Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A Magyar Néphadsereg 1957 és 1991 közötti, illetve a Magyar Honvédség 1991 utáni egyenruházatát felölelő gyűjteményembe keresek flottillás öltözeteket, ruhákat, sapkákat, öveket, kabátokat. Korrekt árakat tudok fizetni, a darabok jó helyre kerülnek.
Köszönettel, Molnár Sándor molnar.sandor@nephadsereg.hu www.nephadsereg.hu
Peye, küldtem mélt! Nem kaptad meg? Mert ígértél válaszokat AM ügyben. Persze az sem lenne gond, ha ide írnál, mert biztos sokakat érdekelne, és gondolom már nem számít hadititoknak semmilyen részlete sem ezeknek a negyedszázados hajóknak...
Köszi, így már értem. Csak azért akartam megkérdezni, meg nagyon idegesített volna, ha kiderül, hogy mégis látogatható, nyílt nap volt az idén! Ugyanis nagyon szerettünk volna elmenni a gyerekekkel, úgy, mint tavaly! Csak nekem nem volt oda semmilyen protekcióm, ezért úgysem engedtek volna be minket... :-((
Viszont, mivel azt írtad, hogy hajóparancsnok voltál, megkérdezem: jól gondoltam, hogy késő ősztől kora tavaszig a zajló jégtáblák miatt nem hajóztatok? És ha mégis ki kellett valamiért hajózni, ( pl. ti szállítottátok a tűzszerész búvárokat is! ) akkor milyen volt az AM-ek jégállósága? Gondolom, hogy valamilyen minimális védelem van azért rajta, legalább a vízvonal környékén, mert a jég mellett akár egy uszadékfa is veszélyes lehet, hiába van nyár. Ezen kívül az is lehet, hogy túl közel robban fel az általa hatástalanított folyami akna...
Áruljátok már el: most akkor végülis volt Flottilla Nap idén, vagy nem volt? És ha volt, akkor zártkörű volt, vagy mindenki által látogatható nyílt nap? Mert itt a fórumon az volt az utolsó infó, hogy zártkörű lesz. Az ilyen zártkörű rendezvényekre viszont nem szoktak újságírókat meghívni, hogy élménybeszámolót írjon a nyilvánosságnak...
De az a "páncélozott hajó" az tényleg baromság. Az aknásznaszádos topikon írta valaki régebben, hogy alumíniumból vannak, ráadásul elég vékonyból. Gondolom, késő ősztől kora tavaszig nem is engedik ki az AM-eket az újpesti kikötőből, a téli jégzajlások miatt. Feltételezem, hogy a jégtáblák csúnyán elintéznék az oldalát...
Igen igazad van : van egy indiánokhoz kapcsolódó mondás, ha vágja valaki a fát akkor nagy tél lessz---- vagy nem tud miből megélni... és fát vág. Ez jellemző a mai társadalomra.
1967-ben, az első hadgyakorlatos "kopaszoknak" megmutatták a lánckamrát: fogda híján, esetleges büntetésként 30 perc bezárással fenyegettek. Szűk hely, nagy meleg - valóban rémes hely. Nem tudok róla, hogy bárkit is becsuktak volna.
Még egy kérdés: mit jelent az, hogy vonalhajózás közben akár 8 órát is eltöltenek folyamatosan a gépházban? A 8 óra, az kb. Esztergom - Mohács távolság? Tényleg szoktak ilyen hosszú, teljes Duna szakaszos gyakorlatra menni? Gondolom ez elég ritka lehet, a magas üzemanyagköltségek, és hasonló okok miatt...
"Ha jól emlékszem, a gépháznak 2 db nagy teljesítményű ventilátora van, ami biztosítja a külső hőmérséklettel azonos hőfokot."
Ezek szerint már nem működnek...
"A gépek jelzőrendszere úgy van kialakítva , hogy nem igényel állandó felügyeletett, csak időszaki ellenőrzést. Persze ez a '80-as évekre vonatkozik."
Ezzel nyilván arra célzol, hogy az AM-ek ma rosszabb műszaki állapotban vannak, mint a '80-as években? Én sajnos ezen egyáltalán nem csodálkoznék... :-((