ma olvastam, hogy utasszámlálás lesz, ezért
március 27-től április 2-ig a 73-as,
április 3-tól 9-ig a 78-as,
április 10-től 16-ig a 76-os csuklós,
míg ezen idők alatt a 72-es szóló lesz.
Azok a botváltós vidibuszok tényleg semmivel se kultúrosabbak a sokéves átlagnál. Menetrend tré maradt, buszok nem változtak, csak lassabbak lettek!
Nade ez Magyarország, és nem Bécs...
qjon:
"Vajon a vizfeju BKVnak miert nem erdeke a vonalak privatizacioja? Mert eddig berba adtak ugyan 3-4 kisjelentosegu vonalat, amely a 100egynehany vonalhoz kepest nevetseges arany. "
Mert ugye baromira tolongtak a cégek, hogy szeretnék bérbevenni a vonalakat? (Egy cég közül lehettett választani - így mit versenyeztessenek?)
"Es lass csodat azota ezeken a vonalakon szinvonalasabb buszok jarnak, az utasoknak jobb lett, a BKV megsem nagyon beszel a privatizacio folytatasarol."
1. Színvonalasabb? Legfeljebb tisztább. Nem nevezném 1999-2000-ben a magaspadlószintű buszokat, mechanikus váltóval színvonalas busznak.
2. Beszél, csak legfeljebb Te nem hallottál róla. (Konkrétumot ne kérdezz, én sem tudok róla többet, csak azt, hogy idén is szeretnének néhány járatot privatizálni)
Hozzászolásod többi részével maximálisan egyetértek.
Fecó
"Csaknem egymilliárd forintra lenne, szüksége a Szegedi Közlekedési Társaságnak (FKT) feladatai
maradéktalan ellátására. Az önkormányzati tulajdonú cég vezetői és a közgyűlés tagjai úgy vélik:részleges privatizációval megoldódhatna a fejlesztési program.
A cégnél KIEMELT FELADATNAK tartják a TROLIBUSZHÁLÓZAT fejlesztését, a villamospályák
felújítását, korszerű forgalomirányító és járműkövető, jegyérvényesítő, valamint utastájékoztatási rendszer kiépítését. Mindez közel egymilliárd forintba kerülne, amit csak
tőkebevonással, vagyis privatizációval lehetne
biztosítani. "
Vajon a BKV igen tisztelt vezetoinek eszebe jut e azz, hogy azon kivul, hogy allami tamogatast koveteljenek -- amiben azert van logika --, esetleg tanacskozzanak mas tomegkozlekedesi cegekkel?
Hogy lehet az, hogy Szegeden nem akarjak felszamolni a trolikat, villamosokat? Ami Pesten dragabb, az ott olcsobb, vagy hogy is van ez?
Nekem itt valahol -- magam sem tudom hol -- kilog a lolab a BKV reszerol....
Ami meg a privatizacio kerdeset illeti, nos hat Becsben is tobb ceg nyujtja a tomegkozlekedesi szolgaltatast, ha jol tudom (vannak piros-szurke es kek-feher festesu buszok, mas mas ceghez tartoznak), es lam a Becsi tomegkozlekedes szinvonalas es igenyes...
Vajon a vizfeju BKVnak miert nem erdeke a vonalak privatizacioja? Mert eddig berba adtak ugyan 3-4 kisjelentosegu vonalat, amely a 100egynehany vonalhoz kepest nevetseges arany. Es lass csodat azota ezeken a vonalakon szinvonalasabb buszok jarnak, az utasoknak jobb lett, a BKV megsem nagyon beszel a privatizacio folytatasarol.
Most olvastam egy interjút dr. Tölgyesi Vilmossal a Műszaki főmérnökség vezetőjével és a következő volt benne:
"Előnyben kell részesíteni azonban azokat az értéknövelő felújításokat, amelyek valamilyen támogatáshoz kapcsolódnak. Ily módon a környezetvédelmi alap céltámogatási pályázatán nyertes ZIU-9-esek felújítása is bekerül ebbe a körbe"
Mit jelent itt az, hogy értéknövelő? Változtatnak rajta valamit? Hány db.?
Fecó
Aramszedo Ur:
Miert pont a 305,307 jar tobbnyire a 81-esen, a kicserelt, nagyobb teljesitmenyu motor indok?
302-essel mizus? A ZIU_k idei nagyjavitasaval mi van? Van mar valamelyik kocsi soron?
KaBa:
Latom kertel segitseget sitekeszites ugyeben, ha szukseges enis szivesen folajanlom szereny segitsegemet, mondj egy idopontot a megbeszelesre.
Lehet, hogy ismétlek, de családi tanácsra le kell írnom: A TROLIKAT MEG KELL HAGYNI!!! Külön a lelkemre lett kötve, hogy azt is irjam meg, miszerint a feleségem ragaszkodik hozzá. Különben nemrég olvastam, hogy Londonban ujra inditják a villamos járatok egy részét, mert óvják a környezetet.
Sziasztok Trolibaratok!
Elsokent udvozolnem illesf et, en tudom te ki vagy, majd felfedem magam.
Orulok ennek az oldalnak, kivaltkepp azert, mert akit megcsapott egyszer a trolik szele, az erzi igazan, mi az, hogy trolik nelkul Budapest. Spec a ligetet ziuk nelkul el sem tudom kepzelni... De gondolom, ti is igy vagytok ezzel kedves erzoszivu trolibaratok! Hat fogjunk ossze, es MENTSUK MEG A BUDAPESTI TROLIT!!!!!!!!!!!!! Nnagyon jo hogy ennyi jo fej van meg szegeny kis hazankban, akik atlatjak, hogy mar mindenben benne van a politika. Kemenyen. Csak az a gond, hogy pont azt akarjak megszuntetni, aminek ertelme van, ami kornyezetkimelo, minimalis raforditassal szinvonalas utazast tudnanak biztositani a pestieknek . De:ehelyett meg akarjak szuntetni. Vegulis a fejeseknek mindegy, aloluk ki sem szakad az Audi, nekik oly mindegy, hogy az a nagy piros vagy kek, van e ott font csapja vagy nincs, csak egy a fontos, minnel tobb penzt sikkasztani, es veszett vallalkozasokat folfuttatni ertelmetlen uzletekkel.
Nem engedhetjuk, hogy a Budapesti troli eme laikus barmok keze alatt legyen a multe!!
Koszonom, hogy levelemet vegigolvastatok, ha valamiben tudok segiteni, akkor irjatokk, es szeretnemm, ha reagalnatok levelemre.
Kollegammal tortent a mult heten:
Atjott a 73-assal az Andrassy-n, mikor Ganxta Zolee stilusban megszolalt az intercomon a sofor:
-KIRALY! (kis szunet) ...utca kovetkezik.
Egy megkeresest kaptam azugyben, hogy egyik kollegam a trolis markerpontok irant erdeklodik. Amennyiben van valami anyagotok, akkor irjatok a tsanyi@kma.bme.hu cimre. Halalos koszonet!
Ma kozlekedo jarmuvek:
200-as palyaszamu trolik = IK 280-as kasztni, Ganz berendezes - csuklos trolik, a regebbi ikarusz karosszeriaval. Elofordulas: 72, 75, 77, 79, 81, 82, 83
400-as palyaszamu trolik = Ik 435 T ezek is csuklos trolik, uj kozepmagas padlos ikarusz karosszeriaval. Elofrdulas: 80 (neha 81-esen is)
800-900-as palyaszamu = ZIU-9-es tipus szolo trolik, szovjet gyartmanyuak. Elofrdulas: 70,73,74.76,78
Csak a vicc kedveert ideirom a regi tipusokat:
100-as majd, 470-480-as psz. sorozat (3 db.) MAVAG trolibusz, illetve Boveri:
100-as psz. sorozat MTB
200-300-as psz sorozat IK 60 T
400-as psz. IK 60 T csuklositva
500-as psz. sorozat ZIU 5-os
600-as psz. IK 260 T
100-as psz. sorozat: IK 280 T
Kezdetektől olvasója vagyok a topic-nak, de egy jó ideje már nem irtam. Ha valaki lenne oly kedves, és írna egy hevenyészett szótárat laikusoknak, akkor tudnám, hogy miket írogattok 280, lk... szóval nem mondanak sokat, mit csináljak...
Tehát nyitottabb lehetne a topic, és nem fordulna ki mindenki ahogy benézett egyből.
Csak pár szóban a Bp-i trolikról. Típusok, és külső jegyek, hogy azt mondhassam: Ja, az!
"Egyébként ezeknek inkább a selejtek között kéne állni, mármint a 435-öknek. Csak a gond van velük.
Az Ik 280-ok sokkal strapabiróbbak. de ez külön téma. "
érdekes már a Városi... topicban is elhangzott, hogy a 280-asok strapabíróbbak mint a 435-sök, csak ott a buszokkal kapcsolatban (ha jól emlékszem Lajoska mondta)
"Közel kétszáz fotóm is van a troliktól (pl.karambolos trolik, Ik411 pályaszám nélkül, stb)."
izgalmasan hangzik!!!
Trolisok! nem akartok egy honlapot csinálni?
Ti adnátok a képeket&leirásokat, szakértelmet, mi meg a számítástechnika felén (szkennelés, html szerkesztés,stb) tudunk segíteni.
Egy trolis!
Köszi az infókat! Érdekes, hogy a 210-est már egy hónapja is láttam a 81-esen (igaz, csak egy-két napig), pedig több "forrás" is említi, hogy csak mostanában lesz meg a vizsgája...
Egy - szerintem - fontos észrevétel. Hangsúlyozzuk ki most már publikusan is, amit én is rosszul tudtam (de felvilágosítottak):
A 302-es nincs selejtezve, nem is lesz, alkatrészhiány miatt áll, felújítása (kiegészítése) pénz függvényében várható! Tehát ne "írjuk le", mint alkatrészbánya!!!
Sajnos kérdőre vonták, hogy mennyi közöm van a trolihoz. Próbálok érthetően, hétköznapi nyelven válaszolni, feltételezve, hogy nem mindenki jártas műszaki téren. Ez baj?
Na mindegy, vitázni utálok.
Egyébként akkor pár szót magamról:
1994 tavaszán jöttem trolibuszvezetőnek, azóta ezt csinálom. Mint sokan, én is a 70-en kezdtem, de már 2 éve csuklós vonalon dolgozom. Belépésem óta, a BKV-nál forgalomban lévő összes trolibusz típust vezettem már, azaz mindegyikre van típusvizsgám. Nagyon szeretem csinálni a munkámat, éppen ezért is bánt, hogy meg akarják szüntetni. Közel kétszáz fotóm is van a troliktól (pl.karambolos trolik, Ik411 pályaszám nélkül, stb).
Tehát egyáltalán nem állok messze tőle.
Ja, nem tudtam pontosan, hogy hány darab kék busz van a troligarázsban? Persze, mivel 2 hete betegen fekszem itthon.
Na, ennyit magamról.
Ui.: 2 hétig biztosan nem leszek, mert a kórházi lakosztályt fogom koptatni.