1. nem feltétlenül EGY pótló volt.
2. Nem kell az egészet beprogizni, elég a végállomásokat, hogy legalább viszonylatjelzoként muködjön. A többi (megállók, átszállás) hagyományos hangosan bemondásos alapon muködhet.
Buszoknál többx is látható, hogy csak a végállomásokat tudja, vagy azt se, így csak viszonylatszám van kint, (BKV)plusz a "hagyományos" irányjelzo táblák az ablakba beszúrva.
Tuti. Mivelhogy az Arany János utcai Börger Kingben üldögéltem, mikor látom ám, hogy befordul valami SZOKATLAN. És egy digitáliskijelzős, 72-es, Plusz-matricás troli volt az.
"A mai napon egy budai garázsból "selejtezésre" a troli garázsba szállítottak 12db. autóbuszt. A buszok állapota kifogástalan. A járművek saját "lábukon", teljes felszereltséggel (rádió, tűzoltó készülék) érkeztek. A dolgozóink nehezen hisznek a "selejtezés" mesének. A selejtezésre váró járművek a 37-es villamosról is jól láthatók."
Végre fel tudtam tenni a 74-es troli 1968-as útvonalát ide.
Több viszonylat is fent van már href="http://www.zpok.hu/~illesf/villamos/viszonylat/index.html">itt.
30éve trolis:
Szeretettel köszöntünk!
Légyszíves nézz át a Városi és elővárosi közlekedés topicba, biztos rengeteget fogsz nekünk mesélni, másrészt néhány kollégád már itt van a Tasztalon!
Üdv. mindenkinek!
30 éve dolgozom a trolinál és elhihetitek, nagyon fájna, ha trolibusz megszünne! Ezt a döntést sajnos a politikai határozza meg, és nem az ésszerűség!
Ez mind O.K., csak éppen én úgy értelmeztem az eredetit, hogy az a felső vezeték szennyezésére utal. A politikus csak azt látja, hogy drót, és azt általában nem engedik a városba. Hiába csak 600V = és nem 250k ~, azt a politikus nem fogja fel...
OFF
viszont nem használom majd a fúrógépemet troli és villamos közelében, mert az úgy szikrázik, akár a görögtűz! :))))
ON
Nem mondok mindent kétszer, csak elsőre úgy tűnt, hogy nem ment át. Egyébként jó jel, ha új kocsi tűnik fel szegeden, mert a polgármester szerint nincs szükség a trolikra.
Hali! Képzeljétek, aláírtam az aláírásgyűjtő ívet. A Keletinél álldogált egy kisgyerek és azt mondta, hogy az apukája trolinál dolgoz. Émmeg aláírtam jól.
A trolibuszok egyik-másik elektromos berendezése (kommutátoros motor, szaggatós vezérlés) valóban okozhat elektromágneses zavarjeleket. Ezeket talán túlzás környezetszennyezésnek nevezni, de az biztos, hogy a rádiózavarok a távközlésnek ártanak. Így aztán a zavarjelekre ugyanúgy határértékek vonatkoznak, mint az EURO 1,2,i,n füstölésre, és mindkettő betartása számottevő költséggel terheli a békávét.
Persze a megszűntetés okaként pusztán ilyesmire hivatkozni mellébeszélés, a dolog csak egy apró részlete a lehetséges szempontoknak.
Viszont nagyon örülök, hogy az Rt. hatástanulmányt készít a trolik hasznáról, amibe remélem, hogy előítéletek nem kerülnek bele.
Ilyen alapon a vezetéket is kihúzhatjuk a falból. Persze a bunkofon ellen senki nem tiltakozik! Ott vezeték sincs, amely elvigye az áramot az átjátszóig! Ott nyomni kell a kakaót bele, de a vezetékes troli, villamos, meg a hozzá hasonlók nem jók. Ugyanígy sugároz a TV, a rádió, a radar, meg az összes ilyesmi.
VAn itt erzsok cikkeben valami zavaros utalas ilyen olyan elektroszmogra. errol senki semmilyen
dolgot nem bizonyitott, ilyen alapon otthon a 230volt is csipheti a fejedet.
Seggem teli van a nepcsbival meg a troliellenesekkel.
Na most moderalom magam: S....m teli van a nepcsbival meg a troliellenesekkel.