A 18asnak érdekes a közlekedése hétvégén. Savoyaparkban 5-7 perc van a fordulásra, váltásra a Moszkva téren pedig 14 perc. Ezt nem lehetett volna fordítva?
Az elmúlt pár nap érdekesen alakult a dél-budai villamosközlekedés életében: - csütörtökön meghalt egy ipari - pénteken 3x volt csatolt ipari a fehérvári úton.... - szombaton autó a síneken
Nem tudom ez az új "rendszer" miért olyan félelmtes, hogy már előrevetitik balesetek (gázolás, ütközés) óriás elszaporodását.
Máshol ez a rendszer tud működni (pld Brüsszel)
Világosnak kellene lenni hogy áthaladás esetén nem döngetve (50el) halad át a tuja.
A gyalogátkelőknél nyilván ki kell rakni figyelmeztetést (gyalogosoknak) hogy áthaladó jármű is lehetséges. (az adott helyeken)
Nem tudom én rutinból nem megyek át mozgó villamos előtt (ahol lámpa van ott se) - lehet jobban bízhatnék a fékrendszerükbe, de megvárom míg megáll vagy hát áthalad nyilván...
Szóval nálam nem kérdés ha jön a tuja meg kell állnom az átjárónál.
Szerintem nem fog az áthaladások miatt megnőni az események száma (eddig is elég sűrűn haladtak át nem forgalmi járatok megállóhelyeken, nem tudok olyan eseményről, ami ebből adódott volna).
Figyeljétek meg ahol veszélyes megállók vannak,( utána keresztezések vagy egyéb problémás helyek), ott a megállók biztonsági megállóvá lesznek minősítve.
Nem akarok ötletet adni, de szerintem így fogják kivédeni ezen helyeket, mert itt úgy is meg kell állni, ha kell ha nem.
És 52 nap múlva gyakorlatilag mindenhol, ahol erre alkalmas kocsik közlekednek (kivéve persze a 18-ast, ahol amiatt a két Kátra szerelvény miatt nem érdemes elrendelni a dolgot).
Valaki tud valamit a Határ út menti 30as lassan bejárandó pályarészről. Csak nem a " tol és vaj kereskedők " fújtak meg valami kábelt? Vagy az erdőben élő hajléktalanok panaszkodtak, hogy túl hangos a villamos és kérték a lassabb közlekedést. Én már semmin sem lepődnék meg.
"A megállóhelyen megállásra nem kötelezett járatok a megállóhely jelzőtábla mellett úgy haladhatnak el, hogy a szerelvény sebessége a jelzőtábla mellett való elhaladás esetén nem lehet nagyobb, mint 20 km/h, valamint ha szükséges Figyelj jelzést kell adni. Nem kell a sebességet csökkenteni szükségleszállóhelyen történő áthaladáskor, illetve az olyan megállóhelyeken, ahol nincs a közúti vasúti pálya mellett peron."
Vagy álljon meg, vagy ha spórolni akarnak a villannyal, akkor is legyen kötelező mondjuk 20 Km-re lelassítani a megállóban. Eleve lassítani kell, hiszen a megállónak van fedett váró területe és ha átdönget, akkor nem veszi észre az utast.
Jó. Erről van valami belső szabályzat, vagy csak reméljük, hogy nem fog 50-es átcsattogni a megállón?
Én azt mondom, hogy álljon meg a megállóban, legfeljebb ne nyissa ki az ajtókat. Egyébként is ez a módszer felborítja a menetidőt. A véletlenen fog múlni, mikor érkezik a következő megállóba. Egymást tolják majd a pályán, akár.
biztos vagyok benne, hogy sokat lendítene a megállókihagyás biztonságán, ha a kritikus helyekre (mh utáni keresztező út, gyalogjáró, stb) kitennének egy-egy táblát, ami közli, hogy a villamos nem feltétlenül áll meg. Esetleg mindez megtámogatható valamilyen informatív kis piktogrammal is.