Keresés

Részletes keresés

kem0001 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14596

Igen, és a legnagyobb vesztese a vasút lett ennek. Csak remélni tudom, hogy nem lesz ebből a megállapodásból semmi, csak sajnos tipikus vihar előtti csend van, és amikor nem számítunk rá, akkor fognak támadni

Előzmény: milos-007 (14595)
milos-007 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14595

Hát igen,de nem csak a Zala Volán,hanem a Volánbusz is.Szerintem,ha az Orangways nem akart volna beszálni a Zalaegerszeg-Budapest,Nagykanizsa-Budapest járatba akkor minden maradt volna régiben,mert a volán nem akart 2óránkénit járatott Budapestre csak lépnie kellett,hogy megmentse a fuvarjait.

Előzmény: kem0001 (14594)
kem0001 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14594

Viszont azt azért tegyük hozzá, hogy a Zala volán nagyban közrejátszott abban, hogy a vasút ide jutott.

Előzmény: milos-007 (14592)
kem0001 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14593

Annak örüljünk, hogy nem viszik el a buszainkat. Bááár, ezek után... Egyébként jókor jut eszükbe a vasútat fejleszteni főleg, hogy idáig jutott...

Előzmény: milos-007 (14592)
milos-007 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14592

Hát ez az.Nagyon nagy a bizonytalánság sajnos mindenki csak találgat.Végén az LRT is helyijáratozni fog:(

Előzmény: kem0001 (14591)
kem0001 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14591

Most olvasgatok egy régebbi cikket, ami szerint ez év végén jönne létre ez az egyesülés. Miszerint a vasútat részesítenék előnyben. No Komment. Ráadásul eléggé be fog tenni a volán társaságoknak. Eddig is utáltam a vasúti közlekedést, de ezek után főleg. Év végén úgy is lehull a lepel az egészről.

Előzmény: milos-007 (14590)
milos-007 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14590

de igen

Előzmény: kem0001 (14589)
kem0001 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14589

Csak nem az összevonásos dologra gondolsz itt?

Előzmény: milos-007 (14587)
kem0001 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14588

Hát ha a Japán "csoda" buszokat és a Credo távolságiakat nézzük, nem nehéz azoknál jobb buszt találni

Előzmény: MBman (14585)
milos-007 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14587

Egy kicsit elkanyarodva a témától a holdigból lesz valami,mert jelenleg nagy a csend ezen a téren,de néhányan azt rebezsgetik,hogy a holding lesz a Zala Volánnak a végzetes késszúrás.

Előzmény: MBman (14585)
kem0001 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14586

Azért ilyenkor megkérdezném, hogy mi értelme használtat venni, főleg ennyi pénzért? Jó, nincs bajom a Setra buszokkal, sőt elég jók szerintem, ráadásul ahogy elnéztem, más volántársaságooknál nem nagyon vannak ilyen típúsú buszok. Egyébként ha jól megfigyeltem, JOP-on is zöld matrica van?

Előzmény: MBman (14582)
MBman Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14585

A 24 magyar volántársaságot tekintve is az LRT viszi a pálmát, nemcsak a Zala flottában :)

Előzmény: milos-007 (14583)
MBman Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14584

A 419 GT HD alapból nagyon ritka, szóval kész csoda hogy van egy ilyen nálunk.

Még használtbusz honlapokon is nagyon ritkán lehet látni.

 

Viszont az már nem olyan jó, hogy az LYM-ben 54 db ülőhely van csak, az FSJ 62-jéhez képest.

Előzmény: kem0001 (14580)
milos-007 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14583

http://setra.de/#/de/products/topclass/s431dt

 

Szerintem ez a csúcs a Setrában.Mondjuk a Zala Volánnnál az LRT viszi a pálmát:)

Előzmény: kem0001 (14580)
MBman Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14582

Pontosan nem tudom. De az LYM-en egy sárga Euro3-as matrica van, amivel be lehet hajtani a német városokba. Még az LBH is Euro4-es, pedig az már 2008 óta itt van nálunk. Szóval az LYM nem olyan nagyon fiatal, mint amilyennek tűnik. Turista busz volt szerintem, mert nagyon szellős a székezése. Éppen ezért nem futott olyan sokat, de már benne van a korban, ezért viszonylag olcsón hozzájutottak.

Előzmény: kem0001 (14579)
milos-007 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14581

talán 2008:)

Előzmény: kem0001 (14580)
kem0001 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14580

Egyébként is, az LRT a csúcskategória, annál jobb már nincs.

Előzmény: MBman (14578)
kem0001 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14579

Milyen évjáratú az LRT?

Előzmény: MBman (14578)
MBman Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14578

Az LRT semmivel sem csúnyább, sőt.

Még jóval fiatalabb is.

Előzmény: kem0001 (14577)
kem0001 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14577

Hát ez a LYM tényleg egy gyönyörüség. Ma amikor befutott délután Népligetbe, csak úgy csillogott. JOP egyébként kb 5 üres hellyel indult

MBman Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14576

Akkor meg miért itt kérdezed a fizetést?

Fent van a Volán honlapján.

:)

Előzmény: suzukirobi (14575)
suzukirobi Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14575

igazgató:)

Előzmény: MBman (14574)
MBman Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14574

Milyen munkakörbe? Takarítónő? :)

Előzmény: suzukirobi (14573)
suzukirobi Creative Commons License 2011.10.06 0 0 14573

sziasztok!

az lenne a kérdésem, hogy kb milyen fizetésre lehet számítani a Zala Volánnál, illetve egy éves BKV-s gyakorlattal szerintetek felvesznek-e?

Carpy Creative Commons License 2011.10.05 0 0 14572

"(Azonban ha költségvetési szinten nézzük, akkor növekedne a bevétel.)"

 

Az attól függ milyen kedvezmények hogyan módosulnak.

Előzmény: archlinux (14569)
Balázs1 Creative Commons License 2011.10.05 0 0 14571

Én a kedvezmény-kérdést már a beszállításnál is egy érdekes kérdésnek tartom. Ki az értékes vagy kiemelt utas? Vegyük előre a bérletes utasokat, akik rendszeres és hűséges utazók, vagy az alkalmi, készpénzzel fizetőket, akik pedig helyben és eleget fizetnek az útért, és esetleg potenciális "célpontok" a rendszeres utazáshoz szoktatásban. Ugye a bérletesek lehetnek társvolánnál fizetők, tehát eseményszerűen akár kevésbé "értékes" utasok, mint aki a buszon vesz teljes áron jegyet. (Ezt azon felül írom, hogy nyilvánvaló, hogy először az elővételesek, utána a legtávolabbra utazók, stb. sorrend számít, de átfutott már az agyamon, hogy azonos úticéllal vajon ki az értékesebb.)

Előzmény: archlinux (14569)
JRX-298 Creative Commons License 2011.10.05 0 0 14570

Előzmény: milos-007 (14568)
archlinux Creative Commons License 2011.10.05 0 0 14569

Tegyük hozzá azt is, hogy ha a 65 éven felülieknek teljes áron kellene utazniuk, jelentős részük nem utazna egyáltalán, tehát a szolgáltatóhoz eljutó bevétel összességében nem biztos, hogy növekedne. Ez mindennemű kedvezménycsökkentésre igaz.

 

Nyilván. (Azonban ha költségvetési szinten nézzük, akkor növekedne a bevétel.) De szerintem a teljes ár túlzás lenne, ahogy az ingyenjegy is az. Bár teljesen mindegy, nálunk ez nem szakmai kérdés, hanem politikai. (És a politika szemében a tömegközlekedés nem az egyéni közlekedés alternatívája, hanem valami szociális izé.)

 

zsitvicára válaszolva, az a 64% nem tiszta veszteség. Ha nem kell új eszközt beállítani a nyugdíjas miatt, akkor annyival nem fogyaszt többet a busz, hogy ezt egy az egyben veszteségként írjuk le (plusz lásd előző bekezdés: nem lehet tiszta bevételkiesésként sem elszámolni). Csak aránytalan a költségek finanszírozása az utasok között. Ezt már leírtam sokszor, és mások is, hogy kevesebb kedvezmény kellene, érezhetően olcsóbb teljes ár mellett.

 

Egyébként kedvezmény biztosítása gazdaságilag sem mindig rossz dolog. Ha az lenne, nem létezne a "versenyszférában" az a fogalom, hogy akció... Sőt, bizonyos esetekben a látszólagos veszteség hosszútávon megérheti. Egy példa: Törzsutas felszáll a buszra, fizetne, de észreveszi, hogy nincs nála elég pénz, bankkártyával meg nem lehet fizetni, de megígéri, hogy az első bankautomatás pihenőben megadja a tartozást. Mi legyen? Ha leszállítjuk, akkor nem vállaltunk kockázatot. Ha viszont nem szállítjuk le, és az utas állja a szavát, akkor nyertünk egy nagyon elégedett utast. (Velem már egyszer fordult elő ilyen, akkor a sofőr meghitelezte a jegyárat. ;-) Sőt, megkockáztatom, hogy még az is megérheti hosszú távon, ha egyszer brutálisan nagyvonalúak vagyunk és felengedjük ingyen.

Előzmény: Carpy (14567)
milos-007 Creative Commons License 2011.10.05 0 0 14568

 

 

Ebben a részben sokszor feltűnik a Zala Volán:)

Előzmény: Balázs1 (14540)
Carpy Creative Commons License 2011.10.05 0 0 14567

Tegyük hozzá azt is, hogy ha a 65 éven felülieknek teljes áron kellene utazniuk, jelentős részük nem utazna egyáltalán, tehát a szolgáltatóhoz eljutó bevétel összességében nem biztos, hogy növekedne. Ez mindennemű kedvezménycsökkentésre igaz.

Előzmény: zsitvica (14566)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!