Igen, és a legnagyobb vesztese a vasút lett ennek. Csak remélni tudom, hogy nem lesz ebből a megállapodásból semmi, csak sajnos tipikus vihar előtti csend van, és amikor nem számítunk rá, akkor fognak támadni
Hát igen,de nem csak a Zala Volán,hanem a Volánbusz is.Szerintem,ha az Orangways nem akart volna beszálni a Zalaegerszeg-Budapest,Nagykanizsa-Budapest járatba akkor minden maradt volna régiben,mert a volán nem akart 2óránkénit járatott Budapestre csak lépnie kellett,hogy megmentse a fuvarjait.
Most olvasgatok egy régebbi cikket, ami szerint ez év végén jönne létre ez az egyesülés. Miszerint a vasútat részesítenék előnyben. No Komment. Ráadásul eléggé be fog tenni a volán társaságoknak. Eddig is utáltam a vasúti közlekedést, de ezek után főleg. Év végén úgy is lehull a lepel az egészről.
Egy kicsit elkanyarodva a témától a holdigból lesz valami,mert jelenleg nagy a csend ezen a téren,de néhányan azt rebezsgetik,hogy a holding lesz a Zala Volánnak a végzetes késszúrás.
Azért ilyenkor megkérdezném, hogy mi értelme használtat venni, főleg ennyi pénzért? Jó, nincs bajom a Setra buszokkal, sőt elég jók szerintem, ráadásul ahogy elnéztem, más volántársaságooknál nem nagyon vannak ilyen típúsú buszok. Egyébként ha jól megfigyeltem, JOP-on is zöld matrica van?
Pontosan nem tudom. De az LYM-en egy sárga Euro3-as matrica van, amivel be lehet hajtani a német városokba. Még az LBH is Euro4-es, pedig az már 2008 óta itt van nálunk. Szóval az LYM nem olyan nagyon fiatal, mint amilyennek tűnik. Turista busz volt szerintem, mert nagyon szellős a székezése. Éppen ezért nem futott olyan sokat, de már benne van a korban, ezért viszonylag olcsón hozzájutottak.
Én a kedvezmény-kérdést már a beszállításnál is egy érdekes kérdésnek tartom. Ki az értékes vagy kiemelt utas? Vegyük előre a bérletes utasokat, akik rendszeres és hűséges utazók, vagy az alkalmi, készpénzzel fizetőket, akik pedig helyben és eleget fizetnek az útért, és esetleg potenciális "célpontok" a rendszeres utazáshoz szoktatásban. Ugye a bérletesek lehetnek társvolánnál fizetők, tehát eseményszerűen akár kevésbé "értékes" utasok, mint aki a buszon vesz teljes áron jegyet. (Ezt azon felül írom, hogy nyilvánvaló, hogy először az elővételesek, utána a legtávolabbra utazók, stb. sorrend számít, de átfutott már az agyamon, hogy azonos úticéllal vajon ki az értékesebb.)
Tegyük hozzá azt is, hogy ha a 65 éven felülieknek teljes áron kellene utazniuk, jelentős részük nem utazna egyáltalán, tehát a szolgáltatóhoz eljutó bevétel összességében nem biztos, hogy növekedne. Ez mindennemű kedvezménycsökkentésre igaz.
Nyilván. (Azonban ha költségvetési szinten nézzük, akkor növekedne a bevétel.) De szerintem a teljes ár túlzás lenne, ahogy az ingyenjegy is az. Bár teljesen mindegy, nálunk ez nem szakmai kérdés, hanem politikai. (És a politika szemében a tömegközlekedés nem az egyéni közlekedés alternatívája, hanem valami szociális izé.)
zsitvicára válaszolva, az a 64% nem tiszta veszteség. Ha nem kell új eszközt beállítani a nyugdíjas miatt, akkor annyival nem fogyaszt többet a busz, hogy ezt egy az egyben veszteségként írjuk le (plusz lásd előző bekezdés: nem lehet tiszta bevételkiesésként sem elszámolni). Csak aránytalan a költségek finanszírozása az utasok között. Ezt már leírtam sokszor, és mások is, hogy kevesebb kedvezmény kellene, érezhetően olcsóbb teljes ár mellett.
Egyébként kedvezmény biztosítása gazdaságilag sem mindig rossz dolog. Ha az lenne, nem létezne a "versenyszférában" az a fogalom, hogy akció... Sőt, bizonyos esetekben a látszólagos veszteség hosszútávon megérheti. Egy példa: Törzsutas felszáll a buszra, fizetne, de észreveszi, hogy nincs nála elég pénz, bankkártyával meg nem lehet fizetni, de megígéri, hogy az első bankautomatás pihenőben megadja a tartozást. Mi legyen? Ha leszállítjuk, akkor nem vállaltunk kockázatot. Ha viszont nem szállítjuk le, és az utas állja a szavát, akkor nyertünk egy nagyon elégedett utast. (Velem már egyszer fordult elő ilyen, akkor a sofőr meghitelezte a jegyárat. ;-) Sőt, megkockáztatom, hogy még az is megérheti hosszú távon, ha egyszer brutálisan nagyvonalúak vagyunk és felengedjük ingyen.
Tegyük hozzá azt is, hogy ha a 65 éven felülieknek teljes áron kellene utazniuk, jelentős részük nem utazna egyáltalán, tehát a szolgáltatóhoz eljutó bevétel összességében nem biztos, hogy növekedne. Ez mindennemű kedvezménycsökkentésre igaz.