Szia, direktszűrőm van,megmajd akarok egy motorvezérlés optimalizálást.Innen a topicról írtam ki a mester telefonszámát....ha jól emlékszem te írtad be.
Azért inkább pályán, szélcsendben, ~vízszintes szakaszon és szerintem csak a max. eléréséig! De leszabályozási fordulatig már egyszer-egyszer eljuthatsz (3. 4.fok), ha pörgös motort szeretnél. Van-e beépítve a gyáriakon kívül más is?
huh majd elfelejtettem, centin múlt hogy belémjöttek hátulról.Városban haladok 55-60-al,előttem 3-4autó,mögöttem kb 10 éves Fordescort.Elől padlófék összes autó,akkor nekem is muszáj,ABS dolgozik szépen,én ugy megálltam néhány méteren belül(nyikkanás nélkül!) hogy leesett az állam.Állam visszarak,hallom mögöttem Ford csikorog mint állat és csúszik felém rendületlenül.Fék gyorsan felenged,így még félmétert gurultam előre.Szerintem ez mentette meg Lacsim szépséges farát az anális behatolástól.Hátranéztem,a Fordos feje majd a hátsóülésemen rémülten néz... Nem sok hiányzott... Nem volt még ABS-es autóm úgyhogy most tapasztaltam milyen remek találmány :)).
Sziasztok, megvolt az oilcsere.Fullsyntetic gyári opelolaj(5L)+szűrő=10ezer +az én munkadíjam.:)) Ami kijött azért nem volt már tul tiszta...Mindenesetre nyugodtabban alszom. Lassan kikéne prószálni mi a végsebesség,szerintetek már lehet?-2500 km-nél vagyok. Eddig max 160-al mentem rövid távon(kb.6-7km).
Meg kell mondjam tetszik. A belseje. A kormány kicsit vékonynak tűnik, lehet azért mert most is egy kormányvédő-vastagító van a (OFF) kormányomon.
A menettulajdonságok annyira nem meggyőzőek. A váltó nekem gagyinak tűnt. Nem tom, hogy ennek a 13ekm-es kocsinak a váltója ki van gyilkolva, vagy ez ilyen alapon. Lötyög. Sebességben. Meg nem is "ugrott" úgy a helyére.
Nem is ment úgy mint a jelenlegi járművem. (Pedig az 1.5ös). Nem tetszenek a Hankook gumik. Nyikkantak fékezésnél is, meg a körforgalomban is :-)
Ami még furcsa volt, lehet, hogy a megilletődöttség, de nekem vállban szűknek tűnt.
Ezektől eltekintve:
- tetszik a hátsó helykínálat
- tetszik az egész autó mérete
- továbbra is a fara tetszik a legjobban
- tetszik benne klíma, ABS, (EBD-t nem használtam :-) )
- tetszik a műszerfala
- kellemes a belseje
- jó könyöktámasz (habár csatlakozom ahhoz aki azt mondta, hogy nem lehet könyökölve váltani, nekem sem ment)
- ami még tetsz, hogy a lista 3.534millás ár helyett azt mondta a kereskedő, hogy most 3.2-ért adná. A szalonban volt egy Denim, meg egy sötétkéket egy másik városból azonnal lehetett volna foglalni.
Ha nem mennék minden nap 4-szer át az autópályaépítőkön, akkor egy hét múlva lehetne új ótóm. De abba a "kavicsbányába" nem lenne szívem belevinni.
Még jó, hogy mindíg akad valaki, aki megértő és lehet rá számítani ! :)))))))
Komis !
Lehet, hogy városban nekem is jobban feltűnne a különbség, én kisvárosban lakom, dugó, mint olyan, nem szokott lenni. Tötymörögni nem igen kell sehol, így nem tűnik nagynak a különbség, de mindenképpen pozitív, vissza nem rakom azt a csövet, az biztos, ha csak nem muszály valamiért. De miért lenne az.....
Röpke 100 km-t mentem eddig "Lacikával", leírom az első benyomásaimat:
Hozzá kell tennem, hogy egy 1.6-os Imprezából ültem át, tehát először voltak fenntartásaim...
A két autó hosszra szinte ugyanaz, ennek ellenére Laciban több a hely mind az utastérben, mind a csomagtartóban. Felszereltségben és kényelemben is lemarad az Impreza, Laci rengeteg figyelmességgel lepett meg (napszemüvegtartó, tárolórekeszek tömkellege stb.). A futómű nagyjából ugyanolyan stabilitás és zajkomfort terén (mondjuk az Impin csak 175/70 R14-es gumik voltak, tehát a Laci jelentős előnnyel indult), persze csúszós úton ill. csapatásnál nyilván nem ugyanaz lenne az élmény.:-) Ugyan mindkettőben 1.6-os motor van, az Impreza lényegesen gyengébben ment, hiszen csak 90 LE és 4WD ugyebár... A váltója... hát az fényévekkel jobb volt az Imprezának. Apropó, az normális dolog, hogy ha jobban kihúzatom kettesben és váltanék hármasba, akkor a váltórúd kapcsoláskor néha "beremeg"? Fogyasztási adatok még nincsenek, de szerintem hasonló lesz a kettő.
Remélem megbízhatósági szempontból sem fogok csalódni, az előző autómnál 120000 km-ig csak a szokásos folyadék, szűrő és szíjcsere volt...
Én elég 'nagy' különbséget érzékeltem a csö kivétele után. 2 hónapja csak városi utakat látott az autó és az alacsony fordulaton volt mihez hasonlítanom..
Tegnap volt egy kis távolsági is, nos itt már 'kevésbé' feltünő a hatása. De a hang azért nekem is a fülembe van...:-)))
Nos kipróbáltam a lámpákat, végre volt egy este, amikor nem esett. Sejtésem beigazolódott, ez a 27W nem képes csodákra. Lehet, hogy azért furcsa nekem, mert én az utólag beszerelt és általam beállított min. 55W-os halogénekhez vagyok szokva. Azokat mindig úgy állítottam be, hogy magam előtt kb. 15 méterrel legyen a fénycsóva közepe, ezzel együtt a padkákat is szépen megvilágította és ha tiszta időben mondjuk éjszakai lakott területeken kívüli gyorsabb haladás volt a cél, ezeket is felkapcsolva a távolabbi táblákról is visszavert némi fényt, ha csak a tompítottakat használhattam a szembejövő miatt. Ezek a lacsi ködlámpák kizárólag a két padka, az orra előtt kb. 5 méterrel való megvilágítására szolgálnak. Egyetlen pozitívum azért van bennük, mégpedig a bekötésük, ugyanis szerencsére lehet helyzetjelzővel is használni őket, nem szükséges a tompítottat bekapcsolni. Ez néha hasznos lehet, amikor annyira korlátozottak a látási viszonyok, hogy a tompított csak függönyt csinálna és pont attól nem lehetne látni semmit az útból. Szóval ezeket tényleg csak kizárólag erre az esetre rakták bele, no meg jól néznek ki, dobnak az első összképen.:-)
Szia Kulimász!
Én a múltkor vettem tetőtartót a kocsira. Nekem a fényképen látható módon néz ki a felfogatás.
A műanyagot kár feszegetni ennél az autónál ez nem így működik.
Ne hidd, hogy más nős embernek jobb a helyzete e téren!
Még az autó "kiválasztós" fázisában voltunk, amikor arról volt szó, hogy milyen színű és felszereltségű legyen. Persze a szín, meg a belső nagy figyelmet érdemelt hitvesem által, de amikor technikai dolgokról esett szó, csak hallgatott, vagy amikor már nem bírta, kifakadt, hogy: "Minek az? Nekünk egy családi autó kell, nem egy sportautó!"...meg hasonlók... mondtam: "Kellene az Elite, mert megéri! És csak egy százassal több!" Erre ő: "felesleges pénzkidobás", stb. Végül határozottan kikötöttem, hogy ha lesz, akkor azok legyenek benne, amiket szeretnék!
Meglett az autó...Kis feleségem birtokba vette a jobb oldalt, berendezkedett én meg csak csendben, magamban mosolyogva figyeltem, ahogy felfedezi a könyöklőt, a hátsó ablakemelőket, a tárolórekeszt az ülése alatt, stb. Az első utak megvoltak, tetszik neki már az alufelni is. Egyik nap menet közben megkérdeztem tőle, hogy ugyan mondja már meg, mi felesleges ebben az autóban, miért nem kellett volna pénzt adni? Persze tipikus női válasz érkezett, amolyan "úgyse ismerem el, hogy igazad van drágám" típusú: "Jó-jó, tetszik nagyon az autó, de maximum te ott a bal oldalon drágám, mert én szeretnék ott ülni!"
Jelenleg a fóliázás előtt állok, persze a szokásos műsor zajlik, bár az öccse astra-g-jén már van és nem mondta, de tetszik neki az autója fóliázva...látom a szemein, amikor ránéz a kocsijára, meg beleül verőfényes napsütésben..:-))
Szóval erről ennyit...neked se legyen jobb Toli!..:-))
Igen, igazad van. De azt a saccper 30-40 ropit most inkább másra költöm, engedve a családi igényeknek. A direkt az csak az én szememben ér valamit, a páromnak ( például ) egy saroknyi terméskő-dekor a kégliben fontosabb és hasznosabb dolog. Ez a felállás van, és egyenlőre marad is. Így viszont legaláb a tudat megvan, hogyha csak egy naon picit is, de meg van "piszkálva" a szerkezet. Marad a "jó lenne, de van fontosabb" kategória a direktet illetően. Egyébként eddig az egyetlen úgymond tuning elem, aminek a hasznosságáról meg tudtam győzni, az a fólia, de ez is mindíg csak akkor, ha fent van az autón és 40 fokban kellemesen utaszunk. Előtte minden autónál fölösleges pénzkidobás, utána meg csöndben egyetértés velem. Azé' nagy kíváncsisággal olvasom ám a beszámolóitokat, ahogy húzzátok a vasat !
"Ajánlom figyelmedbe egy telefonhívás erejéig...:-)"
Köszi, ha Kalocsán 4 percet tudnak gyorsítani akkor esélyesek: 1óra 6000,- 1 óra 4p 12000,- az én logikám szerint... (- az olajszűrő a szerviznek ~ezer Ft,-)
Majdnem voltam a Magnum tuning bolt és szervizben a Forgách utcában. Kiderült, hogy ott csak egy félig kész épület van, a Magnum vidékre költözött és már csak gyártással foglalkozik. A félig kész épület mellett van egy karosszéria- és motorszerelő műhely, most ők árusítják és szerelik be a Magnum cuccokat. 70-es csövük nem volt, a 75-öst 10.000 Ft-ért adják. A Frigate egy szettet ad ennyiért. Még keresgélek.
Ma voltam több helyen is és figyeltem a szervot. Ugyanúgy nem vettem észre semmi kattanást, morgást és egyebet, mint eddig. Csendben teszi a dolgát.
No, ma egyedül voltam délután és egy kis bántás is volt a vasnak. Talán, nagyon talán egy leheletnyivel könyedébben indul a motor alulról, viszont 3000 RPM felett ha megrúgatom, akkor határozottan szebb torokhangja lett az autónak. Olyan nyersebb, keményebb motorhang jött elő belőle, kicsit hangosabb - de szebben hangosabb és tényleg csak kicsit - lett, mint volt, úgyhogy így marad.
Tegnap óta én is egy Lacetti sedan tulajdonosa vagyok.:-)
Fel is vetődött egy probléma. Biztos nagyon béna vagyok, de nem jövök rá, hogy hol van a tetőcsomagtartó rögzítési pontja. Gondolom valahol a fekete műanyag díszléc alatt kéne lennie, de az elég kemény anyagból van, nem merem feszegetni.