A Debrecen felé tartó IR mellé simán jöhetne be a szeghalmi közös peronra, de ezt valamiért nem alkalmazzák, csak ritkán. Így egy perccel kevesebbet állna , mert nem kellene az aluljárózókra várnia.
A másik irányban már kicsit neccesebb, mert több lenne a keresztbejárás.
Valószínű, hogy Püspökladány esetében ragaszkodnak a négy perces átszállási idő biztosításához az állomás kialakítása miatt (pl. aluljárózás szükségessége, vagy csonka vágány megközelítése miatt). Ezt úgy tudták kihozni (mindkét irányban), hogy Cíviseket Debrecentől Püspökladányig három perccel előbbre tették, a 128-ason pedig a püspökladányi érkezéseket és indulásokat egy-egy perccel előbbre hozták. Így most ütem szerint a Cívis Debrecen felől óra:10-kor érkezik, a szeghalmi óra:14-kor indul, visszafelé a szeghalmi óra:42-kor érkezik, a Cívis pedig óra:46-kor indul Debrecen felé.
Ez persze a lassújelek miatt csak papíron lesz így, a valóságban nem fog teljesülni.
Egyébként még mindig a hibás pdf-es tábla van kint a MÁV honlapon, azt én sem értem, hogy ezt hogyan sikerült megalkotniuk. Talán ajahuaszka teát fogyasztottak előtte, vagy nem tudom.
Az újban is benne van már. Megmarad a vésztői csatlakozás, ez jó hír. A késések is maradnak, mert nincs plusz menetidő, ez már nem olyan jó hír.
Sose értettem, hogy ezek az 1 perces tologatások amúgy mire jók, azon kívül hogy több munkaórát tud elszámolni a menetrendtervező.
Biharnagybajomban van lepakolva néhány sínszál és egy kevés betonalj, valami toldozgatást csinálni fognak gondolom, de ennyi anyag nem lesz elég az egész vonalra.
A korábbi, belinkelt pdf-es menetrend mi lehetett vajon? Ez rejtély.
Halihó érdeklődnék hogy nincs e esetleg valakinek Miskolc tiszai falitábla menetrendje? 1990-2000 évekből? Esetleg fotón érk Und? Illetve keleti vghálózati rajz 1987 előttről? Ha valakinek lenne megköszönném
Nem a mai Szárligetről, hanem a régi nyomvonalon lévő Szár megállóhelyről, amely valóban megállóhelyként fejezte be pályafutását a nyomvonal korrekciójakor, de korábban volt vágánykapcsolat a két vágány között Szár végponti oldalán és a kezdőponti oldalon, észak felé egy vágánykiágazás is.
Ma a 13.25-kor a Déliből induló S10-zel jöttem TB-ra. Szár állomást meghaladtuk, hirtelen gyorsfék, az aluljárón túl megállt a vonat, majd pár perc tanácstalan legelészés után visszatolt Szárra, megállt, majd továbbindult, mintha mi sem történt volna.
A 12. oldalon a C. fejezet A) pont 1.1. b) pont szerint :
"A megállapított menetdíj vagy kiegészítő díjon felül 1 000 forint pótdíjat fizet a járművön, aki a feláras vonatra érvényes felár megfizetése nélkül szállt fel."
A következő pontból kiderül, hogy a 2.600 forintos pótdíj arra vonatkozik, akinek menetjegye sincs.
Az átjárhatóság lehet, viszont még ha full átjárható is, akkor is max a last minute reservation helyekre tud eladni vonat előtt kevéssel a pénztáros jegyet, hiszen aki olyan helyre ült le, ahova nem volt foglalás, őt nem állítjuk fel - helyesen.
Volt idő, amikor EC/RJ helybiztosítás nélküli pótjeggyel ment, szerintem akkor lehetett a legjobban belföldön használni.
Köszönöm. Egy jv-t kérdeztem, ő arra jutott, hogy 990+2600 jegy/pótjegy nélkül utazó pótdíjba kerül a 2. szitu, azaz 3600ft körül a vonaton a jegyen felül. Azért az elég erős :) Remélem, Neked van igazad (ha megint ilyenre lesz szükségem).
Nem társaságonként van felosztva, hanem nemzetközi- és belföldi jegykontingensre, mivel alapvetően két különböző jegyértékesítési rendszerben voltak. Egyre nagyobb az átjárás a két kontingens között, egyre kevesebb az ilyen probléma.
“EC helyett RJX is lehet, mindkettőről el szokott fogyni a belf. hely pedig van meg szabad ülés. ”
Nemzetközi vonatoknál előre meg van határozva, hogy melyik társaság hány jegyet értékesíthet. Ha ez elfogyott, akkor lehet próbálkozni a jegyirodáknál vagy a partner társaságnál. Nekem is volt olyan, hogy közölték, hogy sorry megtelt, aztán a Wastelsnél vígan kaptam jegyet.