Olaszból csak ez a két típus jöhetett nálam szóba (159, Bravo), a 159-ről időközben többen lebeszéltek, a Bravo pedig kicsi a családnak. A Deltáról amúgy nem tudtam eldönteni, hogy tetszik-e vagy sem a formája, ha valamit szoknom kell, akkor azt nem rám varrták, nem mellesleg, ha jól tudom, lényegében az is Bravo más ruhában, bár ezt nem is te javasoltad.
A marea weekendet azért ajánlottam, mert családi autónak...tágasabb, pakolhatóbb...stb. szerintem jobb, mint a Fiat 159. És rentábilisabb is. Alkatrész árak...szerelhetőség stb.... A fiat modular blokkja,ismét csak szerintem, jobb konstrukció, mint a gm 4 hengeres benzintemetője.
Én egy alulmotorizált kerekes esernyőnek tartom a 159et , evvel a hervatag ' motorral '.... Tudod, valamikor, az Alfa Romeo -ban sportszív dobogott.....
Cuore sportivo....mond ez a két szó neked valamit?!? ... Valószínüleg nem.....
Mind1.
Az általad belinkelt kocsi, úgy tűnik olaszországi származás. Nézz alá, jó eséllyel rozsdamentes vagy még megfogható, felületi a barnulás.
Ha kölcsönzős kocsi volt, még akár szervizelhették is... akár gondosabban is, mint az átlag olasz magánszemély.
Hajtás sajnos szintén gm, ennek minden előnyével. Vékonyka féltengelyek., sz@r váltó, csoda -csillag a pohárban stb....
Röviden : nekem az nem jön be, hogy te egy álruhás c vektrát veszel....vennél. Nehéz bódé egy gyenge sz@r motorral. Dinamikus, ne adj' Isten, sportos közlekedésre alkalmatlan gépkocsi, sajnos Alfa emblémával.
Ettől ez még a te pénzed, te döntésed. Nem tisztem megitélni...nincs is közöm hozzá.
Bár ennyi pénzből már lehetne 12szelepes Alfa164et is venni. A 3literes motorral, az egy jó kompromisszum....kár hogy erősen elfogytak a gyári alkatrészek hozzá.
Szia, Köszönöm a biztatást, holnap délelőtt hívom a szerelőt "Alfás" hogy mikor vihetem diagnosztikára. Addig sajnos így kell vele mennem, remélem nem lesz "nagyobb" baj belőle.
Mikor megvettem a piros PH1 es Spidert, nagyon hasonlo tuneteket produkalt, en pedig komoly problemat vizionaltam. De egy darab jelado volt a hibas, amit a diag ki is dobott. Szoval nem porogd tul: diagot neki es jo esellyel max 20k bol megoldodik.
Csak a lelkesedésem kopott meg kicsit, beszámolózni mindig lenne miről. :)
Egyébként én is ugyanúgy érzek, a bizalmam nincs meg abban hogy itthonról vegyek autót, nem csak a körülmények, de a tulajdonosok hozzáállása és ruppótlansága miatt. Itthon nem tudsz értelemes 15-20 éves autót venni, mert tucatnyi gazdája volt és mind csak lejjebb meg lejjebb élte, akkor gányolt rajta valamit legfeljebb ha már megállt.
Az egy más kérdés, hogy megfelelően értékelem és becsülöm a munkásságodat. Maxiriszpekt !!! Kár hogy mostanság mintha ritkulnának a részletesen illusztrált , szerelgetős posztjaid. Avagy blogolsz valahol?Hol?
Van a hahu-n 6százvalamennyiért magyar papiros marea sw, valahol a nyírségben....
DE pl van a minőségérzetnek egy olyan összetevője -sok más mellett persze- hogy a magyar utako n 170ezret futott gk jobban fog nyikorogni, minta svajcban130 ezret futott. Nekem ez megér pluszpénzt, az átlag vásarlónak valoszinúleg nem.
Serie speciale Intensa, és sedan, még ritkább. Hirdetik egy ideje, volt már 2000 Euro, addig minimum le lehet alkudni. A fuvar olcsóbb mint Svájcból, nincs vámolás, kb. 250 eFt sarc és a rendszám rajta, a forgalmi a neveden. Egyedibb, különlegesebb mint a Marea. És most magam ellen beszélek. :D
Más az, amikor magadnak veszel és más a helyzet, ha 'idegennek'....befektetett munka/megtérülés aránya.... esetleges hála??? Mennyi idő van 1 jaavításra? Azt hiszem, érted mire célzok. Lehet, hogy 4-5 év távlatában megtérül egy egyszeri, 2-300ezer ft-os többletkiadás a vételnél. Downer, ha nem tévedek, valahol keleten tevékenykedik a mindennapokban.....ha pedig a kocsit kereső ember pl. zalaegerszegi és nics jó fiatos szerelője....
Még valami: korrekciót néztél? Ha valami nyűg van, lehet megpróbál rákorrigálni.... (mit tudomén ....valamelyik innektor kifáradt vagy esetleg egy szelep a 16ból megkopott vagy valamelyik bütyök a vez.tengejek 1ikén...)
Ezek alapjan még akár szegény vagy dús is lehet a keverék.
Gépen volt? MES - examiner vagy bármiiii? AFR milyen? Kinti hőmérséklettel összefügg a jelenség? Kezdő jeladó-halál okozhat ám fura jelenségeket (kék gomba....barna gomba....stb) Triviális kérdés : vezérlés nem mászott el? 16V , amennyire én tudom, nincs ékelve,ellentétben az alublokkos Norddal.....simán el tud mozdulni bármelyik kerék / szíjtárcsa.....
Autóreszelő topicban próbáltad már? Az ott lévők profi szerelők. Ha normálisan szólsz hozzájuk , segítenek......
Volna egy egyre súlyosbodó problémám amiben szeretnék segítséget kérni. Tudom, hogy a távgyógyítás, hibamegfejtés... szóval nem az ATV-be írok Lui Padre-nak :D Bárminemű tanács jól tudna jönni, mert nem szeretném ha kakukk lenne a motornak de csak jövőhéten tudnám olyan helyre elvinni az autót ahol kitudnák olvasni a pontos hibát. A holnapom délután 5ig foglalt és este lenne pár órám ránézni ha esetleg tudnátok hasznos tanácsot adni. 1995 GTV 2.0 TS. "Alufedeles"
Másfél hónapja voltam műszakin és előtte cseréltem "Bosch szám szerint" Lambdaszondát, légmennyiségmérőt, folytásszelepérzékelőt, kopogásérzékelőt, üzemanyagszittyút, szűrőt, "gyertyák, trafók, kábelek 1évesek kb 15ekm van bennük" . Akkor nagyon szépen járt az autó, erős, dinamikus volt. Most kb 1000km-el ezelőtt elkezdte csinálni, hogy ingadozott az alapjárat hidegen indításkor 1800 volt és utána kb a majdnem leáll és 1500 közt fel, le ingadozott. Volt egy tutira működő alapjárati motorom ráraktam azt és vettem új levegőszűrőt is de az sem segített. Átnéztem majdnem az egész szívóoldalt nem szív e valahol falsot, de nem találtam semmit, a szívócsonkot azért nem vettem le mert februárban amikor vezérlés, vezérlésmódosító csere volt akkor ott is tömítést cseréltem. Ma délután már elkezdte azt, hogy nincsen motorfék, van egy tankszellőztető kis Bosch valami a csomitartóban ami tik tik tik tik hangot ad ki, ha az elhallgat utána szokott lenni motorfékem "remélem jól fogalmaztam" és pluszban felvillan egy injektor piktogram az óracsoportban a fordulatszámmérőnél. Az kb addig világít ameddig nem adok neki gázt, vagy amikor motorfék lenne. Ma délután már nagyon harmatos lett a teljesítménye :( Tankolni OMW MaxxMotion 95 szoktam, nagyon ritkán tankolok bele mást ha nagyon muszáj.
Napi használatban van az autó, munkába járok vele, olyan heti 250km körül, nagyon meg lennék lőve ha tönkremenne, nem tudom így használhatom e. Ha tudnátok esetleg bármi hasznosat azt nagyon szívesen fogadnám.
Kérlek ne helyezz ilyen magasra, mert szédülni fogok, az én helyem inkább a földön van. :) Mindig nézegetem a tutti-t, találkoztam már ezzel a hirdetéssel. Szerintem ha Svájc, akkor végig kell gondolni az összköltséget, fuvar, vám, ÁFA, azon kívül nem nagyon érdemes Euro2-es autót hozni, hacsak nem valami nagyobb értékű ritkaságról van szó. 20V-ből három svájcit hozattam, épp a harmadikat honosítják, de mindegyik a 150 lovas Euro3-as. Onnan még ki lehet fogni, máshol nem nagyon van.
Ez a példány mindenestül az 1 milliós bekerülési költséget elérné, nem biztos hogy arányban van a közel 20 éves korával. 650-700-at érzek reálisnak inkább. De tény, hogy a legjobb minőségű használtautók Svájcban vannak.
Nem akarok nagyon beleszólni, de a Delta nem került képbe esetleg? Miért vennél Alfát egy minimál motorral ami nagyon vérszegény az 1500+ kg-os tömeghez, ha van alternatíva egy hasonlóan stílusos másik olasz márkára? A T-Jet kb. 150 kg-mal kisebb tömegre sokkal élénkebb és még könnyedén húzható is tovább. Szerintem nagyon kelletlen egy autó lehet a 159 azzal az egynyóccal.
Megbeszéltük ugye, hogy ez a motor GM termék, a szokásos Opeleknél is jellemző betegségekkel, amivel akár még együtt is lehet élni, hisz sok Opeles is együtt él ezzel, akik azért veszik az Opelt, hogy fenntartható autójuk legyen. Kérdésem, hogy ebben a felállásban ez az Alfa ezzel motorral miért számít nagyobb álmodozásnak egy C Vectránál, hisz a motor szinte ugyanaz (gondolom pl a futómű kényesebb). Szóval a keretem a fenti, de havonta átlagkeresetem van. Nem kizárt, hogy elbeszéltünk egymás mellett.:)
Tali kitalálása folyamatban. Kissé elhavazódtam melóval és kapacitásom sem jutott szervezkedni, de nem feledek senkit. .-)
Az sokat segítene, ha adnátok támpontot a foglalkozás fő tevékenységére. Bowlingozzunk, billiárdozzunk, Monopolyzzunk :-D vagy csak egy kötetlen beszélgetésbe bonyolódnátok? De szervezhetek főzőcskézést is, csak nem fértek be a tankonyhámba, mert az túl pici. :-) Ha van valakinek olyan helye, ahol kint lehet főzni tűz mellett, majd fűtött helyen belakmározni, azt is lehet.
Jah, és ki ér rá, mondjuk november 16-án avagy november 23-án? Melyik jobb?
Ugyanitt jó elektromos szerelő és lakatos kerestetik. Ez utóbbi sürgősen.
Az a mókás , az egészben, hogy amikor elkezdtünk ' beszélgetni ', akkor, feltettem néhány kérdést.
Az utolsóra nem válaszoltál.
Jó néhány tiszteletkört megspórolhattam volna, ha elárulod, hogy mekkora a keret az egész mutatványra. Nem a zsebedben akarok turkálni. Mostanában kezdik elengedni csóróföldön a 2011es gyártású darabok kezét. 1750TBi Q2 (280 ps).....első gazdás, törésmentes, jól felszerelt darab, 100 e km környéki futással. Önköltségi áron, közelebb van a 4 mft-hoz, mint a 3m-hoz...... és erre is lehet(ne) ám még rálocsolni, vidáman egy millát, hogy patika legyen...... Szánsz te, 4mft ot egy közel tiz éves, középkategórías kocsira, ami azért erösen középmezőnyös.......gyártás osszszereles felhasznalt anyagok minosege stb.....
Nos?
Persze ettol fuggetlenul beszelgetbetunk a semmirooool tovabbra is.....
Ismerem a cikket, sok igazság van benne. Minden nap olvasok Totalcart, de azért nem kell mindent szentírásnak venni azon az oldalon sem, elég, ha csak a vásárlási tanácsokat nézzük, lehet, hogy az összességében jól bevált autót tanácsolják az átlagvásárlónak, de azok is lehetnek szopások. Nem azt mondom, hogy nekem 159, vagy Laguna kell mindenképp. Néztem Avensist, néztem Mazda 6-ot, hidd el, azok sincsenek jobb állapotban még 2 millió Ft közelében sem, azoknál is meg kell fontolni bőven, mire ad ki az ember, hiába japán. Ha álmokat kergetnék, már elhoztam volna az első Alfát 1,2 millióért, aztán meg számolgatnám rá még a fél millió forint javítgatást. Sőt, amit említettünk, Bravot is néztem, ráadásul magyar volt, 1,6 millióért, ROZSDÁS! Chevy Cruze-t is néztem, az ára már meghaladta a két milliót, a kilométer 100.000 alatt volt és rozsdás az alja, holott elvileg azoknak nem is szabadna. Ezt az autót a becsületes nepper is ajánlja ugyebár, de mégsem szól az átlagvásárlónak, hogy a vezérlésmódosító hibája 250.000,- Ft, ami előbb-utóbb előjön. Minden autónak lesz váratlan hibája, erre félre is kell tenni. Volt már 400.000,- Ft-os autóm, egyszerű technika, mégis még ráment ugyanennyi másfél év alatt. Jelenlegi Mazdámra 5 év alatt nem ment el annyi, nem azért mert Mazda, hanem mert megtanultam, hogy állapotot veszünk. Ha azt mondod egy 20-25 éves autóval nincs gond, mert egyszerűbb technika, lehet, hogy úgy van, ha egy gazdája volt és szenvedélyesen szervizelte, de ilyen állapotú autó keresése is álom kategória Magyarországon, ráadásul ha van is, az sem lesz olcsó.
Folyamatosan nézegetem a hirdetéseket, személyesen is voltam kereskedésekben, egyelőre szinte csak nevetséges állapotú autókat láttam, a németből behozott, alulról rohadós autókat hirdetik kitűnő állapotúként a legtöbb helyen, és minden rohad, nem csak a Mazda, ha kintről van (tudom, itthonit kell keresni magánszemélytől). Előfordulhat, hogy mire találok bármi értelmeset, az a távoli jövő lesz, de elsietni nem akarom, addig a mostani autóm bőven kiszolgál. :) Sikerült 159-est is néznem kíváncsiságból, 1.8 benzinest, addig volt jó, míg benne ültem, addig nem láttam a külsejét, mennyire le volt lakva. Egyébként jól összerakott autó érzését kelti, még nem tudtam teljesen elengedni ezt a tervet.
nem tudom, eljutott-e hozzád (sms vagy telefon) de próbálunk valami őszi nyárbucsuzztatót összehozni.
Pár emberrel beszéltem, ez alapjan kb. 3 hét múlva lenne.....valami.
(c) barbi anyánk utalt rá, hogy kézbe veszi a dolgokat....
Sanszos, hogy ez valami fedett helyen tartandó , kutya macska kisbaba ....szóval össznépi derégtalálkoztunk jellegű összejövetel lenne. Reményeim szerint lesz is.