És lehetőség nyílik arra is, hogy a magánrendszerben az orvosok - akiknek munkájukhoz és felelőségükhöz képest valóban méltatlanul kevés a jövedelmük - hálapénz nélkül is tisztességes jövedelemhez jussanak. Mert a magánbefektető közvetlen anyagi érdekeltsége érvényesíteni fogja a szervezet racionális létszámát is... Éppen úgy, mint a rendszerváltás esetében történt ez az iparban, vagy a kereskedelemben...És aki nem kér a magántőke bevonásából - lett légyen az orvos vagy beteg - , az meg maradjon az állami rendszerben. Ez egyébként versenyhelyzetet teremt az állami és a magánrendszer között s majd elválik, hogy életképes-e ez a valóban demokratikus rendszer: lesz-e vállakozó és lesznek-e, akiket érdekel az efajta egészségbiztosítás...
Ha van vállalkozó társaság, akkor mindenki saját elhatározása alapján választhat, sőt akár a teljes tb-járuléknál ill "fejpénznél" is többet befizethet, ha úgy gondolja, hogy egészsége megér neki nagyobb ráfordítást. És ezt a ráfordítást meg is engedheti magának. (Pl. a hálapénzt, havi egyenlően elosztott összegben lényegében úgy költi saját magára, hogy biztosan tudja, hogy mit fog érte kapni...) Ma ez az elem teljességgel hiányzik: a vélt vagy bizonytalan valós előnyöket az egészségügyi rendszerből kikerülő, fogyasztási célú hálapénz biztosítja.
Tessék tehát a törvényi lehetőséget megteremteni arra, hogy a tb-járulékot a "fejpénzt" vagy annak egy hányadát a polgár átvihesse magánbiztosítókhoz - feltéve, ha az hajlandó a vele kötött szerződés keretein belül a közös kockázatviselésen alapuló egészségbiztosítást felvállani. És - a hatályos törvényben foglaltakkal azonosan - a biztosító társaságnak ne legyen lehetősége a jelentkeztők között válogatni sem...
Abban biztos vagyok, hogy egy újabb népszavazás a már elfogadott törvényt - ha arra kerül a sor - el fogja utasítani. Az a kérdés, hogy feltételezhető-e, hogy 100%-os eredmény fog születni? Egyértelműen nem! Biztos vagyok benne, hogy van jelentős számú magyar állampolgár, aki megelégelte ezt a korrupt és sok esetben színvonaltalan egészségügyi ellátást és a gyakorlatilag szocialista elveken nyugvó egészségbiztosítást is (amin a felaprózás semmit sem fog változtatni, mert együttesen szervezeti racionalizálásra és pénzre van szükség!) Vannak, akik a pénzükért jobbat akarnak!Magyarországon már megpróbálták - és működik - az állami nyugdíjrendszertől független megoldás. Magam nem látom akadályát annak, hogy a prognosztizálható törvénymódosítás során lehetőséget teremetsenek arra, hogy aki nem kér ezekből a viszonyokból, annak legyen módja egy másikat választani: magánegészségügyi biztosítót és magánszolgáltatókat! Ne akarja semmiféle más erő a demokrácia jelszava alatt ráerőltetni akaratát egy kisebbségre, amely mást akar!!!
(Annyiban témája, hogy az eü. ketyegő bomba. Aki régi jó szokás szerint sarlóval és kalapáccsal akarja hatástalanítani, az ne panaszkodjon, ha felrobban a keze alatt.)
Nos, a 3 millió szavazatot az úgymond győzetesek teljes lelkinyugalommal extrapolálják, azt a következtést sugalmazzák, hogy a magátökebevonási lehetőséget, amely tőke egyébként nem áll rendelkezésre a magyar költségvetésben, és amelyet szervezeti racionalizálás nélkül az egészségügy feneketlen zsákja gond nélkül elnyelné, a magyarok apraja-nagyja egyöntetűen el fogja vetni,
Csak emlékeztetőül: nincs semmiféle információ arra vonatkozólag, hogy a sokszor negatív példaként állított USA ezt a magyar rendszert kívánná átvenni, de más országokról sincs ilyen ismeret. Ez azért már önmagában jelzi, hogy a magyar egészségügyi rendszer, amihez egyébként foggal- körömmel ragaszkodnak különböző indíttatásból és ismereti alapon azonos nevezőre került széles tömegek, nem modellértékű. És ezt külön is hangsúlyoznám, mert e szempont valahogy elsikkad...!!! Még egyes volt szocialista országok is, amelyek most gazdasági helyzetüket tekintve jobban állnak, még azok sem abban látják a megoldást, hogy további pénzeket nyomjanak bele számolatlanul a saját rendszerükbe, azt változtatás nélkül megtartva. Ott is racionalizálásra törekednek és hozzánk hasonlóan további lakossági forrásokat vonak be. Jólehet, ott ugyanúgy m ár korábban fizettek...
A népszavazás okos dolgokat vetett el az egészségügyi rendszer megreformálása folyamatában. És a jövőbe pillantva, nem is tudom, hogy beszélhetünk e a mai helyzetet alapul véve a jövőben egyáltalán valamiféle reformról... A népszavazás, a kampány és az abból levonható, azt sugalmazó következtetés konklúziója, hogy minden úgy van jól, ahogy van... Semmilyen más alternatíva nincs az ellenzők részéről. Vannak elképzeléseim, hogy miért...
ezzel nem a szocikat akarom fölmenteni, mert elég nagy szégyen az, hogy egy 40%-os pártot egy 5%-os ugráltat de a szocik impotenciája és b@lf@szsága nem ennek a topicnak a témája
"Az SZDSZ nem asszisztálhat ahhoz, hogy Magyarországot permanens válságövezetté züllesszék"
Valaki súgja már meg a pártelnöknek, hogy eddig sem asszisztált ehhez az szdsz, henem "permanens válságövezetté züllesztette" Magyarországot 2008-ra. nemtom, érti é a különbséget a pártelnök?"
a szadesz ezt nem látja, hiszen eddig sem a szadesz asszisztált ehhez, hanem pont fordítva, a szocik asszisztáltak a szadesznek: 2002-2006: szja csökkentést minden áron, mert a kampányban azt ígérte a szadi (csak éppen ahhoz, hogy a költségvetés ne szálljon el, ahhoz más területeken, a vállalkozások rovására kellett adókat emelni - mivel a költségvetés szerkezetében érdemi változás a kiadási oldalon nem csökkent) 2006: áfa csökkentés a szadesz erőltetésére (pedig tudta a szadi, hogy milyen állapotban van a költségvetés) gazdasági tárca: 2002 óta folyamatosan szadi kézben (6 év nem volt elég egy nemzetgazdasági stratégia megalkotására?) oktatási tárca: 2002-2006 szadi kézben (a 2002-es közalkalmazotti fizuemelésért a szocikat és megyót hibáztatják, de magyar bálint vezette tárce semmit nem tett a tanárok teljesítménycentrikus bérezésének átalakításáért néhány sajtónyilatkozaton kívül) környzetvédelmi tárca: 2002-től folyamatosan eü tárca: 2006-tól folyamatosan szadi kézben (2006 előtt is folyamatosan voltak balhék az eü-ben, de ott még a mikola korszak is aranyéveknek számított a jelenlegi káoszhoz képest, ami nem is csoda, hiszen molnár 2006-ban azzal kezdte, hogy 160 embert rugatott ki a tárcától: 100-at azért mert központi előírás volt a létszámleépítés, +60-at meg azért, hogy a tárcaváltáskor az om-ből kirugott szadisokat az eü minisztériumba helyezhesse el - ennek következtében fordulhatott elő, hogy 20éves om-ben kommunikációs poszton dolgozó nyikhajok osztályvezetői és főosztvezetői posztokat kaptak az eüm-ben - ennyit a jelenlegi eü minisztérium szakértelméről)
én ezt támogatom, mégpedig azért, amiért sok nyugati országban is így van: ha megbetegszel, akkor mindegy milyen betegséged van és mekkora a vagyonod, az orvostudomány aktuális állása szerinti legjobb szakmai kezelést kapod
ugyanis lehet, hogy csupán 2000ft-ba kerül az ellátásod, de lehet, hogy 10millióba ez utóbbira csak keveseknek van pénze viszont egy nagy (országos szintű) kockázatközösséget létrehozva meg van a fedezet a drága kezelésekre, műtétekre (ugyanis minél nagyobb a kockázatközösség annál jobban osztódik szét %-osan a rizikós esetek és a drága kezelések aránya, vagyis fajlagosan annál kevesebbe kerül - persze erre lehet azt mondani, hogy azok is befizetnek, akiknek egész elétükben nem lesz szükségük drága műtétre, csak éppen a sors olyan, hogy nem tudhatod neked vagy a szomszédodnak lesz-e szüksége drága műtétre)
egyébként a sicko c. filmben van egy jenki srác, akinek agytumora volt, és az usabeli biztosítója nem fizette, ezért átköltözött franciaországba, ott meggyógyították (ami igencsak nem olcsó és sok-sok hónapig eltart) + még 3 hónap betegszabadságot is kapott hogy a betegsége után legyen ideje felébülni, ma meg már rendes francia adófizető állampolgár és mire nyugdíjba megy, addigra a gyógyítási költségének a a jelentős részét fizeti majd vissza adóban (+ majd a gyermekei ha ott fognak dolgozni) - a francia államnak, és nem pedig az usának, ami lemondott róla (az usabeli biztosítók ilyen és ilyen záradékokra hivatkozva megtagadhatják a kezelésed fizetését - ugyanúgy ahogyan nálunk a kötelező felelősségbiztosítás esetében a mi biztosítóink is megteszik)
ha az ingyen = a fizetésed fele, akkor sajnos nem egy matematikai nyelvet beszélünk (azért a fizetés fele, mert a tb csupán az eü szolgáltatásokat állja, ha állja, ugyanis a hiányát már a költségvetés fedezi, de a költségvetés fizeti az orvosok, ápolók bérét, a kórházak felújítását és új kórházak építését is)
egyébként megnyugtatlak magán egészségpénztár tag vagyok (ez plusz havi 10ezerbe kerül nekem), és ott a befizetéseim után akár "ingyen" is vehetnék gyógyszert, csak éppen az ingyen szó fogalma kicsit furcsa akkor, amikor tudom, hogy azt az ep az én pénzemből fizeti ki a patikának (persze csak kártyával fizetek csak olyan helyen ahol elfogadják, mert sajnos a kp-ban kifizetem a helyszínen majd benyújtom a számlát az ep-nak módszer a gyakorlatban úgy néz ki, hogy utána a saját egészségszámlámról mire leemeli és átutalja a bankszámlára az hónapokat vesz igénybe + rengeteg papírmunkát és telefonálást)
egyébként valóban hatalmas tartalékok vannak, és ezért is nem értem, hogy miért ez a cécó évi 17mrd forinttal, ami a költségvetésnek egy ezreléke sincsen természeti károkra a vésztartalék ennél sokkal nagyobb vagy a mezőgazdaságnak évente odaadott "kárenyhítések" (ha aszály van akkor azért, ha árvíz van akkor azért, ha kevés a termés akkor azért, ha sok a termés akkor azért)
Áprilistól újabb 21 gyógyszer kerül ki a támogatotti körből a gyógyszer-gazdaságossági törvény következtében. Közöttük hat népszerű vérnyomáscsökkentő található, amelyek átlagosan 350 százalékkal drágulnak.
// <![CDATA[
var ord=Math.round(Math.random()*100000000);
document.write('');
// ]]>
on error resume next
ShockMode = (IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.6")))
Sub banner_243114_FSCommand(ByVal command, ByVal args)
call banner_243114_DoFSCommand(command, args)
end sub
Az egyik legismertebb készítményért a jelenlegi 128 helyett 854 forintot kell majd fizetni. A drágulás háromszázezer hipertóniás beteget érinthet. A minisztériumi propaganda szerint azért hatékony az új gyógyszer-gazdaságossági törvény, mert így féken tudják tartani a térítési díjak folyamatos emelkedését.
A választásra jogosultak 7%-a elegendő lenne arra, hogy ráerőltessék az akaratukat egy országra? Főleg akkor, ha az eddigi ténykedésük "eredménye" egyértelműen bebizonyította az erőlködésük katasztrófális bukását? Furcsa értelmezése ez a demokráciának részükről.
jobb helyeken, ilyenkor "veszik a kalapjukat" és távoznak a közéletből.
Az Nem a gmk-ban történt. A gmk-mat éppen azért oszlattam fel, mert nem tartottam etikusnak, hogy abban az üzemben gmk-zak, amely műszaki állapotáért a munkaköri leírás szerint én felelek. Hiába ajánlottam fel többeknek is , hogy vállalják a gmk-vezetését, senki nem tette, éppen azért, mert látták, hogy velem mit csináltak az eftársak. "azon az áron, nem köllött nekik a pénz". ( akkor, a "cucialista üzem" karbantartásának voltam a vezetője, nem a gmk-nak. ) Már akkor sem tartottam etikusnak, morálisan elfogadhatónak, hogy annál az üzemnél gmk-zak, amely karbantartásánál vezető beosztásban vagyok.
Látod linkölhetsz Te itt a 87-es állami csöcsre épült kockázatos "géemkáddal".:-)) A mai orvosaid egy fikányi kockázatot nem hajlandók vállalni, pedig ugyanazon lehetőség adott. Egyszerűbb és olcsóbb az én zsebemben kotorászni, adómentesen.
"Az SZDSZ nem asszisztálhat ahhoz, hogy Magyarországot permanens válságövezetté züllesszék"
Valaki súgja már meg a pártelnöknek, hogy eddig sem asszisztált ehhez az szdsz, henem "permanens válságövezetté züllesztette" Magyarországot 2008-ra. nemtom, érti é a különbséget a pártelnök?
Tudod, azt a 800 ezer új munkahelyet másképpen oldanám meg. pl.
- cc 350 ezer abból adódna, hogy a jelenlegi segélyek helyett, "közmunka programok" finanszírozásával fizetném ki. ( az országot járva, munka lenne bőven. )
- a kis és közepes vállakozásoknak nem "támogatást", hanem adó jóváírás lehetőségét adnám meg, ha a vállakozásának és ennek függvényében bérfejlesztést hajtana végre. (két dolgot érnék el ezzel. a vállakozás erősítené piaci szerepét, ezáltal stabilizálná a céget, a dolgozói az adózott jövedelemből meg tudnának élni. - tisztában vagy azzal, hogy egy négytagú család ma Mo.-on mennyiből tud megélni? cc. 200 ezer új munkahelyet lehetne ezzel is elérni.
- 250 ezer új munkahelyet a K+F programok segítségével érhetnénk el. Tegnap linköltem a fórumra, hogy a WV. 8 500 K+F munkahelyet létesít európában. A BMW már megoldotta, mára meg is van annak az eredménye. ( tudod, a németek öt éve, 1 000 000 új K+F munkahelyet hírdettek meg és meg is valósították, aminek mára, meg lett az eredménye )
Talán, azon is elgondolkozhatnánk, hogy akik "megkárosították" ezt az országot, kártérítést fizettetnék velük. ( 1987-ben, amikor a beosztottaim az éves főjavítás közben "tüzet okoztak" a tényleges kár 15%-át fizettették meg velem a "Tűzoltóság határozatában" Amit, be is fizettem. Tudod, már akkor is vállalni kellett a beosztottaimér a felelősséget. Mindez, itt Magyarországon, a cucializmusban történt. Pedig, akkor még a 93/ X. Tvr még a gondolatban sem volt. Most, még az is hatályban van.
Tudod, nálam, a "pártzombi" szövegeddel semmire sem mégy. Gondolkodj inkább, hátha többet is kitudsz akkor hozni magadból.
MSZP-frakció: szükség van az egészségbiztosítási törvény finomítására Nem vonják vissza a törvényt Az MSZP-frakció szerint szükség van az egészségbiztosítási törvény finomítására - mondta Varju László, az MSZP frakcióvezető-helyettese kedden késő este a képviselőcsoport informális budapesti ülése után, amelyen részt vett Gyurcsány Ferenc miniszterelnök is.
Egy dologban állapodtunk meg a végére, egészen biztos, hogy az egészségbiztosítási törvény finomítására van szükség, de nem vonjuk vissza - jelentette ki a kormánypárti politikus a négy és félórás ülés után.
Varju László az MTI azon kérdésre, milyen irányú módosításokat képzelnek el, nem kívánt részleteket közölni, mivel - mint mondta - nagyon sokféle elképzelés van.
Egy másik kérdésre, miszerint mi lesz a magánbefektetőkkel, a frakcióvezető-helyettes közölte: "a finomítás kategóriájába ez is beletartozik". Személyes véleményét tolmácsolva elmondta: korábban azon az állásponton volt, hogy legyenek magánbefektetők, de az új helyzetet értékelni kell.
Arra a kérdésre, miért kell a törvényt újranyitni, Varju László azt mondta: még nem nyitották újra, de a március 9-i népszavazás olyan helyzetet teremtett, hogy érdemes lenne újból megfontolni a törvényt.
A politikus közölte: a döntést a március 29-i országos pártértekezleten hozzák meg.
Mint mondta, a frakcióülésen nyugodt értékelés keretében tekintették át a legfontosabb ügyeket.
Lendvai Ildikó, az MSZP frakcióvezetője a nap folyamán "egyéni véleményeként" azt nyilatkozta a stop.hu internetes újságnak, hogy "könnyen lehet", az egészségbiztosítási pénztárakat nemcsak többségi, hanem teljes állami tulajdonban kell tartani.
Senkinek sem érdeke, hogy a népszavazás kezdeményezői által teremtett politikai kockázatot az ország fizesse meg azzal, hogy rossz feltételekkel, áron alul engedi be a befektetőket - indokolta álláspontját a szocialista politikus.