Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Két dologba gondolj bele. 1, a repülés során a radart mindenféle szélsőséges körülmény éri 2, a repülőgépek fedélzetén rettentő kevés a hely.
Ebből az első dolog a mobil radarokra is igaz, amivel adott estben nem tükörsima úton robogknak. Lásd Sz-300V/VM, Buk család, Tor család, stb.
Egy légvédelmi komplexum radarjának sem az extrém hideget, sem az extrém hőmérsékletváltozásokat, rázkódást, túlterhelést nem kell elviselnie.
A földi légvédelmi rendszereket is -50 és +50 fok közé tervezik, az X idő alatti gradiens az, ami valóban kisebb, de az aboszlút határaik pont ott vannak, ahol a vadászoknál. Az Sz-200-nek pont ugyanúgy működnie kellett kurvahideg orosz földön, ahogy Szíriában és Líbiában a sivatagban...
Egy légvédelmi komplexum elektronikája számára bőven van hely a teherautón, pótkocsin, harckocsialvázon, stb.
Ez igaz, nincs helyprobléma annyira.
Nem volt megkötve a mérnökök keze, a mikroelektronikát sem kellett erőltetni (SzU-ról beszélünk!)
Én az AVR rendszereket megismerve azt látom, hogy az orosz elektronika fikázása bizonyos aspektusból túl van tolva. Most akkor döntsük el, hogy megbízhatósági gondok vannak vagy a harcászati képességek számszerű maximumával van bajotok?
Ezért van az, hogy a légvédelmi komplexumok hozzák azt a teljesítményt ami elvárható tőlük, és megbízhatósági problémáik sincsenek.
Van adatod arról, hogy pl. a Zaszlon meghibásodásközi üzemideje mennyi?
Pontosan ezért messze jobbak a szovjet-orosz légvédelmi rakéták is a légiharcrakétáiknál.
Akkor az R-33 is szutyok szerinted? Az összes ARM/REL is? A PGM-ek is? A CM-ek is? Azokon sincs sok hely és a CM-ek kivételével kapnak azok hideget, meleget, +/- G-ket és vibrációt.
Két dologba gondolj bele. 1, a repülés során a radart mindenféle szélsőséges körülmény éri 2, a repülőgépek fedélzetén rettentő kevés a hely.
Egy légvédelmi komplexum radarjának sem az extrém hideget, sem az extrém hőmérsékletváltozásokat, rázkódást, túlterhelést nem kell elviselnie. Egy légvédelmi komplexum elektronikája számára bőven van hely a teherautón, pótkocsin, harckocsialvázon, stb. Nem volt megkötve a mérnökök keze, a mikroelektronikát sem kellett erőltetni (SzU-ról beszélünk!)
Ezért van az, hogy a légvédelmi komplexumok hozzák azt a teljesítményt ami elvárható tőlük, és megbízhatósági problémáik sincsenek.
Pontosan ezért messze jobbak a szovjet-orosz légvédelmi rakéták is a légiharcrakétáiknál.
"A Török-Amerikai kapcsolatok eléggé feszültek ugye mióta Törökország bejelentette, hogy Sz-400 légvédelmi rendszert vásárol az Oroszoktól.."
Az megvolt, hogy a legutóbbi Norvég hadgyakorlatról a komplett török delegáció hazautazott, miután atatürk és erdogán néven írták ki az "ellenséget" eligazításkor? Erdogan tanácsadója konkrétan a NATO-ból való kilépéssel fenyeget, Rasmussen pedig kétszer kért már bocsánatot, egyszer személyesen erdogantól telefonon.
Minden ide (vagy Oroszországon kívül) került radar ipari hulladék. Már amit repülőbe építettek. A MiG 23 radarja pár óra élettartamú volt. Valami fő alkatrészét lényegében minden nap cserélni kellett volna. Fél óránként felére csökkent a teljesítménye. Mondjuk én nem csodálkozom. Volt orosz szines TVm.
(Valahol érdekes, hogy egyesek bármiféle kritika és szó elhiszik az orosz SAM és egyéb radarok paramétereit, de a levegő-levegő radarokét meg simán ignorálják...)
Na, mert a vadászok kompresszorai azok nem nagyok? Meg a légiharc rakétákon levő tök jó szép merőleges vezérsíkok?
A gyártós rész meg így leírva részedről vicces, mert nincs megjelölve, hogy melyik 29-es változat melyik F-15C-vel szemben? MSIP előtt F-15C? Golden Eagle F-15C? MiG-35? SzMT?
A Gripen RCS meg nem annyira kicsi, hogy stealth lenne a gép...
Valahol vicces, hogy én az állítólag jenkifan védem a 29-es becslületét, de azért valahol vicces, hogy egyesek mennyire leköpik.
Annak a gépnek panelház nagyságú bádog farka és két szélmalomnak beillő négyágú fém légcsavarja van - utóbbi az RCS brutális növelése mellett még külön segíti a radar munkáját a stroboszkóp hatással. Vadász 4.gen cél ellen jó ha 60km kijön, de szerintem a Gripen-t tiszta időben hamarabb meglátja szabad szemmel.
Avagy az orosz gyártó úgy hazudik, mint a vízfolyás:
"Az optimálisan alkalmazott rendszer, felszerelés és fegyverzet, párosulva a tökéletes tervezéssel és a magas értékű hajtómű teljesítménnyel, biztosítja hogy a MiG-29 felülmúlja az olyan repülőgépeket, mint az F-15C vadász, 15%-kal jobb, mint az F-16, és 40%-kal mint a Francia Mirage 2000. Nagy hatótávolságú légiharcot figyelembe véve a MiG-29 mint egy 20%-kal teljesíti túl a Mirage-2000 teljesítményét, és teljes fölényt élvez az F-16-sal szemben."
Tudom, hogy túlzás. De az a radar tényleg egy ipari hulladék:
"The radar has a poor display, giving poor situational awareness, and this is compounded by the cockpit ergonomics. The radar has reliability problems and lookdown/shootdown problems. There is poor discrimination between targets flying in formation, and we can’t lock onto the target in trail, only onto the lead. We have only the most limited autonomous operating capability."
Hol, Szerbia fölött? Azzal a szutyok N019 radarral még egy utasgépet is alig lehet befogni, nemhogy egy vadászt... Na jó, ez túlzás, de tényleg nagyon korlátozottak a képességei.
Mert volt akinek felszállás közben romlott el a radarja, és volt olyan is, akinek működött az is meg a besugárzásjelzője is. Őt mondjuk nem is lőtték le.
Lett volna értelme? 19km-es radarral, max. 8km-es rakétákkal AMRAAM ellen?
Amúgy volt valaha MiG-21-esnek F-16 vagy F-15 ellen lelövése? Egy cionista F-15 totálkárosra rongálása történt Szíriában még 82-ben bisszel és szerintem annyi.
> Törökország felszámolja a Malatya-Kürecik hegycsúcsra telepített AN/TPY-2 radart, amely viszont nem is annyira amerikának fáj, hanem inkább Izraelnek, ugyanis ez a radar elsődlegesen Irán északi részét figyeli
A Török-Amerikai kapcsolatok eléggé feszültek ugye mióta Törökország bejelentette, hogy Sz-400 légvédelmi rendszert vásárol az Oroszoktól, erre válaszul elhangzott egy olyan fenyegetés, hogy "cserébe" az Egyesült Államok nem fogja leszállítani a Törökország által rendelt 150db F-35A vadászbombázót. A viszontfenyegetés most arról szól, hogy ha nem kezdik el időben leszállítani az F-35A-kat, akkor viszont Törökország felszámolja a Malatya-Kürecik hegycsúcsra telepített AN/TPY-2 radart, amely viszont nem is annyira amerikának fáj, hanem inkább Izraelnek, ugyanis ez a radar elsődlegesen Irán északi részét figyeli, és alapvetően azért lett 2012-ben oda telepítve, mert Izrael ballisztikus-rakéta védelmének egyik fő korai felderítő radarja lett.
Sajnos nem tudok szerbül, de akkor megmagyarázhatnád, hogy nem üzemelő radarral minek tettek a szárny alá R-27R-t és ennyi erővel akkor miért nem zavarták fel a 21-eseket...
The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to Poland for an Integrated Air and Missile Defense (IAMD) Battle Command System (IBCS)-enabled Patriot Configuration-3+ with Modernized Sensors and Components for an estimated cost of $10.5 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale on November 14, 2017.
The Government of Poland has requested to purchase phase one of a two- phase program for an Integrated Air and Missile Defense (IAMD) Battle Command System (IBCS)-enabled Patriot Configuration-3+ with Modernized Sensors and Components consisting of four (4) AN/MPQ-65 radar sets, four (4) engagement control stations, four (4) Radar Interface Units (RIU) modification kits, sixteen (16) M903 Launching stations adapted, eighteen (18) Launcher Integrated Network Kits (LINKs) (includes two (2) spares), two hundred and eight (208) Patriot Advanced Capabilty-3 (PAC-3) Missile Segment Enhancement (MSE) missiles, eleven (11) PAC-3 MSE test missiles, IBCS software, two (2) future operations – IBCS Engagement Operations Centers (EOCs), six (6) current operations-IBCS EOCs, six (6) engagement operations-IBCS EOCs, fifteen (15) Integrated Fire Control Network (IFCN relays, four (4) Electrical Power Plants (EPP) III, and five (5) Multifunctional Information Distribution Systems/Low Volume Terminals (MIDS/LVTs). Also included with this request are communications equipment, tools and test equipment, range and test programs, support equipment, prime movers, generators, publications and technical documentation, training equipment, spare and repair parts, personnel training, Technical Assistance Field Team (TAFT), U.S. Government and contractor technical, engineering, and logistics support services, Systems Integration and Checkout (SICO), field office support, and other related elements of logistics and program support. The total estimated program cost is $10.5 billion.
Általánosan számított létszámban ( ide beleértve a fiktív katonákat, azaz csak papíron létező létszám...) nagyobb volt az iraki sereg, de konkrétan harcképes alakulatok tekintetében már más volt a helyzet. Amit érdemes észben tartani: a "tenoristák" képesek voltak gyakorlatilag teljesen szabadon mozogni az országban, átcsoportosításokat tudtak végrehajtani úgy hogy minimálisan zavarta őket az iraki/koalíciós légierő, meg is lett az eredménye: daesék képesek voltak helyi erőfölényt létrehozni, lásd azt a 2013-2014-es Anbar tartomány offenzívájukat. Ehhez még hozzátartozott a "belső munka": öngyilkos merénylők támadásai a csapatok hátában.
Azok a "tenoristák" képesek voltak 3 évig tartani Moszul-t, ez szinte rekord.
Másik tényező a morális hatás: a könyörtelenségük, alapos és módszeres.
Akkor berakom neked az első éjszakát megint, talán negyedszerre.
Milutinović egyedül repült aznap, és 18106 oldalszámú gépében a radar felszálláskor romlott el, Nikolićé (18111) nem is működött soha, Kulačin-nak volt radarja ebből a párból, na ő sikeresen el is került egy sor rakétát és sikeresen leszállt a Teslán.
Az Arizanov, Iljic párból Iljicnek volt radarja, Arizanovnak (18112) nem, Iljicet pedig egy baráti KUB lőtte le.