Ma reggel mi volt a Népszínház utcában? 62. 28 villamost láttam kijárni a Baross térről. meg a nagysegély ment visszafelé a helyszínről. délután a Csőrös Csepelt láttam a Kőbányai Hungária kereszteződésében
A DÜWAG-ráncajtónál általában ez a vészkijárat: megfogod a kapaszkodót, sé erősen befele húzod. Mivel ott csak szórakozásból nem szokás feszegetni, ez valószínűleg nem gond, viszont a hatóságoknak jó, hogy gond esetén nem nehéz a kijutás.
Ami érdekes, az a katowice környéki Tátra-másolatok: ment ezerrel a tuja az éjszaka sötétjében, hülyegyerekek, félig kinyitották az ajtót, de szerintem a vezető ebből semmit nem észlelt...
a nénis baleset kapcsán: ha az utastérben nem a vészjelzőt hanem a vészféket nyomják meg akkor megáll a villamos vagy azt még a fülkében jóvá kell hagyni?
azért mert láttál már olyat is ahol tényleg a járművezető volt a hibás, azért nem kell általában trolloknak titulálni Őket. a Tátra ajtajánál ha egy táskapánt van bent akkor már megjön a zöld hurok. nekem az iskolatáskám volt az ajtók között, kb 20 cm-s rés volt, komolyan féltem, hogy kinyílik menet közben emiatt( a történet dióhéjban varjú nemzetség élből 3 babakocsit tett fel a villamosra, így a kisbalázs kiszorult a küszöbre) szóval a zöld hurok sajnos nem nyújt teljes biztonsággal jelzést arra, hogy az ajtók teljesen bezáródtak. viszont olyanról szól az oktatás, hogy a megállóból való kiállás alatt a tükröt és az utat egyaránt kell figyelni. ezért is kellett a combinon a tükrök lepkézését megszüntetni, mert azok pont akkor csukódtak, amikor a vezetőnek nagyon kellett volna figyelni, hogy nem lóg-e ki kéz láb, kicsit ittas ember a mozgó villamosnak nem-e szalad neki stb.
A T5C5-ök ajtajának a feltépésével kapcs.-ban egy személyes történetet írnék le, ami nem ma volt.
1986-ban vagy 87-ben történt a dolog. Élmunkás tértől (Lehel tér) v.á-tól mentünk nagyapámmal a 12-es villamossal a Hun utcáig, az óvodába. (Már akkoriban is érdekeltek a villamosok, így viszonylag jól emlékszem a történetre.)
A 12-es villamos akkoriban hármas T5C5 szerelvény volt. Mi a középső kocsiban ültünk, amiben nem voltak túl sokan. Ennek a kocsinak már talán az első megállónál elromlott minden ajtaja, így a le-és felszállás teljesen ellehetetlenült ott. A benn rekedt utasok minden megállóban ráncigálták a kocsi ajtajait, de hiába, majd kb. 4. megállót követően nyomták a vészcsengőt is. Ekkor a villamosvezető hölgy odajött, de ő sem tudott mit tenni. Azt hiszem a rákospalotai v.á-ig kellett elmennünk, (de lehet, hogy csak vmi üzemi félreállóig, ami már közel volt ahhoz) és csak ott tudtunk "kiszabadulni" a TATRA rabságából a műszakiak segítségével. (Gyerekként mondjuk élveztem a dolgot.)
Nagyjából ennyi a történet, lehet, hogy vmit nem pontosan írtam le.
Igen nincs benne, de azért furdal a kíváncsiság, hogy vajon a 42esen lévő Corvin körút megálló előtt ( Határ út M felé ) miért van egymás után kettő ilyen ki rakva. Biztos már régen így van, de csak nem rég vettem észre. Sok logikát nem látok benne. De biztos van itt olyan jól tájékozott aki tudja a választ.
Én egyszer láttam a Nyúl utca és Moszkva tér között, a lámpánál álló 56-os villamosról leszállni huligánokat. Nem volt könnyű kinyitniuk az ajtót, de sikerült. Az ics-k ajtaját kinyitni meg ugye gyerekjáték.
Kezdettől fogva úgy értettem, hogyha maga az ember kerül az ajtószárny közé akkor az nem szorongat (de nem kellemes). Ha egy táskát odacsuksz aminek a táska fele benn van, a pánt pedig kinn akkor....... Én sem tudtam volna kirángatni ahogy Te és más sem.
Lehet, hogy tévedek, de az áldozat egy idősebb hölgy volt, nem? Innen kezdve igen korfüggő (erőnlétfüggő), hogy kinek szorít a villamos ajtó és kinek nem. Én például vézna gyerök vagyok, de az OFF metróajtóval még megküzdök, ha szép lány fut (nyitott állapotban még könnyű szabálytalanul késleltetni azt az ajtót, de ha egyszer elindul...), viszont a budapesti Tátrák ajtaja nekem erősebbnek tűnik, mint mondjuk amit a tallinni KT4-eseken tapasztaltam, a hangja is egészen más, ott fenn, északon meg láttam nyílt pályán is leszállni huligánokat, ergo ott retesz sincsen (mint, ha jól tévedek, bizonyos CSMG-k bizonyos első ajtaján). Szóval, amit Te még feltépsz, visszanyitsz, azt nem biztos, hogy egy nyugdíjas is meg tud tenni.
Pár megjegyzés az új utasítással kapcsolatban: Ami a könyvbe le van írva az nekem nagyon tetszik, a megvalósítás már nem annyira a váltók, vágánykeresztek ügyében, de ezt már többen is írtuk. (Még ha ideiglenes is) A lassújelek 40m-e megszűnése nagyon jó, de még szokni kell többünknek is. Vannak fedezőjelzők amit szerintem indokolatlanul lettek letáblázva 15-re vagy 20ra, de van ami nagyon jó lett (Dózsa - Krisztina között a 30 nagyon jó és kényelmes mindenkinek) Találkozási tilalmak tábla szintén olyan ami egyszerűsíti a munkát és nincs félreértés (mint pl. a Moszkva téren azt sokan nem tudták biztosan hol is van a tilalom: a felüljáró végénél vagy a felüljáró és a váltók közötti íveknél).
Szeretném megköszönni és gratulálni azoknak akiknek része volt a tervezésben, engedélyeztetésben és bevezetésben, és sok sikert a továbbiakban!
Az is jó nagy hazugság, hogy az oldalperonok keskenyek voltak! A jelenlegi középperon keskenyebb mind a két szélső együtt, valamint évtizedekig laktam a közelben, és használtam a megállót, sosem éreztem keskenynek.
Az esetet mindnyájan ismerjük, amikor volt szerencsém Angyföldön gyakorolni, meséltek a "kollégáról", aki az ominózus villamost vezette. Hát egyel kevesebb, akik miatt néha szégyenkeznem kell, az ilyet egy percig se sajnálom, az ilyen magatartás megengedhetetlen.
- Csúnya 47es vezető, szégyelje magát. (2 helyre is beírva) - A kisföldalattiba megy az utasok veszélyeztetése mert szól a berregő amikor még folyik az utas csere. "oda is ugattam neki hogy hova ilyen Qrvára sietős" - "Nem értem mi a tökömért nem lehte megvárni az ajtóvisszajelzést" - a legutóbbi szösszenet - Volvo Localo ajtó (sindöc topicba...) - "És akkor mivan, ha berádiózik - megmondod neki hogy ez és ez történt, aztán nyasgem." szintén kisföldalatti ügyben.
Ezek csak az elmúlt 2-3 nap termései. Ugye nincs több kérdésed, kedves sulinetes barátom? Kissé kezd többünknél elszakadni a cérna!
"tény hogy egyesek bunkóznak a fizető utassal " Kocso84 kolléga is leírta, hogy a fizető utas azzal amikor a bérletét, jegyét megveszi elfogadja az utazási feltételeket. Egyszer olvasd el Te is, tanulságos lenne.
"Különleges jelző a felsővezetékről történő energiaellátáshoz: Téglalapalakú, sárga alapszínű folyamatos zöld csíkozással ellátva. A táblát a keresztsodronyon helyezik el. A jelző a forgalmi dolgozók számára nem hordoz információt.
Vannak esetek, amkor nehéz eldönteni, hogy a futó ember az "igazán megvárhatná a járművezető, semmit sem veszítene vele", vagy pedig a "pofátlanság elvárnia, hogy megvárja a villamos, és feleslegesen tartaná fel a többi utast" kategóriába tartozik. Ha valaki piros lámpán vagy szabálytalan helyen az autók között szalad a villamos felé olyan időszakban amikor 3 percenként jár ott villamos, az számomra egyértelműen besorolható.
Hogy az indulásjelzést hogyan kellene használni, és mit kellene jelentenie, az le van írva a járművezetők munkáját szabályozó utasításban és az utazási feltételekben. Hogy a gyakorlatban nem úgy működik a dolog, azon lehet vitatkozni, hogy az utasok vagy a járművezetők hibája.
Csúcsidőszakban a metrónál, de még a Nagykörút és az 1-es vonalának forgalmasabb megállóiban sincs olyan szerintem, hogy befejeződött az utascsere, hiszen folyamatosan érkeznek az emberek. A szerelvénynek mégis el kell indulnia valamikor.
Ha igaz (és csak így tudom elképzelni), akkor a válltáska pántja az ajtón kívülk volt, maga a táska leül maradt, és egy egész táskát a két ajtószárny közti résen nehéz kihúzni. Az ajtót pedig (ha nem tudod) hol nyomd, macerás már felfezsegetni, miután becsukódott.