a városi topicban az írta Takilaci:
"Európa sok VK múzeuma örömest megveszi és helyreállíttatja.
Amszterdamban havonta-kéthavonta jár KÖZFORGALOMBAN a mi 28xx-as villamoskocsink.
Kb. 1970 körül selejteztük.
A 100-as trolira is lenne önként jelentkező !
Nem kellene sokat hírdetni. "
Ha jól értelmezem az eddigieket, akkor a 100-ast már eladták a Fefének. Tehát tőlük lehetne megvásárolni. Az értéke nem lehet túl sok, kb. ócskavasár + színesfémhulladék - szétvágás költsége. Nagyságrendileg százezer forint körül gondolom. A felújítás költségei viszont már aggasztóbbak lehetnek.
Nemolyan túl régen próbáltak itt pesten egy 412-es Ik-t, világoskék-fehér volt, azt láthatta aki figyelte. Próbarendszámmal. Ganz elektronikával. Valahova az nagy szovjet utódállamokba készült. (nem jó nekik a ZIU???)
A 100-as megvásárlása ócskavas áron lehetséges. Erre KáBa talán érdemben tud válaszolni. Azthiszem olyan 9/kg. Talán. *12200kg... , ja de ennek nem teljes állománya ócskavas.
Korong utca:
ebben az utcában lakott József Attila. (a város peremén) A mozgássérült iskolánál meg is van az emléktábla. Már amikor ő itt lakott is "osztottpályás" volt, ugyanis annakidején ez lett volna kijelölve *Városba bevezető nagyforgalmú sugárút*-nak a következő nyomvonal is egyértelműsíti: Ajtósi Dűrer sor-Korong utca-Kerékgyártó utca-***akkor még bolgárkertészet meg káposztaföld volt arra kifelé, így azt nem tervszerűen építették be.
A ZIU-k ajtóműködtetése valóban elektronikus volt, ám azzal is voltak bajok. Pl: amikor (mert előfordul) hogy odazáródik valaki, akkor az elektronikus ajtózáráskor azt egy baromi erős villanymoitor végezte. És bizony egy erős villanymotor ereje a szuszt is kinyomta belőled. Mert nem olyan kuplungos volt, mint most a Tátra T5C5 ajtaja.
Sziasztok trolibaratok! Mar egy ideje olvasom ahozzaszolasaitokat.nekem ez a masodik(az elsot kb.2 perce kuldtem a varosi topicba) Imadom a pesti trolikat(atobbi jarganyt is villinger,busz satobbi)Az en kapcsolatom a trolikkal 1995-ben kezdodott amikoris a pesti rokonomhoz jartam nyaralni.Felejuk a 79es jar.Egyszer kiserlet keppen felszaltam egy ZIU-ra.Azota ha ott vagyok mindenhova ahova csak lehet trolival jarok.Foleg azokat a vonalakat latogatom ahol ZIU-k jarnak(70,73,76,78)hat egyenlore ennyi.Udv mindenkinek.
Az a troli nem a bkv tulajdona, csak tesztelésre kapta. Állítólag bevált, csak nem volt rá akkor píz.
Most úgy néz ki, hamarosan beszerez - nem pont olyat, de hasonlót - egypárat a bkv.
A szovjet kacatok is maradnak még 7 évíg, ahogy egy bennfentes megjegyezte pár hozzászólással lejjebb.
Ott leszek, és máris írom a közlistára. Egyúttal arra kérek minden indexest, hogy amennyiben a közlistára tartozó hírt talál (villamosok, találkozók, miegymás) oda is írja fel röviden, hogy akinek csak terminálja van, az is értesüljön róla. Köszi! Ja, és ezt is aki hallja, adja át!
hoszzu 75-os bucsuztato:
1. talakozo: 21 ora 77-es lefel szallo hely,
23.40 kor utolsoval menet dozsa gyorgyfelol, vegig nepliget, onnan be a garazsig, ha KaBa- nak sikerult elintezni (elore is kosz, Balazs :-))
2. 411 rol volt szo adamskij hozzaszolasaban. Most szegeden dog, tobbnyire fekhibaval. Amugy egyben van, ultem benne a telepen majusban, belulrol korrekt (azthiszem az akksi nem volt lekapcsolva, mi kapcsoltuk le, eljenek a kozlekkaros trolimentok, hurra-hurra :-) )
szerintem az IK411T-re gondol, ami 400-as pályaszámmal mászkált Pesten, én is láttam a 70-esen, meg a 74-esen is! (NZA 3. CD-jén van is kép róla a 74-esen)
ha jól tudom most ez Szegeden van döglötten :-(
Az új Ikarus trolibuszt a 70-es viszonylaton próbálták ki. Teljesen jó kis troli,
sokkal kényelmesebb, mint az átlag Ikarusok, és nem olyan ormótlan az elrendezése,
mint a legújabb alacsonypadlós Ikarus buszoknak.
Valahol (talán a Véevk-ben, mert itt nem találom) már felbukkant egy hely és idő a találkozóra, 21 órakor a 77-es végállomásánál... Ha minden igaz, és a munka is úgy engedi, én megyek...
Köszi takilaci, de hogy fejből csak ennyit tudsz...:-)))
Hát ez a 413-as ( vagy mi ) is olyan szűk belsejű lesz mint a 412-es?...-(((
Nem lenne jobb a 415-ösre építeni? Az se olyan magas, és a belső tere sokkal tágasabb, valamint talán a szar utakat is jobban bírná.
Apró:
Elcserélném józsefvárosi lakásomat ( ahol a szüleim laknak, ja és már nem jár az utcában a hangos 23-as sem ), vagy a keresztúri albérletemet ( a kifejezetten "halk" Pesti út szélétől 15 méterre ), hangos fogas melletti lakásra. Ráfizetést kérek ( füldugó )...-)
Jelige: hát nem is tudom......
"Hát ha nem sípol, hanem berreg, akkor az valószínüleg a légsűrítő hangja. (az termeli a levegőt, pl az ajtók működtetéséhez, fékezéshez)"
Ha jol emlekszem, az orosz troliknak is elektromos ajtomukodtetesuk volt valamikor. Az sokkal csendesebb. Az uj trolik ajtajai pneumatikusak. Zajosak, rosszabb hatasfokuak, telen befagyhatnak a levegovezetekek, es meg sorolhatnam a hatranyokat. A kompresszor hangszigetelese pedig igen gyenge, ha egyaltalan van neki. Lehetne javitani rajta, nem is tul nagy koltsegek aran. Hogy szeretett trolibuszaink ne zajban versenyezzenek a buszokkal.
"egyébként micsinál a troli, mikor berreg?"
Hát ha nem sípol, hanem berreg, akkor az valószínüleg a légsűrítő hangja. (az termeli a levegőt, pl az ajtók működtetéséhez, fékezéshez)
Fecó