Erről a BKK/BKV - Rákosmente projektről tudni valamit? Vagy megy a levesbe, mint pl. a bicigli út? Elfújja a Budapest-bérlet vita (szájkarate) az egészet?
"
Rákoscsaba: a meglévő 298-as Telebusz-útvonalának módosításával, bővítésével, új területen is elérhetővé fog válni a közösségi közlekedés. A reggeli csúcsidőszakban a 298A és a 298B jelzésű buszok különböző útvonalakon szállítják az utasokat:
a 298A: Nagyszentmiklósi-Szigetcsép-Csongrád-Debercsény utcákon,
a 298B: Edző-Nemesbükk-Nagyszentmiklósi-Szigetcsép utcákon, 40-40 perces követéssel juttatják el az utazókat Rákoscsaba vasúti megállóhelyhez és vissza.
napközben a 298-as járat a megszokott útvonalon 30 perces követéssel közlekedik.
BKK ígérete szerint, amint megvannak a kiépített fel- és leszállópontok, elkezdik a járatok előkészítő munkáit és legkésőbb 2023. november 15-ig el fogják indítani azokat.
"
(Az új megállók alapjait a kerület már ősszel elkészítette)
A december 29-i megállapodás szerint érvényes marad a Budapest Bérlet a kék volánbuszokra és a HÉV-ekre is március 1. után is Budapest közigazgatási határán belül.
Kicsit nagyképűre sikerült a hozzászólásod, gratulálok a stílusodhoz, főleg, hogy képtelen voltál elolvasni a többi írásom. Kacaghatsz, ettől még a tény, tény marad. Korábban BKV-s járatok voltak. Ki szervezte volna ki, ha nem a BKK?
Jelenlegi állás szerint a régi rendszer tér vissza, a bérlet jó lesz Budapesten belül a HÉV járatokra, és a kék buszokat,akárhogy röhögsz. Értem, hogy most erőlködni kell, de el ne eredjen az orrod vére! 🤣Persze március 1-ig még sok víz lefolyik a Dunán, de pont olyan nagy kerületeket érintené negatívan, ha nem ez valósul meg, ahol most meg fideszes vezetés van. Ilyen a XVI. kerület a HÉV-vel, XVII. kerület a vonat és a 169E miatt, vagy Csepel. Öntökön lövés lenne részükről, hiszen utána ki szavazna rájuk.
Fölösleges a vita, szerintem ne égesd magad tovább. Biztos véletlenül fotózták az iménti RTL híradóban Karácsonyt az agglos kék volán 22-esek előtt a Széll Kálmán téren. Azon pedig hangosan felkacagtam, hogy "ezeket a járatokat a BKK szervezte ki, és ha akarja, bármikor visszaveheti." Fogalmad nincs az egészről.
Ha a kormány terve megvalósul, akkor nem a régi állapot áll vissza, amikor a BKV-BKK bérlettel használhattad bármelyik kék buszos járatot, hanem a volános 169E-re (ha egyáltalán lesz még olyan) a megyebérlettel vagy külön váltott jeggyel szállhatsz fel Keresztúron.
Köszönöm a tartalmas vitát, többet nem kívánok ehhez hozzászólni.
Megkövetem magam, mások is megerősítették, hogy a 169E járatot is elvették a HÉV-ekkel együtt a Fővárostól, mert púp volt Tarlós hátán. Viszont a jelenlegi megállapodás alapján továbbra is érvényes maradna a Budapest Bérlet Budapesten belül kék buszokra, és a HÉV járatokra, tehát az fog fent állni, amit korábban írtam, és a régi rendszer áll vissza, a budapesti tömegközlekedésben jelentős részt képező, inkább a városi közlekedésben részt vevő járatokra érvényes lesz továbbra is. Legalábbis a jelenlegi állás szerint.
Nem, nem én tévedek. Nem fogsz tudni meggyőzni, mert tudom, hugy mi volt a rendszer régen, és tudom, hogy az állna vissza, ha nincs megegyezés. A 169E járatot nem a minisztérium rendelni meg, ott van az RTL-és cikkben is. Érdekes is lenne beilleszteni a bkk-s menetrendbe, ha azt külön üzemeltetné a volán. Ezek olyan járatok, amik kijárnak Budapestről. Gondolod, hogy ha változik a bérlet, a nők nem fog mellette inkább más járatot indítani?
Sajnálom, hogy nem tudlak meggyőzni a tévedésedről. Esetleg nézz át más topikokba (pl. Budapesti buszközlekedés) és tájékozódj. Valamennyi agglomerációs járatról van szó, a kék agglosokról is, mert azok megrendelője nem a BKK, hanem a minisztérium. Itt van pl. a 2021-22. évekre szóló technológiai megállapodás, annak 3. pontjában ezt egyértelműen rögzítik. A minisztérium a megrendelő, de módosítást, változtatást a BKK észrevételeitt figyelembe véve tehetne, mivel az agglos járatok jelentős szerepet látnak el Budapest közlekedésében. A megállapodásban rögzítik az egyéb feladatokat, így pl. az utastájékoztatást, jegyellenőrzést stb. a BKK látja el. A feladatok megosztása 2023-ban és még most is ugyanaz.
Az sem véletlen, hogy 97E tavalyi ritkításakor a BKK nem nyúlt (nem nyúlhatott) a 169E-hez, mert nem ő a megrendelő. Míg korábban hangolva volt a két gyorsjárat, most a 169E sűrűbb, mint a 97E.
Sok szagértő nem veszi észre magát. A BKK a megrendelő, nem az állam. Ez a n az RTL-es cikkben is. Így ahol a BKK a megrendelő, ott továbbra is érvényes lesz az ő jegye, bérlete. A helyközi járatokra nem lesz érvényes, ahogy korábban sem volt, magyarán a sárga buszokra nem lesz érvényes. Érdekes is lenne, ha a csak azért a kék 169E-vel nem jöhetnél Pesten belül, amiért a BKK fizet teljesen. Hidd el, még a sok, magát szakértőnek tartó is hülyeséget beszél. Olyan állapot lesz, mint a Budapest bérlet bevezetése előtt.
És ha én csak hébe-hóba tömegközlekedek, jeggyel? Akkor mondjuk ha 169E-vel mennék az Örsre, akkor a sima BKV vonaljegy nem lenne rá jó? Jegyet is másmilyen kéne rá venni, máshol, más áron?
Én inkább arra gondolok, hogy ez megint egy fidesz féle duplacsavar.
Bedobták ezt a dupla bérletet, húzzák ezzel a pógárok agyát márciusig, áprilisig, aztán majd bemondják, hogy nekik az emberek a legfontosabbak, bevállalják bemondásra azt az pár milliárd pluszt és minden marad a régiben, még ők lesznek a jó fej gondoskodó állam.
Te kevered. A kék színű Volán buszok (mint pl. a 169E) megrendelője nagyjából 10 éve nem a BKV, hanem a minisztérium. Pont arról van szó, hogy Lézer Janiék elképzelése szerint a "sárga" Volán buszok (pl. 505-ös Monorról), a vonatok mellett a HÉV-ek és a "kék" Volán buszok sem vehetők igénybe Budapest bérlettel a fővárosi szakaszon.
Ne keverjünk! A kék BKK által megrendelt, de Volán által üzemeltetett BKK-s kéksz buszokra ugyanúgy jó lesz a bérlet, mint a BKV által üzemeltetett buszokra. Itt a megrendelőre kell figyelni, nem a szolgáltatóra! Szépen is néznénk ki, ha az Örsről Keresztúrra Budapest Bérlettel csak a 97E-vel tudnánk bemenni, (illetve a 161-gyel,) de a 169E-vel nem.
Az idős hölgynek vidéken májusban volt csípőprotézis műtéte, a következőre 2024.január elejére volt előjegyezve. Az augusztusi kontrollnál kiderült, hogy a műtétet végző doki elment a kórházból, ezzel együtt az állami ellátásból is. A konrollon azt mondták neki, hogy a második műtétet 2024.januárról júliusra változtatták. Kerestünk a részére itt, Pesten másik kórházat és orvost. Itt sem tudják szeptember előtt megműteni. A hévízi reumakórházban 2024.január végére volt előjegyezve, műtétek utáni rehabilitációra. Erre is több, mint 1,5 évet várt.
Közben egy idősekotthában 2023.december elejére voltak előjegyezve egy 2 személyes apartman-lakásra, de ősszel meghalt a férje. Az otthon nem állami fenntartású, mégsem akarják, hogy egyedül költözzön bele az eredetileg lefoglaltba. Miután nem akar szobatársat, néhány hónapot várnia kell, hogy egyszemélyesbe költözhessen. Most egy ideig a család, a közeli rokonok oldják meg a hölgy ellátását.
Eddig azt hittem, hogy ilyen esetek csak a városi legendák részei.
Néhány (2-3-4) éve az egyik volt kollégám az újpalotai temető környékén volt valami műszaki kütyüért. Miután ez délután 5-6 óra körül történt, és másnap reggel valahová Györ környékére kellett utaznia, úgy döntött, hogy kikerüli a városi csúcsot. Gondolkodás nélkül ráment a M3-ra, majd onnan az M0-ra. Lőrincen az Üllői út végénél lakott. Másnap reggel a tankolásnál megvette az országos matricát.
Eltelt kb. 1 hónap, és csodálkozva vette át a 15000-25000(?) körüli bűntetési csekket...
Ez most nyilván arra megy ki, hogy a választás előtt teljesen inkompetensnek állítsák be a fővárosi vezetést, és láthatóan messze nem elég nekik az, amit Karácsony már eddig is önmagától bemutatott.
És addig még elég van pár hónap, még előjöhetnek több mindennel.
Csak remélni lehet, hogy ennek oltárán nem "áldozzák fel" a budapesti és a környező települések lakosságának az érdekeitm, kényelmét, jólétét, biztonságát, az "ahol fát vágnak, ott hullik a forgács" elve szerint.
Bár az eddigiek alapján ez már most túlmegy minden ésszerű határon.
Először arra gondoltam, hogy arra megy ki a játék, hogy a fővárost belekényszerítsék egy általános tarifaemelésbe a választás előtt, hogy ezzel alaposan csökkentsék az esélyeiket az újraválasztásra... de most már ebben nem vagyok annyira biztos, lehet, hogy Lázárék maguk sem tudják teljesen, mit miért tesznek, a lényeg a minél nagyobb káosz a fővárosban, meg a médiában.
De ez most a fővárosban és az aglomerációban rengeteg embert érint, kérdés, a végén kire üt vissza ez az egész, sikerül-e teljesen Karácsonyékra ráverni, ráégetni mindent.
Este (vagy reggel?) olvastam, hogy a "BKK-futáron" jelzik a Volán-járatok érkezési és indulási időpontját is. Ennek feldolgozása némi pénzbe került, ráadásul a budapestiek részére megtévesztő.
Ezenkívül: a HÉV üzemeltetéshez szükséges áramdíjat, takarítás, stb. a főváros fogja finanszírozni - szerelemből, vagy tovább emelik a budapestiek közlekedési (bérlet, jegy) díját?
Sokat hibázik a főváros, de amit velük művelnek, csoda, hogy még nem őrültek teljesen bele...
Most értem haza. Kert felé a Pesti úton, a Csabai út kereszteződése után (volt EPT/karatésok), csattant egy fehér személyautó és egy motoros. Villogó mentő, rendőrség és tűzoltóautó. Csak ennyit láttam, mert nem az Elág felől jöttem haza.
"...az ÉKM jelezte a BKK-nak, hogy idén a Fővárosi Önkormányzat nem kapja meg a törvény alapján neki járó 12 milliárdos állami tömegközlekedési támogatást"
Na most tessen elképzelni, hogy áprilisban álltok egy pesti úti buszmegállóban (akár bkk jegygel, akár bérlettel), és azt figyelitek, a kék buszra, ami beérkezik a megállóba, "Budapest" van-e felírva felül, vagy "Volánbusz"... Utóbbira ugyanis nem érvényes sem a bkk jegy, sem a bérlet...?