Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Hát ez érdekes ,elhiszem neked és a kereskedőnek .Pedig pont ez lenne az egyik lényege a Giannoni féle hőcserélőnek: hogy a 6 kw-os blokkokból igény szerint összeállítsanak tetszőleges méretet:-)
Egyébként ezt az égőfelület/ hőcserélő arányt azért sem értem mert pont a Neked lévő kazánodban a Giannoni féle párhuzamosan kötött egyenként 6 kw-os höcserélő (spirál) blokk van .Azaz a tiedben 2 db. Míg egy ugyanilyen ámde 24 kw-os kazánban 4 db....a 30 kw-osban 5 .És ehhez van igazítva az égő nagysága is.
"a lecsökkent teljesítmény miatt a visszatérő is alacsonyabb lesz." A kazán viszont szeretné tartani az aktuális neki parancsolt(pl időjáráskövető szonda által) előremenő vízhőfokot.
Ezt kétféleképpen teheti meg :1, csökkenti a szivattyú fordulatát (ha még tudja,mert ennek is van egy alsó min határa) ennek viszont mi lesz a következménye : még jobban lecsökken a visszatérő
2. a kazán megemeli a teljesítményét (a növekvő delta t miatt) ,hogy tartsa a parancsolt előremenőt
"a láng/hőcserélő arány az, ami kedvezőbbé válik, emellett a füstgázventi is csökkentett fordulattal megy, ergo több idő van a hőcserére"
Na ezt kifejtenéd bővebben mire is gondolsz !
A venti sebességének semmi de semmi köze a hőcseréhez,annak időbeni tartamához ,azzal ,annak fordulatával a beszívott gáz /levegő mennyiséget szabályozza a kazán ,azaz annak fordulata állítja a kazán éppeni kw teljesítményét.
És mi az ,hogy több idő van a hőcserére- sem a venti fordulatszáma ,sem pedig a hőcserélő nagysága (felületének nagysága) nincs hatással a hőcsere idejére.
És mi az hogy láng/hőcserélő arány???? és mi az ,hogy kedvezőbb??? (atomjaira szedsz egy kazánt mielőtt megveszed és megméred az égő felületét ?? meg a hőcsrélő felületét???) mert ilyen adatokat nem közöl egyik gyártó sem.(de minek is)
Egyáltalán miért beszélünk höcsere során időtartamról Q=C*m* delta t
annyira nem vagyok laikus :), csak nem csináltam még ilyet, ezért kértem az okosabbakat, hogy írják le, hogy csatlakozást kell kiépíteni.
A T idomos móka azért tűnik egyszerűbbnek, mert egyrészt nem látok be a jelenlegi csatlakozásba, hogy van összegányolva, illetve nincs kedvem nagyon csempézni sem, mert azt eccer próbáltam és azóta csak max kényszerből (körkivágó idomaim meg nincsenek is).
A 32-s méret tuti? nem lehet vékonyabb a sima kondenzvíznek?
Az írásodból nekem az derül ki nagyon laikus vagy. Aki nincs tisztában a PVC cső méretekkel, az neki se álljon egy ilyennek szerintem, mert még képes fordítva összerakni a PVC csövet...Láttam már ilyet sajnos. Az odáig oké, hogy beteszed a falba a csövet, de mi az hogy a mosdó szifonjának vízszintes szakaszára csatlakozol? Mi ez a hülyeség? A mosdó kiállást megbontod a falban, az egy DN32-es PVC. Kiveszed a könyököt és oda beteszel egy ágat (nem T idomot!) és elviszed a kazánhoz a 32-es csövet a falban. Ha törés van, nem könyököt használsz hanem 45fokos idomokat! Ha toldani kell, tokos új csövet raksz és méretre vágod! Nincs ragasztgatás! Azt már csak félve írom le, hogy a PVC is már a legtöbb helyen PP tehát nem lehet ragasztani... De nem akarlak összezavarni. Tehát csinálsz egy 32-es kiállást a kazán alá a kondenznek! Ebbe a kiállásba teszel majd egy bojler szifont és kész. A kazánból kijövő csövet beleengeded a szifonba. Ha rövid megtoldod egy mipolán csővel az csók...
Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy van egy Immergas Victrix Zeus kazánom és vettem egy kínai wifi-s termosztátot, de mégis hogyan kellene összekötni őket?
Most is van termosztát, amibe megy egy érpár, amiben van áram. Viszont az új termosztát azt írja magáról, hogy kell neki 220 és van egy "dry contact" nevű csatlakozási érpárja, ami a net szerint olyan csatlakozás, amiben nem lehet feszültség. Most akkor simán a 220 helyett kellene használni a meglevő két vezetéket?
Ez a termosztát leaírása, ahol van egy ábra, hogy a gázbojlert hogy kell bekötni, de nekem ez magas.
Kondenzációs kazánom lesz valószínűleg, és még a kazán előtt szeretném kiépíteni a kondenzvíz elvezetést (burkolás hamarabb lesz az érintett szakaszon).
Elképzelés: van egy főfal, közfal találkozás, a főfalra megy fel a kazán a jelenlegi kazán helyére, a közfal másik oldalán fürdőszoba van, a főfaltól nézve olyan 1 - 1,2 m-re egy mosdóval.
Arra gondoltam, hogy a közfalba - a kazán felőli részen - belenyomok egy csövet a falba, és a mosdó szifonjának vízszintes csatlakozó idomjára becsatlakoztatom egy T alakú idommal.
Mennyire tűnik egy hülyeségnek?
Ha nem az :), akkor milyen paraméterekkel rendelkezzen a kondenzvíz elvezető?
Én arra gondoltam, hogy a szifon csövénél átfúrom a közfalat ez most kb 50 cm magasan lehet (egy T idom, + 2 90 fokkal át a fal túloldalára), és innen egy 10 cm-s lejtéssel megpróbálok beállni a jelenlegi kazán alá kb annak a középre. Csővastagságnak 3/4 colos műa csökvet gondoltam, ha van még ilyen.
Így akkor meg tudom vésni a falat a jelenlegi kazántól is. Így akkor a kazánt csak az alatta lévő csővel kell összekötni és megy majd szépen minden a lefolyóba.
(Nem tudom hogy szokták csinálni, ha van más bevett eljárás, akkor kérem írjátok le)
Van aki arra büszke, hogy embereket tanít, van aki arra hogy égő házból hoz ki embereket, van aki arra hogy újraéleszt embereket, és van aki arra, hogy szamárfüleket rajzol más képeire, és öltögeti a nyelvét.
Csak átfutottam most a paraméterezését, de nem látok paramétert a dT beállítására. Aztán mivel amúgy is Pmin indít és késleltetve emel teljesítményt a kívánt előremenő eléréséig, ez gyakorlatilag folyton 50% alatt megy, szóval nekem pont jól van optimalizálva. :-)
Ugyanakkor az ábrán a 30% a legalacsonyabb terhelés. Érdekes lenne ennél alacsonyabb teljesítményszinteken is látni.
Emlékeim szerint az abszolút értékben 2-2,5 kW környékére modulációnál már a hatásfokban is kompromisszum van megint, legalábbis a nem olcsó lambda-szonda hiányában, amit nem szoktak lakossági gázkazánba rakni.