2007.-ben még lehet nem öt század mm vastag csapágyfémet tettek rá.
Jó lenne tudni, mely gyártó, milyen vastag fehér fém bevonatot alkalmaz.
Azért az öt század alkalmazása az én szememben már bűncselekmény kategória.
Mértem azóta a többi csapágy csészét, van amelyiken nem tudok 0,03 mm-nél nagyobb kopást kimérni, és már azon is kilátszik a réz galván alapozó rézréteg. A 3-5 század mm kopás a 160 ezer kilométerre egyáltalán nem sok, és mégis elfogyott a csapágyfém!!! Jó, a réz még nem tapad össze, de az sem lehet néhány századnál vastagabb.
Azért egy motor élettartamát nem így kellene lekorlátozni.
Érdekes dolog, ez a motorolaj adalékolás! Van aki csinálja, van aki szigorúan elzárkózik előle és bocs, de én az utóbbi táborhoz tartozom!
Szerintem sem jó dolog! Tenni akartam én az olajhoz egy kis Liqui Moly - t, de a szerelőm kategorikusan tiltotta a dolgot. Utána olvasgattam a dolognak és szerintem, neki van igaza! :)
Ha a szerelö ugy itélte meg hogy a szelep nem lötyög a vezetöben akkot azt még el lehet fogadni,a gyürüzés az igen képbe kerülhet,csakhogy most lett feltéve az uj vezérlés és a hengefej,szoval akkor ezt az egészet ujra szét kell szedni
Vegyük ugy az olaj oké, a szimeringek cserélve oké, a szelpvezetö az kérdéses föleg a sérült szelepnél, ha az olajlehuzo gyürük gyengék attol még van kompresszio de olaj juthat a dugattyuk fölé,tehát csak ez maradt
Elszakadt a szij es 2 szelepet elhajlitott. Ki lett cserelve az osszes. Megmerte a kompressziot 11 van a hengerekben. Stijszakadas utan 3 honapot allt az auto,mire oda kerult a szervizbe.