Érdekes: nem találom a szegedi T6-281-est. Lehet, hogy ez az, amit ők T4-281-esként ismernek. Bár a fotón van egy Ganz felirat, a T4-281-es viszont Kiepe-Siemens... Bár a T6-284-ről sem hallottam Szegeden...
Eszerint a DKV 400-as is egyedi tirisztoros volt, ő volt a T5-281... A szegedieknek miértr tetszett ennyire a 281-es szám?
Na csak szerenyen, persze, persze...
260-asbol osszesen ket darab keszult (marmint troli) ez nekem gyokeresen uj: enn ugy tudtam hogy kb 10 darab ment a nemeteknek 86korul 260GVM-bol.
No persze a ficko lathatolag vagja a dolgokat, ugyhogy neki lesz igaza...
Egy eddig nem ismert Ikarusz trolitipus látható itt. Moszkvában közlekedik, a szöveg szerint helyben alakitottak át dizelüzemű autóbuszokat trolivá.
Ugyanitt lehet let0lteni egy listát az európában futóIkarusz trolikról, illetve a moszkvaiakról.
Ezeket még nem láttam, én is kiváncsi vagyok rá.
Lacus1:
A szegedi ikarusokról tudsz valamit?
Ismersz szegedi trolivezetőt?(esetleg volt BKV-st?)
Most készülök venni egy olyan speciális rádióvevőt, amivel le tudom halgatni a szegedi trolisokat!
Azert az extremperverzeknek egy kis kiegeszites:a
283-as kepe tavaly november tajt keszult (by Szigdani)es lathato rajta a nagytukor: mult nyaron szereltek fol az osszes GVM-et nagytukorrel, es augye a 283 se maradt ki. Vajon hol van meg ilyen 14-15 eves kocsi amin nagytukor van? (valasz: szerintem sehol)
a sezgedi ziu nem a 137 volt? es mint kiderult ez egy teljesen hivatalos es publikus dolog, hogy aket trolit (887- t9-137)mintegy kicsereltek.
A 199 ge ziu9 cucc volt tenyleg eredetileg, de nem a 972-bol vettek hozza a cuccost tudtommal...
A kek 400 trolik 412-esek es szerintem szumma 5 darab ment ki litvaniab: sokat allnak b tengely gonddal: a szoghajtas es villanymotor meg annyir a sem baratkoztak ossze mint a dizel verzio...
Az a legnagyobb bajom, hogy fogalmam sincs, hogy az egyes kocsikkal mi történt. Pl. érdekelne, hogy a proto GVM hova lett. (Valószinűleg nem Bp-en maradt, mert ez egy bolygóajtós kocsi.)
Még valami, volt egy 100-as troli, amelyiknek volt ugyan pályaszáma, de nem volt BKV állományban (azaz a BKV csak használta, de soha nem fizetett az Ikarusznak érte). Legalábbis hallottam valami ilyesmit. Erről sem tud valaki valamit mondani? Ez is valamilyen egyedi jármű lehetett.
Nem a 100-as az egyetlen kisablakos, én utaztam a 104-gyel, annak is kisablaka volt, de szerintem még volt egy pár 155-ig.
A 887-es a szegedi 9-136-7-8-as, valamelyik ezek közül. Ezt asszem valaki tudja (talán HáBé?)
Az első egyedi troli a MÁVAG - Brown-Boveri troli volt, ami a T480-as volt 1933-ból. (A Ganz troliból kettő is volt, igy az nem egyedi...)
A következő egyedi kocsi a 400-as csuklós volt, 1961-ből.
Az Ikarusz-BKV trolik prototípusa, a későbbi 100-as; ez volt az egyetlen kisablakos 100-as troli (ha jól tudom).
A prototípus szóló troli, a 600-as.
Az Ikarusz és a BBC-Sécheron 1978-as közös fejlesztése volt a szaggatós, VW-motoros szükségüzemű T3-as troli.
Prototípus GVM a Szépművészeti Múzeum elött (ekkor a 75-79 terelve volt).
Ez valamilyen kisérleti kocsi, a 300-as; ennek a homlokfalára BKV - VKI (Villamosipari Kutató Intézet) van téve. Erről tud valaki valami bővebbet? Prototípus Ik-284-es kasztniba tett troli, háromfázisú aszinkron technikával, ez volt a 198-as [(c) HáBé]. Ezt a trolit elbontották, de úgy néz ki, a homlokfali feliratot nem dobták ki (238-as 1997-ben).
A 972-es troli elölről - hátulról, az utolsó ZIU, ebben már nem a megszokott felszerelés volt eredetileg. Ezután a berendezése ha jól tudom a 199-esbe került. Majd a 199-esből selejtezték a ZIU berendezést, és GVM lett belőle 283-as számon [(c) SzigDani].
A 887-es eredetileg. Majd a 887-es troli Szegeden felújítás alatt. És üzemben Budapesten, 2000-ben. Ez egy szegedi troli kasztnija valójában. Tudja valaki, hogy melyik szegedi ZIU kasztija ez valójában?
A szegedi T6-281-es romjai (Ganz). Valószínűleg ebbe csapott villám (legalábbis ezt hallottam).
A szegedi T6-282-es még üzemben (Ganz) [(c) Ekés András].
A szegedi T7-281-es Hitachi troli [(c) HáBé]. Ezek a trolik közül tudomásom szerint egyik valamelyik Budapesten beüzemelt prototípus. Tudja valaki, hogy melyik troli honnét származik? Szegeden üzemel egyke járműként a 700-as szóló Skoda troli [(c) Müller Péter].
Szegeden próbálták a 720-as szóló Skodát is [(c) Müller Péter].
Csoportkép a 700-assal, a T6-282-vel, és a felújításon lévő budapesti 887-essel.
Az Ansaldo troli, amely később a 800-as pályaszámot viselte, és Debrecenbe, majd külföldre került.
A 400-as pályaszámú Ik-411-es troli 1997-ben. Jelenleg Szegeden van félreállítva.
Duó busz is készült az Ikarusznál, AEG berendezéssel: IK 435 TD elölről, oldalról [(c) Benda György].
A próba Ik-411-es troli, amit Észtországba szállítottak (ebből három is volt), 1999-ben (Ganz Ansaldo).
Egy volt NDK-s szóló Ikarusz 260-as troli (?) a Reitter Ferenc utcai telepen.