Sziasztok!Nekem van egy opel zafirám nekem még új mert nyáron vettük fe most ahogy bejöttek a hidehmgek az őrületbe kerget!Folyamatosan bepárásodik nem tudom,hogy mitől nagynehezel megy le a szélvédőről ha a legmagasabb fokozaton megy a fűtés a szélvédőre.Tudnátik nekem segíteni mert minfennapoi használatban van viszem és hozom a gyerekeket oviba és nagyon idegesít,hogy nem látok normálisan meg a nem lehet fűteni csak a szélvédőt hogy azon kilássak.Előre is köszönöm!!!
Kesztyűtartót és lehet, hogy az alatta levő keresztkonzolt is ki kell venni, lecsavarni a motort, kitisztítani, csapàgyait beolajozni. Javaslom, hogy awd40-et csak tisztítàsra hasznàld, nagyon híg, gyenge olaj, ha olajnak lehet egyàltalàn nevezni. Szóval a csapàgyazàst erősebb olajjal kell megkenni.
De ha ennyire szétszeded a pollenszűrőt is cseréld cseréld ki. Javaslom.
Köszönöm! A fékolajat inkább többször ellenőrzöm. Azzal nem lesz probléma.Ezen van szint kontroll is. A kinyomócsapágy csere sajnos nem egyszerű tudom. Főleg, ha egyedül "egyensúlyozok" a váltóval a felbakolt kocsi alatt. Igen és ha lent van a váltó, a kuplungtárcsára sem árt ránézni.
Szerintem ne várj tavaszig!Mint mondod fogy a fékfolyadék ,akkor valószínűleg a kinyomócsapágyad elengedi.Azért több mint kellemetlen ha egy éles helyzetben nem tudsz kikuplungolni,vagy véletlenül a kritikus szint alá esik a fékfolyadék szint és levegő kerül a fékrendszerbe!Nem egyszerű annak a cseréje még aknán sem,annak ellenére hogy 1.6 benzines.Dízelt nem is mondom.
Nekem volt hasonló esetem szintén 1.9 2005 gépem van. Amit nekem ajánlották és jó is lett utána az autó. A motor térben lévő biztosíték táblának felső részét leszereltem. Valamiért enyhén víz illt párás volt. A én hajszarítoval kiszarítottam majd kontakt spayvel befujtam és a réz erintkezőket fultisztitoval kontakt sprayvel egyesével megtisztogattam. Azóta is minden rendben szerintem egy próbát megér Max 15 perc. Videó van a YouTube ön.
Üdv! 2002-es zafira a 1.6 16v eco autón kell hidraulikus kinyomócsapágyat cserélnem. Sajnos, csak
a szabad ég alatt tudom megoldani, ezért várom a tavaszt. :) A kocsit sokat kell használnom, mert az unokáim viszem ide oda ( iskola, óvoda, zeneiskola, uszoda szakkörök stb) A fékfolyadék fogy eléggé. A kuplung hosszabb benyomás után teljesen lepuhul, akkor nem emel ki. Ha pl. sebességben
van , akkor kivenni üresbe csak akkor lehet, ha leállítom a motort, mert viszi a váltót is.
Megtanultam, hogy kritikus helyzetben üresbe rakom, mert az újra sebváltást bírja még. Ez a kérdés, hogy meddig bírhatja még? Esetleg milyen kinyomócsapágyat vegyek, vagy milyen márkát ne vegyek?
Ma reggel melóból hazafele,egyszer csak felvillant a ABS ikon meg a Kipörgésgátló ikon,nehézzé vált a kormányzás,nehezen ,de hazajutottam,beálltam a parkolóba,kocsi leállít,próbáltam indítani de nem indul,valaki járt már így 5-let,köszönöm a válaszokat
Helló Melóskocsi.Pontosan igy jártam csak nekem menetközben állt le a szerelő 200-400-e-ig mondta a javítást. Én sokaltam majd keresgéltem a youtube-bon itt ki derült hogy bosch electronic hiba betegség.Azt nem tudom hogy az elavulás törvénye miatt van-e igy vagy csak a sumákolása.A lényeg meg kerestem egy electronic müszerészt ő azzal fogadót hogy már csinált már ilyet és tényleg az a híba fórrása. Adagoló electronicát leszererelve javítva let -elenálás csere,és le letek cserével az elenálásnál a vezetékek rugalmasabra hogy azokal se legyen gond késöbb.Igy összesen 2000-be került. Itt Magyarországon egyböl a legg drágáb javítást ajánlanak,ezt nevezik lehuzásnak.
Amikor eladtam az üléssorom (Zafira B), akkor pont emiatt vette meg egy Zafira A tulajdonosa. Valahol a közelben lakott, abban maradtunk, ha nem tudja beépíteni, akkor visszahozhatja. Azóta nem jelentkezett, ebből arra következtetek, hogy be tudta építeni (három gyerekülés rögzítése miatt kellett neki).
Ettől függetlenül a tuti akkor is az, ha frissített autóból származó ülést veszel (40-20-40 arányban dönthető a háttámla, és 3×3 pontos az öv).
Megoldódott. Egy vezeték szabadult el a gyújtáskapcsoló környékén. A bal hátsó ajtó meg gyerekzáron volt, úgy csuktam be, ezért nem sikerült oldanom a belső kilinccsel.
Megpróbáltam a bal hátsó ajtóval. Sikerült bezárni. Viszont hiába nyitogatom a kilinccsel belülről, nem nyílik ki. Így aztán a többivel nem is próbálkozom.
Ajtók bezárása ha jók az ajtózárak, akkumulátor rendben, de lemerült a távirányítóban az elem: összes ajtót be kell csukni, majd az utasajtót kinyitva a műszerfali központizár gombot megnyomni (villogni fog benne a led), utána az utasajtót is becsukni (világít a led). Az összes ajtó+csomagtérfedél is zárva lesz. Nyitás: kulccsal a vezetőajtót, majd központizár gombbal a többit.
Bezárás, ha elromlott valamelyik/mindegyik zár, lemerült az akkumulátor: az ajtókat egyesével kell bezárni a zárszerkezet mellett lévő nyílásba dugott slusszkulcsal (benyomáskor hallhatóan kattan). A vezetőajtót a kulccsal kívülről lehet zárni. Hátsó ajtóknál a gyerekzár forgatós, de a vész-zár ugyanúgy csak bedugós, ne keverd össze! Ha jó az akkumulátor, akkor a csomagtartó nyitható marad ezzel a zárási módszerrel. Nyitás: vezetőajtót a kulccsal, a többit a belső nyitókarral. Lemerült akku esetén a csomagtartó a csomagtérből nyitható, a fedél alján-középen található gumi fedél eltávolítása után egy közepes csavarhúzóval.
Pár napja lecseréltem az A Zafirámat egy B-re. Jó boltnak tűnik, de van egy pár érdekes probléma. Reggel indulásnál olyan a hangja pár másodpercig, mint ha kalapáccsal ütögetnék.A fordulat meg mászkál 900 és 1400 között. A kopogás kb. 5 mp-ig tart, a fordulatingadozás kb. 15-ig. Utána minden jó.Ezt csinálta már megvétel előtt is, ezért kicseréltek valami vezérlés állító kerék félét.( bocs, de én csak vezetem, nem értek hozzá). Aztán ma reggel indítás után közvetlenül indulni akartam, s pár méterig nem működött a kormányszervó. Utána minden szép és jó. Tegnap beszereltettem egy tolatóradart, mert városközpontban lakom, s a parkolás nem egyszerű. ( mint a heringek a dobozban.) Hazaérve a kocsival nem tudtam bezárni a kulcsal. Nem működött a központi zár. Mindjárt telefon a szerelőnek, aki azt mondta, reggel még jó volt, lehet közben lemerült a kulcsban az elem. Rámértem, jó. Este bezártam a vezetőoldalon kulccsal, gondolván én balga, hogy akkor az össze ajtó záródik, mint az A Zafin. Ma jöttem rá, hogy egész éjjel nyitva volt, kivéve a vezető oldali ajtót. Előszedtem netről a műszaki leírását a kocsinak, megnéztem melyik a központi zár biztosítéka, de az is jó. Aztán elolvastam hogyan lehet bezárni az ajtókat elromlott, lemerült kulcs esetén, a műszerfalon lévő gombbal, de ez sem jött be. Most gondolkodom miket szedjek ki a kocsiból éjszakára, hátha valaki megviccel azzal, hogy kihasználja a nyitott ajtókat.
Köszi, kicseréltük a csatlakozót egy jó minőségű javító szettre. Minden működik, de a belső világítás továbbra sem kapcsol fel ennél az ajtónál. Valószínűleg a kapcsoló a hibás, de a zárat nem bontom szét, marad így.
Sziasztok zafira A 1.6b van nemrég vettem ncdr1100 navi van benne de cd-t azt nem kaptam hozzá tudnátok segíteni ebben honnan vehetnék.Csak magyarországon használnám tehát európai elég lenne ha lenne valakinek.Köszi előre is.