A zár esetében arra gondoltam, ha leveszed a gyújtást akkor is össze kell hogy kapcsolja a "nyugalmi áramkört" vagy minek nevezzem, azzal, hogy az egyik kulcsot benne hagytad pont ezt nem tudtad kideríteni, vagyis szerintem ez nem zárta ki a hiba lehetőségét.
Biztosítékok rendben. Épp most néztem rá. A zár sem lehet hibás, mert most kipróbáltam úgy, hogy egyik kulccsal rajta hagytam a gyújtást és a másikkal próbáltam zárni/nyitni és úgy gond nélkül működött.
Ezt a részét még nem bántottam a kocsinak de lehet, hogy a lakatodat kell kicserélni, vagy átnézni. A slusszkulcs elfordításával más és más áramköröket kapcsolsz szét illetve össze. Ezzel kapcsolatban szerintem van nálam kompetensebb ember is itt, de ha más nincs én ezt megnézném, mert a gyújtás levételét követően egyes rendszerekben kell, hogy maradjon feszültség (pl óra, vagy a nyitó/záró elektronika) ezt megoldhatta a citroen közvetlen módon vagy a lakoaton keresztül is. Ha a lakaton megy keresztül akkor az lehet a hibás, ha közvetlenbe van kötve akkor esetleg még a biztosítékoknál keresgélj.
Üdv nektek, nálam is hasonló probléma jelentkezett némi eltéréssel. Korábban már a fórumon kaptam tippet ezzel és más problémával kapcsolatban, akkor az volt a tanács cseréljem ki a hőérzékelőt, amit megtettem, a probléma sajnos maradt. A tünet az volt hogy a kocsi dadogott, hármalt majd ha elérte a 70-80 fokot minden rendben lett (a tanács szerint a hőérzékelő rossz adatot küld az ecu-nak) időközben kiderült, hogy egyszerre 2 probléma volt jelen, a dadogásért a trafó volt a felelős, csere óta nem hármal a melegedés viszont maradt, ha 110 körüli tempóval haladok a víz 90 fok nem változik, növelem a tempót fokozatosan emelkedik a víz, 130 körül már eléri a 100 fokot.és ott tanyázik, tovább nem próbáltam, sajnáltam a gépet de szerintem forrásig menne. A hűtőm gyári, kitisztítottam, tavaly cseréltem benne hűtőfolyadékot, a ventillátoron az összes fokozat működik, én a vízszivattyúra gyanakszom, szerintetek?
Csatlakozom az előttem szólóhoz, annyi különbséggel, hogy ha neked is n2-ed van nem kell a szoknyához nyúlni, a szivargyújtós elemet nem kell bolygatni, az enyémben az érzékelő közvetlenül kipattintható pl egy gitárpengetővel.
A motorban 3 db hőérzékelőt találsz, ha a termosztát feletti érzékelőt széthúzod a csatlakozónál, ráadod a gyújtást a ventillátornak max fordulaton kell elindulnia.
Azt hiszem tudom mi a gond. Ha nincs gyújtáson az autó akkor még a belső ajtónyitó gombok sem működnek. Mintha gyújtás nélkül nem lenne áram alatt semmi. Ez bizonyítja azt is, hogy gyújtáslevétel után az óra elfelejti a beállított időt rögtön. Na erre mit lehet mondani, mi lehet a hiba oka? Persze lehet sok minden, de még ötlet sincs, hogy merre. Valaki?
Váltószoknya kipattint. Itt lévő műa keret kipattint. Csatik lehúzására figyelj. Haladj felfele a bontással. Szivargyújtó+szemetes ki. Tároló rekesz ki. Rádió ki. Kijelző ki. Vész gomb ki. Középső légbefúvó ki. Kormányburkolat le. Műszerfal körül 4 csavar fogja még a teljes keretet plusz a tükörállítónál is van csavar.
Így már hozzáférsz a panelt fogó csavarokhoz. Panel mögött bovdeneket ki kell akasztani.
Nincs távirányító csak kulcs, de igen úgy értem, hogy kulccsal nem lehet zárni/nyitni a zárakat. Tehát, ha kinyitom az első ajtót arra nem reagál a többi ajtó, visztont ha bent ülök az autóban és az ajtónyitó gombot használom, tehát belülről zárom-nyitom, akkor arra reagálnak.
Megtudnátok mondani, hogy mi lehet a probléma, ha a központi zár kulccsal nem működik, tehát nyitásra nem nyit és zár, de a belső zárgombbal igen? Gondolom vezetékszakadás, de az ajtónál/ban nem találtam semmi ilyet.
Igen,nyugodtan töltsd bele. Nem bántja a gumi alkatrészeket, de lehozza az összes koszt. Én 1 literrel kétszer mostam át,összesen két liter brigot használtam. Két évig patyolat tiszta volt a víz. Azóta nem mostam át de, nincs is szükség rá. Két évente cseréld a hűtővizet.
Erdekes nekem most pont volt egy incidensem ezzel kapcsolatban...
140-es tempoig betonszilard 90fokon van a vizem, 150-tol viszont (tobbszor elkaptam) hatarozottan elindul a piros fele es a kovetkezo vonasnal 'lecsapja' 90 fokra.
sajnos belefutottam engine overheating-be is, ekkor visszavettem a tempobol,
olyan mintha a termosztat hirtelen MEG TOVABB nyitna nagyobb hofokon, de van, hogy ez mar keso es keves
valami calor lengyel csodat raktam legutoljara, ma vettem original ricambit (mas markat is szeretek) megnezem ezt kiprobalva mi volt a gond
sajnos sok tenyezos a dolog, mert 154ekm van az autoban es a hutoviz meg gyari meg a vizpumpam is, de a tunetek alapjan ez termosztat.
Elég gyenge vagyok spanyolból, és csak így van leírásom a hűtőventillátor működéséről.
Motor DW10, klíma nélkül:
Két sebességes ventillátor, 1 fokozat bekapcsol 97 foknál, ki 93-nál. Kettes fokozat be 105 fok, ki 101.
Klímás: három fokozat, első be 97 fok, vagy klíma bekapcsolva. Kettes fokozat: ha klíma rendszernyomás eléri a 14 bart. Hármas fokozat: 105 fok, vagy klíma nyomás 19 bar.
Szóval a melegedés a nagy terhelés miatt van, az ingadozás pedig a ventillátor be-kikapcsolásának következménye.
Nekem is hasonlóan viselkedik 40 fokban 130 kmh-val... mivel a venti minden sebessége jó, a hűtő cserélve volt, a termosztátház tömítve, fagyálló max-on, légtelenítve, és a klíma is ment, és mivel pont ilyen volt a 306-om viselkedése is ezért nem nagyon izgulnék. Hacsak nem 20 fokban csinálta ezt.
Az ellenőrzésnek mi a módja? Van valami trükk, vagy vigyem be egy szerelőhöz? Viszonyításként a szellőzőventi tranzisztorcseréjével egyedül boldogultam. :)
2001-es Xsara 90Le HDI 5 személlyel + csomagokkal melegedett autópályán. 100-105 fokra, majd lassan menet közben visszahűlt, újra melegedett. Amúgy mindig 87 fokon áll az óra, ezért tűnt most ez fel. Kell foglalkozni vele, vagy nagy melegben megrakodva ez normális érték?