Keresés

Részletes keresés

Töck Jenő Creative Commons License 2020.09.26 0 0 132470

" Bezdán nem a Bánságban van, de nem érdekes, sok helyen keverik."

Szégyen, de nem néztem utána, elfogadtam ahogy találtam.

Előzmény: jakyg (132469)
jakyg Creative Commons License 2020.09.26 0 0 132469

Mondjuk Bezdán nem a Bánságban van, de nem érdekes, sok helyen keverik. Mihalik ugyanott, Tullnban tanult, ahol Görgei. A mai városháza épületében a hajóállomásnál.

 

Előzmény: Töck Jenő (132467)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.09.26 0 1 132468

"amely az első vízi betonépítmény volt egész Európában"

 

Nem számítva a rómaiakat. A modern időkben akkor is ő az első ezen a téren.

Előzmény: Töck Jenő (132467)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.09.26 0 0 132467

(Mihalik János)  1854-ben egy nagyon jelentős munkát végzett: a Bánságban megépítette a bezdáni hajózsilipet, amely az első vízi betonépítmény volt egész Európában. Az építése körül tanúsított érdemeiért a Ferenc József-rend lovagkeresztjét kapta.

Előzmény: jakyg (132466)
jakyg Creative Commons License 2020.09.26 0 0 132466

Igen, igazad lehet.

Előzmény: Töck Jenő (132465)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.09.26 0 1 132465

Az 1855-ös vasbeton nekem gyanús. Tudomásom szerint a vasbetont egy francia kertész később találta fel. Valószínűbb, hogy vízalatti betonról van szó, vas nélkül.

Előzmény: jakyg (132464)
jakyg Creative Commons License 2020.09.26 0 1 132464

2.04-nél erősen szűk az a bejárat.

Vajon a zsilipben lévő tábla megmaradt? Ez arra emlékeztetett, hogy Európában itt használtak először vasbetont víz alatti szerkezethez Mihalik, nagyváradi mérnök vezetésével 1855-56-ban.
Szerintem, amíg nem uniós Szerbia, addig idegen lobogóval nem jutunk be. Kibérelünk egy szerb kishajót, és amint lehet, most már tényleg megyünk.
A tábla:

Előzmény: riversea (132463)
riversea Creative Commons License 2020.09.26 0 3 132463

Megmenekült egy műszaki emlék a víziúthálózaton, ez szuper hír így önmagában is! Egy sor kérdésre azonban nem kaptunk választ: valóban működni fog a zsilip? Ha igen, kiknek nyitják meg? Csak kishajók, vagy nagy hajók is (említettek 500 t-t.) használhatják? Csak szerb vagy idegen lobogót engednek át? Ha a zsilip mégis nyitott lesz, lehet-e majd a csatornát is használni? Ha szabad lesz a hajózás, az mennyibe fog kerülni?

Régi álmom, hogy a bácskai és a bánáti csatornarendszert bejárom. Egyelőre különböző adminisztratatív akadályok miatt ez nem lehetséges.  Ahogy a riportban az úr, Szerbiát ismerve, én sem nagyon remélem, hogy még "az én életemben" lesz változás.  Én lennék a legboldogabb, ha nem lenne igazam és nekivághatnák...

Előzmény: smith (132461)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.26 -2 1 132462
smith Creative Commons License 2020.09.26 -1 1 132461

Bezdánnál újra működik a zsilip!
https://www.youtube.com/watch?v=bmOo2aSYWVs

karikaV43 Creative Commons License 2020.09.25 0 0 132460

Erre én is kíváncsi lennék. A hajóról készült egyik modell nálunk van,de a kiállítási vitrinhez kellene egy leírás. Nem sok infó van róla.

Előzmény: kisszínes (111125)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.25 -3 1 132459

Ez kb. évi 120.000 Ft.- lehetett a parti hajóállomásnak.

Nem sok.

 

Más lehetett (talán az árvíz) a bontás hátterében.

 

 

Előzmény: scsabi (132458)
scsabi Creative Commons License 2020.09.25 0 2 132458

Építményadót biztos kellett fizetni. ez Esztergomban 750 m2-ig 600,- Ft/m2, efölött 1200,- Ft/m2.

Előzmény: trizs77 (132455)
siófoki35 Creative Commons License 2020.09.25 0 1 132457

Nem hinném hogy egy százéves hajóállomás nem a MHRT tulajdonában lenne, valószínűbbnek tűnik az árvíz általi megrongálódás.

Előzmény: trizs77 (132455)
révész64á Creative Commons License 2020.09.25 -4 2 132456

Neem hisszem hogy a terület használati dijat fiszetni kénne. Mivel elődeink kivásárolták ezeknek területeket MFTR sok területet vett meg én úgy tudom hogy hajóállomások  hajózás tulajdonába van  . Példáúl Leányfalún a büfé is hajózásé és bérlik. A  Bahart is sok területel rendelkezik nézük meg régi képeket és csodálkozni fogtok menyí területel rendelkezett a hajózás. Úgy a Dunán és  Balatonon. Hogy tudjanak fejleszteni késöbbiekben. Kár érte felkelletvolna újítani nem lerombolni. Mi  Magyarok hagyunk mindent lepusztulni és utána sirunk pl Kelnföldi pu. Szigetmonostori hajóállomás stb. Szentedre ha.

trizs77 Creative Commons License 2020.09.24 -4 1 132455

nem tudok róla semmit.

 

gondolom fizetni kell érte valamilyen területhasználati díjat.

ez talán 200 m2.

nem tudom egomban mennyi a közterületek négyzetméterenkénti ára évente?

Előzmény: siófoki35 (132452)
gigabursch Creative Commons License 2020.09.24 0 3 132454

Magunk közt szólva nekem sok olyan épület van (és nem csak hajózási), aminek a fenntartását tök fölöslegesnek tartom.

Kezdve a műemlékké nyilvánított Kelenföldi PU épületével.

Ezeknek a javát minden szempontból meghaladta az élet. Nem is kell feltétlen a helyére építeni valamit.

Előzmény: siófoki35 (132452)
zjakabfi Creative Commons License 2020.09.24 0 1 132453

Az utóbbi években nem használták  szerintem a 13as árviz intezte el.

Előzmény: siófoki35 (132452)
siófoki35 Creative Commons License 2020.09.24 0 0 132452

Kinek ártott ez a, bár nyilvánvalóan nem látványos, de a hajózás hőskorából származó épület? Esetleg már meg volt rogyva?

Előzmény: trizs77 (132451)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.24 -3 1 132451

Egomban, ezt a bal odali épületet már elbontották:

 

Most park van a helyén padokkal.

(ott ültünk mi is)

 

A régi épületben lévő hajóállomási funkciókat áttelepítették egy lakóhajóra és hozzákötötték a kikötői pontonhoz.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2020.09.24 -2 1 132450

Felszállót nem láttam egyet sem.

 

A fedélzeten maradt 3-5 fő, ők nem tudom kik voltak.

Előzmény: zjakabfi (132449)
zjakabfi Creative Commons License 2020.09.23 0 1 132449

És hanyan maradtak? Hanyan szálltak fel? Ebben a rendszerben ezek sem elhanyagolható számok.

Előzmény: trizs77 (132448)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.23 -3 1 132448

Most vasárnap (20-án) a Zebegény-Esztergom járat, érkezett Esztergomba 12,28-kor és 27 fő szállt le róla.

Szép teljesítmény ősszel.

HG. Creative Commons License 2020.09.23 0 5 132447

Emlékezzünk meg arról is, hogy a Dunán a Bp- Szentendre és a Visegrád-Zebegény járatok nov 1-ig közlekednek szombat és vasárnapi napokon (+ okt 23)

trizs77 Creative Commons License 2020.09.23 -2 1 132446
smith Creative Commons License 2020.09.23 -1 1 132445

Vagy használd a menetrendek.hu keresőjét, többnyire képben van.

Előzmény: Adamis Gusztáv (132443)
zjakabfi Creative Commons License 2020.09.23 0 1 132444

Oktober 25-ig 2 utvonalon csak hetvégen 4 járat/utvonal.

Info contactcenter.

Előzmény: Adamis Gusztáv (132443)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2020.09.23 0 1 132443

A balatoni hajozas most hetvegen bezar vagy lesz meg keso oszi menetrend is, ami meg nincs fent?

 

gigabursch Creative Commons License 2020.09.23 0 1 132442

Álhírnek kiváló.

Főleg, hogy Hévízen is kéne tudniuk róla.

Előzmény: tehtube (132441)
tehtube Creative Commons License 2020.09.23 0 0 132441

Nem egyértelmű, de volna egy 1905-ös búvárhajó a Balaton fenekén Boglár közelében? Amilyen sekély a víz, azóta nincs meg?

https://balaton.hu/hogy-kerultek-az-elso-magyar-tengeralattjaro-roncsai-a-balaton-fenekere/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!