Igen a nehezen művelhetőföld elhúzza az ekét. Történ egyszer amikor kimérték a földemet, megkértem az egyik barátomat hogy húzzon már nekem egy jó mély barázdát, hogy tudjam hogy hol a határ. Nagy gépe volt 3 fejjel, az egyik cölöptől indult, a másik sarkot is kitűztem jól láthatóan. Akkora félkört vágott bele hogy a szomszédom földjéből legalább 10 mátert elszántott. Mocskos, szutykos, fekete föld volt, középen érrel, majd dombbal, ráadásul 3 szög. Úgy hogy tudom mi a nehéz föld. Váltva forgatós ekém volt, hol a csomó lemez reccsent, hol az eke nyaka tört ki. Vogel & not eke volt, volt rajta fogás állítási lehetőség, amit úgy oldottam meg, hogy a menetes orsót hosszabbra cseréltem, és egy motorkerékpár lengés csillapító rugót tettem az anya alá, és amikor beértünk a nehéz részbe amikor beakarta fordítani a traktort a barázdába összenyomta a rugót és kisebbet fogott. Így tudtam vele szántani.
Egyszerűen szerintem elhúzza magát a gép. Kb. az a jelenség mint mikor trágyázott, vagy vizes földön nagyobb traktor barázdába menő kereke szinte nem is hajt, a puhán meg háromszor annyit forog a másik mint amennyit kellene a haladáshoz.
Én a zetorom ekéjét se hagyom lógni. A laposvas se borotválja a kezemről a szőrt, a kormánylemezek elejébe szinte egy hold alak van kopva, de meg vagyok elégedve a szántással.
Persze jobb volna ha az ekéinket ( jobb, bal) ki tudnánk tolni jobbra, balra, a kerékfesztávnak megfelelően. Ha ez nem megy szükségszerűen bentebb kell járni a barázdában.
Hááát nem tudom. Én állítgattam ezeket, de nem tapasztaltam változást. Max. annyi, hogy akkor megszűnik a váltva forgatási lehetőség, vagy mindig ahányszor kiérek a föld végére vissza kéne állítani ellentétes irányba. Megpróbálok más kereket tenni rá, amivel tudom csökkenteni a nyomtávolságot. Én abba is látom, ezt a drasztikus félre húzást, hogy egész másképp fognak a kerekek. Másképp tapad a barázdába menő, illetve a fenti kerék. Valamint ugye azért az látszik, hogy nagy rögöket szaggat fel az eke, tehát a föld se épp a legjobb.
Igen erről a 2 csavarról beszélek. Ezeknek a föld minőségétől függően, 0.5- 1 cm hézagot kell beállítani. Ha pl jobbra forgatáskor az ekét ezzel a csavarral eltéríted jobbra akkor az eke befordítja a gépet a szántásba. El kell érni hogy az eke már kifelé haladjon a szántatlan területből. Ha nagy a kerék fesztáv akkor ez sajnos csak akkor jön létre ha az eke már túl nagyot fogott, ilyenkor kell beljebb húzódni a barázdában. Ha nagyon "nehéz" a föld 5-10 cm fogásnagyság bőven elég. Ebben sokat segít az elővágó kés. Sajnos nekem is nagy kerék van a trakimon ,ezért nem tudom csökkenteni a keréktávot , kénytelen vagyok beljebb húzódni a barázdában. Ha nem tenném kitörhetném az eke nyakát. Emlékszem még a régi lakhelyemen, olyan volt az egyik földem Amikor a magasabb oldalon mentem 5.-el szépem vitte az ekét, visszafelé már csak 3.-al. Azután volt hogy reccsen a lakat, vagy az eke nyaka. Próbáljátok lerajzolni a vonószeg, és az elővágó kés haladási irányát különböző szög beállításkor, és rájöttök miről beszélek.
Ilyenem nekem is van, próbáltam is állítani, de nem igazán értem el sikert. Illetve ha váltva forgatással szeretnék, akkor minden fordításnál vissza kéne állítani.
Jah, azt még elfelejtettem hogy nekem is az a gondom hogy nagy a kerék fesztáv, és sokat fog az eke, több mint 15 cm-ert, és ez már sok egy ilyen súlyú gépnek. Ezért próbálj meg kicsit bentebb járni a barázdában!
Hátul a felfogatásnál nekem van 2 csavar, amivel az eke jobbra- balra kitérését tudom állítani. Ha ezt nem tudod, akkor az eke be akarja fordítani a gépet a szántásba. Ez még nagy traktornál is tapasztalható. Erre mondták az öregek Hogy ne szorítsd le az ekét mert olyan lesz a szántás mint az ökör hugyozás.
A vizszintes lógást nem értem, de azt mondani könnyű, hogy menjen beljebb az ember vele :)
Pedig nem vagyok gyenge fizikumú. Valahogy a kerekek közti távolságot lenne jó csökkenteni, aztán akkor cseszhet nem tud nagyobbat fogni, de ezzel a felállásssal ez nem kivitelezhető.
Nem rég írtam itt hogy nagyon megszenvedtem a szántással. Tapasztalat: 1 kicsit hagyni kell vízszintesen ' lógni az ekét. Ha nagyot fog inkább beljebb kell menni a barázdában. 2. Az elővágó kés sokat segít. Most nagyon nehéz a szántás,
Sziasztok! Rég jártam már erre fele. Ma élek a lehetőséggel! Kis szántás témát szeretnék feldobni.
Mi a véleményetek mi okozhatja, hogy nagyon a szántott terület fele kell tolni a kormányt, szarvat, hogy egyenesen haladjon a masina?
Sokat nem szántok, de ha fogyni fog belőlem az erő, akkor ez így nem lesz jó. A gépezet egy fortschritt a gyári ekéjéével, de a gyári állítója sajnos nekem nincs meg, így magam készítettem hozzá. Szerintem az állítóval nincs gond, mert frankón tudom buktatni az ekét. Az elővágó, vagy minek is nevezik mennyire segíthetne a dolgon? Az sajnos nekem nincs meg. Csiga videóit nézem szinte csak ballag a gép után. Nekem folyamatosan nyomnom kell a már szántott terület fele, hogy egyenesen haladjak. A kerekek, körmök mérete egyforma, tehát azok nem húzhatják el. Talán a kerék távolságot kellene szükítenem, hogy kisebbet fogjon, bár ez a gyári felállás.
Hoztam pár videót a dologról. Az látható azért, hogy ez nem az a föld amivel egy 3,5lovas robi 56 boldogulna. Magával a munkával meg vagyok elégedve, de nem kis meló így, hogy folyamatosan nagy erővel nyomni kell oldalra.
Amit fotóztam,azon egy fekete vezeték van,ezt világító tekercsként írták.A bekötésnél az zavart meg,hogy a gyújtótekercsnél van 3 vezeték az egyik oldalán,a másik oldalon egy darab fekete vezeték,ami a rögzítő csavarhoz van kötve.
Ezért nem értettem,hogy ha az test vezeték,akkor a másik szálat hova kell tenni.
Viszont valóban a fekete vezetéket meghosszabbítva lett világítás!
A bal felső sarokban belóg a gyújtókábel, de a tekercsből kijövő vékonyabb fekete biztosan nem az. (A tekercs vasmagján lévő lyukhoz viszonyítva tisztán látszik mert az a lyuk kb 4-5 mm átérőjű lehet.)
Forrasztani jól lehet a gyantás ónnal, elég alacsony is az olvadáspontja is, de a szilárdsága nem túl nagy. Ott ahol komolyabb erők lépnek föl, nem a legtökéletösebb. Gázbovdennél még csak elmögy, de kuplungnál és féknél már nem mind1 mivel fórasztod.
Felszereltem érintetlenül az új bowdent, de túl hosszú volt, ha az állítóját teljesen szétcsavartam, se volt jó.
Így lett visszatéve a régi.
Ezt (régi) szétvágtam, ezen próbáltam a dolgokat.
A gázkarnál a bütyök helyén pont annyi hely van, hogy beférjen. Az meg hogy egy csavar oldalról fog egy bowdent, annak is a legvégét (hisz ráhagyni nem lehet, mert nem fér el), hisz nincs hely, nyilván nem egy életbiztosítás... Ezért is nem itt lett vágva, hogy a helyhiány miatt itt stabil legyen.
Maradt a másik vég, ahol van hely.
Úgy vélem, ide egy olyan pici hengert csak tudok forrasztani.
Kár, hogy nem hallgattál arra amit javasoltam: a kezelőszervnél levő végét vágd le a bowdennek, így a karburátor felőli végét pontosan be tudod illeszteni. A kezelőszervnél pedig a megfelelő hosszúságot olyan megoldással rögzítsd, amit szükség szerint még állítani is tudsz. Erre jó a csavaros bovdenvég, vagy a csoki(elektromos sorkapocs egy eleme).
Pont a karburátornál levő véget kell pontosan illeszteni, és erre az eredeti gyári kialakítás a megfelelő.
Ha meg csavaros bovdenvéget vettél, akkor azt ha rögzíted a bovdenra, akkor ugyanolyan merőlegesen áll, mint a kezelőszervnél levő nagyobb gombóc (így simán be tudtad volna tenni a helyére). Így a forrasztást is megúsztad volna. Legalábbis a józan paraszti ész ezt diktálná.
Az előbb küldött képsorozat első képe alapján, szerintem meg hozzá sem kellett volna nyúlni semmihez, mert úgy tűnik , hogy a bovdenbelső ugyanannyit lóg ki az újon is mint a régin, vagyis működés szempontjából ugyanúgy működne mint az eredeti. Csak mivel hosszabb egy kicsit az egész, az egész bovden elvezetésébe kellet volna egy ívet beletenni (pl a másik kéz felé levő szarv irányába, ott egy gyorskötözővel rögzíteni és vezetni tovább a karbi felé).
A forrasztandó vezetéket kicsit smirglipapírral megérdesíted, belemártod háztartási sósavba. Utána felmelegíted a bovdent és gyantába mártod a végét. Utána jöhet az ónozás. De a gyantázást ki is hagyhatod, ugyanis az ónszál közepén gyanta van. Mielőtt nekiküldöd az ónt, előtte a pákával ,( vagy gáztűzhelyen) melegítsd fel a bovdent és a forró bovdenre tartsd rá az ónszálat és akkor beleolvad a sodronyszálak közé. A nagy húzóerőt meg akkor fogja kibírni, ha forrasztás előtt kirojtozod a bovden végét (szátnyitod a sodronyszálakat, és kicsit kihajtod a végeit) .
Szia! Igaz ,nem kistraktor de akkor is jó lehet az én ötletem. Én Simson bowden véget forrasztok hiba mentesen úgy,hogy egy kerékpár küllő anyát forasztok a bowden végére. Persze ezt csak akkor tudod jól és biztonsággal meg csinálni ha a bowden és a küllő jól meg van tisztítva olaj és zsír mentesen. Küllő anya belső részét furd át,hogy tisza réz legyen és használj fohasztó anyagot . Először a bowdent forszd le úgy ,hogy azt biztonsággal fogja a cin majd ezt követően az anyán told túl a bowdent és folyaszo használatával foraszd rá . Biztos a siker. Én így csinálom.
Ez volt az én módszerem is. A küllőanya végébe, a bovdenszálak közé még beütöttem egy jó hegyesre köszörült szöget. A túlnyúló részt leköszörülve ment a forró "levesbe".
Itt már többen több megoldási javaslatot tettek, a bovdenvég forrastás nélküli helyreállítására.
Úgy látom nem vagy elég jártas az ilyen "barkács" megoldásokban. Nem beszarni! Elővenni a józan paraszti észt és a legegyszerűbben házilag oldd meg a problémát, elvégre férfiember vagy nem? Egy szaros kombinátfogó meg egy csavarhúzó minden háztartásban van.
Én azt javasolnám, hogy a kezelőszervnél levő végét vágd le a bowdennek, így a karburátor felőli végét pontosan be tudod illeszteni . A kezelőszervnél pedig a megfelelő hosszúságot olyan megoldással rögzítsd, amit szükség szerint még állítani is tudsz. Erre jó a csavaros bovdenvég, vagy a csoki(elektromos sorkapocs egy eleme).
Mielőtt elvágod, javaslom, hogy a bovdenre a vágás helyén ragassz két-három menet szigetelőszalagot. Utána a szigetelőszalagos rész közepén vágd el a bovdent, így nem fog a vágás helyén kinyílni a sodrony.
Így könnyebben tudod befűzni a rögzítőszembe.
Miután összeraktad, arra ügyelj, hogy a kilógó bovdenvéget zárd le valamivel, mert megsérti később használat közben a kezed.
Ha tudsz forrasztani, akkor legjobb forrasztással egy bumszlit csinálsz rá, aztán azt olyan alakúra reszeled, amilyenre akarod.
Ha csavaros bovdenvég helyett, a gombóc forrasztást választod, akkor viszont forrasztás előtt szét kell nyitni kicsit a bovdenvéget és úgy kell forrasztani, akkor nem csúszik később ki a bovden a forrasztásból.
Lehet kapni csavaros bowdenvéget. Ha így rákeresel látni fogod, hogy mi az, hogy működik. Ha a gazkar felőli végét vágod le egy satuban rápréselt 3-as anya is megfelelő.
Be lehet rozsdásodva, WD40 befújni a bowdenszálba és a bovdenbelsőt megjáratni. Az is lehet, hogy egy szál már meg szakadva és az beakad a bovdenkülsőbe és nem engedi rendesen visszacsúszni. Szerintem nincs visszahúzó rugó, mert a karburátoron az a vastag rugó húz vissza, ami a pillangószelep köré van csavarva. Az elég erős ahhoz hogy visszahúzza, tehát szorul szerintem a bovdenbelső a külsőben.
Általában gyengébb szikrát adnak a tekercses gyújtások mint a trafósak. Ennek az az egyszerű oka, hogy abba a kis tekercsbe kevesebb (és vékonyabb) rézdrótot tudnak beletekerni mint egy külső, ökölnyi trafóba. Ha nem muszáj én nem alakítanám át...
Az üres helyre mehet a világítás tekercse. Ha csak 1 hely van, akkor vagy nagyobb menetszámmal (és vékonyabb dróttal) tekercselt tekercset kell rakni vagy kisebb feszültségű izzóz a lámpába. Egy tekercsnél alacsonyabb fordulatnál lehet kicsit villogni fog a lámpa...
Szerintetek működőképes dolog lenne a következő:van egy tirisztoros gyújtású gép,P125V ,aminek a gyújtása úgy lenne átalakítva,hogy a gyújtó tekercs ki lenne cserélve olyanra,amiből jön a gyertyakábel,mondjuk mf70,és a tirisztor helyett egy úgynevezett "gyújtás átalakító univerzális"cucc lenne.Csak elméleti a kérdés,mert a gyári tirisztor és gyújtótekercs nem nagyon kapható.
Honnan lehet tudni,hogy a gyújtótekercs passzol-e a lendkerékhez?Ha a mérete jó,nem akad stb,akkor beépíthető?
A másik kérdés,a gépen a gyújtótekercs helyén kívűl van még egy pontosan akkora a hely,mint a gyújtótekercs hely,oda lehet tenni világító tekercset?Nem kettő világító tekercs szokott lenni ott,ahol beépítik?A lendkeréken két helyen van mágnes,ha az számít.
A 35750-es hozzászólásomban írtam: Ha mégsem csökken, akkor a karburátorba bemenő bovdenen levő csavaron kell úgy állítani, hogy ne feszüljön annyira a bovden.
Ha a bovden feszes (rövid), nem engedi visszaállni alapra a pillnagószelepet , akkor a karburátorra csatlakozó bovdenen kell lazítani. Elméletileg van ott egy anya, amivel a bovdenkülső hosszát lehet szabályozni. Rövidíteni kell a csavarral a bovdenkülsőt, akkor a belső bovdenszál lazább lesz.
Természetesen tehetsz oda vastagabb tömítést. De ha nem teszel, akkor sem történik semmi, mert ilyen csekély mértékű üzemanyag csöppenés egyből elpárolog vagy a hőtől, vagy a ventilátor szelétől. Nekem a babettán is csöpög az úszóház, rácsöppen a hengerre, ott pedig a benzin elpárolog. Csak annyi, hogy a keverékben levő olajtól koszos lesz a henger, illetve az olaj felveszi a port.
Ez tipikus hiba a babettáknál, ezért is van üzemanyag felfogó tálca a karburátor és a henger között.
Szerencsére nem volt alatta tócsa, kézzel érintve a karburátor - szívócsonk között száraz volt.
A szívócsonk - blokk között ujjal érintve nedves lett a kezem.
Azaz ici picit itt ereszt a tömítés.
Ugye ezt a szoppantyú, mert a rögzítéséhez nem férni hozzá, szét kell bontani a tetejét. Gondolom nem nyerő a forró be l blokkra szivárgó üzemanyag....
Szerintem az lehet a baj, hogy itt:
szerintem nem tökéletesen egyenes a vadi új blokk.
(Ez a mai, modern világ csodája, hogy ugye miért is legyünk precízek, gyártsuk le gyorsan jó van azt úgy....)
Ezt ugye nem tudom polírozni, hisz mélyített.
A kérdés:
Tehetek ide a 0,5 mm-es Gambit AF-300 B (kék) tömítőlemezből még egyet az odatette mellé?
Magas az alapjárat. Az alapjárati fordulatszám szabályozó csavart (kék nyíl) kifelé (az óramutató járásával ellentétesen kell cavarni akkor csökken a fordulat.
Ha mégsem csökken, akkor a karburátorba bemenő bovdenen levő csavaron kell úgy állítani, hogy ne feszüljön annyira a bovden.
Bocs azt hittem, hogy a benzincsap a benzintank alján van. Nem gondoltam, hogy a karburátorral egy egységet alkot. Nem tűnt fel a korábbi képen a benzincsap a karburátoron. A babetta motoros kapálógépen van ilyen. Így már értem, hogy mit nem értesz. Tekerd körül a benzincsapot papírzsebkendővel és várj egy kicsit. Ha ott folyik, akkor a papírzsebkendőn nyomot fog hagyni. Lehet, hogy csak a 2 tömítést kell cserélni. Próbálj meg az alumínium helyett vágni oda bármilyen benzinálló anyagból tömítést és azt tedd be. De megoldás lenne egy plusz benzincsapot betenni a mostani csap és a tank közé, az biztosan zárna. Az eredeti csapot meg mindig nyitva hagyni, és az új csappal zárni a benyát.
Ma tovább szereltem. Elkészítettem a tömítéseket, kisollóval, bőrlyukasztóval, elég király lett.
Összeszereltem, indult azonnal szivató nélkül is.
Viszont egy idő után a karburátor és a szívócsonk között szivárgott alul. A szívócsonk és a blokk között szerencsére nem.
Járattam 30 percet. Ugye új a blokk, minden, így bejáratom.
És a végén vettem észre, hogy a benzincsap alja is benzines. Lehet nincs jól becsavarva és ott szivárog a benzin, majd szépen lefolyik a karbi aljára, a legalsó pontra és valójában nem is a tömítés szivárog...
Meghúztam a benzincsapot.
Itt nem kellene tömítőnek lennie amúgy:
Az alsó alatt van egy tömítő, az nem látszik. De az alu részt, amire a benzincső rámegy azt alulról felülről csak alumínium tömítés fogja.
Véletlenül se akarok kötözködni, mert minden segítségnek örülök, de egyszerűen nem értem amit írsz.
A benzincsak a karburátorba van benlecsavarva közvetlenül.
A tankon lévő benzincső másik vége ide a benzincsapra van durva. Ennyi. Ha lehúzom a karburátorról a benzincsövet, akkor azt konkrétan a benzincsapról húzom le, hisz az bele van csavarva a karburátorba, egy egységet alkot vele.
Igen. Amit mi hétköznapi néven szivatónak hívunk, az tulajdonképpen dúsító. Függetlenül attól, hogy sokszor szivat bennünket rendesen:)).
A benzin levegő arányát lehet vele állítani.
Kétféle módon lehet benzinben dúsabb keveréket elérni: vagy
Állandó levegőmennyiséghez több benzint juttatni. (Ehhez + fúvóka kellene), vagy
Állandó befecskendezett benzinhez kevesebb levegőt adni. (így működik a tied) Ezt biztosítja a levegőelzáró csappantyú.
"fél óra szenvedés után (indítgatás, behúzás, gyertyához fecskendővel üzemanyagot befecskendezés), majd további 1 óra pihenés, lehiggadás után készítettem azt a szivárgós képet."
Írtad hogy 2,5 ml befecskendezés után indult el, és utána már indul is és megy . A szivárgós kép és a hidegen nehezen indulás között összefüggés van, tömítetlenség lehet a karburátor és a motorblokk között. Ahol tömítetlenség van ott a levegő is bejut (fals levegő) ezért indult hidegen nehezen, és kellett neki + benya. Ha már meleg a motor, akkor könnyen indul fals levegő esetén is.
Állítsd be a keverékszabályozó csavarral az alapjáratot. Kb. 1 , másfél fordulat kifelé. (ahol a legjoban pörög a motor alapjáraton), majd az alapjárati fordulatcsavarral állítsd a kívánt fordulatra( kb 1800)
Huzamosabb járatás után ellenőrizd a gyertyaképet, ott kiderül, hogy sokat vagy keveset kap.
"két oldalon nyitott csődarab (ennek mi a neve??)" Szívócsonk. Ez egy közdarab a karburátor és a blokk között. Mivel vannak különböző motorok azonos karburátorral ezért az eltérő blokkok miatt kell egy illesztő közdarab (szívócsonk), hogy lehessen csatlakoztatni a karbit. Van még hőleadó szerepe is, hogy a karbi ne tudjon a blokktól felforrósodni.
A vezetéknek valóban 2 vége van: Ha a karburátorról lehúzod, akkor a másik vége a benzincsapon marad. A szabad végét egy flakonba belelógatod és megnézed, zárt benzincsap esetén 2 nap alatt folyik-e, és mennyit a benzincsap. (ezalatt a 2 nap alatt természetesen nem indítod el a motort). Ha a csap enged, csapot kell cserélni.
Lényeg: ellenőrizd le hogy a zárt benzincsap elengedi-e a benzint, vagy zár rendesen. Aztán, hogy te azt hogy csinálod az a te dolgod.
Ha a benzincsap zár rendesen, akkor tűszelep gondja van, vagy magas a benzinszint, vagy lyukas az úszó és megtelik üzemanyaggal és nem tud felemelkedni, hogy zárjon.
Sok esetben ezek az utángyártott alkatrészek nem tökéletesek. De ez kiderül ha leveszed az úszóhazat és elzárt benzincsapnál a tűszelepnél megjelenik-e az üzemanyag, vagy nem. Tegyél alá egy edényt, és pár óra alatt kiderül.
Ezzel a tömítéssel vélhetően már nem fog megjelenni az üzemanyag ezeken a helyeken. Viszont ha a benzincsap nem zár normálisan, és a tűszelep is picit átenged akkor belefolyik a motorba. Nézd meg a benzincsap zárását az előttem szóló által leírt módon.
"minden reggel (ma és tegnap) alatta kis tócsa volt elzárt benzincsap mellett. "
Szerintem nem zár a benzincsap. Húzd le a vezetéket a karburátorról. Vezesd be egy flakonba. Nézd meg 2 nap múlva mennyi benya van a flakonban. Ha átenged, benzincsap csere, ha nem megoldható(nem kapható, vagy túl drága) akkor egy univerzélis csap a benzinvezetékbe.
Persze a szívócsonk csavarjához nem fértem hozzá, szét kellett szedni a kapa burkolatát is újra, ami "szuper jó", mert kb. újra megint félig szét kell szerelni......
A karburátort ha oldalra fordítom és úgy csavarom, hogy halad felfelé a levegőszűrő felőli része, akkor alig hogy 90 fokban elfordítom (azaz függőleges állásban van az úszó), utána már át is billen az úszó és zár, nem tudom fújni a benzincsövet.
Ha meg simán fejjel lefelé fogom, fentiek okán nyilván ekkor is zár.
Ennek tükrében miért folyhatott az üzemanyag a tömítéseknél?
Továbbá vettem különböző polírpapírokat és szuper egyenesre políroztam az érintkezési felületeket.
(A szívócső blokk felőli részén tapasztaltam az üveglapon egyenetlenséget, a szívócső másik végén, ill. a karburátoron nem. (Holott itt is szivárgott. Ráadásul minden reggel (ma és tegnap) alatta kis tócsa volt elzárt benzincsap mellett. Annyi üzemanyag volt a karburátorban, hogy így tudott még szivárogni?)
Továbbá vásároltam 0,5 mm-es Gambit AF-300 B (kék) tömítőlemezt abból a célból, hogy ebből kivágom én a tömítést.
Robi 56-os kapába GL4 vagy GL5-ös hajtómű olaj ami inkább jó?
És ha van egy 20-25 éves ilyen kapám amiben sosem volt motorolaj cserélve, ebbe is mehet a kocsikba szánt motor sampon (átmosó) keverék, 10 perc járatás és utána leeresztés, vagy felesleges?
De akkor sem tömít ott röndösen, hiszen mint ahogy mondtad, tömítenie köllene.
Én ellenőrizném a felületök épségét ott a torok körül. Ha nem tökéletös, akkor esetleg műparafa lemezből vágnék odaillő tömítésöket és azt se agyonhúzva szerelném össze.
Egyébként én megcsinálnám a tömítést, és ha indul-megy, veszi a fordulatot, viszi a földet is akkor nem enged át olyan mértékben a tűszelep, hogy használat közben is túlfolyjon, inkább hagyd a tűszelepet, úgyis elzárva tartod a benzincsapot.
A benzincsap zárását úgy tudod ellenőrizni, hogy leveszed a karburátort, fejjel lefelé tartva belefújsz a benzincsőbe. Érezni fogod, hogy zár-e vagy nem.
A tömítetlenséget ígyis úgyis meg kell csinálni, különben falslevegőt szívhat.