Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2020.09.04 0 0 52107

Ha Petike olvtárs is arra téved ma, akár külügyminiszteri kézfogás is lehet a határon, az olyan jól mutat a fényképeken ;-)))

Előzmény: dimelo (52106)
dimelo Creative Commons License 2020.09.04 0 0 52106

Így múlik el a világ dicsősége...

vagy csak az augusztus 13-i hírérték...

 

https://hang.hu/belfold/2020/08/13/szeptemberben-egyutt-avat-a-ket-orban/

 

Bele kell törődni, hogy miniszterelnöktelen útavató lesz..

 

DE LESZ!

Előzmény: troglodita (52103)
troglodita Creative Commons License 2020.09.04 0 1 52105

NIF oldal:

Fázis Befejezett beruházás

Forgalomba helyezés időpontja 2020. 09. 04.

Előzmény: troglodita (52103)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.04 0 0 52104
troglodita Creative Commons License 2020.09.04 0 0 52103

Mai román sajtó:

"A Biharia-Borș telek 5,35 kilométer hosszúságú, összeköti Romániát a magyarországi M4-es autópályával, és új határállomást kínál a sofőröknek: Borș 2-t.

[...]

Az 5 km-es szakasz hivatalos felavatására 13 órai kezdettel kerül sor.

Az ünnepségen a külügyminiszter és a közlekedési miniszter vesz részt.

Az avatásra az autópálya romániai szektorában 14.30-kor kerül sor."

troglodita Creative Commons License 2020.09.04 0 0 52102

Volt az R-re egy bizonytalan kísérlet, de azt végül elhalt, vajon miért?

Előzmény: Avaar (52099)
NAR Creative Commons License 2020.09.04 0 1 52101

Ha már számozás - a kétszámjegyű főutak számozása jellemzően Budapest irányából növekszik (71-es kezdőpontja közelebb van Budapesthez, mint a 72-esé, ami közelebb van, mint a 73-asé; a 81-esé közelebb van, mint a 82-esé, az, mint a 83-asé; stb.). A 41-es viszont a lehető legmesszebb van - miért?

Előzmény: Avaar (52099)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.04 -1 1 52100
Avaar Creative Commons License 2020.09.04 0 0 52099

Ezen rendszer alapján milyen számozást kapott volna 1998-ban az M15, illetve 2004-ben (vagy valamikor akkortájt) az M70? Nem sok országot ismerek, ahol meg van különböztetve számozásban a kettő (D-R, A-S), és nincs a hálózatnak megtévesztő eleme. Például Szlovákiában D4 északi szakasza, Ausztriában S1 déli szakasza, meg ilyenek. Ettől függetlenül nem rossz elgondolás, de nálunk egészen néhány évvel ezelőttig (M25, M44, M85, M86) egyetlen autóútnak tervezett szakasz sem volt. Emiatt a négy miatt pedig nem hiszem, hogy megérné külön kategóriát ,,fenntartani” a számozásban. 

 

Ezektől függetlenül egyetértek, és jó ötletnek tartom a dolgot úgy, ahogyan például Lengyelországban alkalmazzák a dolgot. 

Előzmény: troglodita (52098)
troglodita Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52098

Na igen, és akkor még ráadásul autópályát meg autóutat egységesen M-el jelölünk! Lenne inkább MoJáMű meg MoJáAu (Motorizált Járműveknek épített Műút illetve Autóút), annak legalább lenne értelme ;-)))

Előzmény: Tamas(Ottawa) (52097)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52097

"...minden olyan út, melyen csak motoros járművek közlekedhetnek(!) M jelölést és kiegészítő számot kapott. Ha eddig azt gondoltuk, hogy ez a „Magyar” szó rövidítése, akkor tévedtünk. Az M ugyanis az angol „Motorway” (csak motorziált járműveknek épült út) szóból ered..."

 

Érdekes. Mivel anno csak egy nyúlfarknyi autópálya volt a SZU-ban (azt is Hitlertől "örökölték"), ergo nem volt kötelező erejű követendő példa, én mindig azt hittem, hogy az M a magyar műút szóra utal, s nem pedig egy haldokló imprelista országból kölcsönzött jelölés. Pedig, ha már, akkor az A jobb lett volna, mert 1. az olaszokkal szinte mindig jóban voltunk, 2. az Autostrada és az Autópálya végül is testvérszó.

 

Előzmény: trizs77 (52095)
dimelo Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52096

09. 05-től engem is,

de az átadás mégiscsak ünnep-féle,

az elmaradhatatlan beszédekkel és rongyrázós VIP sereglettel.

 

A tehertranzit nélkülözhetetlen, de nem az M4/A3 szakasz lesz a sikertörténet...

Előzmény: ÁsítóSárkány (52092)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.03 -1 0 52095
Gyurma73 Creative Commons License 2020.09.03 0 2 52094

Én nem bánom azt sem ha nem autópálya épül hanem 4 sávos főút ami kikerüli a lakott településeket.

Előzmény: adiaboli (52086)
troglodita Creative Commons License 2020.09.03 0 1 52093

Sokszor kiveséztük már, hogy a román részen annyira béna (mondjuk ki: elkúrt) a vonalvezetés, hogy szinte teljesen használhatatlan az egész... Ha Szilágynagyfaluig (Nusfalau), meg délkeleten Magyarzsomborig (Zimbor) esetleg el is készül maholnap (na jó, úgy 2025-re) az A3, még akkor is van 70 km nyomor, egy megyeszékhelyen (Zilah) és a hegyeken (Meszes) át...

Előzmény: ÁsítóSárkány (52092)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52092

A valós haszon (pl. tehertranzit elkerül lakott területet) engem jobban érdekel, mint az ünnepi beszédek :)

Előzmény: dimelo (52084)
troglodita Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52091

IGEN!!!

;-)))

Előzmény: adiaboli (52087)
troglodita Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52090
Előzmény: troglodita (52089)
troglodita Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52089

...és annyira pöpec kis elkerülőt is sikerült építeniük hozzá, hogy dalol az ember lelke tőle. Gondolom a kamionokat nem is engedik be arra, hogy szebb és jobb legyen mindenkinek ;-)))

Előzmény: hegyaljai3 (52085)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52088

M15 2*2?

Előzmény: Landsmann_ (52082)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52087

"Annak ellenére, hogy..." "És mégis..." "Az utókor..."

Megírjam?

Előzmény: troglodita (52081)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52086

Ezek közül csak a "445" a 2010 után forgalomba helyezett út, aminek viszont nincs 2*2 szakasza. Dimelo ui. az utolsó tíz év átadásait összegezte, erre Te kiegészítő felsorolással éltél a "pipec"2*2 főutakat illetően, "stb." jelzettel.

Írtam volt erre, hogy nincs "stb.", mert mindent felsoroltál. Ezen az 52072 sem változtat, mert nem az utolsó tíz év 2*2 eredménye.

 

Előzmény: Gyurma73 (52072)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52085

Nyilván a politikai haszonszerzés a román fél részéről volt a meghatározó. Ezért építették meg a nyúlfarknyi szakaszukat ilyen gyorsan, hogy elkerüljék a szégyent, hogy a magyar autópálya csatlakozás nélkül véget ér a határnál. 

Előzmény: dimelo (52084)
dimelo Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52084

Értelme van,

de az ünnepi beszédek hitelessége kétséges...

 

X-Y-Z verzió...

Előzmény: ÁsítóSárkány (52083)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52083

Ha a tehertranzit mehet és használhatja (pl. a hidat), akkor van értelme.

Előzmény: dimelo (52080)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.03 -1 0 52082

Majd ezt is átadják vagy ötször mint a bazárt. :)

Előzmény: pentium10 (52078)
troglodita Creative Commons License 2020.09.03 0 1 52081

na igen, miféle jövőbe mutató és demagóg ünnepi beszédet lehet ilyen alkalomra elmondani?

;-)))

Előzmény: dimelo (52080)
dimelo Creative Commons License 2020.09.03 0 2 52080

Itt még az ellenkezője sem biztos:(((

 

Nagyon hülyén néz ki az általános határzár idején határátkelőt nyitni...

 

...vagy éppen a komáromi hidat.

Előzmény: pentium10 (52078)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.03 -1 0 52079

Köszönöm.

Tehát 1968 után, de 1973 előtt.

Előzmény: RadiX (52077)
pentium10 Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52078

az a hir jarja, hogy ertesitettek a roman felet hogy az M4-et megsem tudjak megnyitni, fenn all az szitu hogy az unnepseget megcsinaljak es utanna le is zarjak a forgalmat

van errol tobb infotok?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!