Keresés

Részletes keresés

Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60788

Az ehhez szükséges nyomtatványt egyébként (bizonyára nagyon bonyolult papíros kell hozzá, amire az utas ükapjának születési helyét is fel kell vezetni) miért nem lehet a jegykiadó masinériával előállítani?

 

Aztán szép dolog még a postaköltséget is leverni az utason...

Előzmény: halaloszto (60785)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60787

Olvasom, egy másik topikban , hogy 2015.02.15 től jelentős változások lesznek, a távolsági járatoknál, megszűnnek járatok stb.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133308203&t=9213095

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133269818&t=9137167

Pl Eger Kalocsa

Eger-Debrecen

 

Ezek hideg zuhanyként fogják, az utazóközönséget érni, vagy időben meg lehet tudni többet is?

 

Más megyékben lesz változás, ha igen, akkor mely vonalakon?

Köszi.

FOMA Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60786

"Emberek vagyunk."

Kétségtelen, a sofőr sem gép, hibázhat. Nyilván tudta, hogy nyomtatvány hiányában nem tud szabályosan eljárni, ezért az egyszerűbb utat választotta.

Számomra az jött le, hogy a cég alkalmazottja nem tartotta be az üzletszabályzatban foglaltakat, de a cég szerint ez nem igazán probléma.

Van olyan hely a világon, ahol világosan benne van az utazási feltételekben, hogy vagy kiszámolod a viteldíjat centre pontosan, vagy nem utazol. Pont. Nálunk meg más van.

Előzmény: Törölt nick (60783)
halaloszto Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60785

szepen csendben benne van, hogy a sofor nem ajanlotta fel az utolagos visszaadast, mert nem volt neki hozzavalo nyomtatvanya. tehat nem volt betartva a szabalyzat.

 

Vajk

Előzmény: FOMA (60782)
JLW-470 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60784

Nekem az egyik egyetemi tanárom mesélt hasonlóról:ő viszont nem ijedt meg a sofőrtől,bement az irodába és már nem emlékszem pontosan mivel rápirított a cégre(a lényeg,hogy állítólag a sofőrnek nem lenne joga pénzt kezelni),és aztán ők nem győztek sűrűn elnézéseket kérni tőle.

Előzmény: Snake-Mojzi (60774)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60783

Az utas nem utazott,a körülmények hatására lemondott az utazásról.

Mivel a jegyét kiadták,utána a 10000 Ft ból visszaadás lehetőségének hiánya miatt  sztornózták, így nem rendelkezett érvényes menetjeggyel, így megkezdeni se tudta az utazását, ergo így ebben a formában "potyautas" volt.

Így ebben a formában nem tudott érvényes menetjegy hiányában elutazni.

Ez egy láncolat, de a aprópénz hiánya vezetett az automatikus utazásból való kizáráshoz.

Ha a cikk alján levő "visszajáró összegről egy Elismervényt " állított volna ki megoldás hiányához meg a megfelelő nyomtatvány hiánya vezetett.

Emberek vagyunk.

Itt az a kérdés, hogy mit vár el a szolgálató a kedves utastól.

Pl  Jászkun Volán a buszokon a megállókban hirdetményben írta, hogy csak kis címlettel fizessünk.

Egyes utasoknak nem is vésődik az agyába , mi lesz ha 10000 Ft-os címlettel fizet....

Előzmény: FOMA (60780)
FOMA Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60782

Elolvastam a sztorit, a cég válasza majdnem korrekt, pár apróság azért hiányzik belőle. Azon elegánsan túllépnek, hogy a sofőr nem hívta fel a majdnem utas figyelmét, hogy utólagos fizetésre nincs mód, ellenben utólagos visszaadásra igen, ha elfogadja. No meg az is érdekes, hogy szerintük az teljesen rendben van, hogy a sofőrnél nincs nyomtatvány (biztosan tömeges igény volt aznap rá, és elfogyott:-) ), de utólag pótolta a hiányosságot. Nyilván ez már nem vigasztalja a panaszost.

 

"Utazás előtt miért nem ment be a boltba és miért nem váltotta fel ott azt?"

Lehet, hogy azért, mert manapság az üzletek nagy részére is ki van írva, hogy "pénzt nem váltunk.":-)

Előzmény: Törölt nick (60771)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60781

Örökké aprópénzzel teli bukszával kell rendelkezni az utasnak?

Pl.: miért gond, ha 310 Ft a jegy és nálam csak 320 Ft van ?

 

Reggel arrogáns hangnem, hajnalban 4:35 kor GKV-i Fatal Error.

Ja én számlás utas vagyok törzskódos, tehát ha jó a gép 40-50 másodperc, mert mondok egy 3 jegyű számot és beüti. Az EMKE okos gép.

Pedig ha nem ad vissza 10 Ft ot az se érdekelt volna.

Ugyanis kifogytam a 10 és 5 Ft-os érmékből...

 

Azt látom, hogy egyes gkv-k ingerültek.

Szeretik a bérletes utast, aki jegyet vesz azt nem mindig. Nekem a cég bérletet sajnos nem fizet. Nem rajtam múlik nekem is kényelmetlen.

Én igyekszem kis címletekkel fizetni(kifejezetten erre a célra gyűjtöm az aprót, de van amikor elfogy így is), előfordul, hogy nálam sincs mindig elég megfelelő címletű apró pl.:   465 Ft os jegyet 500 Forintossal tudok kifizetni.

Pénzváltás a boltban:

Ott se lehet vásárlás nélkül minden esetben váltani.

Ha sor van akkor meg lekéste a buszt.

 

 

Saját pénztárca, többlet a kasszában:

Valóban kínos, és fegyelmi ügy lehet belőle.

Váltópénz régen kb 15 éve 100 Ft volt az volt a megengedett.

Most nem tudom mennyi, de le kell adni egy határ felett.

Szerintem meg kell oldani a problémát a kalauzok a vonaton 1000 2000 5000 Ft címletekkel esetleg 10 000 járnak körbe szintén, mert ott sincs elegendő váltópénz.

Ja a cikkben szereplő eset nem az enyém, csak érdekes téma, és gondolom jó lenne beszélni róla, mert késést, pár perces vitát eredményez, egyes esetekben a gkv ráírja a visszajáró összeget a jegyre, és majd ha beér a végállomásra avagy nagyobb buszállomásra, ha menet közbe összegyűlik a kasszába annyi, akkor vissza tud adni.

A többi utas se jár jól, ha gond van , mert késni fog a járat, meg elrontja az ember kedvét.

Elhiszem, a gkv-k nagy része rugalmas, de jó lenne ha felemelnék a váltópénz összegét és találnának valami emberi megoldást ami jó a sofőrnek és az utasnak egyaránt. 

 

Előzmény: cseza (60775)
FOMA Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60780

Ezt ismerem, ebben benne van, hogy mit kellett volna felajánlania a gépkocsivezetőnek. Az hol van, hogy az utas kizárható az utazásból, ha nem rendelkezik megfelelő címletekkel?

Előzmény: Törölt nick (60779)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60779

KAPOS VOLÁN Zrt.OfflineCsatlakozott: 2013-12-12Tisztelt **********!

A 2013. ***** 24-én Nagyberény – Siófok viszonylatban közlekedő autóbuszvezetőnket a bejelentéssel kapcsolatosan jegyzőkönyvileg meghallgattuk.

Munkavállalónk elismerte az Ön által leírtakat, azzal kiegészítve, hogy kérte Öntől próbálja meg valamelyik utassal felváltatni a nagy címletű pénzt, amit Ön visszautasított.

Az autóbuszjárat igénybevételének alapvető feltétele, hogy az utazó személy érvényes utazási igazolvánnyal (bérlet, menetjegy) rendelkezzen. Arra nincs lehetőség, hogy a menetdíj utólag – a pénzváltást követően – a végállomáson kerüljön kiegyenlítésre.

Tekintettel a délelőtti órára az autóbuszvezető akkora összegű váltópénzzel nem rendelkezett, amely biztosította volna Önnek a nagyobb címletű bankjegyből visszajáró összeg kifizetését.

Társaságunk érvényes üzletszabályzatának VII. Cím I. Fejezet 1.6 pontja az autóbuszon történő fizetésre vonatkozóan az alábbiakat tartalmazza:

„1.6. Készpénzfizetés esetén az utasnak a fizetendő összeget megfelelő címletű pénzeszközzel kell megfizetni. Az autóbuszvezető és a jegy- vagy bérletpénztáros pénzváltásra és nagycímletű pénzből visszaadásra nem köteles. A visszajáró összeget – ha azt a jegykiadó visszaadni nem tudja – a Szolgáltató az utas részére postai úton, a postaköltség levonásával visszatéríti.”

Ebben az esetben az autóbuszvezető a visszajáró összegről egy Elismervényt állít ki.

A fenti napon munkavállalónk a szükséges Elismervénnyel nem rendelkezett, azonban az estet követően ezt a hiányosságot pótolta.

Az autóbuszvezető hangnemére vonatkozó megjegyzésére vonatkozóan munkavállalónk kijelentette, hogy semmi olyat nem mondott, amely sértő lett volna Önre nézve.

Tájékoztatom, hogy munkavállalónk alaphangneme az átlagosnál kissé erősebb, ezért érezhette azt, hogy udvariatlan magatartást, durva hangnemet alkalmazott Önnel szemben.

Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását.

Tisztelettel:

D****** Z*****

Előzmény: FOMA (60778)
FOMA Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60778

"Ha nincs elegendő aprópénz a kedves utasnál, akkor kizárható az utazásból"

Ezt melyik üzletszabályzatban olvastad?

Előzmény: Törölt nick (60771)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60777
Az a baj, hogy nem igazán lehet számszerűsíteni a dolgot. Vannak olyan fordák, amin egy kétezresből visszaadás is nehezen megoldható - főleg kisforgalmú falujárók vagy zömmel bérletesek/kedvezménnyel utazók által használt járatok. Vannak olyan távolsági járatok, ahol 2-3 tízezresből való visszaadás sem okoz problémát - pl. Bp-Eger vagy Bp-Szfvár vagy azokon túl menő járatokat tartalmazó fordák - főleg a nap második felében.

Meg a másik az, hogy egy végigutazó teljesárú jegyéért szívesebben váltja talán még a húszezrest is föl valaki, mint olyan utasnak, aki a szomszéd faluig utazik kieg.jeggyel és fizetne ötezressel.
Előzmény: Snake-Mojzi (60774)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60776
Van olyan sofőr, aki az utastól elveszi a nagy címletet, kiadja a jegyet, és a végállomáson adja vissza a visszajárót: vagy összejön addig neki annyi vagy pedig a pénztárnál/kollégáknál válttatja föl. A szívás akkor van, ha az utas nem a végállomásig tervezi az utazást. Egyetlen balfácán utas felejtett csak előremenni a pénzéért eddig, aztán persze fölnyomta, dobálva sárral, hogy nem volt hajlandó visszaadni, stb.
Előzmény: cseza (60775)
cseza Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60775

Megfelelő címlet:gondolom az az összeg amennyi a jegy ára.

Továbbá:Nem ritkán a 10.000 ft-ot sem éri el a napi bevétel a sok kedvezményes jegy miatt.

Akkor miből adna vissza?Mindenki elvárja,hogy tudjon vissza adni a gkv az 1000 és 2000 forintosából akkor is ha 25Ft a jegye..Mai napot közel 2000ft apróval kezdtem,alig maradt 500 apróm holnapra.Vannak napok amikor úgy tűnik mintha csak összebeszéltek volna az utasok,aprót senki nem hoz,aztán vannak napok mikor szintén mintha összebeszéltek volna hozzák marékszám a fémpénzt.Természetesen a gkv-nek is érdeke a mielőbbi visszaadás,mert a hivatalos procedúra sokkal körülményesebb.Gyakran kell a saját pénztárcámból is pénzt kivennem.Ha kapnék egy elellenőrzést és táskarovancsot akkor pedig magyarázkodhatnék honnét a plusz pénz a kasszában.

Persze mindenki elvárja hogy vissza tudjak adni rögtön.A majd a végállomáson felváltómra  nem szabad bedőlni,tapasztalatból mondom simán lelépnek.Tisztelet a kivételnek!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60774

Egyébként nekem úgy tűnik, hogy nincsen rendesen szabályozva ez a kérdés:

 

MNB tájékoztató:

"TÁJÉKOZTATÓ A FORINTBANKJEGYEK ÉS -ÉRMÉK ELFOGADÁSI SZABÁLYAIRÓL

Magyarország törvényes fizetőeszköze a forint. A készpénzben történő fizetések során az MNB által kibocsátott forintbankjegyeket és –érméket – a sérült, a nehezen felismerhető és a forgalomból bevont bankjegyek és érmék kivételével – mindenki köteles névértéken elfogadni. Ez a rendelkezés azonban nem zárja ki azt, hogy a különböző termékek, szolgáltatások árának megfizetésekor ésszerű keretek között érvényesüljenek az adott fizetés körülményeinek sajátosságai, így például visszautasítható a bankjegyek és érmék elfogadása, ha a kereskedő az áru értékénél aránytalanul nagyobb címletből nem tud visszaadni. Az áru-, ital-, jegy-, parkoló-, stb. automatákkal, vagy a közelmúltban hazánkban is megjelent és egyre inkább elterjedőben lévő önkiszolgáló pénztárgépekkel szemben sem elvárás, hogy valamennyi forgalomban lévő címlet elfogadására alkalmasak legyenek."

Gumiszabálynak tűnik, hiszen kinek mi számít aránytalanul nagyobbnak?

Kapos Volán ÜSZ:

"Készpénzfizetés esetén az utasnak a fizetendő összeget megfelelő címletű pénzeszközzel kell megfizetni. Az autóbuszvezető és a jegy- vagy bérletpénztáros pénzváltásra és nagycímletű pénzből visszaadásra nem köteles. A visszajáró összeget – ha azt a jegykiadó visszaadni nem tudja – a Szolgáltató az utas részére postai úton, a postaköltség levonásával visszatéríti."ű

 

Itt sem derül ki, mi számít megfelelő címletnek és mi számít nagy címletnek. Komolyan nem lehetne ezt számszerűsítve szabályozni?

 

A pénzváltást meg megint ide keverik, mintha valutapénztáros vezetné a buszt  :)

Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60773

Kérdés, hogy felajánlotta-e a gépkocsivezető az utólagos visszatérítés lehetőségét? Egyébként meg évekkel ezelőtt be kellett volna vezetni a bankkártyás fizetést és töredékükre csökkentek volna az ilyen kellemetlen esetek.

 

Ami pedig a sokhelyütt szereplő "Az autóbuszvezető pénzváltásra nem kötelezhető" feliratot illeti, szerintem ha millióból egy ember akart pénzt váltani a gkv-knál, akkor sokat mondok:

 

1996. évi CXII. törvény (Hpt.) 2. számú melléklet I/.14. pontja:

"Pénzváltási tevékenység: külföldi fizetőeszközök adásvétele a törvényes fizetési
eszköz ellenében, valamint külföldi fizetési eszközök adásvétele külföldi fizetési
eszközök ellenében. Nem minősül pénzváltási tevékenységnek a külföldi pénznemre
szóló, forgalomban lévő vagy forgalomban lévőre még átcserélhető pénzérmék és
bankjegyek numizmatikai célú forgalmazása, valamint belkereskedelemben az
áruval, illetőleg szolgáltatással kapcsolatos ügyletekre vonatkozó fizetések
teljesítése."

 

Előzmény: Törölt nick (60771)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60772
Az, hogy névtelenül/álnéven ki mit ír, mennyi az igazságtartalma, nehéz megállapítani. Az tény, hogy délelőtt még az ilyen - Kaposos viszonylatban - forgalmasabb fordákon sem jön össze annyi bevétel, hogy vissza tudjon adni sofőrbá egy tízezresből. A bérletváltós időszak persze más, kérdés, hogy a szóban forgó buszon lehet-e bérletet venni...
A lényeg ebből nekem, hogy az egyik dobálja sárral a másikat, a másik védi a mundér becsületét, a harmadik meg igyekszik egy hivatalos válaszban állást foglalni a munkavállalója javára.

A legegyszerűbb tényleg az lett volna, ha az utas(jelölt) még otthon ellenőrizte volna, hogy van-e annyi apró nála, hogy jegyet tudjon venni, illetve ezt konstatálva, annyival előbb indult volna, hogy fölváltathassa a boltban a tízezrest.

Utaztam olyan sofőrrel, aki húszezrest utasított vissza azzal, hogy a jegyár kétszereséből köteles csak visszaani. Mindezt anno egy 5 km-es jegyet kérő utaspajtinak.
Előzmény: Törölt nick (60771)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.13 0 0 60771

http://www.kaposvolan.hu/content/panasz-buszsof%C5%91r-magatart%C3%A1s%C3%A1ra-%C3%A9s-hozz%C3%A1%C3%A1ll%C3%A1s%C3%A1ra

 

Ha nincs elegendő aprópénz a kedves utasnál, akkor kizárható az utazásból, mert a sofőr pénzváltásra nem kötelezhető!

 Utazás előtt miért nem ment be a boltba és miért nem váltotta fel ott azt? Érdekes kérdések...

setra415HD Creative Commons License 2015.01.08 0 0 60770

A nyomásgyakorlás egy "érdekes" formáját választotta Szlovákiában a Student Agency leányvállalata a RegioJet, mivel nem kapott engedélyt Pozsony és Besztercebánya között expresszbuszok közlekedtetésére.

 

 

http://www.bumm.sk/regio/2015/01/04/besokalt-a-regiojet-oriasplakaton-hirdeti-hogy-szlovakia-korrupt

setra415HD Creative Commons License 2015.01.08 0 0 60769

Fapados buszforradalom: 111 ezer jegy 11 euróért

A fapados légitársaságok legnagyobb akcióihoz mérhető kiárusítást hirdetett meg a két legnagyobb német távolsági busztársaság abból az alkalomból, hogy bejelentették egyesülésüket. Lehet, hogy budapesti járatok is benne lesznek a buliban. Aki úgy tudta, hogy[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

Racilaci Creative Commons License 2015.01.08 0 0 60768

Már a feminát is szemlézed-:)?

Előzmény: trizs77 (60767)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.08 0 0 60767
halaloszto Creative Commons License 2015.01.08 0 0 60766

es majd amikor egy vonatpotlashoz vagy hasonlohoz hirtelen megyehataron kivul kellene kuldeni kocsit, hirtelen vesznek meg megyeit? 

 

Vajk

Előzmény: DZA242 (60765)
DZA242 Creative Commons License 2015.01.08 0 0 60765

A cikk alapján a Volánbusz biztosan spórolt. 70 buszra országos helyett megyeit vettek, és ezen felül még 320-ra kellett megyeit venni. Ha 700-ra kellett volna, kb. akkor lettek volna 0-án.

Előzmény: JLW-470 (60760)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.07 0 0 60764
A DDKK-nál egyszerűen megoldották: a régi készletet élik föl. Az EMKE a Kapos Volán emblémás tekercsre nyomtatja a DDKK-s fejlécű jegyet, a bérleten a Kapos Volán feliratra rápecsételve a DDKK-s pecsét, ami tartalmazza az új adószámot is. Illetve még annyit az alsó sorban, hogy "ÁTALAKULÁS MIATT". Aztán majd a nyomda elkészül az új szajréval. De szerintem EMKÉ-s guriga nem fog készülni, a küszöbön az új jegykiadó gépek beüzemelése.
Előzmény: sosiforda (60762)
sosiforda Creative Commons License 2015.01.07 0 0 60763

http://www.enykk.hu/cikk/berletjegyek-ervenyessege.html

 

"Tájékoztatjuk a Tisztelt Utazóközönséget, hogy a Veszprém és Zala megyében alkalmanként előforduló készletgondok kezelése, illetve a menet- és bérletjegy-értékesítés biztosítása érdekében az ÉNYKK Zrt. működési területén értékesített 2014. évi éves, illetve december havi és félhavi bérletjegyek 2015. január 8-án 24.00 óráig jogosítanak utazásra."

 

Előzmény: sosiforda (60762)
sosiforda Creative Commons License 2015.01.07 0 0 60762
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.01.07 0 0 60761

Ki spórol, ki ráfizet.

Előzmény: JLW-470 (60760)
JLW-470 Creative Commons License 2015.01.07 0 0 60760

http://www.origo.hu/gazdasag/20150106-utdij-a-volan-azt-allitja-jobban-jart.html

Valóban spórolhatnak a közlekedési társaságok az új útdíj-rendszer következtében?

trizs77 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 60759

99%-ban dísztárcsa NÉLKÜL.

Előzmény: P.Box (60758)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!