Egyébként régebben volt egy modellbolt az Alkotás úton. (Holnap megnézem, hogy még mindíg meg van-e) Ott lehetett úgy kapni előre csomagolva a cuccot, hogy a zacsiba volt még téve bolygóajtó, meg áramszedő az egyéb tetőszerelvényekkel együtt, stb. Sőt olyat is lehetett, amibe 2 kasztni volt, így lehetett belőle csuklósat is csinálni.
"Milyen anyagokból és hogyan raktad össze.
Gondolok itt a kerekek a kaszni és egyéb apróságokra."
Ezeket a modelleket síma 260.02 kivitelben lehet kapni.
Műanyag.
Sok ikarus 200-as modellnek (1:87) ez az alapja.
Van egy szép kis fotógyűjteményem, hogy mennyi típust ki lehet hozni a 260.02 átépítésével. (266, 263, 256, 280 stb...).
Szét kell vágni az eredeti modellt és kiegészíteni műanyag, plexi vagy papír elemekket (pl ajtó megszüntetés, karosszéria hosszabbítás).
Örülök,hogy tetszik.A szedő vékony rézdrót és rá van forrasztva egy kis NYÁK lapra.
Már a GANZ 260T-n gondolkodom,az lenne király,de az ajtócsere egy kicsit húzós. :(
Valóban félbevágott 280-asok, és tényleg mindegyik át lett fényezve. De az életkorok szerintem arra az időre tehetők. És a BU-11-xx-esek is tényleg 260-asok voltak. Megpróbálok alvázszámot szerezni hozzájuk, és akkor kiderül.
Nyugodtan írjad kis t-vel. Egyébként nincs jelentősége. (Még a Tupoljevre is hallgatok:-) Akkor te lennél a "Tupoljev" nick tulajdonosa is? Nemrég láttam egy másik topikban.
Más.
A mai rendszámunk a Sallaiból:
00-29 (IK 280 Cinkota)
Lehetne, de... a belszolgálati gépek zöme (azt hiszem Cinkotán is) félbevágott 280 -as... És eddig ahány ilyennel "találkoztam", az egyiksenem őrizte meg az eredeti fényezését, oldalsó szám -felfestéssel... Igaz, eléggé elmosódott az Agorás kép háttere, de én első körben a mai viszonyokra gondoltam, s azok szerint, ugye, a három inkriminált rendszám mind kelenföldi. Két Gyros, egy "rendes" 280 -as.
Második körben a régenvolt BU rendszámok ötlöttek fel bennem, de (ha jól tudom) a BU 11-xx széria mind 260 -as volt. Ezen kocsik közül, meg már nem hiszem, hogy akár egy is meglenne (?), pláne nem félig piros fényezéssel...
ez bizony tényleg nagyon szép.
(bár a Volánbusz 260-asai néznének így ki, mármint lennének ilyen állapotban...)
jut eszembe: kedves fotósok! az ELK-718-ról van valakinek képe? Remélem jól mondom a rendszámot (most hirtelen nem vagyok benne biztos...), ha minden igaz, ennek az egy 260-asnak elekltromos viszonylatjelzője van.
Nem tartom gúnyolódónak, csak viccesnek meg fanyarnak szánt kretén állatságnak.
Megint baromira jópofa akrt lenni valaki, majd ő jól megmondja, mit gondolnak az emberek...
Jó,oké. Bár nekem semmi közöm hozzá, de majd, ha a saját képeidet látom,vagy ott lesz a kép alatt a valódi készítője akkor bocsánatot kérek majd. Addig meg a többiektől kéne bocsánatot kérnie a "társszerződnek".
Egyébként, a trolis topicban ha jól emléxem pont Te (vagy a "társszerződ") hiányoltad az Agriás képeket. Egy kicsivel lejjebb találsz egy gyönyörű (ha jól sejtem felújított) 260-ast.
"És ha még az egykori BU-11-82, BU-11-83, BU-11-87 ?"
2002 végén vagy 2003 elején? A fent említett rendszámok, eredetileg (ha jól sejtem) ráncajtós, egyenes műszerfalas 260.00 -ké voltak...Igaz, a Gyrosok némelyike is kapott BU 10-xx rendszámot rendszámelvesztés, stb. címén... De ennek HáBé nagyobb szaktudora. :o)
Hát ha nem is olyan nagy,de akkor is... legalább ne írná oda,hogy minden jog fenntartva... Na mind1,ez egy másik topic témája.
Más:
Mér van az,hogy ha a BKV nagyritkán vesz egy busz,azt egyből le kell "butítani" a többi BKV-s társához?
A drága MKV rt. felszerelte néhány 280-asát kapaszkodón elhelyezett jelzőgombbal is. Namost ezt a buszt (Névszerint: AKD-720)mér kell szétbarmolni úgy,hogy kiszedegetjük a kapaszkodón lévő gombokat? De nem ám úgy hogy az egészet,csak a gombot... És nem hiszem,hogy az utasok lettek volna azok,meg azt sem,hogy ne lenne rá igény.
Nem is tudom,hogy a többi BKV-s 260-as,280-as miért nem így készült.
Na,csak egy kicsit mérgelődök itt,gondolom nem ez az egy busz járt így.
Olvastátok a Buszos honlapok topicot? Micsoda botrány van ott. (nem alaptalanul... (szvsz!De semmi közöm hozzá.))
Egyébként tényleg létezik ez az orosz Ikarus (utángyártott)ülésgyár? Mert ezeken az üléseken tényleg nincs semmi márka,meg védjegy...legalábbis én nem láttam.
Jutiseszembe,már rég raktam be képet. (meg olvastam is valahol (Egy másik topicban) hogy hiányolják az Agriás képeket itt)
Hát akkor itt egy Gyönyörűszép Agriás 260-as a "Freewebes csávótól" :o)
Kép: tupolev!
Tényleg tupolev,hogy írod a neved? A kis "t" az lényeges,vagy csak így fogadta el a Zindex. Remélem nem sértő ha kis "t"-vel írom.Így van a nickedben is.
Lehet,hogy egy kicsit kimaradozok,mert így év végén bele kell húznom egy kicsit a tanulásba... :o)
Ja NOLAN! Újrafényezték a BPI-716-ot. De belül...
Arra vártam mikor esik le a vezetőfülke oldala,meg a lámpa elöl...És az első ajtaja sárga!!!! (vót valamikó)
Bocs. Neked van igazad. Én úgy értettem,hogy nincs köze a M. K. térnek Erzsébethez,hogy ami a sorozatban szereplő M.K.tér,nem pedig a Valódi végállomás. (Azt mellesleg el is felejtettem hirtelen,hogy a 99-es végállomása nemrégóta télleg Mátyás Király tér ;o) Ezek a szervezések...
Finnország! 415.20 típusu. 4db-ot találtam (lehet, hogy van több is), de mindegyiknek ilyen magasított viszonylatjelzője van, és mindegyik RÁBA hajtás lánccal szerelve!
Akkoriban még csak a Rákoskert frissen felújított kocsijai voltak zöldkapaszkodósak. És a hüvösvölgyi 260-asok? Azok nem elöbb voltak, mint Rákoskert buszok?
Aha, hamzsabégin van egy levágott 280, ráncajtós, bilikék-szürke, hasonlóan festve mint az a piros (sztem is valami ilyesmi az is), csukló helyett föl van rá hegesztve egy hátfal. Vezetőfülke eltávolitva, elöl csillagfelnis.
elképzelhető, mert én még valamikor nyáron, láttam egy levágott 280-ast, kéket, és az ajtaja is kék volt, elől harmónika kék, a második meg bolygó olyan kék volt, mint 7-173-asokon
Azt tudom hogy van, de néztem Hajtó Bálint oldalán is, ott sem volt, és ha ott sincs, akkor máshol se nagyon!
Nem tudom mi az, de piros ajtós trolit én nem láttam még!
Elképzelhető, hogy egy szervíz?
05.14-én vitatkoztatok arról, hogy Cinkotán mit is keres egy troli vagy mi az Agorával!
Én nekem is megvan a Camion Truck azon száma, és utánanéztem nagyítóval a poszternak, és a jobb felső képen is látható az a bizonyos piros busz, és nagyítóval jól kivehető a BKV embléma, és az első ajtó felett 11-82 vagy 11-83 vagy 11-87 szám van, azt már nem lehet pontosan látni, úgy hogy BKV-s!
Aki tudja minek a száma a fentiek, azok tudják miről van szó, én sehol nem találtam meg!
Csak hogy még jobban összezavarjalak: Kispesten is volt Mátyás király tér, de egyáltalán nem ott, ahol sejted...(azért csak volt, mert pár éve "fölszámolódott")
Úgy kell elképzelni, hogy a busz ment, ment és egyszer csak volt a Vasút sor végállomás. Itt álldogált, majd úgy indult vissza, hogy előbb csinált egy hurkot ott Erzsébeten, aztán visszatért magába, és úgy ment visszafelé változatlan vonalon.
Ez a Mátyás király tér ez a hurok közepén van, tehát annyi történt, hogy a hurok elejéről áttették a vá-t a hurok közepére.
Egy plüss ülés kb 50E-120E körül mozog, de fajtája válogatja!
A sima üléseket csak mint IKARUS utángyártott üléseket lehet kapni,oroszok gyártják után az ottani volt IK gyárban, ez is olyan 40E-100E körül mozog!
Például egy IK 280 fejkete kapszkodókkal, teljesen 500 E forint körül van, zölddel, 500E-600E, sárgával, 600E körül, narancssárgával, 700E körül van!
De vannak olyan felújítok, mint példul a mezőtúri Klíma, akik csak leszedik a kapaszkodókról a fekete festéket, lekezelik egy speciális réteggel és utána ráégetik a kívánt színt!
Az a 16-42 volt. Akkoriban még csak a Rákoskert frissen felújított kocsijai voltak zöldkapaszkodósak.
Viszont ha már erről beszélünk... Valószínüleg mostantól egyre több lesz belőlük, ugyanis valószínüleg nem kerül többe, mint a fekete. Ugyanúgy, mint a plüssülés sem. A mostanában frissen elkészült GJSZ-es kocsik mind így jöttek ki.
Pedig nekem van egy Matyas kiraly ter a terkepemen.
Ez egy BKV terkep, 2001es. A szilagysag utca folott van kiirva, az Ady Endre ter mellet.
Sajna nem tudom skennelni :(((. Akkor meg a Vasut sor-nal volt a vegallomas.
Most hogy itt tartunk, miert csereltek ki a vegallomast, miert nem maradt a Vasut sor-nal?
1.: Úgytűnik hőálló müanyagból készült :o))))))
2.: Az első fele még eredeti,de Pesterzsébetnek köze sincs a Mátyás király Térnek! (Ami nem is Mátyás Király tér,de mind1).
Kiváncsi lennék ki nem jön rá,hogy vajon melyik térről van szó. Jól eltitkosították :o)))))))))
Az hagyján, de Mikó' a Hofferminátort elhagyta a Juli kétméterrű, akkor egy zöldkapaszkodós 260-asra szállt fel. Most sincs sok zöldkapszkodós 260-as délpesten, ez a jelenet pedig nem most volt, hanem 300.000, 30.000, vagy nem tudom, hány éve...
Szerintem is nagyságrendekkel szebb a 260/80-asok hangja, azonkivül kicsit jobban is össze van rakva, és a futómüve is sokkal jobb, a jó kis magyar utakon nem katapultálsz a tető felé minden döccenőn (nyugati sima utakra lehet hogy jobb a feszesebb futomü de nálunk nem az. Pont a napokban (kedden asszem) néztem egy 435-ösön (11-55, de sok ilyen van még) h a hátsó tetőablaknál a tetőnek simán 4-5 cm kilengése volt, a 4. ajtó önálló életet él, az összes kapaszkodó zörög mint az állat, és beázik orrán-száján. Lehet h van ilyen 280-as is, de valszeg csak mutatóba, a 435-ösből meg az összes ilyen! Én a 3-as helyett sokszor választom inkább a Téténybuszt (ezüstnyil 280), hát egy fokkal kellemesebb, és 35 helyett 60 az átlagtempoja....
Belülről is...én naponta a 956-ossal járok, és egy időben 415-ök is voltak rajta, hát azt hittem szétesik alattam azokon a jó utakon, azt már nem is mondom, hogy olyan gödröknél ahol a 260-as csak döccen egyet a 415-ös olyan csattan ad mintha felülne...
Szóval hiába..anno még minőségibb buszokat gyártottak, vagy lehalábbis nem szórták tele mindenféle vacakkal ami az első pár km-en kilazül szétesik stb....
Hat a ter epuleteit filmeztem, es termeszetesen az erre jarro buszokat: IK280 48ason, Ik412 194esen es IK260 99esen. De tenyleg nagyon jo hangja volt amikor elindult es begyorsult.
Sajnos tel volt es nem voltak kint sokan, es igy az anyatok szavakat nem tudtam felvenni, pedig azt is szerettem volna :-)))))))))))))
De azert, szvsz szebb hangja van a 260-280asoknak mint a 400asoknak. kellemesebb a fulnek.
A Sallai(?) főműhely mögött van a 100-as (ex-100a) vasúti fővonal, minden nap ezen járok, igy naponta kétszer látom mi folyik az udvaron.
Ha nem vonatozok, akkor Raptor-busz, és akkor meg elölről látok be az udvarba.
En is nagyon szeretem amikor jo kis "hangos" hangja van, meg amikor sok minden zorog benne.
Nagyon szerettem a szolo rancajtosok hangjat, kar hogy mar nincsenek :((((((.
De azert, imadom a del pesti szolok hangjat, ez hasonlit az "en igazi" 260as hangra, nagyon elveztem amikor telen filmeztem a Kos Karoly teren es melletem mentek el a 99esek!
Valószínüleg GJF és Mezőtúr nem bírná el az egyszerre jelentkező javítanivalókat. Kisebb vázjavításokat, baleseti sérüléseket pl. a garázsokban is elvégeznek.
04-78 az már tényleg elég durva volt, de én pont azt szerettem benne, tök nagy feeling ilyen szétesés szélén állo csotrogánnyal utazni (lehet hogy azért érzem igy mert trabis vagyok:)))))) Persze azért örülök h renberakják. Én azt szeretem a ráncajtósokban, hogy van egy sajátos hangulatuk, ami miatt élmény velük utazni. Én sajnálom h már csak ilyen kevés van belőlük!!!!
A hiányzó kocsikhoz annyit,hogy valaki irta,hogy van 2 280-as a Sallain. Több is van, többségük csuklós, ráncos.
Két számot megjegyeztem a vonatból:
17-58 (délpest)
04-78 (trolibusz)
Felmerült kérdésetekre a következőt tudom válaszolni:
Mezőtúrról hazajött az összes busz az első szériából. 03-23 tegnap a 25-ösön volt, 12-13 pedig a 122gy-n. Most valószínüleg a trolik jönnek, amint tudok róluk valamit, jelzem. Ezenkívül örömmel tájékoztatom a kedves érdeklődőket, hogy a BKV Rt. és a Mezőtúri Klímaipari Centrum aláírta a 11db autóbusz felújításáról szóló szerződést, miszerint a nyár végéig elkészül a 11db Ezüst-nyíl. (06-04 már lent van) Viszont ők is valószínüleg 1-2 darabonként fognak elkészülni, mert pillanatnyilag még nem tudnak egyszerre lemenni, a nyári kiiktatásos menetrend bevezetéséig. (Iskola befejezés)
Óbudára "csepegtetik" a felújítottakat, eddig találkoztam már a 12-72 -vel, a 06-05 -tel, meg tán a 12-66 -tal. Az Ezüstnyilaknak még hírét se láttam, pedig mindennap elmegyek a gar. mellett. A felújított GVM -ekről se hallottam még...
A 17-22 egy felújított ráncajtós,a 3. ajtó fölött (a többitől eltérően) a régi-lámpa,külön gomb-jelzőke égtelenkedik. De amúgy a buszt jól rakták össze -újra:o)-
A hiányzó kocsikhoz annyit,hogy valaki irta,hogy van 2 280-as a Sallain. A BKV nem itt újítja fel a délpesti kocsikat? Hátha a hiányzók állnak ott ;o)
17-22? ez nemigen szokott a 48-ason járni...nem ismerem.
ellenben megjelent itt a 17-29 (ezt még nem láttam itt) és a 18-15 (ami csak ritkán volt azelőtt). csak nem azért, mert amiknek a helyére jöttek, azokkal művelnek valamit...?
OFF:Ok! Hogyhogynem? Na akkor elmegy megin,bár nem annyira fontos...
ON:
Én meg a BPI-722-őt,és mögötte közvetlenül pajtását láttam ma reggel. Mondanomsem kell,hogy újabban a 48-asok félnek egyesével,inkább párban járnak. a 722 tele volt rendesen,így inkább a mögöttelevőt választottam,és jólk is tettem,mert kb. 10en ültünk rajta,és a Szentimrére eccerre értünk oda 722vel.
(722-őt megismered,ugye?)
Aztán meg volt szerencsém a 38a-n,vagy a 138-ason (már nemtudom) egy narancssárgáramatricázott 280-assal utazni,ami olyan füstöt okádott magából,hogy a sofőr alig látott hátra a visszapillantóba induláskor...inkább nem is nyomta.
Kivülről szép,de a belső dolgok is fontosak!(Micsoda költőiesre sikeredett a vége :o)
Ezt a buszt (BPI-634) tegnap említettem,hogy az 59A-n teljesített szolgálatot.
Nos én utánajártam,és azt tudtam meg,hogy bizony a jólismert hibája jött ki az egyik 59A-n szolgáló 412-esnek. :o((((((( Vagyis meggyulladt a motortér,de hálistennek nem lett komolyabb baja
(Egyik ismerősöm tanúja volt a lángoknak,és annak is,hogy utána BERÖFFENTETTÉK!!!!) Magyarul a gép saját lábán ment a Délpesti Garázsba. Igaz 5,és 10 km/h-val (indult el a helyszínről).
Sajnos rendszámmal nem tudok szolgálni,de hátha tud még valaki inenn a tegnap 12-és 13 óra közti eseményről.
Valóban, csak annak elég borzalmas hangja volt. Még onnan is fel lehet ismerni, hogy a kormányoszlopon egy bazi nagy "gombóc" van, a mostaniakon meg csak egy egészen picike.
SaxViktor:
Aha, értem.
Majd megnézem, ezekben milyen kormánymű van.
A végállásban tovább húzva minden szervókormány többé kevésbé szörcsög, mert a szivattyú az olajat továbbra is nyomja, az pedig munka nélkül egy kerülő szelepen át megy vissza a tartályba.
Sziasztpk! Már kezdtem azt hinni, hogy mindenki kirándul, vagy érettségizik.
Tehát a "szar kormány" azt jelenti, hogy valami régi Csepel cucc volt. Mikor ütközésig tekerték a sofőrök a kormányt, akkor zúgott és szitált, ezen felül nehéz volt tekerni.
Aztán jött egy-két kocsi Bendiberica kormányművel, majd hirtelen megjelentek a Csepel C.500-as kormányok, amik -ha jól tudom- ennek a Bendibericanak a liszenszei.
rally forever:
"ippeghogycsaknagynehezenelindulós botváltós 260-asokban."
Ha egyesben indul, akkor ugrik az rendesen, viszont kicsi a valószínűsége, hogy sikerül kettest dugni, tehát kényelmesebb rögtön kettesből indulni, ami ugyan nem valami kapkodós, de sokkal kényelmesebb a sofőrnek.
Legalábbis ez a tapasztalatom.
tupolev:
Az ilyen áttételes, és igen csak spekulatív érvelésen kívül van valamilyen műszaki tartalombeli különbség? (Kormánygép típusa, olajszivattyú típusa, vagy csak nyomásszabályozó szelep, esetleg kormányrudazat geometriájában eltérés?)
Csak azért, mert mostanában van szerencsém vezetni két exbékávés 260-ast, mindkettő szívódízel, az egyik még prágás, a másikban ötsebességes mechanikus váltó van már. Egyik sem trilexes, mindkettő bolygóajtós.
Az egyiknek a bal első kereke kicsit ereszt, ennek következtében elhúz, kanyarban kóvályog, kis sebességnél meg nagyon érezni, hogy fogja a kormányt.
Én is úgy gondolom, hogy nehezebb tekerni.
Pár éve, mielőtt selejtezték az utolsó ráncajtós 260-asokat a 31-esen ment egyszer egy ilyen (akkor utaztam utoljára velük). Egy kanyarban, amit mindig símán bevesznek, ez nem fért el. Gondolom nem tudta elég gyorsan tekerni a kormányt.
A Volánbusz 260-asai nincsenek a legjobb állapotban. Másrészt a Soroksár-buszra nem a legcsodálatosabb gépek mennek.
A cég - úgy nézem - az utóbbi években jóformán csak vett buszt, nem nagyon selejtezett,.
"Azért ez jó,hogy egy 260-asnak beleér az alja vízbe,pesten,a fővárosban... :o( Mit csinált volna itt mondjuk egy 412-es? Elúszik? :o)"
Csak ott?
Zugló és Rákospalota közt, a Körvasútsor alatt -anno- nagy esőknél szintén "elúszott" a 260 -as, olyanyira, hogy mindhárom ráncajtó alatt ömlött befelé a víz. :o) A velük párhuzamosan járó 62 -es és 69 -es villamosok (ezek akkor még UV -k voltak) nem is nagyon tudtak átkelni a vasúti híd alatt.
Ezzel (és még mással is) kapcsolatban ajánlanám szíves figyelmedbe (figyelmetekbe) John Howard honlapját. A link Johnny bácsi egy hasonló élményére mutat. :o)
Nolan: Ment egy mél (egy másik fórummal kapcsolatos!)
ON:
Nemtom ki,mennyire ismeri a Csepeli strand könyékét,és a Hollandi utat,de tegnap igencsak jó úszópálya volt a 260-asoknak. Úgy tolták a vizet maguk előtt,mint az uszáj(ly?) :o))))))
Azért ez jó,hogy egy 260-asnak beleér az alja vízbe,pesten,a fővárosban... :o( Mit csinált volna itt mondjuk egy 412-es? Elúszik? :o)
Hát,ha nagyon megeröltetem magam,még egy pár beugrik,de ott vagy egy számot,vagy egy betűt nem tudok.
Gondolom,neked volánosok is vannak. Én onnan csak anyit tudok,hogy ELK ,meg GAT. Hát nem sok,de amennyit én volánozok... a Madár áruház-Soroksár Millenium telep közti viszonylattal ki is merül.Ott meg lehet gyönyörködni az "esztétikai merényletekben" (MAN csodák),meg egy két ippeghogycsaknagynehezenelindulós botváltós 260-asokban. Nem sok
Mert ma az 59A-n volt! Vele jöttem hazafelé,és elég jól sikerült busznak nézett ki. A kazánlemez (azthiszem...tudjátok,az a 3csík jobbra-3csík balra-lemez)lépcső,nekem nagyon tetszett. (Ez az ami a sz*r MAN-oknál úgy sikerült,hogy még száraz időben is sikrül az embernek kitörni a nyakát rajta...érdekes mezőtúron/vagy hol?/ ezt megoldották úgy,hogy nem csúszik,na de mindegy). Sárga gumiszegély a lépcsőknél,zöld kapaszkodó,NEM TAHOGRÁFOS KM-ÓRA!!!,szürke padló,kivül-belül csilli villi(még firkamentes is,egyenlőre)...stb.
És a motornak is jó hangja volt. Ez egy jó busz! Hozta(sőt...) a 412-es szintjét...nade nem ám a padlószintjét :o)
Nolantól kérdem,hogy szerinte miért kakukktojás a 48-ason a BPI-555? :o)
Van a Sallai főműhelyben néhány 280-as, szerintem dél-pestről. Tud valaki valamit róluk?
A rendszám amit láttam BPI-7xx (az első x hlyére 6, 8, 9 a variáció).
Én is láttam egy zöld kapaszkodóst csütörtökön, a Mittudoménmilyen utcában valahol az Isten háta mögött. Kocsival voltam, de fogalmam sem volt h hol vagyok, még jó, h volt egy navigátorom, aki nálam jobban ismerte az Üllői út és környékét.:)
Hat nagyon koszonom a jovo fotokat, nagyon jol jonne, es fel vidittana (egy kis autobaleseten mentem at, semmi bajom de az auto tobbet nem fog gurulni).
Csak nem azt jelenti hogy esetleg a hűvosvolgyi buszok fognak arrafele jarni.
Azert Rally szomoruan veszem hogy hirtelen nem tudod hogy a 31es az Ors vezer tere es Arpadfold, Bekecs u kozott jar.
Ha csak egyet kellene meg jegyezni, akkor csak ezt :-))))))))))))))))))))))))))))))))))
Bpo-063 Mezőtúron lett felújítva?
Csak azért, mert reggel a 31-esen láttam és a nyitott ajtókon keresztül festékszagot lehetett kint érezni.
Mellesleg szürke padlót, zöld kapaszkodót kapott és az üléseket is zöldes színű hányás mintás szövettel húzták be.
(Ne haragudjatok a hibákáért,de épp most olvastam a Metró topicban,a " Ki tud nagyobb hülyeséget írni,véletlenül" c. versenyt,és épp a székről való lefordulás határán vagyok. A mertósok/ha esetleg olvassák ezt/nehogy félreértsék,nem bántásból írtamle,csak jó kedvre derítettek! :o))))
Tehát,ami ma megemlítést érdemel,mindössze annyi,hoigy Csepelen az 59-s végállomásán állt BPO-634 egy KÜLÖNJÁRAT táblával,és tele volt emberrel. Kiket különjáratoztathatott Ő?
"Kezdődhetett volna ez a felújítási láz egy pár évvel korábban,akkor talán ráncajtós 260-asakat is láthatnánk pesten"
Hali!
Sajnos (vagy szerencsére) nem. Ugyanis a ráncajtós 260-asok közül mindegyik .00-ás volt. Tehát Szívómotor, Praga váltó, szar kormány. Ráadásul a 260.00-ások utolsó szállítása már bolygóajtóval jött. Ezzel szemben a még ma is futó 280-asok már a .49-es altípusok. Ezek alkalmasak még felújításra, tehát a hajtásláncuk már a modernebb cuccokkal van felszerelve. (Szép csendben jegyzem meg, hogy vidéken nem kevés Praga váltós kocsi kapott D10-es motort, full felújítást, stb.)
Tyűha! Nemsemmi. Megvan,hogy a BKV hogy tarthatja meg a ráncajtós példányait. Mondjuk Fok-Gyemest még nem,de táblás felújított ráncajtós 280-ast már láttam.
Kezdődhetett volna ez a felújítási láz egy pár évvel korábban,akkor talán ráncajtós 260-asakat is láthatnánk pesten.
"Kár hogy a BKV még csak most jött rá, vidéken nagyon sok helyen alkalmazzák."
Hát szerintem ez a 3 példány is csak azért van esernyővel felszerelve, mert az a cég, amelyik készíti eeket, a BKV rendelkezésére bocsájtott 2 példányt, aztán ha megtetszik nekik, akkor rendelnek egy csomót. Dehát ez nem így történt. Vajon miért...:)))
Azért ha időben felrakják rá lehet előnye is. Pl. nem süti a nap a gumit, lassabban öregszik, később reped szét, azaz tovább tart. Kár hogy a BKV még csak most jött rá, vidéken nagyon sok helyen alkalmazzák.
Ja,és egy történelmi pillanat: kb. 9 óra óta egy 415-ös áll az Egressy úton, az Angol u.-nál különjárat táblával. Csak a rendszámát nem látom tisztán (15-x4).
BPI-749-en is van, tegnap a 32-esen volt. TUlajdonképpen ez mi célt szolgál? Mert sztem csak annyit ér, h a lyukas harmónikán kevesebb víz csöpög a csuklóban utazók nyakába.
>szokványos dolog-e a Kálvinra "padlógáz" után vészfékkel becsúszni
Szokványos. Ez az Orosz elektrotechnika és a francia elektronika együttműködése. Ezen a vonalon a vezető csak az ajtókat, a magnót és esetenként a vészféket kezeli. Az összes többit az AVR.
nem jellemző, de megtörténhet :)
az semmi, az volt a jo amikor mi mentunk egy uezemen kivuli metróval a kedves utasok meg ccsak néztek hogy mi nem állunk meg. mi meg integettünk :))
Mint metró illetékes, tőled kérdezném,hogy szokványos dolog-e a Kálvinra "padlógáz" után vészfékkel becsúszni milliméter pontossággal? Ha nem akkor a vezetőkoma vagy nagyon sietett,vagy szép lányokat látott az állomáson. :o)
Tök jó volt nézni az utolsó kocsiban,a sok rémült utast,hogy vajony kit ütöttünk el. :o)
Mindenesetre gratula a pilótának! Szépen csinálta,aztán meg jó büdös volt a fék :o)
Valaki lerohad. Megvárja a szervizt,jobbesetben meg is csinálják annyira hogy a garázsig elvánszorog. De ilyenkor hogy pótolnak? Ua sofőr kihoz egy másik kocsit,vagy van a garázsba (esetleg a végállomáson) tartalék kocsi? Vagy egy másik (a vonalcsop.on belüli)vonalról átszerel egy kocsi?
Hétköznap megszokott a tartalék,de ez így van vasárnap is?
Megfejtettem! Te egy bizonyos téren lax ami egy tulajdonképpeni nagy körforgalom. És a jólismert
Anyátok közt cimű sorozatban Mátyás király térként szerepel.
Jól sejtem,mert ott még a 293-asnak sem okozott volna sok gondot egy megfordulás :o)
Off: Nembaj úgyis a tévében van a lényeg! Időmérőt nem láttam,de mire számithatok? Lesz a kedvenc kommentátorom ? :o)(Fúúúj)
Ellenháj! :o)
A 48-as is ott megy el előtetek?
Mert ha mondjuk nálunk egy 280-as rohadt volna le,akkor itt töltött volna mégegy órát a fordulgatással.
Becsületére legyen mondva sofőrünknek,hogy a parkolónkban tizedmásodpercek alatt elvégezte eme bonyi müveletet.
Off: F1-re a chips be van készítve? Na meg a jéghideg pia? :o)
fél óra alatt sikerült elindítható állapotba hozni. És kb 5 km/h-val elindultak (A service-car-ral)a Délpesti Garázsba. Valszeg holnapra tökéletes állapotba hozzák.
Mi lehetett a baj?
Ami történt: Beáll a megállóba,lefullad,ujraindit,pörgeti üresbe, elengedi a gázt,lefullad. Ezt eljátszotta ötször,aztán lesszállította az utasokat.
A szerelő valamit mahinált oldalt,és belülről is a motorban...fél óráig,és elinditotta, aztán ugye mentek haza 5-ttel.
Meg lehet így mondani? Vagy inkább mér nem mentem le megkérdezni? :o)
SaxViktor! Nem tudsz Te sem semmit erről a oo-69ről? (2787 hsz.)
Főleg azt nem értem,hogy mit csinált az említett áruházláncz :o) parkolójában. Ha jól tudom a BKV szigorúan tiltja a letérést az utvonalról(még a garázsmenetnél is) Jól tudom?
A felújított kocsik kissebbik része már hazajött. (12-66, 12-72, 03-12, 06-05) Szerintem 1-2 héten belül itt lesz 12-13 és 03-23 is. Aztán elsőként a 203-as troli jön (már 80%-os készültségben van) Aztán érkezik 200, 201, 204. Az Ezüst-nyilakra valószínüleg várni kell. Lehet, hogy folyamatosan érkeznek, de van egy olyan gyanúm, hogy azokat majd csak az őszi iskolakezdéskor fogják "ünnepélyes keretek között" átadni az utazóközönségnek, addig meg a megérkezettek a garázsban fognak porosodni. De reméljük, hogy nem így lesz.
Mar regota nem jottem "zavarni" titeket, de hat mostanaba gyaszolok.
Nem volt eleg hogy az Irisbus szep csendbe megfojtotta az IKARUSBUS Rt-t, es igy nemi gyilkolasi szandekokat keltett fel bennem, hanem az en Francia varosom meg kepes megvenni egy Karosa Recreo-t!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hat itt a csucson tartunk! Na mar bocsanat de hogy a francba tudd a Karosa ide nyomni egy buszt, es az Ikarus meg ezelott egyet se! Nem eleg hogy mar igy is annyit sirok :(((((((((
Na most kit gyilkoljak meg ezert :)))))
De most komolyan : a nagy csalad neveben koszonom szepen Irisbus :(((((((((((((((((((((((((((((((((
A múltkori Ikarus híd összefoglalómhoz még annyit tennék hozzá, hogy a bolygómű nélküli Rába híd az biztosan MVG 009-es. A 318 az Nagyrába, hasonlóan a 018-hoz és a 118-hoz (logikus a számozás, 109 és 009 a csendeshíd).
Troli szvsz 2 okból nem lehet: Pirosak az ajtajai is,és alul mintha kék színt vélnék felfedezni... ez utóbbi a tűzoltóbuszra is rácáfol. Ti is látjátok a kék színt rajta?
És egy érdekesség
Ma. Délelőtt Erzsébeti Teszkó parkoló.
Egy darab zöld kapaszkodósan felújított 260-ast láttam itt.ez idáig nem olyan érdekes,de az oldalán a 00-69 számocskák díszelegtek. Rendszám nuku (bár ki tudtam találni :o)viszont próbarendszáma az volt. A külsejéről a gumi ütközök,reflektor helyének a takarói,meg ilyenek hiányoztak. Szvsz tök friss újítás.
Na jó, de ha ez a busz 1999-ben készült, akkor lazán gyárthattak volna többet is... Legalább plusz 1-2-őt.
Szerintem ez a busz szépségével kiemelkedik a többi Ikarus közül.
Ez az Ikarus 955-ös nekem nagyon tetszik! A kérdéseim ezzel kapcsolatban:
Miért csak 1 db készült?
Miért nem tervezik további darabok gyártását?
Hol találok róla több képet?
Tudom h késő, de ha kimentél volna Május 1én a szocialista jármüipar gyöngyszemeinek találkozojára, volt ott egy srác aki tele volt ilyesmikkel! Amugy gőzöm sincs, de esetleg Veterán-ban adj fel hirdetést (ingyen van!) talán jelentkezik valaki.
Jó kis turkáló! :))
Hol lehet beszerezni Ikaruszos ereklyéket?Pl 256-os buszokon volt anno az elsö ajtó után kék színü IKARUS embléma 'Made in Hungary' felirattal.De érdekelne tipusjelzés is.
Ez bizony a szedőlehúzó nyoma... Mikor kicsit szorosan parkolnak a telepen (vagy a vá.-n), előfordulhat ilyen baleset...
Főleg ha valaki megszokásból úgy áll be, mintha egy "rendes", azaz dízel busz mögé állna be... Ott különösebb sérülés nélkül a lökhárítókat is össze lehet érinteni...
Holnap hozok egy (számomra)(de lehet,hogy számotokra is) érdekes képet, ami a Camion T&B- újságból származik.
Az Agora egy Piros Ikarus 2?0-al látható egy képen,a Cinkotai garázsban. Mi lehet ez? A cinkotának van piros Ikarusa,vagy egy eltévedt Troli?
2003.04.07-én 11:21-kor fotóztam.
Egy ilyen sérülés miatt nem fogják rögtön kicserélni a lökhárítót (még a volánok sem sietik el nagyon, hát még a BKV).
Így is a 308 a legszebben karbantartott 435T.
Nem sokat... Csak egy irtó nagy Tatra- Kolosst szoktak vele szállítani, ez a kocsi ugyanis a Hungarian Tatra Truck-Trial versenyautószállító autója...
(Ha jók az infóim, ek. ez a kocsi az ex- VB -s DZA 407-es...)
-Mikorra jön vissza a mi egyetlen Ikarus Agoránk a forgalomba????
- Hol volt hétfőn délelött a légkondis busz a 128/28 -asról??? Mert én biza végigvártam mindet,sőt átnéztem az egész Moszkvateret,de sehol nem volt.
Megaztán ha bekukkantotok a szomszédba a trolisokhoz, láthatjátok, hogy a 206-os végre ismét forgalomban van. Ma 77-esen. Trilex tárcsa, bolygóajtó, Fok-Gyem, egyedi ajtónyitó.
Örömmel jelenthetem, hogy 06-05 és 03-12 is hazaérkezett. Előbbi ma a 49-esen, utóbbi a 147-es újpesti borzalomviszonylaton fotózható. 06-05-öt érdemes még ma megtekinteni, mert még szép. Óbuda takarítási szokásait ismerve holnap már nem lesz az...
lehet, de pont szemből,meg az ajtó nélküli oldalból egy kicsit láttam, az őrült módra tépő 1-es villamosból, és úgy nézett ki,mintha az lett volna. Lehet,h a rövidebb volt.
Ja ,a pest felé menőén!
Ma dél körül épp volt szerencsém egy ilyenben gyönyörködni,ugyanis a mi Jászai felé menő 6-osunk engede ki a 412-est,mert vmit elrontott kifodulásnál,és igen tekintéjjeset fordult!
Az orosz exportra készült kocsikra volt jellemző ez a híd, 260, 280, 415, 435-ben is sokban ilyen van, de Magyarországon is sok buszban van ilyen, jellemzően 1998 körüli gyártás. (Pl. Miskolci 415-ösök egy része, G-s rendszámú 280.40-esek).
Üdv!
Ha már ismét a hidak vannak a fókuszban...
Ma volt alkalmam jópár VT -Transman -os 263 -ast megfigyelni (a BKV színezésűt és a fehér-zöld csíkozásút egyaránt), és azok alatt is az a "közepesrába" híd van, amilyet tupolev fotózott, asszem a 08-12 alá építve.
Volt régen az Ikarusról egy film (akkor még eléggé újak voltak ezek az alacsonypadlós vackok), és abban mutatták, hogy automata.
Nem akartam beleszólni, de én is így tudtam.
Biztos, h nem kampóval nyílik, mert a padlón nincs kivágva. Én arra gondolok, h a padló alól tolódik kis gombnyomásra. Valami izé lifeg is a középső ajtó alatt.
De ez csak tipp.
Én 11 körül jártam ott,de a kavarodást aláírom! Egyik sofőr se tudta kinek kell menni,két sávban álltak a 7-esek,gyrosok... volt gond bőven+még ott forogtak a banánok is.
A 3-62V -t a BPI-702 is csinálta ma! Noloan nem ismerős??? :o)
Regeben a 44 villamos jart arra , Keleti-tol Rakospatak-ig.
Egyebkent, a varosi es elovarosi kozlekedesi forumon olvastam hogy valamiert egy hete vagy egy hetig nem kozlekedik az Agora, mar nem emlexem.
VÁLTOZÁSOK
A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSBEN
Felsővezeték karbantartás miatt május 11-én változik a 70-es, 75-ös, 78-as és 79-es trolibuszok közlekedése
Az Olof Palme sétány és a Dvorák sétány kereszteződésben végzendő felsővezeték karbantartás miatt május 11-én (vasárnap) egész nap a 70-es, 75-ös, 78-as és 79-es trolibuszok közlekedése módosul.
70-78 jelzéssel sűrített trolibuszjárat közlekedik a 78-as trolibusz útvonalán, a Baross tér (Garay utca) és a Kossuth Lajos tér között, valamint 70Tp jelzéssel trolipótló autóbusz jár az Erzsébet királyné útja, aluljárótól a Lövölde térig.
A 70 Tp megállóhelyei:
Erzsébet királyné útja vá. 70-es trolibusz végállomás
Hermina út 70-es trolibusz megállóhely
Olof Palme sétány 70-es trolibusz megállóhely
Dózsa György út 70-es trolibusz megállóhely
Damjanich utca 70-es trolibusz megállóhely
Nefelejcs utca 70-es trolibusz megállóhely
Városligeti fasor 70-es trolibusz megállóhely
Lövölde tér Rottenbiller utcában, a bekanyarodás után
Nefelejcs utca 70-es trolibusz megállóhely
Dózsa György út 70-es trolibusz megállóhely
Városliget, Dvorák sétány 70-es trolibusz megállóhely
Olof Palme sétány 70-es trolibusz megállóhely
Hermina út 70-es trolibusz megállóhely
Erzsébet királyné útja vá. 70-es trolibusz megállóhely
A 75-ös és a 79-es trolibuszok helyett 75-79Tp jelzéssel trolipótló autóbusz közlekedik a Népstadion, metróállomás (75-ös trolibusz végállomás) és a Jászai Mari tér (79-es trolibusz végállomás) között, valamint 79Tp jelzéssel a Baross tértől (Garay utca) a Dózsa György útig.
A 79 Tp megállóhelyei:
Baross tér vá. 79-es trolibusz végállomás
István út 78-as trolibusz megállóhely
Damjanich utca 78-as trolibusz megállóhely
Dózsa György út 70-as trolibusz megállóhely
István út (Dózsa Gy. út - István út sarok) 79-as trolibusz megállóhely
Szinva utca 79-as trolibusz megállóhely
Baross tér vá. 79-es trolibusz végállomás
"Látom,hogy szanaszét van túrva a Dózsa György út, (és gondolom ebből kifolyólag) se a 70-es,se a 75-ös nem jár."
Rosszul gondolod! :-)
Előre meghírdetett pihi volt a hétvégén. Szombaton futóverseny miatt volt napközben üzemszünet, ma pedig felsővezeték karbantartás miatt szünetelt egész nap néhány vonal.
A trolisok örülhetnek a mai napon. Látom,hogy szanaszét van túrva a Dózsa György út, (és gondolom ebből kifolyólag) se a 70-es,se a 75-ös nem jár. A 70-est 260-asokkal,a 75-öst gyros-okkal pótoltják.
Tegnap meg a 907-nek (asszem,de nem bizti - ZIU 9) saját életre keltek az szedői. Lehel téren troli a templomnál elfordul,szedők mennek tovább egyenesen. Bazi nagy csitt-csatt, vezeték majd' leszakad, troli besatuz,sofőr ki, szedő vissza , fejcsóva,és tűz. De egy pillanatra megállt a környék. Nem láttak még ilyet :o)
De azert vannak olyanok is akik koszonnek es egy kellemes utazast kivan az indulaskor, aki bemondja a megallokat, es elkoszon es egy kellemes tovabbi utat kivan! es nem kuld el amikor kerdezel valamit tole. OK az ilyen ritkab mint az elozo pelda!!! Vannak meg olyanok is akik megvarjak hogy szepen lefotozad a jarmuvet (de igen HaBe letezik ilyen).
Mindenbol al a vilag.
Ahogy mondod. Sok ilyen (és persze nem ilyen) emberrel lehet nap mint nap összefutni. Emberünknek az volt a "pechje", hogy nálam volt a fényképezőgép :))
Motorcserék nemigen vannak. Nem is lesznek már. Mindegyik kifut így ahogy van.
Az első Mezőtúri felújításkor én is megdöbbentem, mikor 17-92 visszajött, csilli-villi lett, de bennemaradt a füstokádó szívómotor. De erről persze nem Mezőtúr tehet, ők csak azt csinálták, amit rájuk bíztak.
Tegnap a békávé (meg mások) úgy fölb*szták az agyamat, hogy úgy döntöttem, inkább megkíméllek titeket az írogatástól...
Most meg már elszállt a düh...............
Pedig szivesen elküldenék néhány "embert" a k. anyjába. Na mindegy...egy kibaszással több vagy kevesebb...
viszont én is láttam a 18-07-et. Jól néz ki, csak... érteném, hogy minek újitanak ilyeneket föl. Vagy mért nem tesznek akkor bele új motort is, de hát erről már beszéltünk itt.
Ha nem vette észre a sofőr,hogy piros a lámpa,akkor meg a követési távolságot sértette meg.
Az én meglátásom szerint is ez a variáció a legkézenfekvőbb,hogy már az 1. is pirosba ment át,és a kolléga meg nem akarta megvárni a vonatot. De ha már ennyire siet,legalább egy picit fordította volna el a fejét.
De NEM DÖNTHET MINDENKI JÓL! (Pláne nem 1 pillanat alatt!!)
Részvétem az összes hozzátartozójuknak! (Még a soför családjának is)
ON: (félig)
MINDENKINEK:
Ma 48-assal szerettem volna (amit végülis el is értem) utazni. Csepelen az Áruháznál már messziről láttam,hogy jön a busz (Aki mellesleg BPI-807 volt zöld kapaszkodós 280-as). Drága egyetlen Nagymamámmal elkezdtünk szaladni,Ő egy kicsit lemarad (nem sokat). Engem észrevett Bunkó Vezérpajtás és nyitva hagyta a hátsó ajtót. Én egy lábbal felléptem,és vártam,hogy a Nagyi is odaérjen. Erre szimpatikus kolléga, seszó-sebeszéd rámcsukja az ajtót, hangos (az egész busz előtt megalázva)" Nem vagy Te birkózó,ne tarsd az ajtót" kiálltással kísérve. Namármost én (mint rutinos "buszelérőmester" :o) a kezemben lévő szatyrot úgy ügyeskedtem,hogy fennmaradjon a buszon. Tehát az ajtót muszáj volt kinyitnia. Ezt kihasználva vígan felszálltunk. Tehát kb. 5 mp-vel kellett volna tovább várnia,és akkor még egy kimondottan rendes embernek tartottam volna. Így viszot........
És a többi megállóban sokkal messzebbről futó utasokat (fiatal lányok) is megvárt,odacsukás nélkül.
Szerintetek,ha én azt mondom erre az emberre,hogy ez egy undorító, utolsó, bunkó......stb. ember,akkor nekem van-e igazam,vagy a sofőr intézkedett-e jól.
Ti kivülállók :o) hogy látjátok?
Egyébként a rosszul záródó ajtó (ami emmiatt csupa sár volt)rendesen összedzsuvázta a ruháimat. Úgyhogy ezért külön Bunkónak tartom.
DJ SZEGECS nél különdíjat érdemelne a "Hét búnkója" rovatnóban (bocs. ha nem így hívják)
1983-ban! Én így hallottam...meg azt is,hogy ez a mostani emeletes volt. Namost én emeletet nem nagyon láttam, de lehet hogy az én készülékemben volt a hiba.
Pl: Mára már megtanultam,hogy egy 92- utáni 280-ast láttam,mert ZF cuccos volt benne, de láttam nagyrábát is,meg 260-ast is ZF-fel... Ez a Szent Imre tér egy jó hely! :o)
Miért dobálják le a 435ösök az ékszijakat? 2 nap alatt 3 esett szét igy alattam! Nem tünik fel nekik h időnként le kéne cserélni?
Hid-témában:
Most kezdtem figyelni a hatásotokra. Tényleg van nagyrábás 435ös! 9-esen volt az biztos, talán 19-12 de erre nem esküszöm meg.
Siofok:
Hogy nem lehet észrevenni h piros. Ha bevált, akkor van még minimum 2perced (asszem ez elöirás is, de ez nem ide tartozik). Ha ugy volt ahogy mondták, az első busznak is rég piros volt amikor átrongyolt, a második meg szorosan követte, és neki már nem sikerült. Egyébként lehet h a második vezető tényleg nem látta, ha nagyon rá volt tapadva az elsőre.
Köszi ezt a kis összefoglallót, már nagyon hiányzott!
Akkor simán láthattad a "B" tengelyt, mert ott minden 435-ösnek Rába hídja van (de természetesen nem Nagyrába, azaz külső bolygóműves, mert az a tengely nem hajtott). Simán. Ugyanis én a B tengelyt néztem, és ott volt a RÁBA felirat. Igy betudható lenne a tudatlanságomnak, de valami megint nem stimmel, ugyanis én láttam felirat nélküli 435-ös B tengelyt. Tehát összefiglalva, láttam 435-öst:
-RÁBA B tengely, felirat nélküli (valszeg ZF) C tengely
-felirat nélküli B tengely, felirat nélküli (valszeg ZF) C tengely
Egyre többre? Arra céloztam, hogy Óbudán sorra nyírják ki őket vagy ilyen rohadt állapotban vannak?
Különben most néztem HáBé óbudai listáját, azon azt írja, hogy a 12-66 és a 12-72 csak kölcsönben vannak ott, reméljük. :-)
"...viszont most látom, hogy ez Rába MVG A-138, ilyen van a győri protoban is!!"
Sajnos a győri protot -pedig jópárszor jártam már Győrött- maximum olyan 300 méter távolságból sikerült látnom, főleg vezetés közben...Tüzetesebben megfigyelni nem volt még sose érkezésem. (És ezt a bizonyos MVG hidat még csak nem is láttam sose,azért gondoltam menten a Scaniára.) :o(
"a 01-31 és a kettővel alatta lévő között mi különbséget látsz?"
Nézd csak meg erősebben. :o) A felső képen a ZF hidas 260 -asnak teljesen más a féltengely vége, mint a csendes Rába- hidasnak. Lágyabb, kellemesebb vonalvezetésű. Valamint teljesen körben van csavarokkal rögzítve az agyhoz. A Rába hídnak nem futnak teljesen körbe a féltengelycsavarjai, csak két félkörívet zárnak be; valamint a Rába híd féltengelyében van két kis téglatest alakú "vaspogácsa" középtájt, ami a ZF -nél nincsen.
Ikarus 415/435 hátsó tengely : mindben ZF A-131
A 435-ös B tengelye valószínűleg MVG K571 névre hallgat.
Ikarus 260:
Az összes '92-es gyártású ilyen, (a 415/435-ösével egyező), ZF A-131-es híddal rendelkezik:
A régebbiek "Nagyrábások" MVG-118:
DE, köztük vannak ilyen Rába hidas egyedek is elszórva:
Ilyet 280-ason még nem láttam.
Ez vagy MVG 318, vagy MVG 009, mindenesetre az tuti, hogy a 009 az NEM Nagyrába, mert a RÁBA intercity alvázaiban is ilyen van (egyfokozatú)!!
Ikarus 280:
A '92-93-as gyártásúakban ZF 131:
A többiben Nagyrába MVG 118:
És van 08-12, amiben a múltkor belinkelt "Közepes" Rába híd van.
Tector!!!
Ha már így benne vagyunk a hidakban, reagálnék a 2305-ös hozzászólásodra a kínai 412-esekkel kapcsolatban:
"Ha nagyon-nagyon megnézed ezt a képet (vigyázz, 262 kB, persze külön ablakban nyílik), akkor lehet, választ is kapsz rá. Különösképp a hátsóhíd "vége", a kerékagy gondolkodtat el. Ilyen hidat itt Magyarországon csak egy bizonyosfajta gépészettel szerelt E 95 -ök alatt láttam..."
Nem Scania, viszont most látom, hogy ez Rába MVG A-138, ilyen van a győri protoban is!!
"Sajna csak arra emlékszem, hogy pörög a rába felirat a hidon."
Akkor simán láthattad a "B" tengelyt, mert ott minden 435-ösnek Rába hídja van (de természetesen nem Nagyrába, azaz külső bolygóműves, mert az a tengely nem hajtott).
Miért száműzik a 260-asokat Kelenföldről?! Nem való ide, mert régi, utálják??? Ennyire nem kellenek?
Óbuda meg rendesen falja őket! Mit művelnek ott velük? Lassan az összes ott lesz! :-((( Most nincs időm utánaszálmolni, de már biztos több (ex)kelenföldi van máshol, mint itt. :-(
Ha a 9-esen láttad, akkor lehet 19-59. Ennek majd jól utána is fogok kukkantani. Az a gond, hogy akkor több 435-öst is láttam, mig megtettem a Horváth Mihály tér-Madách tér távot a 9-essel. Sajna csak arra emlékszem, hogy pörög a rába felirat a hidon.
Várj csak, lehet, hogy egy 7-es busz volt, igen az volt mert pont az Astorián mondtam, hogy "Rába hid a 435-ös alatt?" Felejtsd el a 19-59-et, a 7-es vonalán kell keresni. bocsi
Igen BKV.
Miattatok kezdtem el bámulni, és mit látok elsőre, egy nagyrábás 435-öst :-)
Sajna nem emlékszem semmire, talán, -de nagyon halkan mondom, hogy- a 19-59 volt. De nem 100%
De ami eddig biztos:
-MVG 018 Nagyrába (Csak Pragas kocsikon)
-MVG 118 Nagyrába
-MVG 318 Csendeshíd
Viszont az MVG 009 lehetne csendeshíd is annak a logikája alapján, hogy a 405-ösökben 005-ös van és az sem külső bolygóműves. Viszont a számozása alapján meg lehet nagyhíd is. Ha ezt kibogarászod valahonnan, megemelem a kalapomat. :-)
"Tegnap írtad, hogy láttál. Gyrost is. Akkor most mi van? "
Igen, ZF-eset láttam.
Most már én is kezdek összezavarodni.
Én a 118-asra mondom, hogy Nagyrába híd, eddig OK, szerintem ebben egyetértünk.
A 318-ra gondolom, hogy az a csendeshíd, aminek nincs külső bolygóműve.
A 009-es nem tudom, milyen. (csak logikusan az következne a számozásból, hogy az egy régi típus, tehát külső bolygóműves).
Ma nyakamba veszem a várost, meg a fényképezőt és próbálok egy összeállítást készíteni.
A 92-es szállításban csak 260.46-osok voltak. Hivatalosan MVG 009 hídjuk volt. Ezek közül sokat átbuheráltak ZF-re. Már csak azt kéne tudni, hogy a 009 az kis, vagy nagy híd.
Létezni létezett, csak a BKV-nál még nem volt. Ezek a trolik egy időben jöttek BPO-583-mal (született BU-09-65), ami szintén iránytáblás. Próbakocsik voltak, kipróbálásra a BKV-nál.
A keresés során megadott gépjárműadatok:
Rendszáma: ckc-437
Megadott forgalmi engedély száma:
A gépjármű nyilvántartásbeli adatai:
Szín: FEHÉR
Gyártmány: RÁKOS
Típus: 390 UNION
A jármű körözés alatt áll? Nem
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki
A lekérdezett jármű forgalomban van
"Az 1992-es és 93-as csuklósok mind ZF hátsó híddal jöttek. "
Nem is láttam 280-ast MVG 318-as híddal.
Viszont a 92-es 260-asok olyannal jöttek.
Jött 260-as eredetileg is ZF-el, vagy azok mind átépítettek?
(Tegnap a Szent Imre téren láttam egy ilyet).
Már megint hátsó híd.
Az 1992-es és 93-as csuklósok mind ZF hátsó híddal jöttek. Azaz a Gyrosok között is a 92-es, 93-as kocsik ZF-esek. (Tehát rossz a listám) A 04-37 (BU2062) hídját ismeretlen okból visszacserélték Nagyrábára. Ezen kívül a korábbi kocsik közül 18-52 (BU0800) és 18-53 (BU2061) Délpesti kocsik is gyárilag ZF-fel jöttek.
A 304-esről beszélsz. A GJSZ fogja felújítani. Emellett a 300-ast pedig a Troli házilag fogja kipofozni. Fok-Gyem is lesz benne. Majd össze lehet hasonlítani a két helyen készült járművet.
asszem az ment
ja off de tegnap láttam egy érdekes T5C5-öt de nem a K-t hanem valami átmenetet a régi és uj közt. volt leszállásjelzője és amolyan felujitott ICS-csengője volt, az 56-oson utaztam vele de nem tudom a számát
Mi mást lehetett volna tenni? A hajtott kerekek beálltak. A forgalom torlódott. A megállóban nincs akna. Mechanikusan oldották a kapcsolatot. Bevontatták a garázsba, majd ott az aknán szét tudják kapni.
SaxViktor!
"Hát én ezt akárhogy is nézem, nagyrába. Vagy csak rosszul látom?"
Hát ez az, a 318 az a csendeshíd, tehát nem igaz, hogy minden Gyrosban 318-as van, mert van ilyen nagyrába, és van kicsi is.
Ma én is direkt néztem a 260/280-asokat, elég sokban láttam ZF hidat (Gyrosban is, csak hogy teljes legyen a kép).
Egyébként ezek úgynevezett duel-fuel (vegyesüzemű) buszok, tehát gázzal és gázolajjal mennek. A "púp" a gáztartályokat rejtő burkolat.
Régen egyébként rengeteg ilyen buszunk volt, de ma már csak 2 db van (tudomásom szerint).
Ma jártam a Moszkva tér környékén is, és a Retek utcai megállóban narancssárga villogásra lettem figyelmes. Épp a vontató "kapcsolódott" a mögötte álló 06-42-re. Megtörtént a csatlás, na akkor gyerünk! Gáz, majd lefulladás. Aztán újból. Szakikám kiszáll a vontatóból, kérdezi:
-Kézifék?
-Kiengedve.
-Ajtófék?
-Kikapcsolva.
-Azért próbáld meg becsukva is.
Megpróbálták. Ugyanúgy semmi. A jobb hátsó kerék meg sem moccant. Akkor szerelő, hídbontás. A vontató útban volt, úgyhogy ki kellett mennie a Moszkvára megkerülni a tárolóteret. Kb. 5 perc volt, de mögötte már jött is a vonalműszak. Másik szaki rövid ismertetés után hozott egy racsnis kulcsot, lecsavarozta a Nagyrába 5 csavarját, egy kannába összegyűjtötte a kicsurgó olajat, majd némi ráncigálás árán eltávolította a féltengelyt. Próbáljuk most. És sikerült. Elindultak Óbuda felé, még 2-3 nagy reccsenés hallatszott, aztán már ment is a vontatás.
Ez egy 280-as Szürke csúsz.ment. padlóval,ráncajtóval,matt kapaszkodókkal,magyar és !ANGOL! nyelvű matricával az ajtókon van felvértezve,és a 3. ajtónál a külön gomb-külön visszajelző -s megoldás van beszerelve,a többi a világítógombos megoldású jelzőke.(Emiatt gondolom,hogy ez a busz házilagos felújítású)+ Olyan füstölős motor van benne,hogy azt némely régebbi trabant is megirigyelhetné, de legalább megy! Ma 38A-n utaztam vele.
BPI-535
Ez egy 260-as ZÖLD kapaszkodókkal. 152-esen láttam.
BP0-o8o
Szintén 260-as és ez azért érdekes,mert volt rajta egy pár sofőr,egy KÜLÖNJÁRAT tábla,és Erzsébeten a Baross utcában tépett ezerre.
+még, a 66-os és a 66GY melyik vonalcsop-ba tartozik? Ki a harmadik?