Ilyen rohangált '86-'87 környékén a 80-as troli vonalán PRÓBAJÁRAT felirattal. Akkor még igen kicsinyke ember voltam, de már nagyon felizgatott, hogy egy troli nem csak piros lehet.
Több napon át kőrözött, és többször megpihent a Csertő fordulóban is. Nagyon tetszett, hogy a hangja teljesen elütött a megszokottól. Késöbb az új 200-as pszámú GVM-ek izgattak fel a hangjukkal. Egyébként nagyon érdekes, hogy mára ez a fékezéskor sipoló-búgó hang eltünt a GVM-ekből, talán csak a 200-206 kocsikban vélem felfedezni.
Szóval minden újdonság megvolt rajta akkoriban: bolygóajtó, gumicsik az oldalán, új ülések (mint a mostani GVM-eken), a vezetőfülke alatti kapcsolószekrény, áramszedő csörlő (vagy hogy hijják), és a GANZ felirat.
Tényleg a felújított GVM-ekről miért vakarták le a GANZ feliratot?
Emlékszem egy újságcikkre a GVM előtti időkből, ahol az újságíró az új trolibuszokról ír. volt egy ilyen mondat kb. : reméljuük jövőre már Pesten is járni fognak, az új kék-sárga kocsik...
Fekete-fehér kép is volt, ahol látszott, hogy egy alapszíntől eltérő csík van a trolin. Én már azt hittem, hogy kicsit busz, kicsit villamos alapon tényleg ilyenek lesznek. Aztán egyszer láttam is ezt a kocsit (vontató után) ment a Füredi úton az Ikaruszgyár irányába. A festését kb a debreceni KCSV-khez tudnám hasonlítani, bár a fehér rész kevesebb volt (vagy nem is volt).
Ez érdekes, van valakinek bővebb infója ezekről?
Én csak odáig tudtam, hogy a ZIU szervós kocsik első példánya volt sárga, a boldog emlékezetű 100-as. (Dicső emlékét CD-inken és topic-jainkban is megőrizzük) Aztán egy videón láttam egy elég furcsa festésű trolit. A film valamikor a '70-es évek végén készült, és azon bolygóajtós, BBC berendezésű, trilex kerekes troli látható. Festése piros, fehér csík az oldalán. Belső borítása okker gumipadló (az a bogyós). Kérdés: melyik troli(k) volt(ak) kisegítő motorral ellátva?
*GVM, alias Ik280T*
A GVM-ek elődei 84-85 körül már jártak pesten, igaz csak próbatroliként. A 77-esen járogattak vele, meg itt ott kieső zuglói vonalakon. Sikerült rá fölkéreckednem nagymamámmal. Volt egy sötétkék (ráncajtós trilexkerekű), egy sötétsárga (UV szinű) és egy szürke, amiben nem ültem csak láttam amikor vontatták a Kerepesi-Fehér sarkánál a Népstadion felé (gondolom hozták az Ikarusból...). Aztán láttam egy jópár darab 260!!!-as és 280-as GVM-et mindenféle színben egy vámtelepen 1994 nyarán a Reitter Ferenc utca végén egy vámtelepen. Olyanok voltak, amiknek nem voltak nyitható ablakai. Azt mondta az ottani portás, hogy: "bö, asszem ööööö, bö... németbű hoszták őket...." , így érdembeli infót kaphattam. Most az a telek üresen áll. A trolik kitudja hova kerültek, pedig jó állapotban voltak. (buszok is voltak).
Más: akit meghat néhány roncs ZIU (918...stb) meg ik260-as (BU-89-99, stb...) látványa, az ugorjon ki az élessaroki vastelephez, és kapja le (foto) az ott haldokló megroncsolt kocsikat. Teljesen egyben vannak, leszámítva hogy számomra érthetetlen okból az elejét úgy felhajtották, mint egy kilógó cipőnyelvet...mindegyiknek. (A portás beenged, ha kéred. Az ottani főnök meg megengedi, hogy bóklássz, és fotózz, ha erre gerjedsz...)
Off
A Marx tér és a MÁV-kórház között három kocsival közlekedő 71-es trolibusz-betétviszonylat üzemét 1979. május 2-án számolták fel Na, ettől még nem törvényszerű, hogy akkor került át. Szerintem a Kármán utcai vá.-t us hívhatták Marx térnek (Ahogy a Visegrádi-Kresz Géza is Marx térnek volt írva a villamoson). Úgy képzelem, hogy a Marx téri munkálatok legelején le kellett rakni onnan a trolit, és nem hinném, hogy két és fél év elég lett volna. Arra emlékszem, hogy hogy kerülgette a villamos a gödröt, meg hogy volt két megálló (Rudas L. és Visegrádi), de hogy mi volt a Skála helyén arra nem. A felüljárót kétoldalról építették és nem találkozott. De mikor kezdték?
czzf50
Szerintem 86-87-ben jöttek az első GVM-ek. Mielőtt a BKV vett belőle, már ment egy jópár NDK-ba és Bulgáriába.
Nemrég láttam Pestlörincnél a BKV-fömühelyben a felújított 202-es trolit, valami gyönyörüen néz ki, ráncajtós, csillog-villog. Aki tudja, írja már ide, mely években készültek a csuklós trolik.
Ez a 202 a második vagy a harmadik lehet a sorban, jól sejtem?
Ahhha... Most értelmezem én is, amit beírtam: akkor ezek szerint '79-ben került a Szobi-Kármán végállomáshoz, és '81-re hosszabbították meg (onnan) az Arany János utcáig.
"A Marx tér és a MÁV-kórház között három kocsival közlekedő 71-es trolibusz-betétviszonylat üzemét 1979. május 2-án számolták fel. Az észak-déli metróvonal II/B szakaszának 1981. december 31-i üzembe helyezésével a 72-es és 73-as trolibuszok végállomását az Arany János utcához helyezték át."
Hát, valahol a két időpont között, pontosabbat én sem tudok... :(
Bizonyára úgy van, ahogy mondod. Úgy már el is birom képzelni, bár nincsenek emlékeim, milyen volt a tér a SM előtt. Ott foghíj volt, nem? De mikor helyezték át a végállomást? Amióta ICS jár a kőrúton, kb. addig vannak emlékeim. Akkor már biztos ott volt. A Skála-Metro-t meg 1984 május elején adták át. Én akkor voltam sorozáson, és hazafelemenet meg akartam csodálni, de azért annyira nem érdekelt hogy órákat álljak sorba.
A Rudas László (Podmanitzky) utcából éles jobb kisívben fordultak a Bajcsyra, majd a mai Skála Metró helyén levő üres telken, a tűzfalak tövében volt a végállomás. Itt, ha jól emlékszem, három vezeték volt egymás mellett a 71, 72, 73-as trolinak (felszállni a kocsik között, az útról lehetett), meg még egy "tárolóvágány" is a Körút felé eső oldalon. Innen kiindulva tompa jobbost vettek a Jókai utcába, és onnan fordultak vissza balra a Rudas László utca felé. Az általad írt Szobi-Kármán útvonal már a Skála Metró építesekor volt...
A 70-es évek végén, amikor mér ZIU-5-tel jöttem haza a Szechenyiből (már untam a FAV-ot) akkor a trolik az Eötvös utca - Szobi u - Kármán utca vonalon fordultak. Én nem tudom elképzelni a Jókai utcát, de attóé még nincs kizárva.
hadd kérdezzek vmit: az M3 előtti időkben a Podmaniczky utcai trolik a Nyugati térhez jártak, körbejárták a háztömböt. metrókapcsolat ott is lett volna, akkor mi indokolta az Arany János utcához vitelt? Valami gond volt a trolikkal az ex-Marx téren? köszi
GREG!!!!! Mijjen Topic ez???????
Te beteg vagy! :-)))))
Ennyire unalmas az eleted?? Bezzeg ha FIFAznal velem, es nem mindig ezt valaszolnad "neeee", akkor nem ernel ra ijjen topicot nyitni!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tarsoly András 07.04.
Takács Gyula 07.11.
Szíjártó Lajos 07.11.
Koppány Zsolt 07.04.
Sarró Szilveszter 07.11
Nagy Balázs 07.04.
Németh Zoltán Ádám 07.04.
Izsó Zoltán 07.04.
Négrádi Tamás 07.04.
Horváth János 07.04.
Lázár Armand 07.04.
Tobak Csaba 07.11.
Markoja Szilárd 07.04.
Tóthné Varga Orsolya 07.11.
Adott napokon 07:45-kor találkozunk az Örs Vezér téren az oktatási központ elött. /Metró mellett spenót színű /
szerelik a 75-ös vezetékkapcsolatait a Stadionnál.
A stadioni 75-77 megálló előtt lesz közvetelnül egy váltó, a 75ről lehet átmenni a 77-re vagy egyenesen garázsba. Gondolom a kitérő állás lesz a szabvány, de valamiért a váltón is és az "összefutón" is a 75-ös iránya van kiszigetelve.
Pótlás: 75 és 77 teljes hosszon, a 75-öt a Récsei és a Kilián, a 77-est az Óbuda adja, előbbi 280,az utóbbi 260-assal.
Holnap nem lesz 80-as sem, talán a 77-es végállomásánál mahinálnak valamit, hogy a 75 tudja kerülni a 77-et.
Minekutána holnap viszem be a PÁVos csikket meg a jelentk. lapot ezért megnézem és beírom a tapasztaltakat.
SENKI NE FELEJTSE EL BEFIZETNI A PÁVCSIKKET ÉS A JELENTKEZÉSI LAPPAL EGYÜTT VISSZAVINNI A TROLIBA LEGKÉSŐBB HÉTFŐ REGGEL MONDJUK 7-IG!!!!!
Üdv KáBa-nak, minden trolibuzzernek és sofőrjelöltnek!
sziasztok, mostanában sok szó esett az ik41x trolikról, ezért elővettem két idevágó képemet, az észt 412-es hiányzik, őt 1x láttam a Népligetben.
esetleg tud valaki képet a neten a Romániában levő 415-ös trolikról?
Mindenkinek aki jelentkezett a trolis tanfolyamra !!
A sajnos igen szük határidőt kaptunk a PÁV II. csekkek befizetésére. Hétfőn kell vinnem a listát, a jelentkezési lapot és a befizetett csekkeket. Ez azt jelenti, hogy a jelentkezési lapokat, csekkeket leteszem a troli diszpécser szolgálatánál, és hétfőn reggel 08:00-ig kellene kitőltve, befizetve ezeket visszajuttatni uaoda. A csekket BKV Rt Trolibusz Üzemigazgatóság 1980 Akácfa u 15 töltsétek ki, mert csak így tudjuk majd visszafizetni. / feladó /
Adjátok le az EÜ 2-nél kapott papírokat is hétfőn.
Mindenkinek aki jelentkezett a trolis tanfolyamra !!
A sajnos igen szük határidőt kaptunk a PÁV II. csekkek befizetésére. Hétfőn kell vinnem a listát, a jelentkezési lapot és a befizetett csekkeket 14:00-ra. Ez azt jelenti, hogy a jelentkezési lapokat, csekkeket leteszem a troli diszpécser szolgálatánál, és hétfőn 12:00-ig kellene kitőltve, befizetve ezeket visszajuttatni uaoda. A csekket BKV Rt Trolibusz Üzemigazgatóság 1980 Akácfa u 15 töltsétek ki, mert csak így tudjuk majd visszafizetni. / feladó /
Vérnyomás, vércukor, Patella (térdreflex), színlátás (könyv a felismerhetetlen számokkal), látásélesség (falitábla), látáskoordináltság (követni kellett a reflexkalapács útját szemileg) hallásküszöb (suttogott valamit a doki a szoba túlfelén, hogy meghallom-e), egyensúly (csukott szemmel, és előretartott kézzel előremenet), szívhangok... talán nem hagytam ki semmit.