A hőérték tehát azt fejezi ki,hogy milyen mértékben távozik a gyújtógyertyából a meleg.Mennél nagyobb szám a gyújtógyertya hőértéke,annál gyorsabban adja le a meleget és tovább tart,amíg öngyulladást okoz.Ezért kisebb az öngyulladás veszélye,de nagyobb a kormozódás lehetősége.Mennél kisebb a gyújtógyertya hőérték száma,annál lassabban távozik a meleg,a kormot leégeti ugyan,de könnyen okoz öngyulladást .Lassú járású,kis sűrítésnyomással dolgozó és kis teljesítményű motorokban tehát kis hőértékű gyújtógyertyát kell használni;nagy fordulatszámmal járó és nagy teljesítményű motorokba pedig nagy hőértékű gyújtógyertya kell. Bocs de,kicsit belekeveredtem ezekbe a hőelvonásokba és Celsiusokba.Már kétszer találkoztam ezzel a jelenséggel ,hogy teljes fordulaton pörgött a motor.Mind a kétszer a gyújtógyertya rossz hőértékű volt ./A lónak is négy lába van......./
Ha jó a 70 es a BRISK 15Y,,,BRISK15YC gyertya tökkéletes neki, ez a gyertya aPAL 7 utodja. A BRISK 17 kicsit nagyobb hőértékú.A 70es nem nagyon szereti a BOSCH meg egyébb drága gyertyákat.
...tudományosan talán még nem bizonyított, de tapasztalati tény, hogy a káromkodás soxor segít, pláne a "többet erővel, mint ésszel" típusú helyzetekben... úgyhogy nézd el kérlek a "SAXÖVEG"- et, nem hitrombolási célzattal hangzott el vala...
Köszönöm a válaszokat, úgy vagyok, mint a repülőbe ültetett székely, hogy erre is gondoltam, meg arra is, de ezt azért nem:)....melyik gyertya a nagyobb hőértékű, amelyiknek kijjebb van a középelektródája? Amúgy FügeX kollega 7096. számú hozzászólására gondoltam, érzékeny vok az ilyesmire, de egyébként ezt saját apám is elfelejti időnként.....de attól még tiszteletem!
Na jóó.. de ez csak melegen pörög fel, és válik leállíthatatlanná...
Nekem a kis Kohler motor például akkor játszik ilyent, mikor a megszakítóérintkezők elkokszosodnak. Megszűnik a szikra, és nem leáll, hanem kicsit erőtlenül, de határozottan pörögni kezd tőle a motor.
Bármely tömítésnél falsolhat. Ha szimeringet szárazan raktad be akár ott is. Zárj le minden nyílást, gyertya helyére meg csináltass egy közdarabot. Max 1 Bar-al meg kell nyomni és azt tartania kell. Öngyulladást inkább a koxolódott égésterű motor produkál, mivel a kox felizzik.Ha kicsi a gyertya hőértéke többnyire detonál, ha nagy meg nem tud öntisztulni. Pörgést okozhatja még a karburátor falsolása (fojtószelep tengely,súber,stb.) és karbi csatlakozásánál létrejövő fals is.
Olvasgatni szoktam, de már rég írtam ide. Azonba e hozzászólás mellett nem tudok elmenni szótlanul.
Ha a gyertya 240-es az azt jelenti,hogy 240-Celsiusnál jön létre öngyulladás.
Ezt hol olvastad? Én úgy tanultam hogy hőérték a gyertya hőelvezető képességét mutatja. Ha 240°C-nál öngyulladna, akkor az összes benzines átmenne dieselbe.
Továbbá: Az alant írtakat nem én találtam ki hanem bemásoltam.
►A gyújtógyertyák üzemeltetés során 10- 20 s alatt beállnak a terheléstől és üzemi viszonytól függő hőmérsékletre. Ez a hőmérséklet 550- 880 ˚C között megfelelő.
A forgattyús ház alján van egy leeresztó csap ./ ha túlfona a karbúrátor/ ott is szivhat farsot. Én ledugoztam. Pörgött nekem is tettem bele 175ös helyett 225 ös pörgött akkor is,nagygázon nagyobb fűben meg erőttlen volt. Megfúrattam most a 175 gyertát is néha bekormólja.
Tiszteletem! Ha ez egy kétütemű benzines motor,akkor a következő a válasz.Alacsony a gyertya hőértéke.Én is jártam már így.A motorban a gyertyánál öngyulladás jön létre.Vagyis a gyertya eléri azt a hőmérsékletet ami a hőértéke.Akkor pedig úgy viselkedik mint egy dízelmotor.Addig pörög amíg benzin van.Nyári nagy melegekben érdemesebb nagyobb hőértékűt használni.Ha a gyertya 240-es az azt jelenti,hogy 240-Celsiusnál jön létre öngyulladás.
Szia Miki, nézd meg talán a gázbowdent. Bár a leállíthatatlanság és a felpörgés jellemző akkor is, ha a gyertya az alacsony hőérték miatt túlmelexik, és dízelt játszik tőle a benzinmotor. Akkor aztán "jába" veszed le a gyújtást.. nem is köll hozzá falslevegő se. Mondd csak, mikor káromoltunk itten? Tőlem kitellik illesmi, de igyexem csak cifrázásra használni a kocsisszótárt...
A leveledre reagálva megjegyzem,hogy a kuplungharangon a jobboldalon kb kétóra magasságában kell lenni egy lemez ablaknak.Leveszed az ablakot ,forgatod a lendkereket és ha találsz egy zárócsavart akkor ott kell feltölteni a hidrodinamikus tengelykapcsolót olajjal.Crovával férsz hozzá és addig kell tölteni míg abban az állásban tele nem lesz.Amennyiben ez nincs rajta és nem hosszabb a megszokottnál a kuplungharang akkor nincs a tiedbe olajos kuplung.Az olajosat együtt szokták a háromhengeresnél( azt hiszem 923-as) a mechanikussal alkalmazni.Azért írd meg,hogy mire jutottál??
Üdv az Uraknak! Rendszeres olvasótok vagyok, mert igy tanulhatok (bár a múltkori istenkáromlás bántott) az lenne a kérdésem, hogy a 2ütemű mf-70-nél (még nem veterán, de Mérnökferinek is van), ha felmelegszik elkezd pörögni alapjáraton is. Új főtengelycsapágy és szimmering ellenére is. Honnan kaphat még falslevegőt. És leállítani sem lehet, csak lefullasztani....