Scenic -re 7 semélyesre esett a választásunk, abból is benzines motorral szerelt változatra. Kérdésem az lenne, hogy 1.6, vagy 2.0 litereset érdemesebb megvenni, elsősorban itt a fogyasztás szempontjából érdekelne a véleményetek, tapasztalatotok.
A válasz egyértelmű: a 2.0 literes minden szempontból jobb, miközben a fogyasztása nem magasabb. Részben azért, mert a 2.0 literes motor mellé hatsebességes váltót is lehetett párosítani.
Az egyetlen probléma, hogy amíg 1.6-os Scénicből Dunát lehet rekeszteni, a 2.0 literes motor elég ritka.
Renault Megane tulajdonos vagyok, mivel bővült a családunk, így szeretnénk lecserélni nagyobbra.
Scenic -re 7 semélyesre esett a választásunk, abból is benzines motorral szerelt változatra.
Kérdésem az lenne, hogy 1.6, vagy 2.0 litereset érdemesebb megvenni, elsősorban itt a fogyasztás szempontjából érdekelne a véleményetek, tapasztalatotok. Tudom sok mindentől függ a fogyasztás...
Sziasztok! Hátsó lökhárítómon a "betétek" pattogzanak /6 éve nálam van a Renike/, de előtte fújva lehetett, a műanyagbetét.....lekarbonfoliáznám....hogyan kell a hátsó lököst leszedni? A betétek könnyen kijönnek belőle? Köszi a válaszoket :)
Nekem 17-es felnim van. Ekkora autóra kell is a látvány miatt :) 205/55-ös (jól mondom, 55-ös?)gumi kell rá, és nem lesz semmi hátránya. Igaz a gumi drágább..
Ha 195/65R15 gumi van most fenn, akkor a váltóméretek 205/55R16 vagy 205/50R17.
A Grandokon és a legalább 120 lóerős simákon más a méret: 15-ös felni nem szerelhető, a többi méret 205/60R16, 205/55R17.
én úgy tudom a gyári méret akkor 16-os ha 1,9 vagy 2,0 a kocsi mert ott nagyobbak a fékek elől. nekem 16 helyett 17 colos van fent az 1,9-esen és nem mondom hogy nincs külömbség de nem eget rengető szerintem a látvány megér annyit ;)
Szuper magas teljesítményű (SHP) hajtóműolaj kézi kapcsolású sebességváltókhoz. Kifejezetten P jelű hajtóművel felszerelt Renault-k Daciák és Nissan-ok sebességváltóihoz lett kifejlesztve (pl. Vel Satis, Avantime és Espace IV, Laguna 2, 2DT, dCi és V6, Mégane/Scenic II Pk4 és Espace 2.0 és 1.9 dCi), ahol a szinkrongyűrűk molibdénnel lettek bevonva. Az Extreme Pressure és a kopásgátló adalékoknak köszönhetően hosszú élettartamot biztosít a hajtóműveknek. Kiemelkedő termikus stabilitásának köszönhetően előnyös tulajdonságait magas hőmérséklet és nagy terhelés mellett is megőrzi. Magas viszkozitási indexének és alacsony dermedéspontjának köszönhetően tökéletes kenést és könnyű, zajmentes kezelhetőséget biztosít minden hőmérsékleti tartományban. Kedvező súrlódási tulajdonságainak köszönhetően használatával üzemanyag takarítható meg. Használatával csökken a differenciálművek zaja alacsony sebességű fordulások során. Különösen nagy nyomaték és igénybevétel esetén is használható Specifikációk: - API GL-4+ - RENAULT :Pxx - NISSAN P hajtóművek Renault kód: UV 77 11 427 090 Következő megszűnt termékeket váltja: - ELF Tranself TRP és TRX
Van egy 2005-ös 1.5 dci-m, amit jelenleg 195/65/r15-ös kerekekkel használok.
Most lenne aktuális a gumik cseréje, és nem tudom érdemes lenne-e a felnit is cserélni kicsit nagyobbra. 16-os a gyári méret, ha jól tudom. Esetleg 17-es? A kinézeten kívül nagy változást jelentene?
1,6-osban egy Dynamic Plus-t tudok ajánlani ha kevés kilométeres kell. konkrétan 138,000 van benne panorámatető meg mindenféle finomság csak ajánlani tudom,ez volt a családi kocsink,most cseréltük le egy 1,9 Grand Scenicre,szóval az 1,6os azonnal vihető költségmentes állapotban várja új gazdiját
ja az engem is érdekelne tuti izgalmas kocsi lehet azzal a motorral,itt pakson is van egy mindig irigykedve nézem a csávót :D mondjuk az 1,9-esemet is szeretem pályázásra rajzolni sem tudnék jobb kocsit
Egy pici segítséget szeretnék kérni. Grand Scenic-et szeretnék vásárolni. Van itt valakinek bármi tapasztalata vagy információja a két literes turbós motorral kapcsolatban?
az olaj minősítése előírás azt be kell tartani, a márka meg hit kérdése :)
én amikor a csapágygond után olajat kerestem csak RN0710 minősítéssel rendelkező olaj jöhetett szóba, én a Motul mellett döntöttem, van aki marad az ELF-nél más a Manoilra esküszik
Sziasztok ismét! Pótféklámpát hol tudok venni? bárdinál van ? mert én nem találom. nem világít szétszedtem, megnéztem nem látok rajta semmit. jövő héten megy műszakira, addigra meg kell valahogy oldanom...
nekem ez a fityegő a végén akadályozta a roló szabad behúzását és levágtam,szerintem semmi funkciója ellenben nem akad be és simán megy a roló be ki ;)
Lenne egy kérdésem. Panoráma tetős az autóm. amikor a sötételőt elhúzom, kinyitom a tetőt és visszahúzom a sötételőt akkor a tetején van egy szúnyogháló szerű valami.
Egyik oldala a rolóhoz fogatva a másik fityeg. Mi ez? hova kellene fogatni? Mire való ?
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni,hogy szerintetek van- e értelme 1.5 dci 106 le 2006 Scenic-re felrakni chippelt software-t és nem-e csinál kárt az autóban?
Nekem is beltér világítással van gondom. Vagyis csomagtér világítással. Ha a csomiajtót nyitom ki, akkor nincs világítás, de, ha nyitja valaki bármelyik oldalsó ajtót akkor lőn világosság, a beltérrel együtt kapcsolódik fel. Ha ott elalszik, akkor a csomagtartóban is.
Hasonló gondom van nekem is, érdeklődtem itt és a Facebook Renault-csoportjában is! Ott jelentkezett egy srác, akinél számlával, vadi új állapotú volt 14.000,-ért... Ha gondolod elkérem az e-mail-jét, vagy rákérdezek, hogyan futhatnátok össze.
Amúgy én rárepültem volna, de közben a klímakompresszorom megmakacsolta magát...szóval most imádkozok hogy csapágyas legyen "csak", akkor talán olcsóbban megúszom...ha nem, akkor kompicsere 100 rugóért... :-(
2005ös scenic-em van, eddig 10w40-es elf motorolajat törlöttem bele. most itt az ideje a cserének és az egyik ismerősöm azt mondta,hogy jobb lenne az 5w40...erről vélemények? köszi
a rugó egyik vége a lent a tengelycsonknál van a másik fent a doblemeznél, amikor a kerék elfordul fordulni kell a rugónak is ezért a csapágy viszont az telemegy kosszal vízzel ott a kerék felett. Na ilyenkor már akadva fordul amikor megfeszül és végül enged a csapágy akkor pattan.
Na ez a feszülés nem tetszik a rúgónak olyan mintha ki akarnád tekerni egyenesre ezt nem bírja.
Csak rúgót cseréltetek vagy csapágyat is? De remélem ha nem cseréltétek a csapágyat legalább ellenőriztétek ha már ki volt véve.
Köszi toronycsapágyra is gondoltam mert már mindent cseréltem a futóműben ami lógott de még rázós úton valami csörög és én azt a toronycsapágynak tippelem, más már nem lehet.
65 cm a vezetőoldali, 55 cm az utasoldali. Pár napja a T.sco-ban vettem vezetőoldalit, 3300 Ft körül volt Bosch, a csomagban van adapter a rögzítéshez is. Szépen töröl, meglátjuk meddig bírja.
Nekem ez a második Scenicem mindkettőn kellett cserélni mindkét elsőt,bontottat vettem darabját 4 ezerért és kitűnően működnek,szerintem irreális a 36 pénz érte,gondolom az festve sincs,a bontóban meg kapsz olyan színűt mint a tiéd.
Helló. Nem tudom valakinek jelentkezett-e olyan probléma, hogy a kormány néha egy kicsit betapad. holtpontról kicsit nehéz fordítani, és így kicsit darabos a kormányzás. Mivel lehetne orvosolni? Talán elektromos csatlakozók miatt lehet? Van amikor 2 hétig sem produkálja, de van mikor pár napig egyfolytában.
Rohadtul zavar :) Meg az is, hogy egy plaza parkolóban kb úgy próbálok kiszállni, mit aki épp kicsusszan a kocsiból, hogy a puskalövésnél épp csak halkabb durranás ne vonza oda pár ember tekintetét. Egyébként meg feleségem használja ezt a kocsit, és ha már ő is szóvá teszi akkor tenni kell valamit! :)
A baloldali rugós ajtóhatárolóm olyan durván kattan már, hogy az sérti a jó ízlést és a fület. Autóalkatrész kereskedő szerint 36.000Ft körül van egy gyári. Van valakinek esetleg ilyen, amit megvásárolhatnék olcsóbban: Esetleg bontó kontaktja? ajtó nélkül adnak el ilyet egyáltalán?
Típushiba. Ha veszel is egy bontottat, semmi garancia nincs rá, hogy holnap az is nem kezd el kattogni. (Generikus a probléma, a Modus ajtajai ugyanezt csinálják.)
A baloldali rugós ajtóhatárolóm olyan durván kattan már, hogy az sérti a jó ízlést és a fület. Autóalkatrész kereskedő szerint 36.000Ft körül van egy gyári. Van valakinek esetleg ilyen, amit megvásárolhatnék olcsóbban: Esetleg bontó kontaktja? ajtó nélkül adnak el ilyet egyáltalán?
Motorolajtéma, 1.6 benzin: szerelő szerint a gyári Elf 5w-40 helyett a már sokat futott(160e km felett) motorokba inkább 10w-40 ajánlott tölteni a kopás miatt...
Mit gondoltok erről? (én továbbra is az 5w-40 fele hajlok)
A rádió bekapcsolása után a jobboldali kerek funciógombok közül a Hangjegy szimbólumot hosszan nyomjuk, aminek hatására belép egy almenübe. Ezen belül a baloldali kerek gombokkal jobbra nyomkodva léptethetünk a beállítási lehetőségek között, itt egészem az AUX feliratig kell mennünk és itt a + -gomb megnyomásával bekapcsolni majd kilépni. Ezek után a források között szerepelni fog az AUX."
ezen gondolkodok én is hogy ez gyári Privilége? mert nekem a Privilége-n nem ilyen rücsis a léc,a Dynamicon meg pont ilyen az anyaga,csak olyan fekete mint itt neked alatta
1. Sima tuner list cd-s lejátszó mp3-as cd-t is lejatszik?
2. A lökhárítón és az oldalsó díszlécen van egy fémes mattos festés, alatta ugye a fekete műanyag, a festés itt-ott sérült, javítható ez valamivel, létezik ilyen szín? Festék ez egyáltalán? Szürke scenic, ha nem világos, mire gondolok, tolok fel képet! :)
Bocs, hogy még mindig ezen pörgök, de mikor hazaértem, alánéztem a kocsinak (2009 eleji GS2, ötüléses). Ha nem a kézifék vészkioldója, akkor mi az a kanóc a kipufogódob és a pótkerék között, ami a kézifék dobozából jön ki?
Urak szert tettem egy ilyenre (1,9-esek tudják ez mekkora kincs) kérdés hogyan szedem le a plakettet róla anélkül hogy megsérülne? nekem ugyanis fekete a gombom és csak a plakettet akarom áttenni. előre is köszi ;)
Lenne egy kérdésem, remélem itt tudja a választ valaki! 🙂
Egy 2008-as Scenic II-n bevan vezetékelve a vonóhoroghoz valameddig? Megvettük a gyári vonóhorgot bontóban, és a vezetékek nagyon hosszúak rajta, majdnem elér a B oszlopig. Van arra esély, hogy ahol lenne egy gyárilag vonóhorgosnak a csatija, oda elvan vezetve egy vonóhorog nélkülin is?
Valakinek nincs elfekvőben egy kiváló állapotú klímakompresszora? Az enyém a mai diagnózis szerint kilehelte a lelkét, vagyis elkopott a nyakrész, már perselyezni se érdemes... amúgy működik, de a szíjtárcsa kotyog jobbra-balra-fel-le...
Szóval a gyári ár 404.000,- (!!!!! nyilván kifizetem egy 12 éves kocsi árának a felét egy rohadt kompresszorra...), az utángyártott 99.999+17.000 a szárító szűrő, ami nélkül nincs gari az utángyártott kompira...
Pár helyen érdeklődtem bontott után van is...de kérdés, hogy az meddig bírja? Mennyi km van benne....
Nagyon erősen úgy rémlik, hogy a ráncfelvarrás utáni Grand-on lekerült alulra (kívülre), a pótkerék mellé. Ha holnap hazaérek, megnézem a workshop manualt.
hát ha a középső gombbal sem lett jobb akkor viszont passzolom,én se nagyon találtam olyan szervizt ahol foglalkoznak vele,talán a Renault megcsinálja kb a kocsi árának a feléért...:(
Meglett a sárkány 25.000 pénz ebben az is bent van hogy behúzott a szerelő 7 km. Áttakarította a rendszert és tankolt. A zirci kúttól a megállásig 15.5 km. 40 lityi jött ki.
Hazafelé kentem neki nagyon szépen jött Rédétől Nyúlig.
nekem pl a szerkezetben volt törött valami alkatrész ami miatt döcögve nyílott ki aztán már sehogy. de külömben nem nagy szám max városban de még ott is huzatos előtt utóbb te is megunod :D
ha eddig nem volt vele gond, akkor már nem is lesz...
Én is tankoltam félre, hasonló szitu miatt. Igaz én a kút pisztolyát visszatéve, már kapcsolatm, és be sem indítottam a kocsit. Szerencse, hogy indulás elött még itthoni kútnál voltam. Hívtam a szerelő haverom, akinek a "műhely kocsijában" minden van, és tudta hova kell nyúlni.
Motorháztető kinyit, szemből bal oldalon levett egy üzemanyagcsövet, és leszívatta az üzemanyagot....
Én kb 15 liter g.olajra tankoltam benzínt...
Mikor leszívta ismét tankoltam egy nagyot /csurig 60l/, és mentem tovább...
Én örültem, mert nem kellett elhalasztani az utat, srác meg azért meg megkapta a majd 60 liter keveréket... Amikt gondolom tovább higított és ment a roncsderbis kocsijába.... :)
Nem írtam volna ha nem így történik a dolog. Mondjuk a cseszneki lejtőn Győr felé tényleg nem fogyaszthatott sokat mert vitorlázva szoktam lejönni szinte csak motorfékkel, de legközelebb megyek lemérem méterre pontosan.
Néhány km. Ha meleg a gázolajszűrő, akkor csak a szűrőben keringeti az olajat a szivattyú. Ha szerencséje van, a pár km alatt nem ért el a szűrőbe vészes mennyiségű benzin. Szerintem.
Engedd le minden cseppjét a lötyinek. A gázolajszűrőből is. Töltsd fel gázolajjal, és önts hozzá valami normálisabb 2T olajat. Bőven... 30 liter go-hoz mehet akár fél liter 2T is. Ha részecskeszűrős a gép, akkor kicsit kevesebbet, ha nem részecskeszűrős, akkor mehet több is. Aztán használd. Meglátod, hogy lesz-e valami gondja. Szerintem semmi.
Tegnap a Balatonról hazafele jövet Zircen az 1.5 dci be benzint tankoltam. 10,000 forintért. A fedkomp. szerint még 260 km re elég üzemanyag volt benne a (piros felett még egy led világított )
Sajnos észre se vettem a dolgot és simán átjöttem vele Cseszneken a szerpentinen mindenféle hibajelenség nélkül. Akkor villant be hogy benzint tankoltam.
Azonnal leállítottam a kocsit. ( Előzmény: előtte két hétig a nejem kis szuzukiját használtam és ezért tankoltam valószínű benzint mert az benzines illetve este volt már és lefáradtam nem figyeltem eléggé ) Volt már aki hasonló cipőben járt?
Mi a legjobb megoldás? Sok mindent olvasni erről a témáról.
2006-os Grand Scenicem van, a problémám a következő: esőben fogja magát, és kikapcsol az első ablaktörlő, úgy hogy se kép se hang. Többször is előfordult már, nagyon élvezetes szakadó esőben ablaktörlő nélkül menni. Utána gondol egyet, és semmi gond több hónapig. Van olyan, hogy leállítom az autót, majd újraindítom, és már jó is, de olyan is van hogy 2 napig nem akar bekapcsolni az ablaktörlő. Várom jótanácsaitokat köszönettel!
ettől függetlenül nem ártana mégegyszer szétszedni és átnézni
De fogalmazok durvábban
kicserélte a féket de nem jó csinálja meg hogy jó legyen a majd bekopik nem megoldás melegíti a tárcsát amitől egy új tárcsa behullámosodik amitől ki is lehet dobni
ha más nem akkor csiszolóvászon sima felület és a betétből le kell csiszolni
igen erre gondoltam hát pl 10ből 2 gyorsításom történik parkettán a többi vegyes,erre gondoltam hogy mennyivel rövidítem meg esetlegesen a kocsi életartamát. nyilván nem célom szétrugni a kocsit,csak kicsit szedhetné a lábát jobban
dinamikusan közlekedek és tudod a sok erőnél is mindig van több
OK, de milyen gyakran nyomsz padlót?
Azért kérdezem, mert a legtöbb ember erre a kérdésre nem "jól" válaszol. Ugyanis a 120 lóerő sem kevés, és az emberek többsége messze nem használja ki azt sem.
A chiptuning végső soron semmi mást nem tesz, mint több üzemanyagot éget el a hengerekben. Viszont ha nem nyomunk padlót, azt sem használjuk ki, amennyivel több üzemanyagot mi magunk, a jobb lábunkkal tudnánk a hengerekbe juttatni. Fontos tudni, hogy padlógáznál a motorvezérlés hajlamos egy kicsit háttérbe szorítani a környezetvédelmi normákat, és sokkal több naftát tolni. A teljesítménymérés is padlógázon történik - nem véletlenül.
Tehát ha valaki nem használja ki a max teljesítményt chiptuning nélkül, akkor chippel sem fogja.
A módosított paramétertáblázat viszont egyrészt pénzbe kerül, másrészt valamennyi kockázata mindenképpen van. A gyári paramétertáblázat a teljesítmény - élettartam - környezetvédelem hármasán van kiegyensúlyozva. Többlet teljesítményt csak a másik két paraméter egyidejű romlása árán tudunk kivenni a motorból (mechanikus változtatás nélkül).
én mondom nem tuningolnám, ha igen akkor viszont csak olyan helyen ahol mérnek előtte utána és tudom mit kapok.
barátom 1.9PdTdi-t a szalonból a gyári chippel hozta el 300eKm felett jár nagy gondja nem volt vele az Alhambrába 140 helyett 190 paci talán és lakókocsit is cibált vele
Az ablaktörlő kapcsoló mögött megy be két stekker, ami az index...stb. kábele is, valaki tudja, melyik kettő vezeték lehet közülük az bal és jobb index köré?
még annyit Geszti hozzászólásához,szillent és toronycsapágy...ellenőrzés.de ha ropog akkor valószínű a féltengely gumiharang repedt és víz kerül be ami szárazzá teszi a csuklókat,menthető ha időben cseréled a gumiharangot és zsírral megtömöd.
Talalkozott mar valaki hasonloval? Ropogo kattogo hang a bal első kerék felől esős idő után főleg. Sokszor hetekig semmi majd ujra kezdi. Lassu kanyarodaskor hallani. Grand scenic II. Ötlet?
Nézd meg a féklámpa aljzatokat nem e kontaktos,a másik mérd ki az akkumulátort,valószínű elkezdett rakoncátlankodni,és a számítógép hibát érzékel,nem tud elég adatot tárolni mert nincs elég feszültség....
üdv Scenic II 1.9 Dci 2005-ös évjárat Bordelektronik defekt hibaüzenetet írja ki de az agyában nincs mit kitörölni, ott nincs hiba. Ötlet mi lehet? Kézifékje rossz egyébként ez bekavarhat?
Uraim van itt valakinek 2,0 automata benzinese? elsősorban arra lennék kiváncsi hogy pályán mennyit forog? fogyi gondolom 9-10 liter az nem gond,ellenben a halálom ha 4000-nél üvölt a kocsi órákon át a pályán
ha nem grand kell és nem dízel van egy eladó hibátlan benzinesem ;) egyébként minimális rozsda van az alján ennek az újnak,kis hemörájt aztán jó lesz ;)
Ezt akartam még kérdezni, hogy mennyire rohadósak ezek. Akkor van bőven tapasztalatod a típussal! :-) Keresgélés az lesz, főleg hogy jórésze k messze van tőlem..
én 2 hónapja vettem egy 2005 1,9-es Grandot 220,000 km-el magánszemélytől jó állapotban vigyáztak rá meg vagyok vele elégedve,előtte egy egyhatosom volt rövid,azt is szerettem,ennek az utódja pedig egy 2,0 dci lesz szóval szeretjük :D egyébként 1,2 volt a kocsi,abszolút nincs elhasználva,szerintem csak keresgélni kell mert sok a szemét kikozmetikázott szar. ennek a hibája hogy itt ott rozsdapöttyös az alja (osztrák volt előtte) dehát nem lehet minden tökéletes :D
gondolom úgy hogy amikor ezek engedélyezésre kerültek akkor már talán az az előírás volt érvényben, hogy a szélvédő x százalékát kel törölni az ablaktörlőnek
ettől függetlenül pl az azonos korú Jumper/Boxer-nél az utas gyakorlatilag ki se lát mert előtte nem töröl az ablaktörlő
egy széles lapos tárggyal -én a nejem egyik fakanalát loptam el- benyúlsz a tükörlap alá és finoman kipattintod onnantól adja magát a a dolog 4 fül a tükör műanyag háza és így tovább
Angol renault Scenic 1,5 dci, alkatrésznek valakinek? 4 db új matador téli gumi van rajta, minden működik, doktortól nemdohányzótól stb olyan 330 e km van benne, 6 sebességes. Megfelelő ajánlatért majd házhoz is viszem akár.
nekem a belső ventilátor keringeti a levegőt....meleget is fúj,ha átállítom a hőfokot,de a ha a ventilátort minimálisra veszem akkor is fújja a levegőt. :(
ilyenkor mi a teendő? hová nyúljak,hogy jó legyen? kellemetlen a ventilátort hallgatni maxon. azt hittem,hogy külön rendszer van a motorhűtőre és arra ami bent fújja a levegőt. ha kiveszem a biztosítékot vagy ha lehúzom a csatlakozóját úgy használható?
Az SI-et alufelnivel és 1db acél póttal kaptad? És ahhoz az acél póthoz adtak csavart?
Minden kf. felnis autóhoz (ha van egyáltalán, akkor) acél a pót. De én még egyetlen olyan autót sem láttam, ahol a kerékkulcs mellé oda lett volna csomagolva a csavarszett.
Csavar, anya kiválasztásakor az illesztés lényeges. Alu felni esetén, ha az ileszkedő felület aluminium, akkor célszerű elforduló alátét, vagy kúp alkalmazás, hogy ne ragadjanak össze a felületek. Olyan alufelnik, amelyek vasból készült illesztő felülettel rendelkeznek jól tűrik a fix kúpot vagy lencsét a kötőelemen
tegnap gondolt egyet a kocsim és bekapcsolt a ventilátor azóta folyamatosan megy :( este levettem az akksit és reggel vissza,de már gyújtásadásnál bekapcsol és folyamatosan megy.
A közeljövőben tervezem egy GS2 vásárlását.1.5 vagy 1.9 dci. Van itt olyan köztetek, aki mostanában vett a 1.5M körüli ársávban? Úgy hallottam nagyon lepusztult a piac. :-( Mik a tapasztalatok? Én még csak neten nézelődtem.
Tegnap 17 órára el is készült a gépezet. Nagyon korrektek voltak szerintem, csak a szabadonfutót fizettem 17.500 forinttal. Se munkadíjat se a szíjat nem számolták fel. Szinte bársonyos a kocsi hangja most van benne 165 e km remélem 200 ig nem kell ráköltenem. csak a kopó cuccokra.
Ha esetleg valakinek előre a lökhárítóba lenne egy vonószem takaró kis fedele érdekelne.
Az autószerelés nem mindig olyan egzakt, mint a matematika. Burkolatok, lemezek, motorblokk úgy viszik, módosítják a hangokat, hogy ihaj.
Olyan 90-120e km-re mondják a szabadonfutó élettartamát. 250e km környékén cseréltem, rendesen oda volt már az is. A generátor bele szintén beteg volt. Felújítás, vagy csere nélkül ne rakasd vissza a generátort.
A főtengely szíjtáscsáját néztétek? Cseréled? Feszítőt cseréled?
Lehet hogy cserélni kell a szabadonfutót bizonyos idő után de ha a szerelő megállapítja a rendellenes hangot és nem jön rá az eredetére illetve ha leveszik a szíjat és tudják hogy abban a körben van a hiba mert szíj nélkül nem hallatszik elmondásuk szerint mindent leellenőriztek, ennek ellenére felszereli az új szíjat és azt mondja hogy nem jött rá a gondra használjam tovább ez azért egy kicsit necces, ráadásul a szíj darabjai szétszóródva az egész motortérben esetleg kárt okoztak ez a másik része a dolognak szóval pro és kontra. De egyébként simán bementem aksival és vetettem fel jegyzőkönyvet a dologról. Igaz először azt mondták nem tudják hogyan kell írni ilyent.
A főtengelyen levő szíjtárcsát is ellenőrizzétek, hogy azt nem tépte-e meg a szíj. Ne hogy most meg az legyen a következő.
Azért ennyire nem kerek-ám a dolog, hogy "figyelmetlenség", meg jegyzőkönyv, meg stb. Könnyen megesik, hogy terhelés nélkül nem adott rendellenes hangot az generátor. Ha nagyon beletúrunk az apróbetűsbe, még azt is ki lehet szedni belőle, hogy 90-120e-nél kellett volna cserélni a szabadonfutót. Ha nagyon leállsz szőrözni a szerelővel, az életben nem fog neked többet rendes munkát elvállalni/végezni.
Szerelő helyében lehet, úgy állnék szóba veled, hogy fizeted az új generátort, új főtengely szíjtárcsát, és a szerelő állja a szíjat, és a munkadíjat. Így lenne korrekt szerintem. kb. 15 a tárcsa, és 45 a generátor.
Ehhez akarok visszamenni mert garanciában szeretném kicseréltetni a szíjat ugyanis a szabadonfutó adta a hangot amire nem jöttek rá ( ijedtemben cseréltettem a hk csapágyakat is ) és az új szíjjal nem szerelhették volna össze. De még megnyugtattak hogy a generátort kivették átnézték azzal nincsen baj. Szeretnék jegyzőkönyvet felvetetni. A szabadonfutót kifizetem a többi járulékos kár ennek a figyelmetlenségnek a hozadéka.
Baxki... szép az a szabadonfutó... Biztos, hogy ugyanahhoz a szerelőhöz akarsz visszamenni?
Kb. 25e Ft-ból fel lehet újíttatni a generátort. szénkeféstől, szabadonfutóstól. 41-45e környékén kapsz gyári felújítottat. Generátor ki, új be, új szíj rá, és mehet.
15 km-t talán elmegy, de bikakábel, vagy vontatókötél legyen nálad. Diesel... ennél már nincs jelentősége. A sok elektronika, elektromos szervó, és más fogyasztók többet fogyasztanak, mint ami a motor járásához közvetlenül szükséges, akár benzines, akár diesel.
Arra vigyázz, hogy ha merül az akksi, és kezd megkergülni, akkor akár bezárhatja a kormányzárat is. Az meg nem túl kellemes menet közben.
A múlt héten cseréltek többek között hosszbordás szíjat is a szerelés előtt szóltam hogy valami furcsa hangot is hallok de azt mondták kiszerelték a generátort megnézték a szabadonfutót is a hang eredetére nem tudtak rájönni azt mondták menjek vele használjam.
Ma jöttem hazafelé Győrből bekapcsoltam a klímát és furcsa szagra lettem figyelmes és füstre ( sz utastérben ) hazaérve felnyitottam a motorháztetőt és szikraözön a generátorba. a szíj porlik mert az a fránya szabadonfutó mégse jó a képet az ékszíj levágása után fotóztam. Kérdésem holnap ezzel a szíj nélküli géppel megkockáztathatok e kb 15 kilométert 1,5 dci vagy tetessem trélerre Az aksim 75 amperórás kb.1 éves darab
Nem tudom dízelnél mennyit bír az aksi az elektronika nem e tilt le. Ha így indítok pár másodperc múlva kiírja a szíjszakadást és a stop felirat világít.
Nehogy szilikonozzátok a biztonsági övet. Csak összeszedi a port, meg koszolódik. Ki kell mosni az övet, s jó lesz.
A visszajelzőhöz a dobozban van mórickarajz. Tényleg csak 2 vezetékbe kell bekötni. Viszont ha még nem csináltál ilyet, akkor bízd szakira, aki rendesen összeforrasztja, és szigeteli a vezetékeket.
Fontos, hogy a 2 áramkörös változatot vedd. Nekem is ilyen bosal kapcsolás van. A szerelés legmacerásabb része, mire megtalálod, hogy melyik kettő vezeték megy az irányjelzőkhöz. Bár, ha jó a színlátásod, akkor az is gyorsan megy. Jól forraszd össze, és szigeteld le. A vezeték le/rá-tekerésével tudod beállítani, hogy mekkora terhelésnél villogjon a led. Az egész cucc elfér az A oszlop műanyag burkolata alatt.
Bosal, 2 körös kapcsolás. 5-6000 Ft. 2 vezeték bal1 ajtó előtt a küszöbnél elvág, kapcsolást beleköt, szigetel, eldug a kárpit alá, ledet kitesz valahova látható helyre, és kész is. Vizsgán ennyi kell, nem több.
Sziasztok! Kereket (komplett) keresek 2003-as Scenic II-re. 110 illetve 108 jelölèseket látok a hìrdetèsekben, viszont átlóban 100-nak mèrem a furat távolságokat. Egymás mellett meg 70 akárhány. Ja! 4 furatos, 205/60 R16 a mèret. Mi a 110 vagy 108???
kerékcsapágyat én nem zártam volna ki, de a szerelő szerint, aki előtte cserélte 4 ezerrel és megnézte, az tuti nem lehet. meg az folyamatosan adna hangot menet közben nem, meg a sebességgel hangosodna is, ez meg ilyet nem csinál.
tárcsa nem tűnik vállasnak, de arra már én is gyanakodtam, szilenteket ma megnézetem még.
(nemrég dobtam ki egy 25e km-es csapágyat a boci hátuljából. Beállt, mint a szög.)
Szilentet szoktak cserélni, de ha rossz, akkor jól láthatóan meg van repedezve, ha kicsit felemeled féloldalasan az autót. Féktárcsának nincs válla? Az is tud érdekes hangokat adni.
létezik olyan gyakran előforduló dolog a hátsó futóműnél, konkrétan bal hátul, ami reszelő, zúgó, de nem folyamatos, hangot adhat ha hátul is ülnek vagy tempósabb jobb kanyart veszek kigyorsításkor?
kerékcsapágy már biztos nem lehet, valami szilent esetleg gyakori, hogy elmegy?
De nem a hangzás miatt keresek, hanem mert a membrán szélén a szivacs elöregedett, elszakadt körbe..
Akkor bontó. Egy ezresért adják darabját.
Lehetne venni drágábbat, csak értelme nem lenne. Én sem akartam elhinni, de úgy tűnik, az egy tudatosan tervezett rendszer. Egy jó fejegységgel egészen meglepően jól tud szólni.
Amikor a Scénicünk volt, én a városban egy Ibizával szaladgáltam, amibe elég komoly rendszert építettünk, rendesen rezgéscsillapítással, minőségi kábelekkel, méretezett panelbe épített finom hangszórókkal (Morel Tempo 6), aktív keresztváltóval stb. Az Ibizából a Scénic-be átülve nem is volt rettenetes a hangminőség - és ez azért nagy szó.
8 éve használok külön garnitúrát télre-nyárra. Leszerelés előtt soha nem rázott annyira egyik kerék sem, hogy éreztem volna. Minden felrakás előtt megnézzük a kereket, van-e rajta centríroztatnivaló. Még nem fordult elő, hogy ne kellett volna igazítani rajta. Persze lehet, hogy én vagyok túl "tompa" ahhoz, hogy megérezzem.
ha esetleg valakit érdekel,kiváló állapotban,magánszemélytől eladó,az oka hogy Grand scenicet vettünk helyette,imádjuk szeretjük,de két kocsi felesleges nekünk
de igen, de azokat is hurcibálni kéne, felrakás előtt ugyanúgy centíroztatni stb. igaz ha évekig fent van 1 felni-gumi páros, azt is néha kell szerintem centírozni.
Most fent a király nyári, igaz 2015/55 r16-os ezek voltak szinte újak a régi kocsimról, de jók rá, nem ráncigálja a kormányt és picit még így ballonosabb is, tehát tán jobb a futóműnek is, igaz a különbség nüansznyi, mint a gyári 205/55-ös.
Sziasztok! A segìtsègeteket kèrnèm hátha járt már v.ki ìgy. 2006 grand scenic 1.5 dci 106 le. Járó motornál, álló helyzetben bejön a kipufogógáz szag. Menet közben ha egy picit is le van húzva az ablak akkor is èrezni ha felhúzom nem. Pollenszűrő új van benne. Várom az esetleges tippeket. Előre is köszi.
az ígért képek a csapágyakról. Próbáltam több szögből készíteni de szerintem a hozzáértők így is látják a nyomokat, és abból olvasnak. Én nem értek hozzá annyira de azt mondták hogy ha a réz látszik akkor beba.....( gáz van)
Elméletileg 3. gazdája vagyok tavalyelőtt októberben vettem a Renault rennis- ben Salgótarjánban. Kinti autó de a renault adta el a saját tulajdonuk volt, nem beszámított gépezet. ( vezérlést cseréltek erről írásom is van ) 2005 1.5 dci 2005 évjárat 131.000 Km volt benne a szervizkönyve is megvan illetve a kinti javítási számlák is a kilométerek passzolnak. Most van benne 165.000 Km. olajcserék 10.000 Km nél
Főbb javítások műszerfal Develooper szaktárs korrekten gyorsan.
Egr szelep csere 60 pénz, és most
80 pénz a kerekek cseréje centrírozással, hk csapágy csere olaj olajszűrő hosszbordás szíj Az olajból csak az elf megy bele itt is berendeltettem.
Biztos bennem van a hiba míg a rendvédelem területén dolgoztam látott az ember eseteket hidd el nagyon könnyű valakiről profilképet létrehozni adatokat megszerezni stb. A személyes kapcsolatokat preferálom inkább de a távolságok miatt ez nehéz. Hiába van jó és rossz oldala ennek az internetnek.
nem vagyok fent a facebok oldalon. Nem is szeretnék oda regisztrálni.
Pedig ezt egyre nehezebb lesz megúszni. A lányomék iskolájában a diginapló már erősen FB-alapú, legutóbb pedig a Lufthansa ügyfélszolgálata jelezte, hogy a legegyszerűbben FB-n lehet kapcsolatba lépni velük.
Döbbenetes, hogy a FB-n milyen csoportok, fórumok, közösségek alakultak ki. A két renault-s oldalnak darabonként van 5-5 ezer tagja, de például gumis/felnis témában a három legnagyobb magyar csoport létszáma egyenként is több 30 ezernél....
De még egészen szélsőségesen picike hobbiknak is komoly FB-csoportjaik vannak. Én például gyűjtöm a hagyományos, "bakelit" (valójában vinil) lemezeket, és tagja is vagyok egy 3000 fős (!!!!) magyar csoportnak....
Az Index Fórumhoz képest nagy előny, hogy (többnyire) valós neveken folyik a diskurzus, és minden kérdésre szinte azonnal érkezik válasz (a válaszadó hitelességét pedig egy kattintással ellenőrizni tudod), viszont nagy hátrány, hogy a hozzászólások nem kereshetőek, idővel ráadásul eltűnnek a süllyesztőben.
Akinek az nem tetszik, hogy túl sokat tud meg róla Zuckerberg, az azzal védekezhet, hogy más adatokkal regisztrál. A szakmai fórumokhoz nekem is van egy másodprofilom, amit csak "fórumozáshoz" használok.
Simán belemegy 5 liter egy frissen összerakott motorba. Olajcserekor is olyan 4,5 környéke szokott belemenni, a többi benne marad az olajjáratokban, szivattyú járataiban, hengerfejben, turbóban, stb.
Egyébként tegnap hoztam el a szervizből ahol kicserélték az előbb említett dolgokat és az olajcseréhez a kikötésem az volt hogy csak elf olajat tehetnek bele ( számlán szerepel ) és mikor rákérdeztem a maradékra azt mondták 5 l belement. ez lehetséges? A győri Kwik fit szervizbe volt a gép, szerintem korrektek egyébként. Elhoztam a csapágyakat nem voltak vészes állapotba. Hosszbordás szíjat is cseréltek az ki volt töredezve.
Tudom hogy ez nem a Vatera vagy Jó fogás de itt előbb keresnek ilyen cuccokat a gépekhez.
Megvettem az alább látható alkatrészeket ( 2005 1.5 dci alapméret ) de aztán olyan szervizben csináltattam ahol hozott cuccból nem dolgozhatnak, így eladóvá vált a tömítés és a hkcs. Hogy őszinte legyek a számláját nem találom de bontatlan csomagolású mindkét alkatrész. A Láng -nál vettem 15.000 forint volt összesen valami kedvezménnyel. a 06 harminc 9799 18nyolc számon is elérhető vagyok.
nem akarlak megbántani a zsebedbe meg még úgy se turkálni, inkább csak hangosan gondolkodok és nem értelek
gondoltál egyet bementél vettél egy új autót...mivel azt írod Franciaországba, Belgiumba jársz évi 100-150eKm kocsikázol gondolom ez nem passzió vagy hobby tehát munka így az autó egy munkaeszköz, amit az ember mielőtt tudja, hogy tönkremegy lecserél a mai autók ha elfogadjuk ha nem 2-300eKm-re vannak csinálva. Mégis mit vártál? már rég le kellett volna cserélni.
Melóhelyen 150e-nél cserélik a flotta bérelt autóinkat a kor mindegy, vagy 4-5 évesen.
Mert gondolom még ezenkívül van másik kettő ami nem egy újszülött,amúgy meg az ujjat olajcsere után csak szerviz géppel lehet kiütni..kérdezz szívesen válaszolok vagy érdeklődj..
Nem ez egy másik, amúgy érdekes lenne ha ilyen gyorsan beletekertem volna közel 140.000km :)..3-van a családban az a fiamé lett,neki semmi gondja,a lányoméknak is scenic van az övüké 2012-es,az enyém is 2006-os Grand scenic fehér és újkora óta velem van,ezt cseréltem be....
A sötétedős belső tükör mögötti boxból kiszereltem, leportalanítottam a kis ventilátort, mert nagyon zúgott. Visszaszereltem, zúgás elhalkult viszont 10 fokkal kevesebbet mutat a külső hőmérsékletre. Van e a kettő között összefüggés?
Majd nem mindegyik új volt,a legkorosabb amit vettem 2 éves volt,volt amiben 500 000km volt mikor eladtam,de mindig mondták én hülyéskedek,mert az autó kívül belül patent volt,mindig vigyáztam rá,éves szinten 100 000-és 150 000km megyek,ebben az autómban valóságos a km és 349 457km van benne pontosan,se karc,se törés nem volt,utálom a repülőket és a vonatokat,sokat járok Franciába-Belgiumba és Svájcba,kényelmes autót akartam és ezt a Renaultba megtaláltam,de most kicsit elegem lett belőle!...Amúgy már bent van a Baungartnernél,de nem azért,hogy nekem meg javítsák ha nem azért mert holnap hozok egy másikat,nekem folyamatosan kell az autó 1-2 napot kitudok hagyni de ez is ritka.
hehe nekem csak 220 e km tert tolattak vissza, kb 320 e km van benne és a izzító relé nem kap jelet meg volt egy csomó hibája de így nem csodálkozom rajta. 1,5 dci
a 30 közt volt olyan is, ami 300e km fölött futott?
azért addigra már sokminden elfárad, ha előtted nem cserélték...
és ez nem feltétlenül az autó hibája.
(de persze ez nem vigasztal téged, érthető módon)
Ha meg te raksz bele 300-at, és tényleg gondos gazda vagy, akkor ugyanezeken átmész, csak nem 6 hónap, hanem 6 év alatt, és ezért fel se tűnik.
de az is biztos, hogy néha "kifogja" az ember... vagy legalábbis úgy érzi.
jópár éve, vettünk asszonynak off autót.
Aki eladta (2 évesen 55e km-mel), nem bírta megállni, el-elejtett szitkozódó félmondatokat, hogy mennyit volt szervizben az autó, meg hogy a kf.felnit "jóvátételként" kapták a hosszas szerelés után... Szóval érezni lehetett, hogy nem volt megelégedve vele, és sok hibán van túl. (mondjuk neki nem volt pénzbe, mert addig tartott a gari. Gondolom azért is akarta eladni, mert lejárt a gari, és ő már nem mert kockáztatni). Nekünk tetszett, és átvizsgálva se tántorodtunk el tőle.
Utána megvolt asszem 8 évig, beleraktunk 120e km-et, és csak olajat + kopókat kellett rajta cserélni. Nulla szervizigény...
Ha nem nőttük volna ki, még ma is meglenne.
Mondjuk az 50e-t futott előtte, a tied meg (legalább) 350-et, szóval nem hinném, hogy aki megveszi, az hasonlóan jól tud járni, de ki tudja...
(ja, és ugye az is lehet, hogy a te 350-se 350, hanem mondjuk 500... mint a nemrég megjelent TotalCar-os cikkbeli Clio, amit 900e-ről 250e-re toltak vissza...)
Elszaggattam már 30 Renaultot,benzinestől-dízelig,de ilyen szar konstrukció ami az elektronikai részét illeti,még nem volt,egyiket megcsinálod jön a másik,az meg olyan hiba amire itthon fingjuk sincs a szakavatott műhelyekben,ők még ilyennel nem találkoztak,ha kiviszem 1000-1500 euróm bánja,azalatt meg sem nézik,de semmi garancia nincs rá,hogy ők is megtalálják a hibát,szóval nem morcos csak elég volt,engem kiszolgált,az autóra vigyáztam óva intettem minden káros dologtól,törődtem vele,gondolom ő is elfáradt,mint ahogy én is a küzdelemben,szóval ennyi.holnap bemegyek veszek egy újat ezt meg dobom a süllyesztőbe.
Eladó Grand scenic 1.9 dci 2006.9,havi, üvegtetőn kívül minden van az autóban,plusz álló fűtés,350.000km,műszaki 2017.12.hó klima jó,ablakok működnek 2 gyári kezes. kártyával.50.000ft-vagy szétverem!
Na azért lassan megpusztul a 9 éves autó,úgy hogy holnap elkezdem elbontani mert ez már idegesítő,a hiba a következő :abgassystem defekt....kipufogó gáz visszavezetése,te hát EGR szelep meghalt,szóval vagy szét verem vagy ha kell valakinek valami szóljon mert elbontom,vége többet az életbe se francia autót még akkor sem ha ingyen adják!
köszi, ezt olvastam, de azért írtam, hátha valaki tud olyan megoldást, amihez nem kell a biztosítéktáblát kiszerelni. Mivel kis áramfelvételről van szó, bármilyen -állandóan működő- fogyasztó + kábelére rá lehetne kötni, de tény, hogy én magam nem tudom, van-e ilyen a motortérben. Lehet, hogy nincs.
Azt kérdezném, hogy a DRL 4. szála, ami akkor kap áramot, amikor gyújtás (áram) alatt van az autó, hogy ekkor világítson a menetfény lámpa, na ezt mihez kötitek? Bevezetitek a szálat az utastérbe a biztosítéktáblához, vagy van a motortérben valami fix fogyasztó, ami áram alatt van mindig, ha megy az autó? Jó lenne, ha nem kéne átdugni a műszerfalon.
Természetesen,de ez akkor a főtengely jeladó hiba lesz,csak az ECU figyeli a fordulatszámot,de lehet tévedek más jeladó nincs ami a fordulatszámot figyelné,amúgy ha nem csal az emlékezetem a 2005 után gyártott Renault dízeleknél nincs már fordulatszám szabályzás,legalább is az apósék Meganeban sincs,meg az enyémbe sem volt,tehát nincs piros zóna.
Köszi a gyors választ. Nem volt _teljesen_ kikapcsolva télen, csak értelemszerűen nagyon keveset használtam (csak pl. akkor, amikor a belső párát kellett gyorsan lefújatni az ablakokról). Korábban ugyanez volt a gyakorlat, de akkor nem halt meg/gyengült el tavaszra. Megnézetem.
Télen nem nagyon klímáztam, és most, ahogy bejött a nagy meleg, azt tapasztalom, hogy alig-alig fúj hideget a kílma, még akkor is, ha 15 fokra állítom (ez a minimum). Mi lehet a baj? Automata klíma, Scenic II, 1,5dCi, 2006-os.
Kedves fórumtársak!
Kérnék egy kis segítséget, P0321-és hibakódot dob ki az OBD olvasom,ami állandó,tehát nem engedi törölni!
Mi lehet a hiba?
Vezérlés nem rég lett cserélte és a akkumulátor is.
1.5dci 106le 2006 sima Scenic II.
Trükkök: Ha kiszállok az autóból, leengedve maradt az ablak, akkor az indítókártyán a bezár gombot 2x megnyomva automatán felhúzódnak azok. Ezt tudom.
De van e valamilyen trükk arra, hogy közeledek az autóhoz és még mielőtt beülnék, valahogyan le lehet e engedni az ablakokat? mondjuk amiatt, hogy kiszellőzzön amíg beülünk!
Először 2 dolgot nézzetek meg,a turbó nyomásszabályzó szelepen van két gumicső,ez az akkumulátor mögött a levegőszűrő bal sarkához van rögzítve,a felső megy a turbóra itt szükséged van aknához is,a másik jön rendszerből,ami a turbóra megy azt lehúzod a szelepnél fent,aztán belefújsz egyet finoman,hallani kell,hogy a membrán dolgozik ha nem hallod a membrán lyukas,aztán ha ezzel meg vagy akkor megnézed a turbó felőli oldalon is menyire kormos,ha nagyon akkor valószínű a membrán is tele van az nem jó jel,mert az turbó tisztáshoz vezet,na ha ezzel meg vagy vedd ki a fojtószelep után a légnyomás mérőt alaposan tisztítsd meg egy kis féktisztítóval,ha ezzel is meg vagy,vedd le a fojtó szelepet 3 csavar fogja és jó alaposan fürdesd meg féktisztítóval,ha ezzel is meg vagy akkor minden vissza és próba.Ha nincs javulás akkor a légtömegmérőd is koszos lehet de ez nem valószínű,de elképzelhető,és még van egy lépés,az hogy keveset nyom a turbó nyomásszabályzó szeled,ezt sajna csak a turbón keresztül lehet ki mérni,de mivel ez nem egy drága dolog meg ér egy cserét,főleg akkor ha melegszik amit érzel a tetején,és ha zörög,vagy kattog,ennyit tudok segíteni remélem hasznos volt,ha nem akkor a turbód gyengül az viszont cserés! még egy amikor kiveszed a fojtószelep ha nagyon olajos,akkor érdemes lenne az intercooler hűtőt is tisztítani mert a túlzott olaj benne kevésbé hűti le a levegőt,egy minimális mindenképp kell és lesz is benne,múltkor találkoztam olyannal amiből 7decit engedtem ki,azóta repül.További szép napot kívánok mindenkinek!
Megnéztem kíváncsiságból, bár nem mérvadóak az eredmények. (1.9 dci 130LE, Grand)
0-130-ig gyorsításnál 60-ról 100-ra 6 mp alatt gyorsul. 60-ról mérve 3. fokozatban 7 mp lett. Ebbe benne van hogy 4-be kezdtem el gyorsítani majd visszaváltottam 3-ba, így talán 0,5 mp még levonható. Én azt vettem észre hogy mindig változik épp mennyire "táltos" az autó. Van hogy igen lustának érzem, főleg ha a dpf is már rég regenerált, van hogy érezhetően jobban szedi a lábát.
Gond akkor lenne ha 0-100 is fél perc lenne padlógázon :)
Fiamnak 1,5 dci cliója van.....hátsó csapágycsere lenne aktuális...milyent ajánlotok? Mi is kitudnánk cserélni? Pár dolgot innen a fórumból már meg meg csinálgattunk....Köszi a válaszokat :)
Nekem is zöld bak van beszerelve, Hutchinson típusú. Aki cserélt. annak teljesen megszűntek a motor felül érkező rezgések/rezonanciák? Hideg/meleg időben is teljes elkülönül a motor járása az utastértől?
Valami nincs a helyén,ez biztos...hangból lehet hallani,nem egészségesek ott a szelep hangok,vagy nincs a helyén a vezérlés,vagy beszorult a szelep alá valami...
Főtengely jeladót 2 napja cseréltem, hátha. De semmi. Vezérlést januárban cseréltünk otthon, leírás szerint. Jó is volt, de az egyik szimeringet megsérthettük, mert folyt az olaj. Nem volt időm, kedvem megint szétszedni, ment szervizbe, ott cserélték. Jó hírű szerviz, bízok benne, hogy jól rakták össze. Bár bennem is felmerült kétely, a vezérműtengely dugóit kivettem, hogy egymáshoz képest jól állnak-e, de a főtengelyhez nem raktam be a tüskét, mert nincs most nálam. Meg kéne néznem, az lenne a negyedik pár új dugó a tengelyekhez. Ki kéne szedni roncsolás nélkül valahogy.
Elég érdekes: nekem is a bal első és a jobb hátsó kilincs szorul. A jobb hátsó ajtókárpit leszedés után befújva WD40-el jó lett. A bal elsőt kiszedtem a helyéről. A tengelyen szorul egy műanyag alkatrész. Hiába fújogattam WD40-el nem lett jobb. A tengelyt meg nem lehet kihúzni, mert egy vége van csak szabadon, de az sem fogható meg semmivel. Lehet itt egy új állja a helyét.
Esetleg tudna valaki cikkszám alapján segíteni új árban (hol mennyi?) A cikkszám: 8200 028 463 (Ami eléréseim vannak ott nem találtam meg cikkszám szerint sem.)
Szia!..Megnéztem és én szelepre gondolok,a kipufogó szelep alászorult a korom,vagy nem zárnak le rendesen,ezért jár egyenetlenül,nézd ha zavar nem olcsó a javíttatása,ha nem annyira zavar én így hagynám..de nem tudom vezérlést mikor cseréltetek,ha azt még megírod talán közelebb kerülünk a megoldáshoz,mert az is elképzelhető,hogy 1 fogat eltették,de ezt csak akkor lehet megnézni ha a főtengelyt is jelre állítjuk,és még egy ami hibát szokott okozni az a főtengely jeladó,na az tud még érdekes dolgokat produkálni,mert az képes és olyan fars adatokat küldeni az ECU-nak,hogy szimplán járhat így a motor.egy jó barátom járt így a 2.5 Audijával,de neki sajna már nem lehetett sosem úgy be állítani a motort,hogy megálljon rajta a pohár víz,annyit ment vele mire meg lett a hiba,hogy egy vagyonba került volna a javítása,persze ettől függetlenül teljesértékü az autó csak egy kicsit remeg a motor alapjáraton.
Huh, de beletaláltál. Tegnap én is ezen elmélkedtem, mit lehetne csinálni? Nálam is borzasztóan néz ki több ilyen alkatrész, pl. a levegőbefúvók is "hámlanak" + a középső kombinált elem (rádió - fűtés környezete). Bár a műag-ra rágőzölt króm "imitáció" is összeborzolja a szemöldököm. De ez egyéni.
Itt a videó a motor járásáról. Videón nem annyira szembetűnő, de összehasonlítottam haverom 1.4-es M1-jével, arra rá lehetne tenni egy pohár vizet, alig fodrozódna, ezen hamar kiborulna. Mi számító jó árnak egy ilyen diagnosztikai vizsgálatért?
Hátha érdekes valakinek egy eladó gyári tetőcsomagtartó (tetőrúd) megkímélt állapotban jó áron. Nyári nagy kiránduláshoz, bringázáshoz, síeléshez kiváló!
Kérdéseket itt is szívesen fogadok, illetve a hirdetésben megvannak elérhetőségeim.
Köszönöm, szerencsére elég volt az oszlopnál állítani, most mind a négy szépen kattanva csukódik.
Viszont foglalkoztat a drága: Lezárni lezár kőrbe a kp.zár de nyitáskor nem nyitja pont a bal 1-t (vezető oldali ajtó). Hétvégén fiam vitte a kocsit. Valamit birizgálták a középkonzolon lévő kapcsolót (vészvillogó alatt). Okozhatott az valami zavart a bal 1 nyitásában? Ha esetleg biztosíték merre keressem?
Olyan problémám van (Grand Scenic 2 (2004.11), hogy klíma (automata) kapcsolásakor erős zakatoló-kerepelő hangot hallok a kompresszor felől, ami pár perc múlva lehalkul, észrevehetetlenné válik. Hideget termel, a légáramlat az állításnak megfelelően változik minden nyíláson. De ez a hang nem hagy nyugodni...csapágy lehet? Szíjtárcsa? Esetleg valami a kompi belsejéből? Kell rettegnem valami komolyabb hibától? Lehetséges, hogy csak állásában kicsit beállt és most, hogy hozzám került az autó és a több használat hatására ez majd elmúlik?
Ja, a teljes fordulat esetén az normális, hogy szinte berezonál az egész műszerfal és kormányoszlop?
sőt, akkora király vagyok, hogy múltkor 3 ezer km után cseréltem olajat (nem vicc), igaz azért, mert előtte vettem és utána tervben volt a gyorsabb 2. olajcsere (kitudja előtte milyen gyakran cserélték, én nem hiszek még a szervízkönyvnek sem, mert akkora király vagyok), kimosni az esetleges ritkább csere miatti szutykot.
Magyar ember vagyok 1000000km a hátam mögött,megdolgoztam autóim ért,sosem vettem fel kölcsönt és nem segített apuci sem,szóval csak azért hogy egy kicsi vissza vegyél az arcodból és pontosan 1982-ben szereztem hivatásos jogosítványt és nem is akárhol Budapesten..Németországba meg azért járok mert a gyermekeim és az unokám ott élnek,szóval Magyarországon tankolok,egy helyen tankolok, és azért a mesédet nem veszi be senki,hogy te 8000km cserélsz olajat,mert vagy hétvégi autós vagy ,vagy csak menőzől... vagy csak szimplán hülye....szóval én is lezártam.
Ha nem tudsz olvasni,akkor ne válaszolj,ha nem tudsz értelmezni ne írj,igen vissza termel sőt,mielőtt kifogyna belőle akkor vissza termel és át megy olyan fokozatba,hogy több autót megtudok tankolni!!! aki nem tudja mitől eszik többet az autója az kérdezzen meg valakit aki tudja és érti,ha kérdezel mitől eszik keveset elmondom ha nem kérdezel akkor találgass,tojáson keresztül nyomom a gázpedált,és ügyelek az autó különböző alkatrészeire,mint pl a fojtó szelep tisztán tartására,egr szelep tisztítására,Map sensor folyamatos ellenőrzésére,és a időben olajat cserélek és levegőszűrőt (nálam 10ezerkm) megfelelő minőséget használok,mindig ugyanott tankolok,használtam METABOND adalékot amit már 20 éve ismerek,és megvárom a turbó míg vissza hűl 2-3 percet mielőtt le állítom az autót ha nagyon meghajtanám,így az autóban 325654km van benne és még nem hagyott az útszélén,turbó lett benne cserélve de azért mert tudatlan volt az előző gazdája 187000km Németországban,más minden eredeti az autóban!
Lehet hogy a Tiéd keveset fogyaszt, valószínűleg nem is tudod teletankolni mert indulás után már visszatermel és folyik ki az anyag.
Arról meg hogy ki hogyan vezet nem hinném hogy a Te véleményed a mérvadó. Nem kell válaszolni nem akarok vitát nyitni, egyáltalán kár volt az egészért.
Múlt évben volt nálam is ilyen. Gáz volt, venti ment, de nem hűtött. Diaggal nézve ki volt kapcsolva a klíma. Be kellett kapcsolni, azóta jó. Hogy miért kapcsolt ki azt csak találgatni tudom, pl. annyira lemerült az akksi, hogy letíltott a klíma.
Hát a képből nem sokat látni de nekem a legtöbb fogyasztás volt ennyi Németben 160km/h 100km-en,szóval én nem tudom sokan hogy vezetnek de siralmasan..
Amúgy köszönöm ezt a sok önzetlen segítséget amit kaptam,ezennel kilépek a fórumból,mivel van másik fóruma hol törődnek a márkatársakkal és a fórumtagokkal,mindenki vigyázzon magára és az úton mivel sok a marha,sok sikert kívánok mindenkinek az autójához!
Nagy köszönet Cartárs. Jöhettél volna hamarabb, vagy nekem kellett volna több eszemnek lenni, hogy egyszerre 2 égő nemigen szokott ki menni. Az akksi mellett lévő elérhetetlen biztisort leellenőriztem, megtakarítottam, mindegyik bizti ok. Egy órácskát el sz... Szöszmötöltem vele.
Mentségemre annyit gondolok csak, hogy az alaphibám hogy a klíma nem indul be, és gondoltam lehet egy biztin van ?
Most így utólag visszagondolva a 2 tompított akkor halálozhatott el, amikor a klímás járó, és világító autónál leba..ta a motorház tetőt.
Na mindegy itt van a garász a házam mellett, a 2 izzót már ki is cseréltem. A klíma meg majd a jövőhétre marad.
Ma voltam diagon a kézifék miatt. Kettő hibát dobott ki. A kézifék motort és a motor kapcsolatát(elektromos) :) Na már most nem hagyott nyugodni a dolog, leszereltem a helyéről levettem az elejét a doboznak hosszas nézegetés után a csatlakozó beforrasztott lábainál a találtam egy kis oxidos réteget ami rövidre zárta a lábakat. Megpucoltam és láss csodát működik rendesen! :)))
Ha már diagon voltam megkértem kapcsolják be a "Skandináv" (nagyon hideg) üzemmódot és az is működik. Most már csak a hibakódot kell kitörölni és kész.
Nem egy körön van emlékeim szerint, külön a bal és külön a jobb. Ha egyik sem ég, röhejes, de nézd meg egyenként az izzókat, hátha csak egyszerre égtek ki. Én már jártam így, igaz távolságival.
Segítségre lenne szükségem,egy Laguna 1.9 DCI-ben ez ment tönkre amit a képen láttok,a légtömegmérő elötti pillangó szelep,mi a rendes neve esetleg milyen szabályzó,és lehet-e ilyet bontóban kapni valahol.köszi a válaszokat!
Sziasztok. A klímám nem hűt. A belső ventilátor megemeli a fordulatot, de hideg nuku. Mintha a kompresszor nem kapcsolna. Digit klímás. Mit nézzek első körben, tud valaki segíteni ?
Kézifék bowdent cseréltem és hibaüzenetben azt írja, hogy "Parking break fault" és Check parking brake". Orvosolni lehet házilag, van valami trükkje??? Vagy diag kell hozzá? Nem csinál semmit a motor. Kb 3-4 hónapig nem volt fent a helyén az elektromos kézifék. Pliiiiz!!!
Lambdaszondtát lehuztam. Érzésre mintha kevéssé rázna, de ránézésre ugyanúgy ideges a motor. Gyertyákra ma nem volt idöm. Ez a mintha viszont még kevés ahoz, hogy cseréljem a szondát.
Másik kérdés: mi annak az izzónak a neve, vagy tipusa, ami a kapcsolokban (ablakemelő, ablakfűtés) van? A rizsszem bele sem fér. Unix, Bárdi, villanyszerelési boltok nem ismerik.
Szóval ez a hiba üzenet meleg motornál és csak alapjáraton jelentkezik,teljesítmény kiesést nem eredményez az Einspritz püffer üzenet ami(nincs befecskendező nyomás),lényeg hogy 10-ből 9 autósnál a Töltőnyomás érzékelőt kellet cserélni,hiba jelenség: meleg motornál alapjáraton ez az üzenet (Einspritz Puffen) ha ilyenkor adsz gázt az autó teljesítménye jelentősen le csökken,de viszont ez a felirat csak 1másodpercig áll fent így mikor elalszik nyomod neki a gázt,nincs probléma,a másik amit a német kolléga írt,hogy bekapcsolja a klimát ezzel megnöveli az alapjárati fordulatot és nincs hiba üzenet,te hát az autóban semmi hiba nem keletkezik,ezt azért csinálják mivel ezzel megnő a levegő áramlása és a töltőnyomás érzékelő érzékeli a levegő áramlását így nincs hiba,viszont alacsony fordulaton azt a minimális levegő áramlást már nem képes érzékelni.És azért hogy érzékeltessem menyire valós volt ez a megoldás,megérkeztek az ismerősömék és egyből neki estem rossza alkatrész ki az enyém be,és lás csodát nincs hiba meleg motornál se,így most rendeltem neki egyet gyorsan ami holnap meg is jön kerek 11000ft-ért.Ha segítettem örömmel tettem :)
dobj fel egy videót a motor járásáról és a hangjáról.......de még mindig azt mondom diagnosztika de ha lehet teljes olyan berendezéssel ami mindent lát,legtöbb Renault szervizben van...
Na kicseréltem a FHP jeladót, meg vettem egy trafót is, bepróbáltam mind helyére. Semmi változás. Ugyanolyan egyenetlen, kipufogóbol pöfögés, motorbol kattogás, rázkódás. Egy kultúráltabb diesel körberöhögné. Ennek az autónak pont a motorjának kéne az erősségének lennie, azért vettem, de egyenlőre visszasírom a 28 éves 405-ömet.
ezzel én is szembesültem,mindakettőt amikor vettem ez volt a bajuk,viszont mindkettőnél ahogy be lettek téve lényegében nem határol,csak kinyílik de nem kattog szóval már az is valami :D bár érdekes hogy a benzinesben 90-nél kellett cserélni mig a dízelesben 220-nál,szóval nemtudom mitől függ :D
Ez egy agyhalott tervezésű zsanér-ajtóhatároló együttes. A felső dobozban van az ajtóhatároló, ilyen spirálrúgós valami, ami lényegében nem javítható, sprézni, zsírozni nincs értelme, a tetején a doboztető, rá van peremezve.
Egy dolog van ami netes videók alapján javítható, ha a zsanér csapja legalul elfordul a szerkezetben. Ez egy a végén bordázott csap ami az egyik vasalatba megy bele. Ha mozgatod az ajtót akkor együtt fordul a vasalat és a csap és az ajtó. Ha nem akkor ezt szokták összehegeszteni, hogy a csap ne forogjon el.
Én tavaly rendeltem a nyiregyházi franciabontótól 5000-ért darabját párat, kicseréltem , azóta okés (vagy 2 éve nem is tudom)
A két oldal elől hátul egyforma, de a jobbos, balos nem.
Általában a hátsók nem mennek tönkre, azokat szokták eladni :)
Igen tud,sőt fals hőmérsékletet ad más lesz az autó üzemenyag-levegő keverési arány egy kicsit dúsabb lesz,ez okoz egyenetlen motorjárást is..ezt is kilehet mérni diag...
Lehet kormányösszekötő gömbfej,és lehet alsó vagy felső gömbfej,de inkább torony csapágy,fel kell emelni az autót és a kormányt tehermentes állapotban tekergetni,ha nincs az a roppanó hang,akkor biztos hogy toronycsapágyas..
Ha a kormányt tekerem akkor hallom a kattanást én azt gondolom hogy a futóműből hallom és csak akkor amikor teljesen ki van tekerve a kormány akár jobbra vagy balra tehát csak a két irány végén hallom a kattanást a két irány között nincs kattanás.
Annyit még elfelejtettem írni,hogy csak meleg motornál csinálja és ha bekapcsolja a klimát ami ugye emeli az alapjáratot ekkor nincs hiba,aztán volt műszeren légtömegmérő szakaszos hibát ír alapjáraton,fordulaton ami 900 semmilyen hiba nincs,én gondoltam EGR szelepre és légnyomás mérőre,hogy az szarakodik neki,de lehet szimplán elektromos hiba is,holnap eljönnek aztán majd meglátjuk,de valahol a légtömeg mérő-EGR szelep_légnyomásmérő körül kell leni a hibának.
rá kellene rakni egy diagra, megnézni mennyi az alapjárati rail nyomás ezt akár ELM327+okos telefonnal is meg lehet nézni, ha kevés na akkor lehet fejet vakarni
1. ki kell szedni a zárat abba vannak a rugók, szerintem ott tört el valamelyik
2. szelepszár, gyűrű, ezen a 2 helyen szokta enni az olajat a motor, vagy ami a legrosszabb turbó :( már ha diesel mert nem írtad milyen motor, vedd le a csövet és nézdd meg mennyi olaj van benne, esetleg az Intercoolerbe is meg kell nézni
-légzsák átvezető is lehet igaz az inkább súrolni szokott, vagy esetleg az index kapcsoló visszaállító pöcke lehet még
kintről jön csak a kormányoszlop behozza és fémes hangja van?
-amit írtak toronycsapágy> kerék felett benyúlsz ráteszed az újjad a rugóra, valaki tekerje a kormányt ha nem egyenletes hanem néha ugrik egyet akkor 100% mielőbbi csere mert eltörik idővel a rúgó
Viszont az ismerősöm az előbb hívott,olyan gondja van,hogy alapjáraton ki írja Einspritzen puffen,nyomás szabályzó szelep az új,legalább is 3 hónapos,viszont ha megemeli az alapjárati fordulatot 850-900-ra akkor semmi hiba nincs,de ha megáll le esik alapjáratra egyből írja,az autó megy teljesítményre nincs panasz.1.9 DCI 2005 120LE
Már megint hullik a hajam az autótól. (S1 1.6 benzin 16V)
A magas és ingadozó alapjáratot sikerült megszüntetni, a szívósoron MINDEN gumitömítés, O gyűrű, alapjárati motor ki lett cserélve. Végre sikerült elérni a 700-750-es alapjáratot. Ez ment is egy darabig, jó is volt. Majd most a hosszú hétvégén volt egy hosszabb utam vele, kitalált olyat amellett, hogy otthagyott az éjszaka és a nagy semmi közepén egy megszűnő töltés miatt (amit az odaérés érdekében egy új akkuval, a hazaérés érdekében egy bontott generátorral (húsvétkor nem könnyű ilyesmit szerezni) tudtam jobb híján orvosolni), hogy az alapjárat most teljesen szabálytalan, mintha kihagyogatna, a morot remeg, rázkódik, rázza a kasznit, a váltókart. Kipufogóból tompa halk durrogásokat lehet hallani, de ezek is szabálytalanok, nem olyan, mintha egy szelep nem zárna rendesen robbanáskor és "beledurrogna" a kipufogóba. Menet közben semmi baj, szépen, erősen megy.
Van erre valakinek valami jó ötlete, mit nézzek meg? Előre is köszi
Elég régen jártam erre, mert nem igazán volt bajom a géppel, de most kellene egy kis segítség két dologban is.
1. Ez az egyszerűbb szerintem: A vezető ajtón levő külső kilincs csak akkor megy vissza nyitás után a helyére, ha segítek neki. Mit lehet/kell elkövetni vele, hogy normálisan visszaugorjon a helyére.
2. A problémásabb: Egy ideje azt tapasztalom, hogy lopogatja a motorolajat a gép. A kocsi alatt csöppeket nem találok, tehát nem elfolyik. A hátulja nem kormos, nem füstöl. Hova lesz az olaj? (Korábban olajcserék között, 15 ekm nem kellett utántölteni, de most kb. 3000 km-re megeszik egy litert.) Tudom ez egy VW-nél nem sok, de hát ez csak Renault!
A 2003-as scénic II-őm vezető oldali ajtajának a zsanérja az akadási pontokon - ahogy nyitom - nagy kattanással lendül csak tovább. Lehet ott valamit zsírozni, az a kis "dobozka" az alsó zsanér felett, nyitható? Az mi célt szolgál?