Eddig még kb. 15kg-nál nagyobb súly nem volt még a csomagtartón, és így még nem volt gondom vele.
A felütés reális veszély, bár fékezéskor nem hinném, hogy negatív hatással lenne, mivel tudtommal a felület nem szamít a tapadásnál, hanem csak az össztömeg, ill. a felület minősége.
oda már repülni érdemes, ha egyedül megy az ember, de ha nem, akkor is
mindenképp megfontolandó, mert hosszú az út. Anno 50 órás út volt nekünk Andalúzia, és az első pár napban agyon voltunk ütve, nem lehetett úgy élvezni a tekerést, mint frissen lehetett volna
Egy cygnusom van (trekking), 2004-es alu, koskormányosítva, kb. 1 hetes túrára alkalmas (nagyobb túratáskával többet bír ;-) jelenleg. 25mm-es gumival.
Viszont ahogy a cross-okat nézem az ebike-n, a vázgeometriájuk, villájuk alkalmasabb a döntően országúti túrázáshoz... .
Az tény, hogy legjobb túrázni az erdészeti, és/vagy merev talajú földutakon lehet.
Hát, cross bicajból soha nem lesz monti, ez tény, viszont országút-földút-erdészeti út-ra verhetetlen, szerintem, persze lehet variálni kicsit idővel, duplafalú felni, DT, vagy sapim küllők és jó agyak mellett szinte bármit elvisel (persze nem ugratásokra és DH-re gondolok ezalatt). Jómagam 96 óta nyúzok 28-as cross gépeket, eddig mindenhol tökéletesen beváltak.
1 hónapja büszke tulaja vagyok ez 2007-es Author Reflex-nek!
A problémám csupán az, hogy szerintem rosszul választottam.
Azt mondták nekem, hogy tökéletes a magyar utakra ez a cross kategória, erdőben is lehet használni stb.. stb.. stb...
A hétvégén körbebicóztuk a Szentendre körüli domboldalakat. Nagyon jó volt és igazából csupán annyi problémám volt, hogy néha le kellett szállnom róla, mert a vékony gumik miatt és a súlypont elosztása miatt egy-két helyen nem tudtam vele közlekedni.
Aztán egy nagy lejőn 30km/h-val száguldottunk lefelé (többiek montival) egy olyan terepen, ami kifejezetten montisoknak ajánlott.
A reflex bírta, de nem hiszem, hogy jót tesz ez neki.
Különösen úgy, hogy ezek után szívesebben túráznék az erdőben, mint a kocsik között a közúton....
A kerékpárt hitelre vettem és 2x használtam. 88km-t mentem eddig vele.
Arra gondoltam megpróbálom a kereskedővel megbeszélni, hogy be tudja-e számítani egy új mtb árába a Reflexet.
Gondolom buknék rajta, de még mindig jobb annál, hogy teljesen tönkretegyem a bicót.
Bizony hogy lehet. A jegy 55 euró, a bringajegy 15 euró. (Egy útra.)
A gond az, hogy reggel indul a Keletiből, este ér le, és vissza is reggel indul. Emiatt plusz két éjszakázást be kell tervezni az olaszoknál. (Van kemping millió :-)
Azt hiszem májusban még nem jár a Boldoni Express a Keletiből Mestrebe (Venezia). Pedig onnan a Dolomitok alja csak egy 100-as. És májusban az olaszoknál már remek bringásidő van.
Az említett vízesés a Krimml, amit a helyiek előszeretettel aposztrofálnak úgy, hogy Európa legnagyobb szintkülönbségű zuhataga. Egy érdekessége van az útnak, ha nem keletről, hanem nyugatról (a Gerlospass felől) közelíted meg: egy helyen 360 fokos hurkot vet az aszfalt és saját maga alatt megy át egy rövid alagúton
Bad Ausseeből Obertraun felé van egy kevésbé forgalmas és ráadásul alacsonyabb hágó. Az út végig erdőben vezet, a végén 23%-os lejtő le Obertraunba. A legmeredekebb részen a kanyarban kellemetlen apró macskakő. De legalább nem csúszik. Sorompóval zárható, de rendes országút. Nem tudom mikortól járható. Amiért érdemes erre kanyarodni az elsősorban Halstatt. A tó is szép, bár elég komor tud lenni, a városka meg fenomenális. Nagyjából egy utca járható biciklivel, az autók alagúton megkerülik. A hegyoldalra épült, csupa lépcső, középkori a hangulat, szép a kilátás a tóra és a, hegyekre és két ház között még vízesés is van. ( Keress róla képet a neten.) A két útvonal hosszában alig van különbség. Obertraun előtt van egy barlang vad patakkal, fönn a Dachstein oldalában meg jégbarlang. Ja és látni a Dachstein gleccserét.(jó időben)
Első körben valami ilyesmire gondoltam, de ez még csak terv(v0.1):
Kőszegre már le lehetne menni pénteken meló után. Aztán valahogy áttekerni Burgenlandon, és Leoben környékén kilyukadni. Ezen a szakaszon tud valaki valamilyen nyerő útvonalat, vagy esetleg valamit, amit nem szabad kihagyni, ha az ember arra jár bringával?
Leobentől felcsapatni Eisenerz felé, itt lesz egy 1200-as "hágó", aztán csak csorgás lefelé, csak hogy mégsem az autópálya völgyében menjünk.
Leizen után Bad Aussee felé megnéznénk a tavakat, majd Gosau felé tovább Nyugatnak, Hallein-nál át Németországba, Königssee. Itt láttam egy utat a tótól keletre, ami felmegy 1700-ra, és elég pazar lehet onnan a kilátás a tóra, illetve a szemközti hegyeket.
Aztán Zell am See, ez összesen kb. 450km, bár ebben nem számoltam, hogy felruccanunk Königssee-nél 1700-ra.
Innen Grossglockner Strasse, és egyéb csillagtúrák, állítólag van még kicsit Nyugatabbra Zell am See-től valami híres vízesés is...
Majd valahogy haza... Esetleg azt is bringával, ha vannak még jó alternatívák :)
Aki járt már ezeken a helyeken, szívesen veszem a tanácsait, mit érdemes megejteni bringával május elején errefelé, mit nem, stb...
A Grossglockner Strasse-ról:
New opening times 2007 11.12.2006
Beginning of May until 15 June: 6am - 8pm 16 June until 15 September: 5am - 9.30pm 16 September until end of October: 6am - 7.30pm
Last admission: 45 min. before night closure
Beginning of May... Ez mit jelent? Május elsején lehetek én az első?! :) A Földgömböt járatjuk, majd megkeresem a cikket, köszi! ;)
Üzenet: Hello, We have been developing a cycling tour in Belarus, and we are looking for volunteers who want to experience it. Do you know who we could talk to ?
A Földgömb legutóbbi különszámában volt egy cikk a Hochalpenstrasse-ről és a Pasterze-ről is, a fogyatkozási üteméről is, ábrákkal. Egy ideig még meglesz, bár horribilis mértékben fogyott a legutóbbi 70 évben, vastagságában a legmélyebb pontján száz méterekben mérhetően asszem. Be tudom szkennelni a cikket.
Anno amikor a Hochtor-t másztuk bevallom fogalmam sem volt a létezéséről (csak ránéztem a térképre, hogy menjünk erre, biztos szép), így nemes egyszerűséggel kihagytuk, fogom is a fejem, de legalább még egy ok, hogy visszamenjünk.
"The Pasterze, Austria's longest glacier, was about 2 kilometers longer in the 19th C. but is now completely out of sight from this overlook on the Grossglockner High Road. "
Igaz ez?! Basszus, meg akartam nézni azt a gleccsert... Ez volt az egyik úticél nyárra... GyG, Te jártál ott! Akkor még megvolt, ha jól látom a képeken... :)
Milyen Alpok túrát ajánlotok 9 napra május elején? Határig vonatozással, sok szép hágóval...
Köszönöm az értékes és érdekes linkeket! Ez a Montenegró tényleg állat jó lehetett... Én csak a környékén jártam, és csak mikrobusszal tájfutni, de az is egy nagy élmény volt... Annyi helyre el kell még menni... Egy emberöltő is kevés idő mindent megnézni. De megpróbálni... Azért érdemes! Remélem nemsokára országokra, vagy legalábbis még több kategóriára bonthatom a beszámolós linkekeket a Kerékpártúra.lap.hu -n! :) Még1x köszi, és továbbra is szívesen látom a linkajánlatokat!
Irigykedek nagyon - gratulálok a szép túrához és a fotókhoz.
Tennivalóim között nekem csak 2-2,5 óra tekerésre volt időm, persze beválasztottam a meredek kaptatókat(Hegytető Sztendre felől + Pismányhegy kis utcán) . Jó volt, csak jól esett volna több.
Én is bringáztam tegnap egy picit. Már rég szerettem volna bringával lemenni a Tisza-tóhoz. Meg hát mindig csak a hegyek... kiszerettem volna már próbálni milyen az Alföldön tekerni. :) Útvonal: Budapest - Nagytarcsa - Isaszeg - Dány - Zsámbok - Jászfényszaru - Pusztamonostor - Jászberény - Jászjákóhalma - Jászapáti - Heves - Átány - Kömlő - Tiszanána - Sarud - Újlőrincfalva - Poroszló - Borsodivánka - Egerlövő - Mezőkövesd - vonat - Budapest (kb. 180 km lett nap végére)
Ehh, hát igen, a gép hegytámadó, de a gazdája kevésbé, azért feltekertem tisztességgel mindenhová:) Szerencsére nincsen vele gond, lekopogom, sokat számít, hogy gyakorlatilag már minden ki lett rajta cserélve a vázon, nyergen és a teleszkópon kívül, azok hamar elhasználódtak.
Jó kis túra lehetett, írigyellek, amiért Győrböl könnyen eléred az általában csodaszép ausztriát! Na, majd szeptembertől én is ott lakom, meg tanulok, úgyhogy... .
A "hegytámadógép" hogy szerepel? (asszem még Te nevezted így régebben a gépedet) ;-)