Keresés

Részletes keresés

jalpar Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50214

Próbáld ki, hogy beállítod az 1.75-ös előtolást, (ahogy csináltad) tekersz párat a főorsón, hogy eltűnjön a holtjáték.

Aztán megjelölöd a vezérorsót és forgatsz 24-et a főorsón. A vezérorsónak pontosan 7-et kell fordulnia. Ha így van, akkor a vezérorsó a rossz, de akkor nagyon rossz. Ezen a hosszon a menetenként 3 század már 0.72mm kopást vagy félregyártást jelent.

 

Ha az áttétellel van a baj, azt is észre fogod venni: a menetenkénti 3 század azt jelenti, hogy 24 kör után a vezérorsó 43°-kal fordul kevesebbet, mint 7 teljes kör.

 

Előzmény: Laci-59 (50208)
rferi Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50213

A vezérorsó emelkedése 6mm

Előzmény: Jani301 (50211)
rferi Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50212

Elmondás szerint ez a mérési módszer jó, a digit tolómérőtől nem lesz pontosabb.

Valahol messze mérj a tokmánytól, mert a legtöbb menetet közel a tokmányhoz szokták vágni, a vezérorsó kopása arrafelé szokott a legnagyobb lenni, ami hibát okoz.

 

Előzmény: Laci-59 (50208)
Jani301 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50211

Egy kérdés ,colos vagy metrikus a vezérorsó emelkedése ?

Volt ilyen gépem ,de már nem emlékszem .

A norton állítása már önnmagában is igen rafinált .

Ki kellett vennem hogy rájöjjek hogyan is lehet állítani .

Hát akkoriban kicsit bonyibb volt az élet ,netről talán még nem is hallottam akkor .

Előzmény: Laci-59 (50208)
rferi Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50210

A hajtásláncról itt van egy kissé nehezen érthető, és átlátható minőségű  kép:

Ahogy látom, az előtolást három dolog határozza meg:

- az orsóházban van néhány fokozat áttétel a hátsó kihajtáshoz

- a hátsó kihajtástól a nortonig te raksz be cserekerekeket

- a nortonban pedig van néhány további fokozat.

 

A gépet én nem ismerem

Előzmény: Laci-59 (50207)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50209

Szerintem ütköztetve mérj mérőórával 80 mm-es  szakaszon ként, mert valószínű, hogy szabálytalanul ki van kopva a vezérorsód és a lakatanyád.

Előzmény: Laci-59 (50208)
Laci-59 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50208

Igy mérem tolómérővel ; 

Az ágyra fogattam egy zártszelvényt.

A tokmányba fogattam egy kurbli lehetőséget. Beállitom a nortont egy állásra. Lezárom a lakatanyát. A kurblival hajtok két fordulatot,látom megintult a szán. Megmérem a zártszelvény szélétől. A főorsón hajtok 10fordulatot a jelig. Megmérem a szán útját ismét. A két számadat külömbsége,és ezt osztom tizzel. Ez esetben mondjuk az 1.75- ös emelkedés általam mért adata 1.72. Vagyis 17.2mm- ert mozdult a szán. Ez igy fordulatonként 3század mm. 

Ez a mérési funkció 0.8 - 4mm- es emelkedésekig 0- 6 százados szórásokat mutat. Hogy ez gép hiba e,vagy az összerakó mester hibája e,nemtudom. Pl a 0.8  , 1  , 1.25  , 1.5  , 2mm es emelkedések egy százados , még a withvort esetén is több állitás szinte nullás mérésű.Ezért nem értem,hogy ahol 5százados a mérésem,ez mitől van.....?

Ha tudtam 5százados súblerrel közel nullás értéket mérni,nem hinném,hogy én hibázok.....!?

Vagy mérjek digitális tolómérővel........lehet ez pontosab lehet?

Előzmény: jalpar (50205)
Laci-59 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50207

Előre is kössz a segités felajánlásodat.

Gépkönyvem ugyan hiányos,de csak fotók vannak a hajtásláncról. Ezeket végigszámolni az orsószekrényből kiindulva,szerintem csak szétszedve lehetséges.

A nortont egyik évbe kivettem,és a fotó alapján a kerekek helyükön vannak. De már nekem ez a temérdek fogaskerék kapcsolat is már akkor homájos volt.......nem tudni,hogy melyik hajt,és épp melyikkel van kapcsolatba........

Ma jöttem rá,hogy valami összeszorulás is van,mert a norton Agh , és Merikus átkapcsolásakor a 0 - 9- ig állitás nem old szétt...... De az is lehet,hogy ez csak az 1- 3- ig sebességfunció harmadik fokozatában van jelen...... És ha a nortont Agh (angolhüvejk) állitom,a 0- 9- ig finomállitás nem működik.......! Meg az orsószekrényen levő Agh , ès metrikus cimkék is ellentétesen vannak felszegecselve. Szóval,van itt baj,de nem kevés.

Egy reményem van,ez pedig az,hogy az egyik közeli ismerős megkért,hogy az ő ugyanilyen gépjéből bontsam ki a nortont,mert esetében ennek egyik állitási funkciója bevan ragadva. Autószerelő a tag,és sok év óta csak féktárcsa szabályzásra használja,a nortont nem tekergeti........

Na,ez a gép lessz az én megmentőm,mert ezt még nem javitotta senki..........

Előzmény: rferi (50203)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50206

Régebben volt valami dél amerikai állítólag szabványos csavar az anyájával, ehhez kellett reprodukálni még1 csavart.

Az akkori gép orsójához 1 fog többlettel-41 differenciál fogú fogaskereket kellett csinálni ahhoz , hogy stimmeljen az emelkedés a csavaron.

 

Sem a dél  az északamcsi és angol vagy európai SI és ázsiai menetek nem azonosak ha a vezérorsót tekintjük kiindulópontnak.

Még a régi ean és későbbi verziójának withworth emelkedése sem ugyanaz 1 méter hosszra bemérve.

Nincs két egyforma gép, csak egy gyártási cikluson belül.

jalpar Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50205

Mondom: szerintem ha elcserélték volna a kerekeket, akkor nagyobb lenne a hiba. Ilyen kicsit eltérést még direkt se lenne könnyű csinálni.

 

Szerintem itt inkább valami mérési hiba van.

 

Előzmény: rferi (50204)
rferi Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50204

Tíz menetet vágva három tizednyi eltérés rettenetsok, szerintem ott valami félrement, vagy valahova rossz fogaskereket tettek fel?

Előzmény: jalpar (50202)
rferi Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50203

Hát számold le a fogakat a kerekeken!

 

Én az EAN170-es gépkönyvét néztem át pár éve, és jöttem rá, hogy a táblázatai komplett káosz, tele hibával.

Akkor a hajtáslánc rajza és a fogszámok alapján végigszámoltam az egész gépet, a valós értékekért.

 

Ezt te is meg tudod csinálni.

Vagy segítünk, ha megkapjuk a hajtáslánc rajzot, meg a fogszámadatokat.

Előzmény: Laci-59 (50200)
jalpar Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50202

A fordulatonként 3 század nagyon sok, abból nem lesz használható menet.

 

A fordulatonként 3 század hiba túl sok ahhoz, hogy gyári hibás vagy kopott vezérorsó okozza;

ahhoz pedig túl kevés, hogy rossz fogaskerék áttétel legyen a probléma.

 

Az első tippem az, hogy valamit elrontasz a méréskor, pl. a holtjátékot nem veszed figyelembe.

 

(Kicsit zavaró, hogy a legtöbb mondatodat egyszerűen nem tudom értelmezni. Milyen menetemelkedést pontosítottál? Milyen "finomállítás" csinál "3 tized módosítást"? Min csinálja ezt a módosítást?)

Előzmény: Laci-59 (50200)
Laci-59 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50201

Van hasonló cuccom,asszem golyósprés a neve. Több bekezdésű függőlegesen mozgó orsója van,és vizszintesen lehet meghajtani a karral,aminek a két végén súly van. Picivel tán nagyob,mint a tied. Nem kopott,finoman jár,én nem használom semmire,van hidraulikus........

Előzmény: Sunny65 (50184)
Laci-59 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50200

Van saját 500- as tolómérőm,3 ezeret mertem érte adni pár éve. Azóta volt is vagy háromszor a kezembe......ja,lakatos , és nem forgácsoló munkához.....

 

Úgy néz ki,hogy pontositottam jónéhány menetemelkedést a gépen.

 

Van 2 - 5 század / fordulat eltérésem. Létezhet e,hogy ezek a régi (eu215) gépek ilyen pontosságra gyártottak voltak,vagy az előző tulaj norton összerakásában lehet e a hiba? Pl a 0 - 9 -ig finomállitása 8 , 9- ik léptetésekor 3tized módositást csinál,még 7- es állástól lefele tizeden belüli a lépések külömbsége. Ez igy lehet gyárilag........!?

A lényeg,hogy a sűrűbben előforduló emelkedések kb 3század pontosságúak........,és ez talán elenyésző egy 12mm hosszú anya esetén.......

 

Sajnos,nincs olyan gépkönyv,ami fotón kivül fogszámok megirásával is foglalkozna.........

Előzmény: mérnökferi (50197)
mérnökferi Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50199

Hogyne érdekelne! Az e-mail címem nyilvános. Előre is köszönöm!

Előzmény: Gamos2 (50186)
mérnökferi Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50198

"...melóhelyen az ezreset napi szinten használjuk..." Akkor ti "nagyban" dolgoztok  :-)

Előzmény: Vetesi75 (50183)
mérnökferi Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50197

"...tán még ma is a nagy subler ott lóg a falon..." Lehet, hogy nálam is csak ott fog lógni a polcon, de sajnáltam volna, hogy beolvasszák! Szépen zárnak a pofái, lehet hogy valamikor még kell?!

Előzmény: Laci-59 (50181)
mérnökferi Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50196

Aha! Így már más a leányzó fekvése, köszönöm!

Előzmény: jalpar (50180)
Vetesi75 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 50195

A fogazás méretéből nem nehéz megsaccolni, hogy mekkora max. nyomóerőre képes. Ezzel arányosan lehet méretezni a kar hosszát, hogy ne lehessen tönkretenni.

Előzmény: Sunny65 (50194)
Sunny65 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 50194

Amúgy ha az általad említett példát nézzük mondjuk 3T-re, akkor 60kg húzás kellene.

Ha megnézed a fotót, az erőkar el van tolva a fogastengely középpontjától 40 mm-re. Így már más kicsit a helyzet...

 

Előzmény: mlas45 (50192)
Sunny65 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 50193

Nemsokára úgyis szétszedem és mindent lemérek.:-)

Előzmény: mlas45 (50192)
mlas45 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 50192

Ráírni bármit rá lehet :)

Nézzük a tiéd: a fogaskerék mekkora lehet benne? jó esetben 20 mm, inkább nagyobb, de legyen 20, vagyis 10 mm sugár. A kar hossza legyen 500 mm. Ez 50x erő áttétel, vagyis az 5 tonnához 100 kg-al kéne húzni, ami nem épp életszerű - valószínűleg az emelő kibírná...

Előzmény: Sunny65 (50191)
Sunny65 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 50191

pl. ugyan nem neves gyártó de hirtelen ez van.

 

https://www.uni-max.hu/mechanikus-pres-mp-3t/

Előzmény: mlas45 (50188)
Sunny65 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 50190

Bocsi ez kisebb, de majd keresek 3 tonnásat

 

Előzmény: Sunny65 (50189)
Sunny65 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 50189

Nézd meg a 3T préseket...Igaz hogy linkelt az Bernardo, de keress neves gyártót.

3 Tonnát biztos nyom.

 

https://www.kozmaszerszam.hu/termek/06-1010-dp-3-fogasleces-presgep

Előzmény: mlas45 (50188)
mlas45 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 50188

Szerintem ezzel nem nyomsz 5 tonnát, inkább csak 1-2, de amire ezt kitalálták, arra az is elég.

...de lehet, rosszul számolok így szemre.

Előzmény: Sunny65 (50185)
Sunny65 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 50187

Na ilyesmi átalakításra gondoltam, tekerőkerék és racsni...

 

https://www.youtube.com/watch?v=jGVduEBsPqo

Előzmény: Sunny65 (50185)
Gamos2 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 50186

Van leírásom róla, ha érdekel feltöltöm.

 

Előzmény: mérnökferi (50176)
Sunny65 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 50185

Sacc/kb. olyan 30-50 kN lehet a nyomóerő, "nem sok", de gyorsan mozgatható. Ha nagyobb erő kell akkor arra ott van az épített présváz a kézi hidraulikus emelővel, igaz az lassan mozog, de ez van.

 

Arra gondoltam, hogy a prés bal oldalára a tengely végére ráapplikálok egy tekerő kereket (láttam videókon), hogy a fogas tengelyt gyorsabban fel tudjam emelni, ne kelljen a méteres karral játszani, így aztán tényleg meggyorsítom a munkát.

Előzmény: Sunny65 (50184)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!