"azért vagy önző, mert kissé túlértékeled ottlakásod érzelmi értékét..." Mi van?? Nem tökmindegy neked, hogy én mennyire szeretem a lakóhelyem? Én csak annyit mondtam, hogy nem élvezném úgy mint te, ha kisajátítanák akár 400eFt/nm áron, mert szeretek itt lakni. Hol van itt az önzőség?? Miféle fogalmaid vannak neked? Mondjuk így már érthető, hogy miért keveredsz vitába mindenkivel: te egészen mást értesz az egyes fogalmakon, mint az emberek általában. Folyamatosan más malomban őrölsz, és közben az élőfába is belekötsz.
És úgy jutsz el idáig, hogy az ember a kisajátítás okán idézi neked a PTK idevonatkozó alapelveit.. Hihetetlen..
nem. azért vagy önző, mert kissé túlértékeled ottlakásod érzelmi értékét...
(pontosabban, nem tudom milyen házban laksz, deha csak átlagos családi házról van szó, és nem kacsalábon forgó márványpalotáról, akkor igen erős túlzás a 400e...)
Te komolyan beteg vagy: azért vagyok önző, mert szeretek ott lakni, ahol lakom, és nem tapsikolnék, ha 400000 Ft/nm áron kisajátítaná az állam a házam?
Azért nem kéne minden áron elvből ellenállni az egész városnak és pestmegyének, mert legalább 3 millió ember KOZVETLEN érdeke 0-ás, sok másnak csak közvetett. Korrektűl ki kell fizetni, egyébkén a világon mindenhol van joga az államnak kisajátítani ilyen körülmények közt, legyen az akármekkora demokrácia.( USA, németország, GB, francia, stb.)
Laci nem tévesztem ösze a nyomvonalat, tervrajzom van, hogy 2000-ig a régivám utcán haladt a nyomvonal, amit keletre elhoztak 1km-el az "akkori" újmajori dűlőre, ami ma már csak részben igaz, mert az eleje már aszfalt és utca besorolású.
...hacsak nem mint az egyszeri szegényember megátalkodott autópályépítő, népnyomorító karhatalom elleni heroikus küzdelmének ekletáns példáját bemutatandó raktad be a képet... :-)
Na igen, mi is egy hasonló rajzot adtunk be a Hivatalnak, mert egy ilyen vonalvezetést el tudnánk fogadni. Reméljük, most, hogy újragondolják egy hasonló megoldást fog születni.
Eddig én is csak olvastam, mint XVII. ker.-i érintett, de most válaszolnék.
szerintem összetéveszted a tervezett új 31es (pesti úttal párhuzamos) bevezetővel: (zöld: KKK, kék: új 31es bevezető)
Bent voltam az Főpolg. Hiv. Ügyfélszolgálaton, és megnéztem a terveket. A zöldel jelölt volt régebben kijelölve valamire (KKK, M0, nem derül ki), de a megtekinthető terveken a kék vonalon futtatták volna a KKK-t, úgy, hogy ahol a gyorsforgalmit keresztezi, onnan arra majdnem merőlegesen futott volna tovább az út, hogy a kék vonallal találkozzon, és a KKK valamint a bevezető együtt fusson onnan.
A mi kerületi verziónkról nem szól itt semmi. Ezért írok erről egy kicsit, azt gondolom, van helye a topicban.
igazából főként ennek van helye: ha szó szerint vesszük a topic címét, akkor a 18kerrel folyamatos offolás megy... :-))
nyomvonalat elvetették, és 1 kilóméterrel keletre hozták plusz két 90 fokos kanyart betéve...
szerintem összetéveszted a tervezett új 31es (pesti úttal párhuzamos) bevezetővel:
(zöld: KKK, kék: új 31es bevezető)
ráadásul ennek 2 változata is van:
- az egyik a kanyargós, (amit nem értem miért kanyarogtatnak, ahelyett, hogy egyenesen vinnék a köztemető felé, és ott csinálnának 1 csp-ot a KKK-val??)
- a másik a vasút mellett megy el, ami rövidebb is, egyenesebb is, én ezt preferálom...
Én a 17. kerben az Újmajoriban lakom. Úgy látom itt nagyrészt a 18. kerületi vonalvezetésről van szó, abba sajnos beleszóni nem tudok, jogom sincs, mert nem lakok ott. Munkámból adódóan autóval járok, elég sokat ebben az irányban, így mint autós támogatnék egy lakóbarát verziót, mert budapesti közlekedés tényleg elviselhetetlen.
A mi kerületi verziónkról nem szól itt semmi. Ezért írok erről egy kicsit, azt gondolom, van helye a topicban.
Itt a problémánk abból áll, hogy valami agyament ötlettől vezérelve módosították az eredeti nyomvonalat, ami a régivám úton(erdő szélén a temető alatt)tervezett nyomvonalat elvetették, és 1 kilóméterrel keletre hozták plusz két 90 fokos kanyart betéve, a vadonatúj lakópark szélső utcájára, amiben történetesen lakom. Megdöbbentem, hogy kinek jut eszébe egy lakatlan, iparterület széléről egy most épülő lakóparkba hozni egy ilyen utat! Most vettünk itt lakást több tízmillióért 25-év hitellel, és nam azért hogy a hungária krt. sarkán érrezzük magunkat! Akikkel a lakóparkban beszéltem, mindenki így van vele, sőt nálunk az önkormányzat is 100%-os közgyűlési határozattal!
A különbség a két kerület közt, hogy itt van olyan alternatív utvonal, ami a lakóparktól 1km-re haladna az erdő másik felén, senkit nem zavarva(vagyis valószínüleg mégis zavar valakit, mert elintézte ezt az agyament módosítást). Az erdőből itt is meg ott is azonos szélességű részt venne el, csak ott legalább lakókat nem zavarna. Itt mi beadványt küldtünk a fővárosnak, hogy csak az eredeti nyomvonalat tudjuk elfogadni! Ebben itt teljes egyetértés van a lakók közt és az önkormányzattal is.
Mint itt lakó és sokat autózó kerestem a kompromisszumot, és nálunk, ez az eredeti nyomvonalban megtalálható is lenne, remélem ez a főváros is belátja, és nem kell tovább mennünk, hogy megakadályozzuk a fejlődést csak azért, hogy az erdő melyik felén menjen az út.
Ahogy olvasom azért lőrinc és imrei részen ez nem ilyen egyszerű...
Remélem sikerül valami olyan megoldást találni, ami a lakóknak és a fejlődésnek is jó. Némelyik laci által berakott kép a süllyesztett úttal, felette a parkal egész jól néz ki.
De persze nem az én tisztem eldönteni, mert én nem azon a részen lakom.
Nov. 29. 15:06Vitatják a külső keleti körút nyomvonalát
Újabb óriási útberuházás elé néz Budapest, bár egyelőre csak tervek, viták vannak, pénz még nincs rá: a külső keleti körút a 17. és 18. kerületet (az M5-öst, a ferihegyi utat, az Üllői utat) szelné át - mintegy levágva az M0-ás hasát. A nyomvonal ellen mind a két kerület tiltakozik. A Szentimre-kertvárost ugyanis keresztbe vágná a 2x3 sávos út, ami a lakók számára - a zaj- és környezetszennyezés megnövekedése miatt elfogadhatatlan.
Térkép nagyobb méretben
A közgyűlésnek ma kellett volna döntenie a fővárosi keretterv módosításáról, de ez a szakasz várhatóan elmarad. A körút első szakaszáról (Grassalkovich utca-Vecsés út-Flór Ferenc utca) már korábban döntött a közgyűlés, most a 2. szakasz (Flór Ferenc utca-Újmajori dűlő-Régi Vám sor) van soron, de a kertvárosi szakaszról később döntenek. A közgyűlésben lobbizó lakók a mélyvezetésű alagútra szavaznának, bár elismerik, hogy az igen költséges megoldás volna (a 4-es metró alagútjának többszörösét kéne megéíteni), még akkor is, ha egyenes lenne a nyomvonal.
(pesze lehet, hogy ez nem kéregalagútként készült, hanem a két vége felől ásták ki, mindenesetre nem lehet túl nagy távolság az alagút mennyezete és a tómeder alja között...)
ha a HM ragaszkodik a vasúthoz, akkor bizonyára vissza kell rakni a tetejére...
(én mondjuk a parkosítós verziót preferálnám...)
a menetrend kb. stimmel, valahogy így néz ki rajzos formában...
(ill. van a résfalazós módszer is, amivel az építéssel járó por- és zajhatást lehet minimalizálni:
ezesetben előbb megcsinálják az alagút oldalait résfalazó gépekkel, majd elkészítik a födémet, és ezután a födém takarásában, az alagút 2 vége felől végzik el a föld kitermelését, ill. az összes hátralévő építési munkálatot, gyakorlatilag 0-ra redukálva a por és zajhatást...
pl. így építik a 4es metró állomásainak többségét is...)