Keresés

Részletes keresés

ron89 Creative Commons License 2024.03.26 -2 0 484902

A Debrecen felé tartó IR mellé simán jöhetne be a szeghalmi közös peronra, de ezt valamiért nem alkalmazzák, csak ritkán. Így egy perccel kevesebbet állna , mert nem kellene az aluljárózókra várnia.

A másik irányban már kicsit neccesebb, mert több lenne a keresztbejárás.

Előzmény: Abymot (484901)
Abymot Creative Commons License 2024.03.26 -2 1 484901

Valószínű, hogy Püspökladány esetében ragaszkodnak a négy perces átszállási idő biztosításához az állomás kialakítása miatt (pl. aluljárózás szükségessége, vagy csonka vágány megközelítése miatt). Ezt úgy tudták kihozni (mindkét irányban), hogy Cíviseket Debrecentől Püspökladányig három perccel előbbre tették, a 128-ason pedig a püspökladányi érkezéseket és indulásokat egy-egy perccel előbbre hozták. Így most ütem szerint a Cívis Debrecen felől óra:10-kor érkezik, a szeghalmi óra:14-kor indul, visszafelé a szeghalmi óra:42-kor érkezik, a Cívis pedig óra:46-kor indul Debrecen felé.

 

Ez persze a lassújelek miatt csak papíron lesz így, a valóságban nem fog teljesülni.

 

Egyébként még mindig a hibás pdf-es tábla van kint a MÁV honlapon, azt én sem értem, hogy ezt hogyan sikerült megalkotniuk. Talán ajahuaszka teát fogyasztottak előtte, vagy nem tudom.

Előzmény: ron89 (484900)
ron89 Creative Commons License 2024.03.26 -1 0 484900

Az újban is benne van már. Megmarad a vésztői csatlakozás, ez jó hír. A késések is maradnak, mert nincs plusz menetidő, ez már nem olyan jó hír. 

Sose értettem, hogy ezek az 1 perces tologatások amúgy mire jók, azon kívül hogy több munkaórát tud elszámolni a menetrendtervező.

Biharnagybajomban van lepakolva néhány sínszál és egy kevés betonalj, valami toldozgatást csinálni fognak gondolom, de ennyi anyag nem lesz elég az egész vonalra.

A korábbi, belinkelt pdf-es menetrend mi lehetett vajon? Ez rejtély.

Előzmény: Abymot (484897)
M41 2175 Creative Commons License 2024.03.26 -4 0 484899

Halihó érdeklődnék hogy nincs e esetleg valakinek Miskolc tiszai falitábla menetrendje? 1990-2000 évekből? Esetleg fotón érk Und? Illetve keleti vghálózati rajz 1987 előttről? Ha valakinek lenne megköszönném 

Abymot Creative Commons License 2024.03.26 -1 1 484898

(Csak persze ez nem fogja megoldani a késések problémáját.)

Előzmény: Abymot (484897)
Abymot Creative Commons License 2024.03.26 -1 1 484897

A régi Elvirába feltöltötték az április 7-től érvényes menetrendet (lehet, hogy az újba is, de ott nem néztem):

 

Eszerint:

 

Szeghalomból az indulások a következők lesznek: 4.33, 5.43, 7.46,  9.39, 11.39, 13.39, 15.39, 17.39, P19.37

Püspökladánya pedig az érkezések így alakulnak: 4.31, 6.41, 8.44, 10.42, 12.42, 14.42, 16.42, 18.42, P20.42

 

Püspökladányból az indulások:    5.35, 7.15,   9.14, 11.14, 13.14, 15.14, 17.14, 19.14, P21.30

Szeghalomba érkezések lesznek: 6.49, 8.21, 10.15, 12.15, 14,15, 16.15, 18,15, 20.12, P22.28

 

Magyarán: szinte mindent egy perccel előbbre hoznak - ez lesz a nagy változás.

Előzmény: ron89 (484867)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.03.26 -1 0 484896

Nem a mai Szárligetről, hanem a régi nyomvonalon lévő Szár megállóhelyről, amely valóban megállóhelyként fejezte be pályafutását a nyomvonal korrekciójakor, de korábban volt vágánykapcsolat a két vágány között Szár végponti oldalán és a kezdőponti oldalon, észak felé egy vágánykiágazás is.

Előzmény: juxx (484893)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.26 -1 2 484895

Párszor... 🤭

Előzmény: 1047 005-2 (484894)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.26 -2 1 484894

Gyanítom megnézte párszor,élőben,eredetiben.

Előzmény: Ashi Valkoinen (484892)
juxx Creative Commons License 2024.03.26 -1 0 484893

Ismersz vágányképeket Szár alsóról? Mert az előbbiek szerint a régi Szár most Szárliget. Vagyis az nem játszik :)

Előzmény: Ashi Valkoinen (484892)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.03.26 -1 0 484892

Érdemes megnézni a helyszínt saját szemmel, meg utánaolvasni az egykori vágányképeknek.

 

Amikor megszűnt, akkor már valóban csak mh. volt.

Előzmény: D F T (484889)
RadiX Creative Commons License 2024.03.26 -2 1 484891

Vagy éppen "Szár megálló" néven: http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/1_o2.jpg

Előzmény: RadiX (484890)
RadiX Creative Commons License 2024.03.26 -2 7 484890

Szárliget 1983-ig Szár része volt, az ottani állomás volt eredetileg "Szár állomás", a megállóhely pedig "Szár alsó" néven futott.

Előzmény: D F T (484889)
D F T Creative Commons License 2024.03.25 -2 1 484889

Még a régi nyomvonalon sem volt Száron állomás, az is csak megállóhely volt.

Előzmény: Ashi Valkoinen (484887)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.03.25 -3 1 484888

A piros kapaszkodó se dísznek van!

Előzmény: f_k (484886)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.03.25 -2 0 484887

Van Száron állomás, csak már nincs használatban.

Előzmény: koller andor (484882)
f_k Creative Commons License 2024.03.25 -3 5 484886

Nincs elrontott mozdonyvezetői  fékezés csak rövid peron. :)))

Előzmény: schlumberger (484881)
schlumberger Creative Commons License 2024.03.25 -3 1 484885

Száron nincs állomás. :-)

 

Akkor megállóhely? Mindegy, nem állt meg a vonat, és visszatolatott.  :-)

Előzmény: koller andor (484882)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.25 -2 1 484884

Ráadásul 2x is megállt.(vicc)

Előzmény: koller andor (484882)
benbe Creative Commons License 2024.03.25 -2 1 484883

Már Vereben sem.

Előzmény: koller andor (484882)
koller andor Creative Commons License 2024.03.25 -3 0 484882

Száron nincs állomás. :-)

Előzmény: schlumberger (484881)
schlumberger Creative Commons License 2024.03.25 -8 0 484881

Ma a 13.25-kor a Déliből induló S10-zel jöttem TB-ra. Szár állomást meghaladtuk, hirtelen gyorsfék, az aluljárón túl megállt a vonat, majd pár perc tanácstalan legelészés után visszatolt Szárra, megállt, majd továbbindult, mintha mi sem történt volna.

Mi volt ez? Vezér úr elfelejtett megállni?

1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.25 -2 0 484880

Talgo ma.

 

 

1 rész: A 45%-on kívül a többi nem állami befektetés,becsszó!

 

https://telex.hu/gazdasag/2024/03/25/a-magyar-konzorcium-atadta-a-spanyol-hatosagoknak-a-talgo-felvasarlasara-vonatkozo-terveit

 

 

 

2 rész: Megtalálták a falovat?



https://hvg.hu/kkv/20240325_talgo-stadl ... argyalasok

sosiforda Creative Commons License 2024.03.25 -2 0 484879

Egy jv-t kérdeztem, ő arra jutott, hogy 990+2600 jegy/pótjegy nélkül utazó pótdíjba kerül a 2. szitu, azaz 3600ft körül a vonaton a jegyen felül.

 

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/mav-start_vasuti_menetdijtabla_i._kotet_belfoldi_2024.03.01.pdf

 

A 12. oldalon a C. fejezet A) pont 1.1. b) pont szerint :

 

"A megállapított menetdíj vagy kiegészítő díjon felül 1 000 forint pótdíjat fizet a járművön, aki  a feláras vonatra érvényes felár megfizetése nélkül szállt fel."

 

A következő pontból kiderül, hogy a 2.600 forintos pótdíj arra vonatkozik, akinek menetjegye sincs.

 

Előzmény: juxx (484877)
juxx Creative Commons License 2024.03.25 -2 0 484878

Az átjárhatóság lehet, viszont még ha full átjárható is, akkor is max a last minute reservation helyekre tud eladni vonat előtt kevéssel a pénztáros jegyet, hiszen aki olyan helyre ült le, ahova nem volt foglalás, őt nem állítjuk fel - helyesen.

 

Volt idő, amikor EC/RJ helybiztosítás nélküli pótjeggyel ment, szerintem akkor lehetett a legjobban belföldön használni.

Előzmény: paca664 (484875)
juxx Creative Commons License 2024.03.25 -1 1 484877

Köszönöm. Egy jv-t kérdeztem, ő arra jutott, hogy 990+2600 jegy/pótjegy nélkül utazó pótdíjba kerül a 2. szitu, azaz 3600ft körül a vonaton a jegyen felül. Azért az elég erős :) Remélem, Neked van igazad (ha megint ilyenre lesz szükségem).

Előzmény: alex_86 (484876)
alex_86 Creative Commons License 2024.03.25 -1 1 484876

1. Kiegészítő jegy kell 1.o helyjeggyel (1990 Ft) vagy prémium helyjeggyel (2990 Ft).

2. Utánfizetési helyjegy 990 Ft + 1000 Ft pótdíjazás.

3. Utánfizetési helyjegy 990 Ft + kiegészítő díj (1000) +1000 Ft pótdíjazás. Prémium úgy tudom a jegyvizsgálónál nem váltható.

Előzmény: juxx (484868)
paca664 Creative Commons License 2024.03.25 -2 0 484875

Nem társaságonként van felosztva, hanem nemzetközi- és belföldi jegykontingensre, mivel alapvetően két különböző jegyértékesítési rendszerben voltak. Egyre nagyobb az átjárás a két kontingens között, egyre kevesebb az ilyen probléma.

Előzmény: GaGe (484874)
GaGe Creative Commons License 2024.03.24 -2 1 484874

“EC helyett RJX is lehet, mindkettőről el szokott fogyni a belf. hely pedig van meg szabad ülés. ”

 

Nemzetközi vonatoknál előre meg van határozva, hogy melyik társaság hány jegyet értékesíthet. Ha ez elfogyott, akkor lehet próbálkozni a jegyirodáknál vagy a partner társaságnál. Nekem is volt olyan, hogy közölték, hogy sorry megtelt, aztán a Wastelsnél vígan kaptam jegyet.

Előzmény: juxx (484868)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.03.24 -1 2 484873

Semmi bonyolult, bepötyögtem az automatába, milyen kedvezményem van, mit kérek, melyik vonatra és kaptam egy ilyet:

Előzmény: juxx (484871)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!