A múltkoriban már idézett könyv szerint: 5m magassággal számolva:20*27cm-es kémény 29 kW-nak, 27*27cmes kémény 37kW-nak elegendő huzat szempontjából. 10m esetén rendre 35 ill. 44 kW adódik, széntüzelésre De! Vegyestüzelésnél az alacsonyabb füsthőmérséklet miatt ugyanaz a kémény kisebb huzatot fog adni. Szvsz. miindenképpen gépésszel konzultálj!
Egy 40kw-os Demrad öntöttvas vegyes tüzelésű kazánhoz milyen magas és mekkora belvilágú kéményt kell építenem ,hogy jó legyen a huzat?A vegyes tüzelést a szó "legvegyesebb"értelmében kell venni:fa ,törek ,szén ,lim-lom,bútorlap stb.A lényeg,hogy a kazán a ház mellett,egy kis télikertben lesz,tehát külön,a háztól független kéményt építenék.Ha lehet,ezért 5m-nél magasabbat nem akarok rakni.Megoldható ezzel a magassággal,hogy jó legyen a huzat?Valaszotokat előre is köszönöm.Még egy kérdés.Ha a kazánfűtést a meglevő gáz-központi-fűtéssel kombinálom,zárt tágulási tartályt rakhatok -e be?
Nagyon izgat titeket ez a ventillátoros veszteség.
Azért csak úgy kiváncsiságból megkérdezném, hogy melyikőtöknél van beszerelve a füstcsőbe a készülékhez adott füstáramlás szükitő? :D Ha már ennyire ügyeltek erre a dologra!
Tapasztalatból tudom, hogy a készülékek 98%-nál inkább kidobálják, mert macerás kimérni, hogy melyiket kellene berakni.
Az előző napok vitái kapcsán felmerült bennem egy kérdés.
Mi történik akkor, ha egy 24 kW-os modulációs kazánnál csökkented a minimum gáznyomást a főégőnél? Mert ugye ezzel azt éred el, hogy a modulációnál alacsonyabb lángra engedi.
Jól sejtem, hogy ezeknél nem érdemes ezt kipróbálni? Mert ugye a ventilátor akkor is ugyanúgy fogja kifelé húzni a füstgázt, mint max. teljesítményen és gyakorlatilag az eget fogod fűteni miközben a hőcserélő semmit nem vesz át belőle.
Az eptar.hu-n találtam egy rétegrend szerkesztőt, ahol falazat, födém, stb "k"-ját lehet kiszámolni. Kár, hogy a régebbi építőanyagok listája hiányos. Nekem az első generációs PT 38-as téglám van ( 54 ft-áfa ) és azt hiszem, hogy annak még 0.54 W/m2K volt a hővezetési együtthatója, a mostani PT 38 N+F tégláknak meg olyan 0,41 W/m2/K.
Ez nem feltétlenül hiba. Hiba akkor van, ha soha sem tudja a szoba hőmérséklete elérni a szoba termosztáton beállitott hőfokot. Olyankor kell a kazántermosztátott feljebb állitani 40-ről 60-70re.
Hogy érthető legyen miért van ez: Szoba termosztát kéri a meleget. Kazán indul és folyamatosan fűt, amig a radiátorokban nem melegszik át a víz. De amikor már a radiátorokból is meleg viz érkezik vissza a kazánba, de a szoba még nem melegedett fel annyira, hogy a szobatermosztát is kikapcsoljon a kazán nem tud mást csinálni, mint, hogy keringteti a radiátorokban a melegvizet addig, amíg nem hűl le annyira, hogy megint fűthessen. Ez nem hiba!
Köszönöm a tippeket megnézem a ker. szivattyút,hogy megy-e.Az az igazság hogy albérlőknek van kiadva a kégli,ahol a kazán van és vszinű,hogy belenyúltak,pl a víz hőmérséklet termosztát is fordítva volt bekötve.Tehát mindég ment ameddig a vésztermosztát le nem kapcsolt.Mégegyszer Köszi mindenkinek!!!
Akkor elbeszéltünk egymás mellett. Akkor szerinted mit csináljon, ha a szobatermosztátja kéri, de a kazán meg közben ki van kapcsolva a kazántermosztát miatt?
Azt senki nem mondta , hogy feljebb fog menni , viszont ha jó az elektronoka , akkor addíg kapcsolgatja ki-be a kazántn még el nem éri a szobatermosztátok beállított értéket és az kapcsol ki. Feltéve ha egyébként ez a hőfok nem annyira extrémen alacsony , hogy fizikailag nem képes rá.
Egy nagyobb társasházba vagyunk albérletbe, gáz nincs a lakásban, hanem egy központi közös kazán van valahol a házban. Van 3 lapradiátorunk, 1 törcsiszárítonk, azokon nincs mérő, hanem egy techen classic digitális hőmennyiségmérőnk van, amire az összes ugye rá van kötve.
Mennyi lehet a normális havi fogyasztás? Akinek ilyen van, mennyi szokott lenni általában?
Amikor a hozzá közeli radiátor fel van véve tök hangosan zakatol.
Az enyémeken ( ősrégi c24, c40 ) alul van egy fekete tekerenytyű, ami a termosztátot szabályozza elég tág határok között. Ha letekerem, akkor kikapcsol mondjuk 40 foknál és hiába kéri a szobatermosztát a fűtést, nem fog sosem 40 fok fölé menni a víz. Ennek 8-12 fok közötti hiszterézise van ( így emlékszem) és ha visszahűl a víz ennyivel, akkor újból bekapcsolja.
Biztos , hogy megáll? Csavard ki a szivattyú elején a csavart / feltéve , hogy van rajta/ , és nézd meg , nem megy-e csökkentett fordulaton! Ha tényleg megáll , és a szobatermosztát még kéri a fűtést , akkor vezérlőcsere.
Kazántermosztát, akkor kapcsol le amikor az elöremenő hőfoka eléri a beállitott maximumot. (meilött felforrna a hőcserélőben a viz pl.) Ez a mostani kazánoknál is pont így működik, csak azoknál a keringtetés megy tovább FULL(?) sebességen, a FÉGnél meg visszavesz, mert különben nem aludna ki a láng.
Ezeken a készülékeken nem lehet beállitani az előremenő hőmérsékletét (vagyis lehet, de ebbe, most ne menjünk bele), csak a felső értékét lehet határolni. Erre van a kazántermosztát. (az előremenő maximumának beállitására)
Csak amatőr vagyok, magamnak megcsinálom, de másnak megpróbálok nem tanácsot adni. Csak akkor próbálok segíteni, ha 100% biztos vagyok a megoldásban. Az meg ritkán van :)
Szisztok!Nem tudom ,hogy C-12-es kazán témában tudna -e nekem segíteni valaki?Olyan gondom van,hogy amikor a vízhőmérséklet termosztát lekapcsol akkor meg áll a ker.szivattyú is.A szobatermosztát viszont még kérné a meleget.Nem tudom,hogy ez helyesen müködik-e így?Jó volna egy javítási kézikönyv is.Előre is köszönöm a segítséget!
Mivel a levego 7-8mp alatt teszi meg a csoben az utat. Ez alatt az ido alatt atadja a meleget. Ami az anyagot illeti.Szerinted gyari hocsereloben a muanyag lapok jobb hovezetok?. En egy olcsot ,de jot akartam.Mar regebben irtam rola ,hogy a cel 50-60% koruli hatasfok volt .Meresek elvegzese utan kilett szamolva, hogy csupan a hocsere 84%-os. Amennyiben figyelembe vesszuk a ventik fogyasztasat, valamint az energia bevitelt a friss levegobe, hogy elerje a haz belso homersekletet, durvan 59% jott ki. Nekem ez igy megfelel, mivel tobb cel vegett epitettem. Szelloztetes, paraelvonas a fozesnel,furdesnel, szagelszivas ,stb.
Nincs passziv házam csak jól le van szigetelve. A passziv jellegű ház 3-4m3 gázzal kifüthető lenne ha nincs nap...
Nálam:
Fal Ytong 37.5NF + 6 cm rockwool RP-PT u=0.22
Plafon rockwool 32 cm hőszigetelés U=0.11
Ablak mü passion U=1.1 + hőszigetelt alu redőny =0.9
Ajzat+lábazat = 4 cm az ajzatban+ 6 cm ursa XPS a lábazaton U=0.33 azonban a sávalap is kap majd oldalról tavasszal 12 cm -t igy U=0.26 lesz
A fűtés radiátoros, dunafer, azonban jóval nagyobb hőleadó felületekkel. Turbo cirkó vaillant 2423 PRO. A ház legtöbb ablak DK, D, DNY felé néz a panoráma irányába. Az E, EK, ENY felől 4.5 méterre a háztól egy 1,3 m támfal védi a házat...mivel dombon lakunk és bevágtam egy picit nem szerettem volna túl nagy lábazatot...igy egy U alakban van megvágva a domb és támfal védi a házat...+ 2 fedett terasz DK és DNY ról....