A trafósból indultam ki, de nem akartam hülyeséget írni. Valahol +vannak a számok is, de nem találom. Viszont arra emléxem, hogy 55x-59x normál nyitott kocsi. És ebbe az 537-es daru is belefér.
Én továbbra is hajlok a felé, hogy a 117, 537, 707 azok régiek, az új UIC szabvány miatt kezdték a kocsikat a 94x, 95x, 97x, 98x pályaszámcsoportra átszámozni.
A 94x, 95x, 97x és 98x pályaszámcsoportok egyébként az UIC táblázatban tényleg le vannak ilyen kocsiknak foglalva.
Az átszámozásra talán bizonyíték a tűzoltó szerelvények, ahol régebbi képeken a tartálykocsik 707-es pályaszámmal, az újabb felvételeken pedig már 977-essel vannak.
Tévecc! Az 537 valszeg ma is élő psz.csoport, nekem csak a betük vannak +, majd 1 szaki +magyarázza. Viszont, a Füstiben lévő gépeken már nincs élő psz. Tehát amikor még működtek, akkoriban az volt a módi.
Igen, jó párra passzol, de van itt pár kocsi 537-tel, illetve 536-tal is. Ime egy példa, a kép friss, a hétvégén készült (Kovács György képe, azt hiszem nem haragszik, ha ide felrakom).
A VASÚTÜZEMI KOCSIK PÁLYASZÁMRENDSZERE
Az 1. és 2. helyen:
40 = 2, vagy 3 tengelyes, vasúttulajdonú,
44 = 2, vagy 3 tengelyes, kft tulajdonú,
80 = 4, vagy több tengelyes, vasúttulajdonú,
84 = 4, vagy több tengelyes kft tulajdonú.
Az 5., 6. és 7. helyen:
941/951 = 2, vagy 3 tengelyes fedett kocsi,
943/953 = 2, vagy 3 tengelyes pőre kocsi,
945/955 = 2, vagy 3 tengelyes nyitott kocsi,
947/957 = 2, vagy 3 tengelyes tartálykocsi,
949/959 = 2, vagy 3 tengelyes egyéb kocsi,
971/981 = 4, vagy több tengelyes fedett kocsi,
973/983 = 4, vagy több tengelyes pőre kocsi,
975/985 = 4, vagy több tengelyes nyitott kocsik,
977/987 = 4, vagy több tengelyes tartálykocsi,
979/989 = 4, vagy több tengelyes egyéb kocsi.
A 8. helyen:
0, vagy 1 = gépészet,
2 = árufuvarozás, forgalom,
3 = távbeszélő- és biztosítóberendezési szolg.
5 = anyaggazdálkodási szolg.
6, vagy 7 = pályafenntartás
Forrás: 4/2000 Pg.Sz.F. utasítás. (megjelent a MÁV Értesítő 2000/3. számban)
A kisbetűkre vonatkozóan valahol olyasmit olvastam, hogy a megfelelő szakágazat jelzésére szolgál. De már nem emlékszem rá pontosan. Pl.: Yg = gépészet, Yp = pft
Az UIC alapján a kéttengelyesek 94x és 95x-be, a négytengelyesek 97x és 98x-be vannak besorolva. Ez a logika stimmel a MÁV-os kocsiknál, de ezen belül hogyan vannak besorolva, azt még homály fedi.