Hi!
Én is szkeptikus vagyok a dologgal kapcsolatban, de egy ismerősöm mondta, hogy a TV-s Renault 'akármi' diesel kocsijukra tettek vmi "csodamágnest" (8k HUF) és a fogyi ~8-ról ~4-5l-re esett vissza. Ezt a mágnest (pontosabban mágnesszalagokat) boltban árulják, mint fogyasztáscsökkentőt. Aztán van olyan tulajdonsága is, hogy ha a vízvezetékcsőre teszed, akkor lassabban vízkövesedik a rendszer. A benya, vagy olaj dolog igaz lehet, mert olyan ismerős mondta, akinek elhiszem. A vizes kérdést nem tudom...
Ezek alapján legolcsóbb, ha veszel Ni-Mh aksit:((
http://www.panasonic.com/industrial/battery/oem/images/pdf/Panasonic_NiMh_ChargeMethods.pdf
Vagy marad a hőmérséklet figyelése.
Ez csak tipp lett volna a további tervezéshez.
Azaz konkrétan méretezni kellene a dolgot....
Forraszta(t)ni, mérni (V,A,Ohm) tudsz?
Szétnézek Conradéknál, hátha van valami hasonló.
A legegyszerűbbmegoldás, hogy 5-10mA-re korlátozod a töltő áramot egy ellenállással . Ekkor a túltöltést az akku eldisszipálja. Viszont, lassan töltődik fel.
Szeretnék az otthoni drótnélküli (nem mobil, hanem lakáson belüli sétálós) telefonba túltöltés elleni védelmet beépíteni. Normál esetben ugye úgy néz ki a dolog, hogy a telefont állandóan a helyére (a töltőre) tesszük, viszont elfelejtjük onnan időben levenni. Vagy túl korán vesszük le (memóriaeffektus). Eléggé hamar tönkrement már két akksi...
Tehát szétszedtem a cuccot, van benne egy drót, ami a kinti csatlakozókhoz (amire a telefont tesszük) vezet. Erre kéne valami olyan kütyüt vagy kütyüket ráépíteni, ami mikor kellően magas feszültséget észlel az elem oldaláról, megszakítja az áramkört. A gép 3.6V-os akksival működik (egyelőre NiCd, de majd kicserélem NiMH-ra.)
Teljesen analfabéta vagyok, csak azt tudom, hogy mi az az ellenállás, meg az Ohm-törvény.
Csinált már valaki ilyet? Nagyon jól jönne egy kis segítség...
Ugyan úgy nem lesz hatása, de gondold csak el:
Egy apoláros viszonylag egyenes szénláncra mivel is hatna a mágneses tér?
Egyébként ha hatna, akkor a cetánszámot kellene csökkentenie. Ez pedig olyanná tenné a gázolajat, mintha mondjuk benzinnel, és gázzal higítanánk. Mit szólna ehhez a motor? Egy TD vagy magasnyomású motort ez valószínűleg hamarosan szétverne.
De megnyugodhatsz, nem fog ilyesmit tenni, csak egyszerűen semmi észlelhető hatása nem lesz.
Persze, hogy megépítheted. Nem nehéz. De semmi hatása nincs. Duma az egész, méghozzá valami mai hülyeség.
Olyan folyamat létezik, hogy a hosszabb szénláncú olefineket rövidebbé tördelik. Magashőmérséklet, és vas katalizátor kell hozzá. D a beinzin 6-12 szénatomos láncát tördemni nem sok értelme lenne.
A topicotokat olvasgatva felcsillant a szemem:
Autos téma és mégnáram is van benne!!
A Németek fejlesztettek a ll. világháboru alatt sok mindent, köztük egy olyan fogyasztáscsökkentö berendezést mely elektromágneses uton-modon müködik.
Az üzemanyag-vezeték körül van egy pár(azt hiszem 20) menetböl állo tekercs, melybe változo polaritással áramot vezetnek, ennek nem állando a frekije, hanem bizonyos határok közt változik.
Ez a változó mágneses tér szétapritja az oriási C-H láncokat és tökéletesebb égést lehet elérni.
Valaki találkozott e már hasonloval? Meg lehet e ezt épiteni házilag?
4. "házilag is lehet építeni pár chippel"
20 ezer???? Nehogymár :o
http://www.conrad.hu/ Építőelemek, 5. oldal, Digitális hangtároló, br. 5990 Ft.
20 másodpercet tárol, 6 V-ról működik (trabisok, figyelem! :-)
Vegyél egy visszabeszélő-macit (a hátán van egy gomb, amelyet megnyomva a kb. 30 másodperces 'nekibeszélt' szövegedet visszamondja, majd másik gomb megnyomására ismétli), belezd ki és kösd be a lentebb említett módon, ha a feszültségszintek különböznek, használj jelfogót (relé), vagy egyéb csatolást.
Ha túl halk, kapcsold a rádiósmagnódra, bár ennyi
erővel egy kazettáról is lejátszhatnád az egészet?!
Ne fikázzuk kérem a járgányt. A dolgot teljesen komolyan gondoltam. Van olyan trabi, amelyikben elektromos ablakemelő van. Az én ötletem szerintem szolidabb, és biztosan olcsóbb. Csak nem tudom hogyan lehet megvalósítani.