Ezek a csíkok a szélvédő belsején vannak. Időnként, ha fagyos az idő és vakarom le a jeget előjönnek. Elég szabálytalan alakúak. Szerintetek mi lehet? Ezen a linken tudjátok megnézni, mert a telefonom felbontása természetesen nagyobb mint amit fel lehet tölteni képméret:
"2008-as, újonnan vettem, 197.000 km körül vagyok nem eladó "
Bocs ha félreérthető voltam , nem akarok itt eladó kocsira vadászni , hiszen már megrendeltem tavaly év végén egy új 1.6 dízelt. Csak a futás/km-ből arra következtetek most hogy azért nem olyan sűrűn kell égőt cserélni , ha kb 9-10 év alatt ötször cseréltek nálad égőt. Köszönöm!
Kösz a tippet , de csak az első generációról találtam videót , engem az újabb modell érdekelne, abból is a dízel. Kia márkakereskedésekben csak benzinesek vannak , nem tudtam lecsekkolni még mennyire lehet hozzáférni. Mindegy , majd ha megjön az új kocsi megtapasztalom...
Megnéztem az autót, és pár dolgot kiderítettem róla. Az első, hogy a Kia Ceed egy nagyon jó autó, vezettem és tetszett a motor, a váltó, a futómű. Viszont szerintem azért állhatott pár évet a járgány, mert törött volt az eleje, ill. a jobb oldala. A jobb visszapillantóját nem húzta be, a balt igen, a jobb első ajtó elég érdekesen (nem) csukódott, illetve a motorháztető és a hűtőmaszk illesztései is egész változatos szögeket zártak be egymással. Az sem igen erősítette a bizalmat bennem, hogy a motortérben a műanyag csövek, alkatrészek teljesen pormentesek voltak, mint egy 0km-es szalonautónál. Persze tudom, hogy motormosás stb is van a világon, de ez szerintem már túl tiszta volt. Amúgy a motor finoman és élénken járt, az automata észrevétlenül és simán kapcsolt, jól húzott stb. Az autót Ausztriából hozták be, ahol tudvalevő, hogy nem spórolnak az útszóró sóval. Vettem már Ausztriából olyan Subarut, aminek a jobb első lábterének kárpitja alatt ki lehetett látni az aszfaltra.
Szóval ez most felejtős, de amúgy mint autó pozitív csalódás a Kia Ceed ezért a pénzért.
Üdv , Kérdeznélek ,hogy jutottál e valamire az olaj nyomás kérdéssel? Miért van az ,hogy hidegen 2 mp mire elalszik a lámpa. 5w30 olaj 1.4 crdi. 14000 km van benne. Az előző olajcserénél is ilyen volt .
Köszi a válaszod , ezek szerint nem egyszerű , ha ötből 4 szerelő is a koreaiak felmenőit emlegeti :)
Azt hittem meg lehet oldani kisebb munkával és odafigyeléssel (eddig HDi peugeot-omban is én szoktam cserélni, mert ugyan annak is csurig van a motortere , de teljesen hozzáférni , azért az semmiképp nem bűvészkedés) , ugye az a leggyorsabb , ha nem akar az ember napokat egy lámpával közlekedni , amíg a szerviz vagy egyéb hozzáértő szerelő fogadni méltóztat.
Azért örülnék , ha valaki "barkács-vénával" megáldott emberke is tudna mondani valamit , visszaolvastam szinte az egész tavalyi évet , de ezt a témát nem nagyon taglaljátok.
Menj be egy kereskedésbe itthon és nézd meg, milyen az autó, mekkora a hely benne. Nem vagyok biztos abban, hogy van itt a fórumon olyan, aki perfekt lenne Touran hátsóülésből :-)
Alkatrészárakat pedig érdemes megnézni valamelyik online alkatrészboltban.
1:igaz,hogy a hátsó ülésen hasonló nagy hely van mindt pl. Touranban? Azért kérdem mert a tulaly esküszik rá( kocsi még németbe van).Környezetemben nincs Ceed ezért nem tudom leellenőrizni.
2: alkatrész drágább drágább mint pl.egy nemet autohoz?
én műszaki analfabéta vagyok ezért nem vállalkozok ilyen bonyolult műveletekre de eddig kb 5 mester cserélt a crdi ceedemben égőt, ebből egy van aki rutinszerűen kikapja ehhez a fél motorteret, a másik négy megoldja - heves káromkodások közepette - valamiféle a nőgyógyászatban használatos módszerrel ha bizonytalan vagy de magad szeretnéd csinálni, vidd el egy tetszőleges műhelybe az autót első alkalommal, és figyeld ki hogy hogy csinálják
Ha minden jól megy hamarosan lesz egy 1.6 dízel Ceed-em , aminek a motortere azért eléggé tele van zsúfolva , ezért tényleg érdekelne , hogy hozzá lehet-e férni otthoni körülmények között a lámpatesthez egy szükséges izzócsere miatt (akár tompított , reflektor , vagy index ). Itt sokatoknak van dízele , egy nem teljesen műszaki analfabéta elboldogul az égőcserével , vagy szakszervizbe kell vinni? Egyáltalán mennyire gyakori az izzók tönkremenetele a Ceedben? Köszönöm!
Köszi szépen, mindenképpen szánok rá pénzt, ha komolyra fordul a dolog. Azóta beszéltem egy ismerősömmel, aki egy ideig automata váltók szervizelésével foglalkozott. Azt mondta, hogy Kia automatával még nem volt dolga, de a d.koreai váltók általában elég macerásak, nehezen javíthatók. Kicsit japán, kicsit amerikai, kicsit európai egyveleg, kevesen értenek hozzá. Nagyon nem mindegy, hogy használták, és hogyan szervizelték. Ez is lehet alkualap.
A képek alapján 2014-ben volt benne 78 ezer km, így vagy nem használták 4 évig, ami szintén nem tesz jót a kocsinak, vagy nagyjából 60 ezer km-t visszatekertek.
Pár euro, de megéri. Ha nem akarja megadni az alvázszámot, már pedig nem fogja, akkor már mondhatod is neki, hogy az óratekerés miatt, adhat egy 300 ezer Ft kedvezményt, akkor talán megéri :)
Én sem tartom valószínűnek, hogy itthoni autó, így kicsit nehezebb lesz az előéletét kinyomozni. De köszi a tippet, utána fogok járni. Szombaton megnézem élőben is, sose vezettem még Kia-t, eddig még csak német autóim voltak. Kíváncsi vagyok.
Igen jónak tűnik :-) Gyanúsan kevés a km, ha itthoni autó (szerintem nem az), akkor kérdezd le a rögzített óraállásokat, ha külföldi, próbáld meg az alvázszám alapján lekérni az adatokat.
Nekem kicsit fiatalabb van, ez duplakuplungos, nagyon szeretem.
A 2008-asban nem tudom, milyen a váltó, az még a hagyományos automata vagy már a duplakuplungos. Ha a hagyományos, nézesd meg ennek specialistájával, hozzá nem értőként nem biztos, hogy jól tudod megítélni a működését. A duplakuplungosnak szerintem még nem alakult ki egyrészt a típushiba köre, sem a független szakértői, javítói háttere. Amúgy egy 10 éves autóval bármi lehet... de az automata vásárlását én csak támogatni tudom, jópár éve csak automatákat vezetünk/vásárolunk mindketten nejemmel.
Egy 2013-as Kia ceed kombit ajánlottak nekünk megvételre, 100 000 km-t futott 1,6-os dízel motorral, EX felszereltséggel plusz néhány extrával (csak az ülésfűtés, a navi, parkolókamera és a hátsó légbefúvás hiányzik). Az autó egyszer már törve volt bal hátul, ráadásul villamossal ütközött és másfél millió Ft volt a javítás. 3,2 millió Ft-ért szeretné eladni a jelenlegi tulaj, de én ezt sokkalom, főleg a hahu-n és az autoscouton lévő hírdetések alapján.