam havonta x alkalom délutánonként.
Egyéb infó: KáBa 06-20 9412-641

Előzmény: KáBa (520)
KáBa Creative Commons License 2000.05.22 0 0 520
Sziasztok !

A Trolibusz ÜIG besegítői tanfolyamot hírdet /lehetőleg egyetemistáknak /. PÁV II. kell hozzá,
de el lehet kezdeni nélküle is.
A tanfolyamot szabadídőből kell elvégezni, persze utána munkavállalási lehetőséggel.
Min. 10 fő kell az induláshoz. Akit érdekel az küldjön nekem mailt!!

KáBa

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!