Keresés

Részletes keresés

napranyíló Creative Commons License 2024.12.22 0 0 35824

ilyen rotakapatagot keresek Ez Hako boy 2ütemű gép,

axo.- Creative Commons License 2024.12.17 0 0 35823
Syntaxe Creative Commons License 2024.12.16 0 0 35822

Üdv mindenkinek! 

RK05B típusu géphez keresek kapa sort vagy kapa elemeket! 

Esetleg ha van valakinek kérem jelezze e mailban vagy telefonon!

goston7814@gmail.com 

30/6063824 

napranyíló Creative Commons License 2024.12.02 0 0 35821

Üdv Keresek hakoboyhoz kapasort.

ksanyi52 Creative Commons License 2024.11.19 0 0 35820

Igen a nehezen művelhetőföld elhúzza az ekét. Történ egyszer amikor kimérték a földemet, megkértem az egyik barátomat hogy húzzon már nekem egy jó mély barázdát, hogy tudjam hogy hol a határ. Nagy gépe volt 3 fejjel, az egyik cölöptől indult, a másik sarkot is kitűztem jól láthatóan. Akkora félkört vágott bele hogy a szomszédom földjéből legalább 10 mátert elszántott. Mocskos, szutykos, fekete föld volt, középen érrel, majd dombbal, ráadásul 3 szög. Úgy hogy tudom mi a nehéz föld. Váltva forgatós ekém volt, hol a csomó lemez reccsent, hol az eke nyaka tört ki. Vogel & not eke volt, volt rajta fogás állítási lehetőség, amit úgy oldottam meg, hogy a menetes orsót hosszabbra cseréltem, és egy motorkerékpár lengés csillapító rugót tettem az anya alá, és amikor beértünk a nehéz részbe amikor beakarta fordítani a traktort a barázdába összenyomta a rugót és kisebbet fogott. Így tudtam vele szántani.

Előzmény: kozso1 (35819)
kozso1 Creative Commons License 2024.11.19 0 0 35819

Nem tudom.....

Egyszerűen szerintem elhúzza magát a gép. Kb. az a jelenség mint mikor trágyázott, vagy vizes földön nagyobb traktor barázdába menő kereke szinte nem is hajt, a puhán meg háromszor annyit forog a másik mint amennyit kellene a haladáshoz.

 

Én a zetorom ekéjét se hagyom lógni. A laposvas se borotválja a kezemről a szőrt, a kormánylemezek elejébe szinte egy hold alak van kopva, de meg vagyok elégedve a szántással.

https://www.youtube.com/watch?v=dlV2fSBZgUY

 

 

Előzmény: ksanyi52 (35818)
ksanyi52 Creative Commons License 2024.11.18 0 0 35818

Kell neki egy kis lógás. ebben a videóban 5 perctől beszél róla: https://www.youtube.com/watch?v=JtdWA5sYhPY

Persze jobb volna ha az ekéinket ( jobb, bal) ki tudnánk tolni jobbra, balra, a kerékfesztávnak megfelelően. Ha ez nem megy szükségszerűen bentebb kell járni a barázdában.

Előzmény: kozso1 (35815)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.18 0 0 35817

Mögnézném itt a Gacsibai kötöött földben, hogy nyargalna ?

Előzmény: ali kis (35816)
ali kis Creative Commons License 2024.11.18 0 0 35816

Hát én nem tudom de a kicsi ferdeszemű a kis egyszerű hernyótalpasával csak úgy nyesi a földet.

https://www.youtube.com/shorts/l8EhD_1tRE4

Előzmény: kozso1 (35815)
kozso1 Creative Commons License 2024.11.18 0 0 35815

Hááát nem tudom. Én állítgattam ezeket, de nem tapasztaltam változást. Max. annyi, hogy akkor megszűnik a váltva forgatási lehetőség, vagy mindig ahányszor kiérek a föld végére vissza kéne állítani ellentétes irányba. Megpróbálok más kereket tenni rá, amivel tudom csökkenteni a nyomtávolságot. Én abba is látom, ezt a drasztikus félre húzást, hogy egész másképp fognak a kerekek. Másképp tapad a barázdába menő, illetve a fenti kerék. Valamint ugye azért az látszik, hogy nagy rögöket szaggat fel az eke, tehát a föld se épp a legjobb.

Előzmény: ksanyi52 (35814)
ksanyi52 Creative Commons License 2024.11.17 0 0 35814

Igen erről a 2 csavarról beszélek. Ezeknek a föld minőségétől függően, 0.5- 1 cm hézagot kell beállítani. Ha pl jobbra forgatáskor az ekét ezzel a csavarral eltéríted jobbra akkor az eke befordítja a gépet a szántásba. El kell érni hogy az eke már kifelé haladjon a szántatlan területből. Ha nagy a kerék fesztáv akkor ez sajnos csak akkor jön létre ha az eke már túl nagyot fogott, ilyenkor kell beljebb húzódni a barázdában. Ha nagyon "nehéz" a föld 5-10 cm fogásnagyság bőven elég. Ebben sokat segít az elővágó kés.  Sajnos nekem is nagy kerék van a trakimon ,ezért nem tudom csökkenteni a keréktávot , kénytelen vagyok beljebb húzódni a barázdában. Ha nem tenném kitörhetném az eke nyakát. Emlékszem még a régi lakhelyemen, olyan volt az egyik földem Amikor a magasabb oldalon mentem 5.-el szépem vitte az ekét, visszafelé már csak 3.-al. Azután volt hogy reccsen a lakat, vagy az eke nyaka. Próbáljátok lerajzolni a vonószeg, és az elővágó kés haladási irányát különböző szög beállításkor, és rájöttök miről beszélek.

Előzmény: kozso1 (35813)
kozso1 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 35813

Milyen kitérést állító csavarra gondolsz?

Ilyenem nekem is van, próbáltam is állítani, de nem igazán értem el sikert. Illetve ha váltva forgatással szeretnék, akkor minden fordításnál vissza kéne állítani.

 

 

Előzmény: ksanyi52 (35812)
ksanyi52 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 35812

Jah, azt még elfelejtettem hogy nekem is az a gondom hogy nagy a kerék fesztáv, és sokat fog az eke, több mint 15 cm-ert, és ez már sok egy ilyen súlyú gépnek. Ezért próbálj meg kicsit bentebb járni a barázdában!

Előzmény: ksanyi52 (35811)
ksanyi52 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 35811

Hátul a felfogatásnál nekem van 2 csavar, amivel az eke jobbra- balra kitérését tudom állítani. Ha ezt nem tudod, akkor az eke be akarja fordítani a gépet a szántásba. Ez még nagy traktornál is tapasztalható. Erre mondták az öregek Hogy ne szorítsd le az ekét mert olyan lesz a szántás mint az ökör hugyozás. 

Előzmény: kozso1 (35810)
kozso1 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 35810

abnm

 

Az a kis gép többet is kibír ennél..... 

 

ksanyi52 

 

A vizszintes lógást nem értem, de azt mondani könnyű, hogy menjen beljebb az ember vele :)

Pedig nem vagyok gyenge fizikumú. Valahogy a kerekek közti távolságot lenne jó csökkenteni, aztán akkor cseszhet nem tud nagyobbat fogni, de ezzel a felállásssal ez nem kivitelezhető.

ksanyi52 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 35809

Nem rég írtam itt hogy nagyon megszenvedtem a szántással. Tapasztalat: 1 kicsit hagyni kell vízszintesen ' lógni az ekét. Ha nagyot fog inkább beljebb kell menni a barázdában. 2. Az elővágó kés sokat segít. Most nagyon nehéz a szántás,

Előzmény: kozso1 (35807)
abnm Creative Commons License 2024.11.14 0 0 35808

Csoda, hogy bírja a kis simson. Szerintem kemény, száraz a kerted, ezért kinlódsz, te és a géped is.

Előzmény: kozso1 (35807)
kozso1 Creative Commons License 2024.11.14 0 0 35807

Sziasztok! Rég jártam már erre fele. Ma élek a lehetőséggel! Kis szántás témát szeretnék feldobni.

Mi a véleményetek mi okozhatja, hogy nagyon a szántott terület fele kell tolni a kormányt, szarvat, hogy egyenesen haladjon a masina?

Sokat nem szántok, de ha fogyni fog belőlem az erő, akkor ez így nem lesz jó. A gépezet egy fortschritt a gyári ekéjéével, de a gyári állítója sajnos nekem nincs meg, így magam készítettem hozzá. Szerintem az állítóval nincs gond, mert frankón tudom buktatni az ekét.  Az elővágó, vagy minek is nevezik mennyire segíthetne a dolgon? Az sajnos nekem nincs meg. Csiga videóit nézem szinte csak ballag a gép után. Nekem folyamatosan nyomnom kell a már szántott terület fele, hogy egyenesen haladjak. A kerekek, körmök mérete egyforma, tehát azok nem húzhatják el. Talán a kerék távolságot kellene szükítenem, hogy kisebbet fogjon, bár ez a gyári felállás.

Hoztam pár videót a dologról. Az látható azért, hogy ez nem az a föld amivel egy 3,5lovas robi 56 boldogulna. Magával a munkával meg vagyok elégedve, de nem kis meló így, hogy folyamatosan nagy erővel nyomni kell oldalra.

 

https://www.youtube.com/watch?v=MsErzQbYEH0

 

https://www.youtube.com/watch?v=C-oGvmIyeRQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=C-oGvmIyeRQ

 

Tudom a minőség sajnos nem túlságosan jó....

ali kis Creative Commons License 2024.11.11 0 0 35806

Köszönjük Nobody1 fórumtársnak. Ő mondta a tutit.

Előzmény: kosid (35805)
kosid Creative Commons License 2024.11.11 0 0 35805

Köszönöm a válaszokat!

Amit fotóztam,azon egy fekete vezeték van,ezt világító tekercsként írták.A bekötésnél az zavart meg,hogy a gyújtótekercsnél van 3 vezeték az egyik oldalán,a másik oldalon egy darab fekete vezeték,ami a rögzítő csavarhoz van kötve.

Ezért nem értettem,hogy ha az test vezeték,akkor a másik szálat hova kell tenni.

Viszont valóban a fekete vezetéket meghosszabbítva lett világítás!

 

 

Előzmény: ali kis (35804)
ali kis Creative Commons License 2024.11.11 0 0 35804

Igen van látható különbség. A gyújtó tekercs ilyen duci (telibe tekercselt), jól szigetelt amilyen az általad belinkelt képen van.

A világító tekercs pedig egy karcsúbb, vastagabb vezetékből tekert és általában szigetelés nélküli.

https://mofaker.hu/termek/Vilagitotekercs-12V-S51_Simson__121270

Világítóból gyújtót nem egyszerű, mert a gondos nagyfeszültségű szigetelést nem egyszerű házilag összehozni.

Olyat viszont készítettem már, hogy a rossz gyújtó tekercset lebontva, áttekercseltem a gyújtás részére (egy úgymond világító tekerccsé),

és így egy külső gyújtó trafóval sokkal jobb szikrakép alakult ki.

Előzmény: kosid (35801)
ali kis Creative Commons License 2024.11.11 0 0 35803

Köszi!

Csak látnám azt a vékony feketét. Úgy látszik szemüveget kell cseréltetnem. (:-)))

Előzmény: Nobody1 (35799)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.10 -1 0 35802

Egészen más mindöne.

Előzmény: kosid (35801)
kosid Creative Commons License 2024.11.10 0 0 35801

Világító tekercsnek volt írva a webshopban.

Van látható különbség a világító- és a gyújtó tekercs között a vezetékek számán kívűl?

Illetve mondjuk egy világítóból lehet gyújtótekercset készíteni?Vagy itt mások a tekercs számok,meg vastagságok?

Előzmény: ali kis (35798)
kosid Creative Commons License 2024.11.10 0 0 35800

Köszönöm,így már pislákol!

Előzmény: Nobody1 (35796)
Nobody1 Creative Commons License 2024.11.10 0 0 35799

A bal felső sarokban belóg a gyújtókábel, de a tekercsből kijövő vékonyabb fekete biztosan nem az. (A tekercs vasmagján lévő lyukhoz viszonyítva tisztán látszik mert az a lyuk kb 4-5 mm átérőjű lehet.)

Előzmény: ali kis (35798)
ali kis Creative Commons License 2024.11.10 0 0 35798

Biztosan világító tekercs ez? Mintha gyújtókábel lenne az a fekete.

Előzmény: triplaharom (35797)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.10 -1 0 35797

Te is láttál már pár ilyet ... 😁

Előzmény: Nobody1 (35796)
Nobody1 Creative Commons License 2024.11.09 0 1 35796

Nem. A forrasztás a testpont. A fekete szigetelésű vezetéket kell megtoldanod mert az megy a kapcsolón át az izzóhoz...

Előzmény: kosid (35795)
kosid Creative Commons License 2024.11.09 0 0 35795

Sziasztok!Világítótekercs bekötésénél a bekarikázott részre kell forrasztani a vezetéket?

Köszönöm

Előzmény: kosid (35762)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.03 -1 0 35794

Forrasztani jól lehet a gyantás ónnal, elég alacsony is az olvadáspontja is, de a szilárdsága nem túl nagy. Ott ahol komolyabb erők lépnek föl, nem a legtökéletösebb. Gázbovdennél még csak elmögy, de kuplungnál és féknél már nem mind1 mivel fórasztod.

Előzmény: Roli_007 (35793)
Roli_007 Creative Commons License 2024.11.02 0 0 35793

Igen, minden úgy volt ahogy írod is. 

 

Felszereltem érintetlenül az új bowdent, de túl hosszú volt, ha az állítóját teljesen szétcsavartam, se volt jó. 

Így lett visszatéve a régi. 

 

Ezt (régi) szétvágtam, ezen próbáltam a dolgokat.

 

A gázkarnál a bütyök helyén pont annyi hely van, hogy beférjen. Az meg hogy egy csavar oldalról fog egy bowdent, annak is a legvégét (hisz ráhagyni nem lehet, mert nem fér el), hisz nincs hely, nyilván nem egy életbiztosítás... Ezért is nem itt lett vágva, hogy a helyhiány miatt itt stabil legyen. 

 

Maradt a másik vég, ahol van hely. 

Úgy vélem, ide egy olyan pici hengert csak tudok forrasztani.

 

Előzmény: Csufi15 (35792)
Csufi15 Creative Commons License 2024.11.02 0 0 35792

Kár, hogy nem hallgattál arra amit javasoltam:  a kezelőszervnél levő végét vágd le a bowdennek, így a karburátor felőli végét pontosan be tudod illeszteni.  A kezelőszervnél pedig a megfelelő hosszúságot olyan megoldással rögzítsd, amit szükség szerint még állítani is tudsz. Erre jó a csavaros bovdenvég, vagy a csoki(elektromos sorkapocs egy eleme).

Pont a karburátornál levő véget kell pontosan illeszteni, és erre az eredeti gyári kialakítás a megfelelő.

Ha meg csavaros bovdenvéget vettél, akkor azt ha  rögzíted a bovdenra, akkor ugyanolyan merőlegesen áll, mint a kezelőszervnél levő nagyobb gombóc (így simán be tudtad volna tenni a helyére). Így a forrasztást is megúsztad volna.  Legalábbis a józan paraszti ész ezt diktálná.

 

Az előbb küldött képsorozat első képe alapján, szerintem meg hozzá sem kellett volna nyúlni semmihez, mert úgy tűnik , hogy a bovdenbelső ugyanannyit lóg ki az újon is mint a régin, vagyis működés szempontjából ugyanúgy működne mint az eredeti. Csak mivel hosszabb egy kicsit az egész, az egész bovden elvezetésébe kellet volna egy ívet beletenni (pl a másik kéz felé levő szarv irányába, ott egy gyorskötözővel rögzíteni és vezetni tovább a karbi felé).  

De gondolom mérnökként másképp látod a dolgokat.

 

 

Előzmény: Roli_007 (35786)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.02 -1 0 35791

Olyat nemigen tudsz, mert azt ráöntik, vagy présölik.

Azért olyat lehet készíteni, ami tartósan használható.

Előzmény: Roli_007 (35786)
Roli_007 Creative Commons License 2024.11.02 0 0 35790

Ezeket a videókat pont néztem. 

Arra is készültem, hogy kiöntöm, de ugye amit levágtam az egy 2 mm-es henger. 

Na ezt hogy öntöm ki nem tudom. 😂

Pedig ez irtó király lenne 

 

Lehet próbálom először forrasztani.

Csufi15 Creative Commons License 2024.11.02 0 0 35789

A forrasztandó vezetéket kicsit smirglipapírral megérdesíted, belemártod háztartási sósavba. Utána felmelegíted a bovdent és gyantába mártod a végét. Utána jöhet az ónozás. De a gyantázást ki is hagyhatod, ugyanis az ónszál közepén gyanta van. Mielőtt nekiküldöd az ónt, előtte a pákával ,( vagy gáztűzhelyen) melegítsd fel a bovdent és a forró bovdenre tartsd rá az ónszálat és akkor beleolvad a sodronyszálak közé. A nagy húzóerőt meg akkor fogja kibírni, ha forrasztás előtt kirojtozod a bovden végét (szátnyitod a sodronyszálakat, és kicsit kihajtod a végeit) .

Előzmény: Roli_007 (35786)
ali kis Creative Commons License 2024.11.02 0 0 35788
Előzmény: Roli_007 (35786)
boli77 Creative Commons License 2024.11.02 0 0 35787

Szia! Igaz ,nem kistraktor de akkor is jó lehet az én ötletem. Én Simson bowden véget forrasztok hiba mentesen úgy,hogy egy kerékpár küllő anyát forasztok a bowden végére. Persze ezt csak akkor tudod jól és biztonsággal meg csinálni ha a bowden és a küllő jól meg van tisztítva olaj és zsír mentesen. Küllő anya belső részét furd át,hogy tisza réz legyen és használj fohasztó anyagot . Először a bowdent forszd le úgy ,hogy azt biztonsággal fogja a cin majd ezt követően az anyán told túl a bowdent és folyaszo használatával foraszd rá . Biztos a siker. Én így csinálom. 

Előzmény: Roli_007 (35786)
Roli_007 Creative Commons License 2024.11.02 0 0 35786

Végül a másik végét vágtam le, ami a karburátornál lesz. 

Ott mindegy kb., hogy hogyan zárom le.

A legjobb a forrasztás lenne, de eddigi tapasztalatok alapján kb. A vezetékek taszítják az ónt, nem hogy úgy rátapad, hogy ilyen húzóerőt kibírjon....

 

Hogy lehet a bowdenrev úgy forrasztani, hogy ilyen erős legyen, mint a gyári?

triplaharom Creative Commons License 2024.11.02 -1 0 35785

Ezután majd fogsz barkácsolni, mert szükség lössz rá. 😁

Előzmény: Roli_007 (35784)
Roli_007 Creative Commons License 2024.11.02 0 0 35784

Egyrészről nem is vagyok nagy barkácsoló, de van hozzá affinitásom mérnökként, ill. kitartó, alapos és precíz vagyok. 

Viszont nincsenek megfelelő szerszámaim, ami nagyon megnehezíti az ilyen barkácsolási műveleteket. 

Egy jó eszközzel, céleszközzel töredék idő alatt meglehet csinálni azt, amit szerszám nélkül csak szenvedéssel, 5x-ös idő alatt.

 

Most ilyen a régi és az új bowden.

Az új a hosszabb:

 

Most elmentem még egy bringa boltba, ezt tudtam venni:

Ehhez elvileg elég lesz egy kis flex/sarokcsiszoló. 

Ami nem frankó, hogy a bowden vég magasabb, mint az eredeti vég, így nem fér el a karban. Ezt valahogy majd meg kell csiszolni.

ali kis Creative Commons License 2024.11.02 0 0 35783

Apámnak is az volt. Pont passzolt bele.

Előzmény: triplaharom (35782)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.02 -1 0 35782

Neköm Verhovina 5 volt az elő használós motorom, azt hiszöm oda a motorküllő anya volt jó, a karokhoz.

Előzmény: ali kis (35781)
ali kis Creative Commons License 2024.11.02 0 0 35781

Ez volt az én módszerem is. A küllőanya végébe, a bovdenszálak közé még beütöttem egy jó hegyesre köszörült szöget. A túlnyúló részt leköszörülve ment a forró "levesbe".

A régi Riga mopedek zabálták a bovdeneket.

Előzmény: triplaharom (35777)
Csufi15 Creative Commons License 2024.11.02 0 0 35780

Ez tetszik, erre nem is gondoltam. 

Előzmény: triplaharom (35777)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.02 -1 0 35779

+b

Előzmény: triplaharom (35778)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.02 -1 0 35778

Én azt még nem használtam csak csőszegecs helyött, mert nem forrasztható könnyen az alu.

Kombináltfogó helyött én inkább egy erősebb kulcsos fúrógép tokmánnyal szorítanám össze, az precízeb kicsit.

Előzmény: Csufi15 (35776)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.02 -1 0 35777

Ha nagyobb bumbira van szükség, akkor ott a bicikliküllő anyája rézből, az is könnyen forrasztható mártással is, majd alakítható.

Előzmény: Csufi15 (35775)
Csufi15 Creative Commons License 2024.11.01 0 0 35776

Érvéghüvellyel, vagy popszegecs hüvelyével is rögzítheted a bovdenvéget.

A popszegecset kiütöd a hüvelyéből és abba fűzöd be a bowdent és összelapítod fogóval.

Előzmény: Csufi15 (35775)
Csufi15 Creative Commons License 2024.11.01 0 0 35775

Itt  már többen több megoldási javaslatot tettek, a bovdenvég forrastás nélküli helyreállítására.

 

Úgy látom nem vagy elég jártas az ilyen "barkács" megoldásokban. Nem beszarni! Elővenni a józan paraszti észt és a legegyszerűbben házilag oldd meg a problémát, elvégre férfiember vagy nem? Egy szaros kombinátfogó meg egy csavarhúzó minden háztartásban van.

 

Én azt javasolnám, hogy a kezelőszervnél levő végét vágd le a bowdennek, így a karburátor felőli végét pontosan be tudod illeszteni . A kezelőszervnél pedig a megfelelő hosszúságot olyan megoldással rögzítsd, amit szükség szerint még állítani is tudsz. Erre jó a csavaros bovdenvég, vagy a csoki(elektromos sorkapocs egy eleme).

 

Mielőtt elvágod, javaslom, hogy a bovdenre a vágás helyén ragassz két-három menet szigetelőszalagot. Utána a szigetelőszalagos rész közepén vágd el a bovdent, így nem fog a vágás helyén kinyílni a sodrony. 

Így könnyebben tudod befűzni a rögzítőszembe.

Miután összeraktad, arra ügyelj, hogy a kilógó bovdenvéget zárd le valamivel, mert megsérti később használat közben a kezed.

 

Ha tudsz forrasztani, akkor legjobb forrasztással egy bumszlit csinálsz rá, aztán azt olyan alakúra reszeled, amilyenre akarod.

Ha csavaros bovdenvég helyett, a gombóc forrasztást választod, akkor viszont forrasztás előtt szét kell nyitni kicsit a bovdenvéget és úgy kell forrasztani, akkor nem csúszik később ki a bovden a forrasztásból.

 

Hajrá! Menni fog!

Előzmény: Roli_007 (35768)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.01 -1 0 35774

Ha kicsi és vékony bumbi köll, akkor érvéghüvelyt nyomok rá két egymásba passzolót és azt még rá is forrasztom.

Előzmény: triplaharom (35773)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.01 -1 0 35773

A finomítás akkor is jó, ha már mindön jól működik és bevállt a gépezet.

Előzmény: RobertZ (35772)
RobertZ Creative Commons License 2024.11.01 0 0 35772

Pontosan, az is tökéletes. Én is szoktam azt használni, az úgyis van itthon mindig. De szakszerűbben néz ki a bowdenvéggel.

Előzmény: triplaharom (35771)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.01 -1 0 35771

Régebbi vill. szer. kábelcsoki is jó lehet oda.

Előzmény: RobertZ (35769)
triplaharom Creative Commons License 2024.11.01 -1 0 35770

Könnyen lehet átalakítani, ha tudsz forrasztani.

Látni kéne, milyenök az eredeti végek.

Előzmény: RobertZ (35769)
RobertZ Creative Commons License 2024.11.01 0 0 35769

Lehet kapni csavaros bowdenvéget. Ha így rákeresel látni fogod, hogy mi az, hogy működik. Ha a gazkar felőli végét vágod le egy satuban rápréselt 3-as anya is megfelelő.

Előzmény: Roli_007 (35768)
Roli_007 Creative Commons License 2024.11.01 0 0 35768

A karburátornál volt törött szál, azt leszedtem, de akkor a külső alatt a többi része szorul. Akkor ez a baja. 

Bowdent lehet csináltatni? 

Mert mondom vettem újat Robi 55-re, de hosszú. 

Vágni kellene belőle. De ugye a két végén van a rögzítő ólom vagy mi.

Előzmény: Csufi15 (35767)
Csufi15 Creative Commons License 2024.11.01 0 0 35767

Be lehet rozsdásodva, WD40 befújni a bowdenszálba és a bovdenbelsőt megjáratni. Az is lehet, hogy egy szál már meg szakadva és az beakad a bovdenkülsőbe és nem engedi rendesen visszacsúszni. Szerintem nincs visszahúzó rugó, mert a karburátoron az a vastag rugó húz vissza, ami a pillangószelep köré van csavarva. Az elég erős ahhoz hogy visszahúzza, tehát szorul szerintem a bovdenbelső a külsőben.

 

 

Előzmény: Roli_007 (35766)
Roli_007 Creative Commons License 2024.11.01 0 0 35766

Az alapjáratot szerintem azért nem tudom beállítani, mert nem jó a bowden. Ha elengedem nem rúg, húz vissza rendesen. 

Vettem új bowdent, de pénzkidobás volt, mert nem is jó a mérete. :(

Ill. lehet a karban is van valami rugó, ami visszahúzza és már elöregedett.

Előzmény: Csufi15 (35764)
Roli_007 Creative Commons License 2024.11.01 0 0 35765

Köszi! :)

Előzmény: Csufi15 (35764)
Csufi15 Creative Commons License 2024.10.31 0 0 35764

"Nos egész jó lett."

Na látod ezért jó ez a fórum. Mindenki hozzá tud adni valamit a sikerhez.  :))

 

Gondmentes tavaszi indítást!

 

 

Előzmény: Roli_007 (35763)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.31 0 1 35763

Nos egész jó lett.

A hengernél (karmi mellett) leállás után másnapra picit nedves, de már nincs kedvem a hidegben szétszedni. Majd tavasszal.

Ill. az alapjáraton is állítok még.

 

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

 

kosid Creative Commons License 2024.10.30 0 0 35762

Köszönöm a válaszod!

Előzmény: Nobody1 (35760)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.30 0 0 35761

Ezökszerint, már főlépültél valamennyire. (:-)))

Előzmény: Nobody1 (35760)
Nobody1 Creative Commons License 2024.10.29 0 0 35760

Általában gyengébb szikrát adnak a tekercses gyújtások mint a trafósak. Ennek az az egyszerű oka, hogy abba a kis tekercsbe kevesebb (és vékonyabb) rézdrótot tudnak beletekerni mint egy külső, ökölnyi trafóba. Ha nem muszáj én nem alakítanám át...

Az üres helyre mehet a világítás tekercse. Ha csak 1 hely van, akkor vagy nagyobb menetszámmal (és vékonyabb dróttal) tekercselt tekercset kell rakni vagy kisebb feszültségű izzóz a lámpába. Egy tekercsnél alacsonyabb fordulatnál lehet kicsit villogni fog a lámpa...

Előzmény: kosid (35759)
kosid Creative Commons License 2024.10.29 0 0 35759

Sziasztok!

Szerintetek működőképes dolog lenne a következő:van egy tirisztoros gyújtású gép,P125V ,aminek a gyújtása úgy lenne átalakítva,hogy a gyújtó tekercs ki lenne cserélve olyanra,amiből jön a gyertyakábel,mondjuk mf70,és a tirisztor helyett egy úgynevezett "gyújtás átalakító univerzális"cucc lenne.Csak elméleti a kérdés,mert a gyári tirisztor és gyújtótekercs nem nagyon kapható.

Honnan lehet tudni,hogy a gyújtótekercs passzol-e a lendkerékhez?Ha a mérete jó,nem akad stb,akkor beépíthető?

A másik kérdés,a gépen a gyújtótekercs helyén kívűl van még egy pontosan akkora a hely,mint a gyújtótekercs hely,oda lehet tenni világító tekercset?Nem kettő világító tekercs szokott lenni ott,ahol beépítik?A lendkeréken két helyen van mágnes,ha az számít.

Köszi 

Roli_007 Creative Commons License 2024.10.25 0 0 35758

Köszi, akkor ha jól értem, akkor össze kell csavarni kicsit a külsőt. Délután kipróbálom.

Előzmény: Csufi15 (35757)
Csufi15 Creative Commons License 2024.10.24 0 0 35757

A képen pirossal jelzett négyzetnél lehet az állítócsavar, ha ott nincs, akkor a bovden másik végén, a gázkarnál kell lenni.

Előzmény: Roli_007 (35755)
Csufi15 Creative Commons License 2024.10.24 0 0 35756

A 35750-es hozzászólásomban írtam:  Ha mégsem csökken, akkor a karburátorba bemenő bovdenen levő csavaron kell úgy állítani, hogy ne feszüljön annyira a bovden.

Ha a bovden feszes (rövid), nem engedi visszaállni alapra a pillnagószelepet , akkor a  karburátorra csatlakozó bovdenen kell lazítani. Elméletileg van ott egy anya, amivel a bovdenkülső hosszát lehet szabályozni. Rövidíteni kell a csavarral a bovdenkülsőt, akkor a belső bovdenszál lazább lesz.

Előzmény: Roli_007 (35755)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.24 0 0 35755

Na járattam 2 X 1 órát. 

Semmi folyás nincs sehol. Kíváncsi vagyok reggelre lesz e.

 

Viszont az alapjáratot nem tudom csökkenteni. 

Csavarom az illetékes csavart kifelé és semmi. 

Erre nézem, és a kis végpöcök hozzá se ér a csavar végéhez. Hely van közte. Így persze hogy nem változik semmi. 

 

Mit kell állítani ilyenkor? 

Gondolom ráfeszít a bowden és nem tud 0-ra visszatérni.

Előzmény: Csufi15 (35754)
Csufi15 Creative Commons License 2024.10.24 0 1 35754

Természetesen tehetsz oda  vastagabb tömítést.  De ha nem teszel, akkor sem történik semmi, mert ilyen csekély mértékű üzemanyag csöppenés egyből elpárolog vagy a hőtől, vagy a ventilátor szelétől.  Nekem a babettán is csöpög az úszóház, rácsöppen a hengerre, ott pedig a benzin elpárolog. Csak annyi, hogy a keverékben levő olajtól koszos lesz a henger, illetve az olaj felveszi a port. 

 

Ez tipikus hiba a babettáknál, ezért is van üzemanyag felfogó tálca a karburátor és a henger között.

 

 

Előzmény: Roli_007 (35753)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.24 0 0 35753

Reggel rögtön ránéztem a kapára.

Szerencsére nem volt alatta tócsa, kézzel érintve a karburátor - szívócsonk között száraz volt. 

A szívócsonk - blokk között ujjal érintve nedves lett a kezem. 

Azaz ici picit itt ereszt a tömítés. 

 

Ugye ezt a szoppantyú, mert a rögzítéséhez  nem férni hozzá, szét kell bontani a tetejét. Gondolom nem nyerő a forró be l blokkra szivárgó üzemanyag....

 

Szerintem az lehet a baj, hogy itt:

szerintem nem tökéletesen egyenes a vadi új blokk. 

(Ez a mai, modern világ csodája, hogy ugye miért is legyünk precízek, gyártsuk le gyorsan jó van azt úgy....)

 

Ezt ugye nem tudom polírozni, hisz mélyített.

 

A kérdés:

Tehetek ide a 0,5 mm-es Gambit AF-300 B (kék) tömítőlemezből még egyet az odatette mellé? 

Azaz lehet egymáson két ilyen tömítő? 

Hátha úgy jó lenne.

triplaharom Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35752

Legalább szokják a hangját kicsit, mielőtt dolgozni fogsz vele a kertben. (:-)))

Előzmény: Roli_007 (35751)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35751

Rendben, köszi nektek! 

Holnap is járatom kicsit és majd állítok az alapjáraton is. 

Illetve reggelre kiderül, csepeg e, lesz e a gép alatt folyadék. 

A gépkönyv 12 óra bejáratást ír. A szomszédok roppant boldogok lesznek. 😂

Csufi15 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35750

Magas az alapjárat.  Az alapjárati fordulatszám szabályozó csavart (kék nyíl) kifelé (az óramutató járásával ellentétesen kell cavarni akkor csökken a fordulat. 

Ha mégsem csökken, akkor a karburátorba bemenő bovdenen levő csavaron kell úgy állítani, hogy ne feszüljön annyira a bovden.

 

Előzmény: Roli_007 (35747)
Csufi15 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35749

Bocs azt hittem, hogy a benzincsap a benzintank alján van.  Nem gondoltam, hogy a karburátorral egy egységet alkot.  Nem tűnt fel a korábbi képen a benzincsap a karburátoron. A babetta motoros kapálógépen van ilyen. Így már értem, hogy mit nem értesz.  Tekerd körül a benzincsapot papírzsebkendővel és várj egy kicsit. Ha ott folyik, akkor a papírzsebkendőn nyomot fog hagyni.  Lehet, hogy csak a 2 tömítést kell cserélni. Próbálj meg az  alumínium helyett vágni oda bármilyen  benzinálló anyagból tömítést és azt tedd be. De megoldás lenne egy plusz benzincsapot betenni a mostani csap és a tank közé, az biztosan zárna. Az eredeti csapot meg mindig nyitva hagyni, és az új csappal zárni a benyát.

 

https://www.temu.com/ul/kuiper/un9.html?subj=goods-un&_bg_fs=1&_p_jump_id=894&_x_vst_scene=adg&goods_id=601099516640298&sku_id=17592215226905&adg_ctx=a-4cc6db8a~c-9a1b1867~f-0d7583d7&_x_ads_sub_channel=shopping&_p_rfs=1&_x_ns_prz_type=3&_x_ns_sku_id=17592215226905&_x_ns_gid=601099516640298&mrk_rec=1&_x_ads_channel=google&_x_gmc_account=781106585&_x_login_type=Google&_x_ads_account=6004758692&_x_ads_set=20441891962&_x_ads_id=153256504698&_x_ads_creative_id=669080258876&_x_ns_source=g&_x_ns_gclid=Cj0KCQjwveK4BhD4ARIsAKy6pMKh8TJoFOrAX2IEN1NirHwEHUTCL4thMI-8cTkk30TP9HMz3M0lOW8aAja3EALw_wcB&_x_ns_placement=&_x_ns_match_type=&_x_ns_ad_position=&_x_ns_product_id=17592215226905&_x_ns_target=&_x_ns_devicemodel=&_x_ns_wbraid=Cj4KCAjwmt24BhBaEi4AxBSVSVi2bDRYm9_XW2Yi_IurSY6G55x4JhyJ4bJeiLU4Qrk5sT6POutHxScPGgIstw&_x_ns_gbraid=0AAAAAo4mICGmxMg1_Zw2Y304cinzVOE_p&_x_ns_targetid=pla-2363452363372&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwveK4BhD4ARIsAKy6pMKh8TJoFOrAX2IEN1NirHwEHUTCL4thMI-8cTkk30TP9HMz3M0lOW8aAja3EALw_wcB 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Roli_007 (35746)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35748

Rakjál oda egy hosszabb benzincsövet, derekán egy hurokkal. 

Akkor nem vezeti le oda a szivárgó benzint. Ha akkor tiszta marad a karbid, akkor csapnál hibás biztosan.

Előzmény: Roli_007 (35746)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35747
Előzmény: Roli_007 (35746)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35746

Ma tovább szereltem. Elkészítettem a tömítéseket, kisollóval, bőrlyukasztóval, elég király lett.

Összeszereltem, indult azonnal szivató nélkül is.

 

Viszont egy idő után a karburátor és a szívócsonk között szivárgott alul. A szívócsonk és a blokk között szerencsére nem.

Járattam 30 percet. Ugye új a blokk, minden, így bejáratom.

És a végén vettem észre, hogy a benzincsap alja is benzines. Lehet nincs jól becsavarva és ott szivárog a benzin, majd szépen lefolyik a karbi aljára, a legalsó pontra és valójában nem is a tömítés szivárog...

 

Meghúztam a benzincsapot.

Itt nem kellene tömítőnek lennie amúgy:

Az alsó alatt van egy tömítő, az nem látszik. De az alu részt, amire a benzincső rámegy azt alulról felülről csak alumínium tömítés fogja.

Roli_007 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35745

Így már értem, köszi a leírást! 

 

A tömítetlenség az sajnos megvan.

 

Lehet picit állítanom kellene az úszóházon is, hogy korábban zárjon? 

(Annak ellenére, hogy szerintem vízszintesen tökéletesen zár.)

Előzmény: Csufi15 (35743)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35744

Véletlenül se akarok kötözködni, mert minden segítségnek örülök, de egyszerűen nem értem amit írsz. 

 

A benzincsak a karburátorba van benlecsavarva közvetlenül. 

A tankon lévő benzincső másik vége ide a benzincsapra van durva. Ennyi. Ha lehúzom a karburátorról a benzincsövet, akkor azt konkrétan a benzincsapról húzom le, hisz az bele van csavarva a karburátorba, egy egységet alkot vele.

Előzmény: Csufi15 (35742)
Csufi15 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35743

Igen. Amit mi hétköznapi néven szivatónak hívunk, az tulajdonképpen dúsító. Függetlenül attól, hogy sokszor szivat bennünket rendesen:)).

A benzin levegő arányát lehet vele állítani. 

 

Kétféle módon lehet benzinben dúsabb keveréket elérni: vagy 

  1. Állandó levegőmennyiséghez több benzint juttatni. (Ehhez + fúvóka kellene), vagy 
  2. Állandó befecskendezett benzinhez kevesebb levegőt adni. (így működik  a tied) Ezt  biztosítja a levegőelzáró csappantyú.

"fél óra szenvedés után (indítgatás, behúzás, gyertyához fecskendővel üzemanyagot befecskendezés), majd további 1 óra pihenés, lehiggadás után készítettem azt a szivárgós képet."

 

 

Írtad hogy 2,5 ml befecskendezés után indult el, és utána már indul is és megy .  A szivárgós kép és a hidegen nehezen indulás között összefüggés van, tömítetlenség lehet a karburátor és a motorblokk között. Ahol tömítetlenség van ott a levegő is bejut (fals levegő) ezért indult hidegen nehezen, és kellett neki  + benya. Ha már meleg a motor, akkor könnyen indul fals levegő esetén is.

 

Állítsd be a keverékszabályozó csavarral az alapjáratot. Kb. 1 , másfél fordulat kifelé. (ahol a legjoban pörög a motor alapjáraton), majd az alapjárati fordulatcsavarral állítsd a kívánt fordulatra( kb 1800)

 

Huzamosabb járatás után ellenőrizd a gyertyaképet, ott kiderül, hogy sokat vagy keveset kap.

 

 

"két oldalon nyitott csődarab (ennek mi a neve??)"   Szívócsonk. Ez egy közdarab a karburátor és a blokk között. Mivel vannak különböző motorok azonos karburátorral ezért az eltérő blokkok miatt kell egy illesztő közdarab (szívócsonk), hogy lehessen csatlakoztatni a karbit. Van még hőleadó szerepe is, hogy a karbi ne tudjon a blokktól felforrósodni.

Előzmény: Roli_007 (35699)
Csufi15 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 35742

 

 

 

A vezetéknek valóban 2 vége van: Ha a karburátorról lehúzod, akkor a másik vége a benzincsapon marad. A szabad végét  egy flakonba belelógatod és megnézed, zárt benzincsap esetén 2 nap alatt folyik-e, és mennyit a benzincsap. (ezalatt a 2 nap alatt természetesen nem indítod el a motort). Ha a csap enged, csapot kell cserélni.

 

Lényeg: ellenőrizd le hogy a zárt benzincsap elengedi-e a benzint, vagy zár rendesen. Aztán, hogy te azt hogy csinálod az a te dolgod. 

 

Ha a benzincsap zár rendesen, akkor tűszelep gondja van, vagy magas a benzinszint, vagy lyukas az úszó és megtelik üzemanyaggal és nem tud felemelkedni, hogy zárjon.

 

Előzmény: Roli_007 (35740)
RobertZ Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35741

Sok esetben ezek az utángyártott alkatrészek nem tökéletesek. De ez kiderül ha leveszed az úszóhazat és elzárt benzincsapnál a tűszelepnél megjelenik-e az üzemanyag, vagy nem. Tegyél alá egy edényt, és pár óra alatt kiderül.

Előzmény: Roli_007 (35739)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35740

"Szerintem nem zár a benzincsap. Húzd le a vezetéket a karburátorról. Vezesd be egy flakonba. Nézd meg 2 nap múlva mennyi benya van a flakonban."

 

A benzincsőnek két vége van.

1. a tankon

2. A karburátoron

 

Ha lehúzom a vezetéket a karburátorról, az összes benzin kifolyik a földre, vagy jelen esetben a flakon a a tankból.

 

Valamit itt nem írtál el?

Előzmény: Csufi15 (35737)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35739

Megnézem, de a benzincsap is új. 

Az nem jó, ha simán abba is belefújok, hogy zár e rendesen? 

Vagy attól hogy nem bírok belefújni,b még szivároghat?

Előzmény: RobertZ (35738)
RobertZ Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35738

Ezzel a tömítéssel vélhetően már nem fog megjelenni az üzemanyag ezeken a helyeken. Viszont ha a benzincsap nem zár normálisan, és a tűszelep is picit átenged akkor belefolyik a motorba. Nézd meg a benzincsap zárását az előttem szóló által leírt módon. 

Előzmény: Roli_007 (35735)
Csufi15 Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35737

"minden reggel (ma és tegnap) alatta kis tócsa volt elzárt benzincsap mellett. "

Szerintem nem zár a benzincsap. Húzd le a vezetéket a karburátorról. Vezesd be egy flakonba. Nézd meg 2 nap múlva mennyi benya van a flakonban.  Ha átenged, benzincsap csere, ha nem megoldható(nem kapható, vagy túl drága) akkor  egy univerzélis csap a benzinvezetékbe. 

Előzmény: Roli_007 (35735)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.22 0 1 35736

Én nem ismeröm azt a fajtát, hogy néz ki ?

Először a lyukakat vágd ki bőrlyukasztóval, lyukasztófogóval annak híján kis olló högyével.

Amikor az mögvan, akkor vágd körbe ollóval.

Előzmény: Roli_007 (35735)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35735

Leszedtem a karburátort.

Persze a szívócsonk csavarjához nem fértem hozzá, szét kellett szedni a kapa burkolatát is újra, ami "szuper jó", mert kb. újra megint félig szét kell szerelni......

 

A karburátort ha oldalra fordítom és úgy csavarom, hogy halad felfelé a levegőszűrő felőli része, akkor alig hogy 90 fokban elfordítom (azaz függőleges állásban van az úszó), utána már át is billen az úszó és zár, nem tudom fújni a benzincsövet.

Ha meg simán fejjel lefelé fogom, fentiek okán nyilván ekkor is zár.

 

Ennek tükrében miért folyhatott az üzemanyag a tömítéseknél?

 

Továbbá vettem különböző polírpapírokat és szuper egyenesre políroztam az érintkezési felületeket.

(A szívócső blokk felőli részén tapasztaltam az üveglapon egyenetlenséget, a szívócső másik végén, ill. a karburátoron nem. (Holott itt is szivárgott. Ráadásul minden reggel (ma és tegnap) alatta kis tócsa volt elzárt benzincsap mellett. Annyi üzemanyag volt a karburátorban, hogy így tudott még szivárogni?)

 

Továbbá vásároltam 0,5 mm-es Gambit AF-300 B (kék) tömítőlemezt abból a célból, hogy ebből kivágom én a tömítést.

Mivel vágjam szerintetek?

Előzmény: RobertZ (35726)
tothjozsi96 Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35734

Sziasztok!

 

Robi 56-os kapába GL4 vagy GL5-ös hajtómű olaj ami inkább jó?

És ha van egy 20-25 éves ilyen kapám amiben sosem volt motorolaj cserélve, ebbe is mehet a kocsikba szánt motor sampon (átmosó) keverék, 10 perc járatás és utána leeresztés, vagy felesleges?

 

Üdv.

triplaharom Creative Commons License 2024.10.22 0 0 35733

Volt hogy kettőt raktunk régön is a karbi alá, kétoldalt bezsírozva.

Előzmény: RobertZ (35732)
RobertZ Creative Commons License 2024.10.21 0 0 35732

Lehet kapni különböző vastagságokkal, de szerintem már nem teljesen olyan, mint régen. 

Előzmény: triplaharom (35731)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.21 0 0 35731

Neköm van még eredet tömítőpapírom tekercsben, szerintem most is kapható. Az összetud nyomódni.

Előzmény: RobertZ (35730)
RobertZ Creative Commons License 2024.10.20 0 0 35730

Nem. Biztos azzal a kis vékony papírból készült tömítéssel rakta össze amit árulnak mindenfele. 

Előzmény: triplaharom (35729)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.20 0 0 35729

De akkor sem tömít ott röndösen, hiszen mint ahogy mondtad, tömítenie köllene.

Én ellenőrizném a felületök épségét ott a torok körül. Ha nem tökéletös, akkor esetleg műparafa lemezből vágnék odaillő tömítésöket és azt se agyonhúzva szerelném össze.

Előzmény: RobertZ (35724)
RobertZ Creative Commons License 2024.10.20 0 0 35728

*tűszelep zárását akartam írni

Előzmény: RobertZ (35726)
RobertZ Creative Commons License 2024.10.20 0 0 35727

Egyébként én megcsinálnám a tömítést, és ha indul-megy, veszi a fordulatot, viszi a földet is akkor nem enged át olyan mértékben a tűszelep, hogy használat közben is túlfolyjon, inkább hagyd a tűszelepet, úgyis elzárva tartod a benzincsapot. 

Előzmény: RobertZ (35726)
RobertZ Creative Commons License 2024.10.20 0 0 35726

Igen, így gondoltam. 

A benzincsap zárását úgy tudod ellenőrizni, hogy leveszed a karburátort, fejjel lefelé tartva belefújsz a benzincsőbe. Érezni fogod, hogy zár-e vagy nem. 

A tömítetlenséget ígyis úgyis meg kell csinálni, különben falslevegőt szívhat.

Előzmény: Roli_007 (35725)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.20 0 0 35725

Akkor csak álló (beindítatlan) helyzetben nyissa ki a benzincsapot és várjak 1-2 órát és nézzem van e csepegés?

 

Ha így érted, oké, letesztelem.

Ha nem zárna a tűszelep, mit kell tennem?

Előzmény: RobertZ (35724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!