Az Orbán-kormány által kreált szabályok miatt a magántőkealapoknak nem kell szerepelniük az említett európai adatbázisban sem. Így a magyar magántőkalapok, ha akarják se tudják hitelesen bemutatni, hogy kik a tulajdonosaik, nem tudják külföldön bizonyítani, hogy nem jelentenek nemzetbiztonsági kockázatot.
Ezeket bizonyosan a Lovrin által itt az 484686 hsz-ben is megosztott, frissített IKOP listából vették, és az elvileg tavaly lezárult tervezésű Kiskunfélegyháza - Szeged-rendező átépítés van mögötte, ami emlékeim szerint három rövid kétvágányú szakaszt tartalmazna.
Ugyanígy a 19 darab KISS sem új beszerzés, hanem a már itt lévők egy részének elszámolása.
Általánosságban igaz lehet, hogyha a Támogatási kérelem benyújtásának várható időpontja oszlopban 2023 szerepel, az nem új projekt, hanem valami már megvalósult, vagy megvalósítás alatti utólagos elszámolása.
Vonalra és állomásra is szükség van, az se jó, ha 80-nal megyünk és borulgatnak ki a tehervonatok kéthavonta itt-ott. A gond egészében nem az, hogy mi épül és mi nem, hanem, hogy ennyi pénzből miért ilyen kevés épül. És most még az "ennyi sok pénz" (ami nem is olyan sok) sincs meg a világpolitikai problémáink miatt.
Pont ezért nem épül semmi Rákoson és környékén se, pedig szükség lenne rá, igen, bújtatásra is.
Senki nem akar tehervonatokat rendezni, eljárt ezek felett az idő. Létjogosultságuk ott van, ahol nagy ipari vagy logisztikai üzem van mellettük, amely vasutat használ.
Mindenki szeretne a vonatával A-ból B-be eljutni vállalható menetidővel. A fő gond, hogy ehhez nincs pályakapacitás, főleg Bp. tágan értelmezett környékén a sok S-Bahn miatt. A rendezők azért kellenek még csökkentett kapacitással, hogy adott esetben félre lehessen állítani a tehervonatokat az IC-k elől, és ha 20-szal/10-zel lehet kitérőbe járni, az nem túl jó. De igazából ez megoldható lenne a központi állomásokon is, ha lenne irányonként 2 félreálló vágány.
Mindig csak ez a 2 vágány+villany a megoldás, gondolom Vmax=160, mert az jól hangzik. Kevesebb állomási vágánnyal, féltökű állomásokkal, persze.
V-HÍD biztos jól jár vele, de biztos itt van a szűk keresztmetszet?
Az itt lévő, nálam sokkal hozzáértőbb emberek mit szólnak egy olyan felvetéshez, mint mondjuk egy bújtatás Rákosnál? Nem segítene? Két fővonal, félórás ütemmel... nem sok idő marad a váltókörzeten átimádkozni egy tehert napközben.
Persze az adott, hogy ehhez a vasúti infrastruktúrát is fejleszteni kell a vágányok terhelhetőségében és kapacitásában is. Tehát úgy tűnik ehhez már kellene a V0 megfelelő terhelhetőséggel, két vágányos villamosított pályával. Valamint a csatlakozó pályákat is ennek megfelelően kell fejleszteni. Pl. ha jól érzékelem, akkor Cegléd - Szeged teljes kétvágányúsítása is felmerült.
Van benne valami. Remélhetőleg a felsorolt gyárak az elég tetemes mennyiségű termékeiket és azok alapanyagát kevésbé akarják közúton szállítani. Komoly mennyiségekről van szó, azt mind közúton elszállítani nagyon komoly telítettséget okozna. Ott a vasút, el lehet húzni egyszerre nagy mennyiségű alapanyagot és terméket. Ehhez a Ferencváros rendező már igen kevés. De akkor a V0-hoz kellene rendezőket építeni, nem? Mondjuk Szolnokon van egy teherpályaudvar. Győrben is. Azokon mennyire lehet rendezni? Kellenek-e még további rendező pályaudvarok az országban?
"a közlemény szerint Gyűrűs Bence, a debreceni BMW logisztikai partnercége, a DP World Hungary Logistics Kft. ügyvezető igazgatója. Ezen a helyzeten szerinte csak a V0 vasútvonal megépítése segít."
"„A fő fejlesztési fókusz a vasúthálózat azonnali bővítése és korszerűsítése kell legyen. A Budapestet elkerülő V0 vasútvonal építésének haladéktalan megkezdése és a lassújelek felszámolása különösen
fontos ahhoz, hogy a környezetbarát intermodális fuvarozás minél nagyobb teret nyerjen, és ne az amúgy is túlterhelt közútjaink teherforgalma növekedjen tovább.”
"Például ha egy magáncég napi 1-2 olyan menetvonalat akar, ami csak ütemes menetvonal eltolásával fér be, akkor lehet azt mondani, hogy nem kaphattok,"
Nem a cég tulajdonviszonyai döntik el,azért nem fog kapni,mert az éves menetvonaligényléskor a közszolgáltatásnak adnak elsőbbséget.
Igen, a lekérdezés alapján a 9.58-kor Kelenföldre érkező nem megy tovább, és Kelenföldről indul vissza.
No de mi lehet ennek az oka? Az ütemességnek köszönhetően a többi órában rendelkezésre álló menetvonal ebben az órában is szabad, nem túl valószínű, hogy nem kapott volna menetvonalat a Délibe. (Vagy mégis ez van?)
Nem tartja elegendőnek a RJ a 31 percet a Déliben és inkább bevállalja, hogy egy pár vonat kilóg a sorból? (A többi két nem itt alvó vonanál 1 óra 31 perc van.) Amikor tavaly mentem vele, az utasok 90%-a Kelenföldön szállt fel, szóval még akár hihető is, hogy egy esetleges késés továbbterjedési esélyének csökkentése fontosabb szempont, mint az, hogy mind bemenjen a Délibe.
Hogy megy ilyenkor a menetvonal-kiutalás?
Nyilván útban lesz az a szerelvény Kelenföldön, ami persze valahogy kezelhető a többi vonat menetrendjének módosítása nélkül (tán a 3-4-5-6 vg valamelyikén zavar a legkevésbé, az ideális 1-2-ről nem lehet kijárni Bécs felé), de belerondít az egész napos vágányhasználati rendbe, zavarkazelést nehezíthet, szóval lehet hátránya a többi utas számára. Ilyenkor mondhatja azt a VPE, hogy emiatt nem állhat itt egy órát a vonatod? Vagy ennél alaposabb indok kell? Milyen indok alapján lehet valamit megtagadni? Végülis bármi megvalósítható, csak követkeménye van a többi vasút és a többi utas számára.
Például ha egy magáncég napi 1-2 olyan menetvonalat akar, ami csak ütemes menetvonal eltolásával fér be, akkor lehet azt mondani, hogy nem kaphattok, vagy tudomásul kell venni, hogy most nekünk ezt a békát le kell nyelni és szét kell verni az ütemet egy magánvasút miatt?
Feláras vonaton nem érvényes a megyebérlet és Budapesten kívül a Budapest bérlet, azonban a Budapest-Hatvan szakasz a menetrendben megjelölt kivétel, így a megyebérlet is jó és a Budapest bérlet is.
Azaz ha csak Hatvanig utazol (és nem tovább), akkor az IR vonatokhoz hasonlóan a Tokaj és Hernád IC-kre is elég egy Rákoscsaba-Hatvan vagy egy Tura-Hatvan kiegészítő jegy, és nem kell helyjegy sem.
>De én itt még nem látok a jelenleginél több vonatot április végétől sem, mondjuk egy hulladék az oldal, az áttekinthetőséget nézve..
Ha napra és jegyárra keresek, mondjuk április 8-ra nekem mutatja:
7.58 Kelenföld - 10.32 Wien Hbf. (a Keletiből jön vágányzár miatt és Prágáig megy)
10.58 Kelenföld - 13.27 Wien Hbf. (csak Kelenföldről indul)
14.58 Kelenföld - 14.32 Wien Hbf. (a Keletiből jön vágányzár miatt és Prágáig megy)
18.58 Kelenföld - 21.27 Wien Hbf. (a Keletiből jön vágányzár miatt)
A napi első vonat Wien Hbf. 7.34 - Kelenföld 9.58 és ez csak odáig közlekedik, ez fordul onnan vissza 10.58-kor.
A Prágáig menők Wien Meidlingen keresztül érik el a Hbf-ot, a csak Bécsig menők közvetlenül.
2024.március 24-től április 14/15-ig a honlapjukon lévő menetrendi mező szerint a prágai RegioJet vonatok Budapest-Déli helyett Budapest-Keletibe/ből közlekednek, az új vonatpárokat viszont a menetrendi mezőjükben én sem látom: