No meg ne feledkezzünk el JH-ról sem, aki szintén "nyomta az orrát" a jelzett korban. Aztán később elfelejtődött a dolog, most meg már nem az orrát, hanem a menetpedált nyomja...
GERI:
rollergirl? Lány vagy? És rollerozol is? Mert én is! Lány nem vagyok de rollerozok! :-)
Még négy év, szerezz B kategóriés jogsit (személyautóra), aztán 20. éves korodban meg jöhetsz trolizni!
GERI:
A mostani fiatal troli vezetők között több is van, amelyik éveken keresztül nyomta az orrát az üvegre, és bámulta a sofőröket... ilyen KóMa és azt hiszem Lajoska is!
Sziasztok, Geri vagyok!
Én bár csak 14 éves vagyok, nagyon szeretem a trolikat!
Bár az tuti, hogy nem értek hozzá annyira mint ti, de amihez nem értek, ahhoz nem fogok hozzászólni!
Különben meg majd "tanulok"!
Jelentem alásan: kipróbáltam forgalomban! (elsőként utasokkal...) Az összvéleményem: jó! Pozitívan csalódtam.
A lámpa dolog is így -gyakorlatban- egész másként fest: A BOSCH kapcsoló 3 állású. 0, 1, 2. A 0 egyértelmű. Ha 1-re kapcsolom, helyzetjelző lesz, ha 2-re, akkor tompított. Namármost ha 1-esen van, és megindulsz, bekapcsol a tompított. Ha állsz, tovább mint 1 perc, akkor visszakapcsol tompítottról helyzetjelzőre. (mindvégig 1-es állás van érvényben!) Ha végállomásra beérsz, és zavar, hogy 1-esen világít a tompított, akkor 0, majd ismét 1, és máris helyzetjelző fog csak világítani. Na így működik. Természetesen 2-es állás az maradt a régiben.
Nagyon szimpatikus dolog, hogy az áramszünetjelző csengő nem az infarktusthozó berregőrezonátorhimbilimbicsörr, hanem a GVM-ekhez hasonló dallamos szolíd trilla.
Ha meg van pakolva a troli, akkor elég nehezen indul meg, főleg ( pl. Rákospatak STOP tábla után irányba Csáktornyára át a hídon) emelkedőn. De ezen majd finomítanak a mesteremberek. A menet közbeni gyorsulásokkal minden rendben, üresen- és terhelve is jó, nem rángat, nem esik el senki, és való igaz a leírás, ha leveszed a menetről a lábad, nem kell sokat várni, azonnal megy tovább, ha odalépsz. Nyitott ajtókkal valóban nem indul, csengővel lehet csak zárni. Ha mégis megindulnál nyitott ajtókkal, az csak az AJTÓKORLÁTOZÁS kapcsoló átkapcsolásával lehet. Gyakorlatban: csöngő, ajtó zár, indulok. Nem, mert még nem záródott be a 3-as ajtó hátsó szárnya teljesen, így csak manőver van. (szabálytalanul kikapcsolt ajtókorlátozás). Közben (a pillanat tört része az egész) bezárodott az ajtó, ám a manőver marad. Csak ismételt menetadással lehet ezt korrigálni. (elektronika jegyzetel). A végsebesség 50, és 56 közé sorolható, ekkor kiejt az egyik kontaktor. Éppen 50 alá mozdul a mutató, ismét megy. Ez elég egyébként, tartható vele a menetidő. Legalábbis ma sikerült, a késés nem a troli, hanem a város tehetetlenségéből származott. A járása sima egyenletes, nem rezonál semmi. A kaszni jó egyenes, finom a Dohányban is.
Baloldalról a fülkéből eltüntek az RV relé, meg a fűtéskontaktor. Nagy hely lett, oda lehet tenni a tatyót. Jobboldalon a fülkefal és a kontaktorfedél közt kisebb lett a rés, így talán egyesek nem préselik oda a kerékfogó éket, megmarad a festés.
Tehát összességében szerintem nagyon jó, ha a terhelt gyorsulási értéket finomítják 0 és 20 között, akkor nagyon korrekt troli lesz belőle. Jó utazást, vezetést hozzá.
KóMa
"A JÁRMŰVEZETŐVEL MENETKÖZBEN BESZÉLGETNI TILOS!" -hirdeti a tábla (iktatószámmal ellátott rendes alutábla), ám létezik egy másik fajta tábla is: "A JÁRMŰVEZETŐVEL MENET KÖZBEN BESZÉLGETNI TILOS!"
Sajnos az előbbi verziójú táblácska van jobban elterjedve, szerintem hibásan: MENETKÖZ a csavaranya menete közti rés. Estleg a ZIU jobb pedáljának nyomótávolsága -pedálút... Van aki ennek utánnanézne, hogy is helyes?!
"Evés közben ne beszélj!" -mondta kisebb koromban anyukám. Ebből indultam ki.
KóMa
Mint Süweg úr leírta, két-három kocsival később értünk oda. A nyomok alapján a páncélautót a (saját) menetirány szerinti bal oldalon találta el a troli. Hogy ki villogot (elsőbbségéről lemondván), vagy villogott-e egyáltalán valaki, arra nincs tanú... :(((
Még az ominózus nap eseménynaptárába tartozik,hogy garázsmenetbe a ZIU-9T szedői a Podmaniczky-Izabella kereszteződés előtti váltónál összeterelődtek és csak a kiváló pilóta lélekjelenlétének köszönhető,hogy még csak kiugrás sem történt.:-)))
A saját szemünkkel nem láttuk,mert k.b. az esemény után pár perccel értünk oda.(3 troli állt már előttünk).Ez is csak feltételezés,de a valószinübb az,hogy a páncélauto villogott(vagy nem)és igy történt az karambol.
1000 se, de talan enyem lesz az 1000. hozzaszolas.
A szegedi skodakocsi beszerzesek nagyon biztatoan hangzanak. Vajon honnan kapjak a hasznalt szolo kocsikat????