Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55701

Ja és Helesfa és Pellérd az már 4-5 km-re délnyugatra van a Mecsek DNy-i hegylábaitól. A Mecsek itt kb. Bükkösd, Hetvehely, Bakonya, Kővágótőttős, Kővágószőlős, Cserkút, Patacs, és Zsebedomb falvak környékén kezdődik, ennél DNy-abbra már nem ér lejjebb.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55699)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55700

Nézd csak meg jól, hogy hová vittem a nyomvonalat! (A jól kinagyítható eredeti képfájlra rajzoltam rá, amit a jobb egérgomb/"Kép megnyitása új lapon" paranccsal nézhetsz meg, ha a kódsor közepén lévő "MED" szót "IMG"-re írod át, majd a kurzort a sor végére viszed, és egy "ENTER"-t ütsz.)

 

Szóval, a jól kinagyítható térképen látni fogod, hogy a nyomvonalat Kadarkút után Visnye és Vásárosbéc közé vittem, majd Vásárosbéc, Magyarlukafa, Somogyhárságy, Szulimán, és Mozsgó falvak délnyugati határában vittem tovább Helesfa faluig. Ez pedig a Zselic védett kistáj délnyugati peremétől 3-4 km-rel délnyugatabbra van, tehát olyan nyomvonalra gondoltam, amely még éppen elkerüli a szigorúan védett Zselicet. (Tovább aztán már a Helesfától keletre lévő szakasz megy el Pellérd mellett Pécsig.)

 

A Marcalitól északra fekvő és a Marcali -- Nagybajom szakasz hagyható úgy ahogyan a tervezőmérnök megálmodta azt a térképen, az a része jó. Az ettől délre lévő szakasz ott térne le a tervező által kigondolt nyomvonaltól, amelyik ponton az M90 a 61-es főutat Böhönye és Nagybajom között félúton keresztezi, ill. ettől a ponttól 6 km-re északra, de Böhönyéhez közelebb, tehát a Boronka-melléki Tájvédelmi Körzet nyugati és délnyugati szélétől 2-3 km-rel délnyugatabbra, és innen ebből a pontból menne tovább Kutas, majd Kadarkút felé.

 

Így a nyomvonal védett területeket nem sértene, nem érintene sehol sem.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55699)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55699

Alapból az ÉNY-DK irányú levágás ötletével egyetértek, bár pont ott a Mecsek és Zselic kerülgetése miatt nehéz ügy. (Kadarkútról aligha jó ötlet keletre indulni tovább pl.)

Előzmény: Hírfigyelő (55698)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.06 0 1 55698

Jó elképzelés és terv, bár én az M90-es nyomvonalának Marcali -- Pécs szakaszát nem a Marcali -- Nagybajom -- Kiskorpád -- Kaposvár -- Helesfa -- Szentlőrinc -- Pellérd -- Pécs nyomvonalon, hanem a sokkal nagyobb levágást és ezzel útvonal-rövidítést lehetővé tevő Marcali -- Nagybajom -- Kutas -- Kadarkút -- Mozsgó -- Helesfa -- Pellérd -- Pécs nyomvonalon terveztem volna meg. Lásd a térképvázlaton is!: >>

 

 

Előzmény: Aladár46 (55688)
superconductor Creative Commons License 2022.04.05 0 1 55697

Miről beszélünk? Egy nyomorult M0-t nem tudunk befejezni már 20 éve, erre M9, M90 egymás mellett? Meg még az M8 sem halad szinte semmit sem, bár arról már párszor leírtam a véleményemet.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55691)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.05 0 0 55696

Remélem, ezt alternatívák halmazának szánták.
(Még úgy is lehetne mit finomítani rajta...)

Előzmény: hegyaljai4 (55693)
MCA-001 Creative Commons License 2022.04.05 0 0 55695

Ez a térkép hol érhető el?

És az M90-es gyorsforgalmi útról elérhető valami pontos infó?

 

Köszönöm:)

Előzmény: Aladár46 (55688)
20-as vonal Creative Commons License 2022.04.05 0 0 55694

Ilyen térkép létezik az Észak-Dunántúlról is? Engem az érdekelne hogyan tervezik az (M)83-as és (M)8-as összekötését? Egyáltalán létezik-e ilyen szándék?

Előzmény: Aladár46 (55688)
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.04.05 0 2 55693

Na most aki ezt az M9-M90 elágazó, de gyakorlatilag párhuzamos pálya elképzeléseket berajzolta mennyi vodkát ivott meg előtte? Egyszerűen nincs ennyi pénzünk, hogy mindkettőt megépítsük.

Vannak legalább a teherautók útdíja alapján számok arra, hogy a Nagykanizsa-Hollád  közötti 40 kilométeres távolság, tényleges kitérőt jelentene, az egyik, vagy a másik út elmaradása esetén. Nyilván itt csak a helyi térségi forgalomra gondolok. A tranzit  az más tészta. Annak egyértelműen az M90 lenne a kedvező. Itt az észak-nyugati irányról beszélek. A dél-nyugati irány (Olaszország felé) megvalósulhat az M60-on.

Ha majd olyan elviselhetetlenül nagy lesz a Zalaegerszeg-Nagykanizsa közötti térségi forgalom, akkor elő lehet venni újra.

Előzmény: Aladár46 (55688)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.04.04 0 1 55692

:-)

Előzmény: ÁsítóSárkány (55689)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55691

Amit ez a térkép ábrázol, az túlzó per pillanat szerintem.

Kaposvár után el kellene dönteni, hogy melyik ágon tovább. Nekem nem a kanizsai a szimpatikus pláne úgy, hogy az M76 már készen van. Az M60, úgy, ahogy illusztrálva van, egy de-jó-lenne-ha kategóriába tartozik valamikor a távoli jövőben...

 

Előzmény: Aladár46 (55688)
NAR Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55690

Az M85 -> M1 irányban azt lett volna jó megcsinálni, hogy ne kelljen 60-ra lelassítani, ez talán kijött volna viszonylag olcsón. Igaz, akkor a Győr -> Tatabánya iránnyal is kellene valamit kezdeni, mert nem biztos, hogy szerencsés lenne két autópályaág között felhajtani a körforgalomból. Mégsem olyan egyszerű ez, mint gondoltam :-(

Előzmény: rm40 (55687)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.04 0 1 55689

Magam részéről a nyugati oldalon az M90 ágnak adnék prioritást az M76 felé, a nagykanizsai M9 ággal szemben...

Előzmény: Aladár46 (55688)
Aladár46 Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55688

Inkább a teljes szakaszt: Misefa-Nagykanizsa-Kaposvár-Szekszárd-Szeged vonalon:

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55682)
rm40 Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55687

> Az M85-M86 közös szakasz továbbra is extrém módon túlzó

 

Ott igazából a nyomvonal a gáz, az M85-öt Sopron felől valami extrém kretén módon sikerült az M86-ba belekötni: teljesen indokolatlan Sopron felőli pályát az M86 Győr felé menő pályája fölött átvezetni, majd hatalmas (de a nagy sebességhez mégiscsak túl szűk) ívkombinációra kényszeríteni csak azért, hogy abba ne bal, hanem jobb oldalról csatlakozzon be. Valaki borzaszóan hangúlyozni akarta, hogy a szombathelyi a fő irány.

 

 

> annyi pénzből meg lehetett volna csinálni az M85-M1 csomópontot, legalább Csorna -> Tatabánya irányban...

 

Az M85-M1 csmópont éppen Bp felé nem gáz, csak amiatt építgetni szvsz. fölösleges lenne, éppen a Bp felől Csorna felé letérés az, amely méltatlan két gyorsforgalmi találkozásának.

Előzmény: NAR (55686)
NAR Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55686

Jónéhány éve jártam utoljára az M86-on, akkor szellempálya-benyomást keltett, most azért volt rajta forgalom, nem fordult elő, hogy se elöl, se hátul kilométereken át senki. Az M85-höz hasonlóan nincs benzinkút a pihenőkben, az út melletti kutak kitáblázását meg valahogy nem viszik túlzásba, csak egy táblát láttam, míg a "rendes" autópálya-pihenőket háromszor is kitáblázzák - ezt lehetne javítani. Az M85-M86 közös szakasz továbbra is extrém módon túlzó, annyi pénzből meg lehetett volna csinálni az M85-M1 csomópontot, legalább Csorna -> Tatabánya irányban...

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55685

Na ez az amiben teljesen egyetértünk... melléteném a Kőszeg-Röszke viszonylatot

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55684)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55684

Persze, újra kell rágni mindent. Mindössze arra próbáltam rámutatni, hogy a nemzetközi forgalom mellett van egy hazai is, és ennek nem ártana egy normálisabb kapcsolat dél-kelet és dél-nyugat között. Ennek egy pici darabja (Szt. László híd) már régen üzemel.

 

Talán egy összefüggő tranzit útvonal Makó (Nagylak) és Szentgotthárd (Rábakeresztúr) között valamennyit levenne a Bp. környéki mizériából is.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55683)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55683

A megváltozott jogszabályi környezet fényében, de az európai szintű átmenőforgalom változása fényében szerény véleményem szerint nem kellene egy az egyben felhasználni a terveket, egy komolyabb újratervezés dukálna minimum -- amely során a hova kössük a nyugati végét című kérdést is újra érdemes lenne feltenni.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55682)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.04.03 0 1 55682

Ebből, ha mást nem is, de ezt a szakaszt

illene megépíteni...

Előzmény: trizs77 (55681)
trizs77 Creative Commons License 2022.04.03 -2 0 55681

A Déli autópálya terve halva született ötlet volt

 

Kb. 3 milliárd akkori amerikai dollárból kívánták megépíteni.

Kb. 800-900 km hosszú lett volna.

 

Természetesen semmi se lett belőle.

Ami meglepő, hogy meglepően részletes nyomvonal terveket készíttettek és azok el is készültek.

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9li_aut%C3%B3p%C3%A1lya

 

 

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.03 0 0 55680

Hja... 1990 óta kicsit megváltozott a jogszabályi környezet. Pl. környezetvédelem erősen felértékelődött, ami önmagában nem feltétlen hátrány.

Előzmény: mzdude (55679)
mzdude Creative Commons License 2022.04.03 0 1 55679

Én határozottan emlékszem az akkori (1990-es) hírekből, hogy 2010-re megépül.

 

Jahh, arra is emlékszem, hogy 2020-ra bezárul az M0.

 

Trizs? Mikori a terv? :)

Előzmény: ÁsítóSárkány (55678)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.03 0 0 55678

Addig is, mikori kiadás? :)

Előzmény: trizs77 (55676)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.03 0 0 55677

Igen, csak mzdude szaki arra hívta fel a figyelmet a (55668)-ban, hogy a Zalai-dombvidék nem éppen enyhe lankái sok fejtörést okozhatnak az útmérnököknek. Erre írtam én válaszul, hogy ahol vad a domborzat, ott legjobb az utakat a folyó- és patakvölgyekben vezetni, mert ezzel sokszor nagyon sok domborzat okozta fejtörés spórolható meg.

 

Persze néhány kisebb patakhíd így is kell. Ez azonban még mindig sokkal(!!!) olcsóbb, mint az alagútfúrás.

 

A természetvédelmi aggályokra meg az a válaszom, hogy kevesebbet árt egy védett területen, de kellő körültekintéssel megtervezett, és főleg dugósodásra nem hajlamos gyorsforgalmi út amelyen az egyenletesen gyors gépjárműhaladási sebesség miatt nincsen számottevő légszennyezés, mint egy forgalmilag agyonterhelt, szűk keresztmetszetű, bedugósodásra hajlamos szűk keresztmetszetű és kevés sávszámú útszakasz, ahol a dugók miatti araszolgatás és az ezzel járó III.-IV. sebességfokozatok közötti oda-visszakapcsolgatás miatti drasztikusan megugrott benzin- vagy Diesel-olaj-fogyasztás, és az ez által okozott nagyon erős légszennyezés(!!!) és az ezzel járó hosszabb-rövidebb távú természeti károk.

 

Ott ui., ahol naponta járműkonvojok százai haladnak át az úton, a légszennyezés minél kisebb mértékűre leszorítása az, amit el kell érnünk!

Előzmény: ÁsítóSárkány (55675)
trizs77 Creative Commons License 2022.04.03 -1 1 55676

Most hirtelen felindulásból hátra fordultam, hogy a mögöttem lévő könyvespolcról levegyem az egykori Déli Autópálya fűzött térkép gyűjteményét.

Ez egy több mint 150 oldalas térképszelvény gyűjtemény.

Ha jól emlékszem 1:50.000 méretarányban.

Természetesen Nagykanizsa észak is benne van.

 

Kidolgozva.

Mérnökök által.

Sok-sok munkával.

 

Hátra is fordultam de nem találom.

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (55672)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.03 0 0 55675

Megjegyzés: A Principális-csatorna elsősorban nem egy híd szükségessége, hanem a Natura 2000 miatt lehet igazán problémás, a védett terület mindkét ágát valahol keresztezni kell legalább.

Előzmény: Hírfigyelő (55674)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.03 0 0 55674

"- Kanizsától keletre egy jó kis dombvidék van, oda is érdemes óvatosan rajzolgatni, mert 4-5 alagút lesz a vége. :)"

 

 

Ezért rajzoltam a nyomvonalat ott a Principális-csatorna nyomvonalával kb. párhuzamosan, persze egy helyen egy kis csatornahíddal így is keresztezni kell majd, kb. Gelsesziget falutól 1 km-re nyugatra. Ettől északra a csatorna völgyét kell követni Gelse és Pölöskefő, ill. Kilimán és Hahót között. Innen északra Pötrététől nyugatra 1 km-re érdemes vinni, majd a tőle nyugatra lévő patakon át kell hozni egy híddal, és a Pötrététől ÉNy-ra eső tótól nyugatra kell elvezetni Pölöskéig, és innen északra a régi 74-es mellett kell vezetni.

 

A Principális-csatorna vonalát egyébként végigköveti az Újudvar -- Pacsa mellékút is, és ha ettől és a csatornától nyugatra pár km-re fog futni a nyomvonal, akkor kikerülhetőek az alagútfúrások is, tekintve azt a tényt, hogy mind az építendő út, mind pedig a Zalai-dombság völgyei észak-déli irányúak, így pedig ezeknek az É-D-i irányú völgyek által adott lehetőségeket ki lehet használni az útépítések megkönnyítéséhez.

Előzmény: mzdude (55668)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.03 0 0 55673

Tudom milyen dimbes-dombos a zalai táj, ez inkább egy arra vonatkozó vázlat akart lenni, hogy kb. hol, menyire északra legyen Nagykanizsától a fejjel lefelé álló Y csúcsa.

 

Mert ha megvan az Y, akkor a lerövidítés lehetséges kelet (Kaposvár), és nyugat (Letenye, ill. tovább Horvátország) felé is. A déli folytatást Csurgó felé azért merészkedtem odarajzolni, mert ott Csurgótól nem messze Berzence mellett is van egy Horvátországba nyíló határátlépő, és az a forgalom sem mindegy ami arra menne.

 

A tőzeget csak kikerülni lehet, mert egyrészt természetvédelmi táj, másrészt oda nehezen rakható le bármiféle úttöltés és útalap, de a részleteket az útmérnökökre kell rábízni.

 

A dombos helyeken meg az alagúttól jobb ötlet egy völgyhíd, ha olyan mély alatta a szakadék, de ott is jobb a szintvonalak alapján a kikerülést lehetővé tévő völgyekben kijelölni az ideális nyomvonalat, de ez megint részlet és útmérnöki munka lesz majd.

 

A lényeg, hogy az Y eléggé távol ágazzon el Nagykanizsától északra, mert az útvonal gazdaságos levágása csakis így lehetséges.

Előzmény: mzdude (55668)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.03 0 0 55672

Itt azért elég egy domborzati térképet (pl. turistautak.hu) meg egy természetvédelmi témájú térképet (Natura 2000 kapcsán a naturaterv.hu az első javaslatom) és az ember már csóvája a fejét.

Amúgy a környéken ÉNY-DK irányú gyorsforgalmira, meg M9-re alighanem lehet igény... akár Ausztria-Horvátország, Ausztria-Szerbia viszonylatokban is... -- de pont oda? (legyintés)

 

Akkor már

  • elsősorban az M76 folytatásában, levágva a jelenlegi 68 és 61 között valahol (pl. Pusztakovácsi környékén át valahol, elkerülve a domborzatilag, vízrajzilag és természetvédelmileg húzósabb környékeket)
  • ha nagyon alternatíva után kellene nézni, akkot Zalakomártól Zalakarost keletről, Garaboncot nyugatról elkerülőzni, de ez önmagában sem egyszerű történet (az említett elkerülőzéseknél a Kis-Balaton csücske miatt is, meg a Szévíz-principális csatornát is keresztezni kell valahol, az se triviális)
Előzmény: trizs77 (55669)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!