Eladó egy 20-as éveiben járó TATRA 815 billentős/dömper teherautó. Nincs tökéletes állapotban, nem hiánytalan, de a korához képest nem csúnya. Látszik rajta, hogy jópár köbméter földet elhordott és biztos többször töltötte az éjszakát szabad ég alatt, mint "garázsban". Itt-ott van rajta javitás, vagy javitani pótolni való, de mindenképpen ritka darab.
pontosan erre gondoltam en is, a vas nem adja le annyira a hot - nem tovabbitja annyira a kornyezet fele, tehat nem zavar be a motor hohaztartasba.
Egyebkent a leomloket bandazsolni is akarom, szerintem nem rossz otlet. Valamint a teljes kipufogorendszer savallo lesz, mert az orokos. (mint a szegenyseg.)
Az adott helytől függ mennyire kel hőtől védenie a környezetet. A vas hővezetése rosszabb mint az alumíniumé. Az alut könnyeb megmunkálni, viszont nehezebb festeni (spec alapozó).
Hsa nagyon eredetit akarsz akkor marad az acél lemez.
Mint tudjatok dolgozom a 613-ason es ugyan haladhatna gyorsabban is, de ami kesik nem mulik.
Szakember valaszat varva teszem fel a kov kerdest, muszaj ujra csinaltatnom az egyik kipufogoleomlo hovedo lemezt, mert homofujas utan nagyon vekony, itt-ott porozus, nem tennem vissza semmikepp. Eredetileg gyarilag ez acel, de arra gondoltam hogy mi lenne ha aluminiumbol keszulne. Mas autokon is alu a hovedo lemez, mert a holeadasa jobb, de nem tudom bezavarhat-e ez, mivel a motor leghuteses.
Vagy maradjak inkabb a gyari megoldasnal (azzal nem hibazhatok).
Először is ki kell fejleszteni egy a formára, alakra vonatkozó érzékenységet (ez legtöbbünknél megvan :) ), aztán nyitott szemmel kell nézni az elhagyatott kerteket, amerre az ember jár. Majd meg kell tanulni a bokrokon és egyéb susnyán átlátni :)
Most eszembe jutott, hogy a Rapidom is csinálta ezt a dolgot, a fordulatszámmérővel. Nem tudok visszaemlékezni, hogy mi lett a megoldás. Csere biztos nem, mert szögletes műszerfala volt.
Nyilván elektronikus fordszámmérőd van, a mechanikus '78 körül kiment a Tatra divatból. (613/1).
Nekem az elektromos (Skoda) vízhőfokmérő produkált túlmérést az aksi elmúlása előtti két hétben. Mire az okot kiderítettem volna, az aksi felrobbant. Utána megint tűpontosan mutatott.
A 613-at használtam 6 és 12 Voltos trafóval is, a fordszámmérőt nem befolyásolta.
A fentiekből láthatod, hogy laikus vagyok. Csak bedobtam egy 'hátha' ötletet.
Hosszabb idő után elővettem a Chromkamat, picit megsétáltatni. 100-as tempónál 5000-t mutat a fordulatszmámmérő, persze a motor csak kellemesen duruzsol, valószínűleg épp a felét forogja kijelzettnek. Mi lehet a gondja?