E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Ezt az árkádosítás kérdést egyszer már körbefutottuk, a Budapest Annón, 2009 májusában. Ajánlom a 22160 utáni hozzászólásokat, kül. tek. Yogi 22169-es hsz-ére. (És tanítson meg valaki, hogy lehet hsz-t belinkelni. Köszi.)
26985 és 9148 egyidőben készültek (1958) (1962) Ugyanaz a DKW F89 L Schnellaster furgon látható (a típus negyesi_pal segítségével). Javaslat 26985: 1958 >>> 1962
A harag napja c. filmet 1953-ban mutatták be. A hirdetmény szerint május 26-án. OFF Három éve levetítették a Politikatörténeti Alapítvány Anno Filmklubja -ban, s részletes leírás található róla a az fn.hir4.hu -n. Rákosi Mátyásról szól, amit 1919-ben Salgótarjánban védi a Tanácsköztársaságot. A Tanácsköztársaságról szóló játékfilmet úgy kellett elkészíteni, hogy a film során ne említsék meg Kun Béla nevét. Talán már 55-ben sem volt komilfó ezt a filmet újravetíteni... 1953 júniusban kezd Rákosi pályája a csúcsról hanyatlani.
A Szt. István körúttól indultam én is, mert nagyon sok cipőboltra emlékszem. Hirtelen ezt találtam. ahol az épület vakolatarchitektúrája, és a fal, pillér tagolása megfelelne, de itt most a lábazat kisebb, vagyis a kirakat alsó határa alacsonyabban van. Ennyi változás beleférne, de inkább csak példának gondolom, mert tényleg sok volt.
Debrecennel szemben szerintem Kazincbarcikán 5 alkalommal is voltak a VÁTI-sok. Pár módosítási javaslat: A régi típusú rendszámok miatt javaslom a következőket 1961-ről 1958-ra áttenni: 29653, 28654, 28655, 28656, 28657
A 28938-t pedig 1967-ről 1964-re, mert egy másik színes barcikai sorozathoz tartozik. 39938 ezekhez tartozik: pl. 29271 és nem ezekhez pl. 29939:
Egyik előttünk álló feladat még a VÁTI-s képek megfelelő datálása.
Kezdve például Debrecennel: 32240 (1968) vö 31302 (1962) vagy 32242 (1968) vö 30943 (1969)
Szerintem az összes VÁTI-s debreceni kép egy alkalommal készült, napos meleg nyári időben, iskolai szünet alatt, amikor még nem volt sok autó (biztos 1969 előtt pl.). Csak kérdés melyik évben. Egyik képen vannak Skoda 1000-sek, egy másikon egy CF rendszám. Összességében javaslom az összes VÁTI-s debreceni képet (kivéve a 30939-t, ami tévesen található meg Debrecennél) 1966-ra áttenni.
Unokáink sem fogják látni 2009. július 06. 219. adás "Az Üllői út 133-135. területe olyan, mint egy bombázásban elpusztult város. Hihetetlen a látvány. Ezen a helyszínen olyan nagy múltú katonai intézmény állt, melyet már az is jellemez, ha a neveit elsorolom. Valóságos lenyomata a magyar történelemnek. 1897-ben avatták mint Ferenc József laktanyát, aztán 1919-ben Marx Károly laktanya lett, majd volt Ferenc József laktanya ismét, aztán elnevezték Horthy Miklósról, majd Horthy Istvánról, viselte Kossuth, Zalka Máté, majd Zrínyi Miklós nevét és Bolyai Jánosét is. Én nem vitatom azt, nem avatkozom abba, hogy hány épületre van szüksége a magyar katonaságnak, hány laktanyaépületre. Csak azt gondolom, hogy egy 110 éve megépült, majd többször tovább bővített laktanya-együttes olyan épületekből kellett, hogy álljon, amelyek okosan más célra is használhatók lennének. Inkább, mint földdel egyenlővé tenni, mert valamelyik befektetőnek ez az érdeke. Az itt őrzött 335 darab haditechnikai eszköz és 30 kamionnyi egyéb műszer és berendezési tárgy a Hadtörténeti Intézet és Múzeum tulajdonába került, s a Budaörsi úti Petőfi laktanyába szállították, a Bocskai, Zrínyi, Görgei, Rákóczi, Kováts Mihály, Szent László szobrokat, egyéb emlékműveket és emléktáblákat pedig más budapesti helyszínekre, illetve Debrecenbe és Balatonkenesére vitték. Hat éve még tataroztak a területen, s a Hadtudományi Kar szentendrei megszűnése után behozott emlékekből itt új múzeumi gyűjteményt rendeztek be 2002-ben még! " http://premier.mtv.hu/Hirek/2009/07/06/17/Unokaink_sem_fogjal_latni___219_adas.aspx
Az is érdekes, hogy a laktanya már a norc-on sem látszik, pedig áll. a norc 2009 áprilisban fényképezett Bpesten. S emlékszem az M5 befejező szakasza azért készült el olyan lassan, mert magas védőfalat kellett építeni, nehogy a felüljáróról bedobjanak valamit katonai területre.De ez már nagyon OFF.
Viszont talán nem annyira OFF felvetni, hogy ugye ez a kép szerintetek is a vasúti töltésről készült, keresztben megy az Üllői út s a jobb szélen a Népliget sarka: