Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.14 -2 0 484824

Változások a lajosmizsei S21-es vonatoknál   2024. március 14. csütörtök,09.11

 

 

 

A Nyugati pályaudvarról 8:15-kor Lajosmizsére elindult S21-es vonat (2932) helyett Kispest állomástól pótlóbusz közlekedik tovább jelentős késéssel.

 

 

A Táborfalváról 6:52-kor a Nyugati pályaudvarra elindult S21-es vonat (2937) járműhiba miatt jelentős késéssel csak Kispestig közlekedik.

 

 

A Lajosmizséről 7:40-kor a Nyugati pályaudvarra elindult S21-es vonat (2947) Pestszentimrétől várhatóan 15 perces késéssel közlekedik tovább.A Lajosmizséről

 

 

10:40-kor a Nyugati pályaudvarra induló S21-es vonat (2915) helyett Kőbánya-Kispestig pótlóbusz közlekedik.

 

 

 

MÁVINFORM

schlumberger Creative Commons License 2024.03.13 -1 3 484823

https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/kekhirek/lancfuresszel-mentek-neki-a-mav-poznainak-a-kabeltolvajok-36-ot-vagtak-ki-5-kilometeres-szakaszon-vittek-el-a-vezeteket/

 

a lopás mellett a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény miatt is eljárás indult az elkövetők ellen.

 

Végre!

Dreamy Creative Commons License 2024.03.13 -2 2 484822

A felmerült igényből érzékelem, miszerint a BYD Szeged környékére telepíti a gyárát, és szüksége van vasúti kapacitásra.

Előzmény: Fizolti (484814)
H_CS Creative Commons License 2024.03.13 -1 1 484821

Ki mondta, hogy kétvágányú lesz a Kiskunfélegyháza-Szeged vonalrész?

Előzmény: fork() (484818)
Geronimoo Creative Commons License 2024.03.12 -2 1 484820

https://hvg.hu/kkv/20240311_talgo-magantokealapok-nemzetkozi-kockazatok

 

Az Orbán-kormány által kreált szabályok miatt a magántőkealapoknak nem kell szerepelniük az említett európai adatbázisban sem. Így a magyar magántőkalapok, ha akarják se tudják hitelesen bemutatni, hogy kik a tulajdonosaik, nem tudják külföldön bizonyítani, hogy nem jelentenek nemzetbiztonsági kockázatot.

Előzmény: Ikarus 120e (484779)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.12 -1 1 484819

Ezeket bizonyosan a Lovrin által itt az 484686 hsz-ben is megosztott, frissített IKOP listából vették, és az elvileg tavaly lezárult tervezésű Kiskunfélegyháza - Szeged-rendező átépítés van mögötte, ami emlékeim szerint három rövid kétvágányú szakaszt tartalmazna. 

 

Ugyanígy a 19 darab KISS sem új beszerzés, hanem a már itt lévők egy részének elszámolása. 

 

Általánosságban igaz lehet, hogyha a Támogatási kérelem benyújtásának várható időpontja oszlopban 2023 szerepel, az nem új projekt, hanem valami már megvalósult, vagy megvalósítás alatti utólagos elszámolása.

 

 

 

Előzmény: fork() (484818)
fork() Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 484818
Előzmény: Fizolti (484814)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.03.11 -1 1 484817

Vonalra és állomásra is szükség van, az se jó, ha 80-nal megyünk és borulgatnak ki a tehervonatok kéthavonta itt-ott. A gond egészében nem az, hogy mi épül és mi nem, hanem, hogy ennyi pénzből miért ilyen kevés épül. És most még az "ennyi sok pénz" (ami nem is olyan sok) sincs meg a világpolitikai problémáink miatt.

 

Pont ezért nem épül semmi Rákoson és környékén se, pedig szükség lenne rá, igen, bújtatásra is.

Előzmény: poliver85 (484815)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.03.11 -4 0 484816

Senki nem akar tehervonatokat rendezni, eljárt ezek felett az idő. Létjogosultságuk ott van, ahol nagy ipari vagy logisztikai üzem van mellettük, amely vasutat használ.

Mindenki szeretne a vonatával A-ból B-be eljutni vállalható menetidővel. A fő gond, hogy ehhez nincs pályakapacitás, főleg Bp. tágan értelmezett környékén a sok S-Bahn miatt. A rendezők azért kellenek még csökkentett kapacitással, hogy adott esetben félre lehessen állítani a tehervonatokat az IC-k elől, és ha 20-szal/10-zel lehet kitérőbe járni, az nem túl jó. De igazából ez megoldható lenne a központi állomásokon is, ha lenne irányonként 2 félreálló vágány.

Előzmény: Dreamy (484812)
poliver85 Creative Commons License 2024.03.11 -2 6 484815

Mindig csak ez a 2 vágány+villany a megoldás, gondolom Vmax=160, mert az jól hangzik. Kevesebb állomási vágánnyal, féltökű állomásokkal, persze.

 

V-HÍD biztos jól jár vele, de biztos itt van a szűk keresztmetszet?

 

Az itt lévő, nálam sokkal hozzáértőbb emberek mit szólnak egy olyan felvetéshez, mint mondjuk egy bújtatás Rákosnál? Nem segítene? Két fővonal, félórás ütemmel... nem sok idő marad a váltókörzeten átimádkozni egy tehert napközben.

Előzmény: Dreamy (484813)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 484814

ha jól érzékelem, akkor Cegléd - Szeged teljes kétvágányúsítása is felmerült. - Ezt miből érzékeled? 

Előzmény: Dreamy (484813)
Dreamy Creative Commons License 2024.03.11 -1 1 484813

Persze az adott, hogy ehhez a vasúti infrastruktúrát is fejleszteni kell a vágányok terhelhetőségében és kapacitásában is. Tehát úgy tűnik ehhez már kellene a V0 megfelelő terhelhetőséggel, két vágányos villamosított pályával. Valamint a csatlakozó pályákat is ennek megfelelően kell fejleszteni. Pl. ha jól érzékelem, akkor Cegléd - Szeged teljes kétvágányúsítása is felmerült.

Előzmény: Dreamy (484812)
Dreamy Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 484812

Van benne valami. Remélhetőleg a felsorolt gyárak az elég tetemes mennyiségű termékeiket és azok alapanyagát kevésbé akarják közúton szállítani. Komoly mennyiségekről van szó, azt mind közúton elszállítani nagyon komoly telítettséget okozna. Ott a vasút, el lehet húzni egyszerre nagy mennyiségű alapanyagot és terméket. Ehhez a Ferencváros rendező már igen kevés. De akkor a V0-hoz kellene rendezőket építeni, nem? Mondjuk Szolnokon van egy teherpályaudvar. Győrben is. Azokon mennyire lehet rendezni? Kellenek-e még további rendező pályaudvarok az országban?

Előzmény: 1047 005-2 (484810)
kozma555 Creative Commons License 2024.03.11 -1 1 484811

Somogyszob-Nagyatád 16 pár Credo... 

Előzmény: zjakabfi (484761)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.11 -5 1 484810

Nem olvasnak V.D-t?

 

 

"a közlemény szerint Gyűrűs Bence, a debreceni BMW logisztikai partnercége, a DP World Hungary Logistics Kft. ügyvezető igazgatója. Ezen a helyzeten szerinte csak a V0 vasútvonal megépítése segít."

 

 

"„A fő fejlesztési fókusz a vasúthálózat azonnali bővítése és korszerűsítése kell legyen. A Budapestet elkerülő V0 vasútvonal építésének haladéktalan megkezdése és a lassújelek felszámolása különösen

 

fontos ahhoz, hogy a környezetbarát intermodális fuvarozás minél nagyobb teret nyerjen, és ne az amúgy is túlterhelt közútjaink teherforgalma növekedjen tovább.”

 

 

https://szegeder.hu/helyi/2024-03-11/nem-fognak-elferni-a-byd-autoi-vasuton-figyelmeztettek-logisztikai-szakertok/65eec3d747d3c06f2e842357

D F T Creative Commons License 2024.03.09 -1 0 484809

Naponta több esetben megy a személy Budaörsig a helytelen vágányon.

Előzmény: gabor144 (484804)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.03.09 -1 1 484808

Napi rutin része az ilyesmi.

Előzmény: gabor144 (484804)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.09 -3 0 484807

"Például ha egy magáncég napi 1-2 olyan menetvonalat akar, ami csak ütemes menetvonal eltolásával fér be, akkor lehet azt mondani, hogy nem kaphattok,"

 

 

Nem a cég tulajdonviszonyai döntik el,azért nem fog kapni,mert az éves menetvonaligényléskor a közszolgáltatásnak adnak elsőbbséget.

Előzmény: gabor144 (484798)
CorsairS Creative Commons License 2024.03.09 -1 1 484806
Előzmény: rm40 (484805)
rm40 Creative Commons License 2024.03.09 -2 0 484805
gabor144 Creative Commons License 2024.03.09 -3 2 484804

Valóban csak a bal vágányra, de a gyakorlatban ez azt jelenti, hogy nem lehet, aligha fognak Budaörsig helytelenben küldeni vonatot. 

Előzmény: r1232 (484803)
r1232 Creative Commons License 2024.03.09 -1 0 484803

A bal vágányra, igen. De ki lehet járni arra.

Előzmény: nememlexemki (484802)
nememlexemki Creative Commons License 2024.03.09 -1 0 484802

szerintem csak helytelenbe

4-ről lehet "helyesbe" az 1-es vonalra

Előzmény: r1232 (484801)
r1232 Creative Commons License 2024.03.09 -1 2 484801

, az ideális 1-2-ről nem lehet kijárni Bécs felé),

 

Ki lehet járni onnan az 1-es vonal felé

Előzmény: gabor144 (484798)
gabor144 Creative Commons License 2024.03.08 -2 1 484800

A 7-10-et használja a G43 és az S36, menetrend szerint egyidőben kettő van benn. 

 

Szerintem sem szabad a közszolgáltatás ütemét szétverni, az a kérdésem, hogy mik a szabályok.  

Előzmény: zjakabfi (484799)
zjakabfi Creative Commons License 2024.03.08 -2 1 484799

7-10 is hasznalhatö Kelenföldön.

Szerintem az ütemest nem lehet szétverni, elönyt kell kapjon a hazai tarsaság.

 

 

Előzmény: gabor144 (484798)
gabor144 Creative Commons License 2024.03.08 -3 1 484798

Igen, a lekérdezés alapján a 9.58-kor Kelenföldre érkező nem megy tovább, és Kelenföldről indul vissza. 

 

No de mi lehet ennek az oka? Az ütemességnek köszönhetően a többi órában rendelkezésre álló menetvonal ebben az órában is szabad, nem túl valószínű, hogy nem kapott volna menetvonalat a Délibe. (Vagy mégis ez van?)  

 

Nem tartja elegendőnek a RJ a 31 percet a Déliben és inkább bevállalja, hogy egy pár vonat kilóg a sorból? (A többi két nem itt alvó vonanál 1 óra 31 perc van.) Amikor tavaly mentem vele, az utasok 90%-a Kelenföldön szállt fel, szóval még akár hihető is, hogy egy esetleges késés továbbterjedési esélyének csökkentése fontosabb szempont, mint az, hogy mind bemenjen a Délibe.  

 

 

Hogy megy ilyenkor a menetvonal-kiutalás?

 

Nyilván útban lesz az a szerelvény Kelenföldön, ami persze valahogy kezelhető a többi vonat menetrendjének módosítása nélkül (tán a 3-4-5-6 vg valamelyikén zavar a legkevésbé, az ideális 1-2-ről nem lehet kijárni Bécs felé), de belerondít az egész napos vágányhasználati rendbe, zavarkazelést nehezíthet, szóval lehet hátránya a többi utas számára. Ilyenkor mondhatja azt a VPE, hogy emiatt nem állhat itt egy órát a vonatod? Vagy ennél alaposabb indok kell? Milyen indok alapján lehet valamit megtagadni? Végülis bármi megvalósítható, csak követkeménye van a többi vasút és a többi utas számára.

 

Például ha egy magáncég napi 1-2 olyan menetvonalat akar, ami csak ütemes menetvonal eltolásával fér be, akkor lehet azt mondani, hogy nem kaphattok, vagy tudomásul kell venni, hogy most nekünk ezt a békát le kell nyelni és szét kell verni az ütemet egy magánvasút miatt?

Előzmény: sosiforda (484795)
r1232 Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484797

Ugyanezt az oldalt linkeltem.

 

Amikor néztem, valamiért a napra keresésnél regisztrációt kért, most megy anélkül is..

De a menetrendben továbbra sincsenek ott az új vonatok.

Előzmény: sosiforda (484795)
Arkimbz Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 484796

Igazad van, nem fogalmaztam pontosan.

 

Feláras vonaton nem érvényes a megyebérlet és Budapesten kívül a Budapest bérlet, azonban a Budapest-Hatvan szakasz a menetrendben megjelölt kivétel, így a megyebérlet is jó és a Budapest bérlet is.

 

Azaz ha csak Hatvanig utazol (és nem tovább), akkor az IR vonatokhoz hasonlóan a Tokaj és Hernád IC-kre is elég egy Rákoscsaba-Hatvan vagy egy Tura-Hatvan kiegészítő jegy, és nem kell helyjegy sem.

 

Előzmény: BGbr (484776)
sosiforda Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484795

 

>De én itt még nem látok a jelenleginél több vonatot április végétől sem, mondjuk egy hulladék az oldal, az áttekinthetőséget nézve..

 

Ha napra és jegyárra keresek, mondjuk április 8-ra nekem mutatja:

 

7.58 Kelenföld - 10.32 Wien Hbf. (a Keletiből jön vágányzár miatt és Prágáig megy)

10.58 Kelenföld - 13.27 Wien Hbf. (csak Kelenföldről indul)

14.58 Kelenföld - 14.32 Wien Hbf. (a Keletiből jön vágányzár miatt és Prágáig megy)

18.58 Kelenföld - 21.27 Wien Hbf. (a Keletiből jön vágányzár miatt)

 

A napi első vonat Wien Hbf. 7.34 - Kelenföld 9.58 és ez csak odáig közlekedik, ez fordul onnan vissza 10.58-kor.

 

A Prágáig menők Wien Meidlingen keresztül érik el a Hbf-ot, a csak Bécsig menők közvetlenül.

 

2024.március 24-től április 14/15-ig a honlapjukon lévő menetrendi mező szerint a prágai RegioJet vonatok Budapest-Déli helyett Budapest-Keletibe/ből közlekednek, az új vonatpárokat viszont a menetrendi mezőjükben én sem látom:

  

https://regiojet.hu/stations/5404232005#timetables

 

 

Előzmény: r1232 (484782)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!