Keresés

Részletes keresés

08-73 Creative Commons License 2025.10.27 0 2 110103
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2025.10.27 0 0 110102

köszi :-)

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (110100)
torqmatic Creative Commons License 2025.10.27 0 0 110101

Láttad volna azokat a nápolyi Solarisokat "fellelt" állapotukban... 

Előzmény: Wankes (110098)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2025.10.26 0 2 110100

ZIU nagyon régóta nincs. GVM még van pár darab. Mivel gazdásak így nem minden nap vannak kint.

Előzmény: 95 860 00 4914-1 (110099)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2025.10.26 0 0 110099

Fiúk!

 

Szófiában se ZIU, se IK 280 nincs akkor már napi forgalomba kiadva, jól értem?

 

Köszi

Wankes Creative Commons License 2025.10.26 0 1 110098

Ezt is megéltük.. Az erősen elhasznált hazai GST-k felértékelődnek. 

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (110094)
megaliner Creative Commons License 2025.10.26 0 4 110097

82 - 82A trolik szombaton.

 

Szombaton reggel 8,00 és 13,00 között a Fűrész utcai megállótól kb. az Uzsoki utcai kórházig minden szóló troli közel 100%-on közlekedik.

Ha csuklós akkor csak 50-60%-n.

 

A Fűrész utcai megállóban felszáll trolinként kb. 10-16 idős hölgy banyatankkal.

 

Ez nem baj, miattuk is van troli ott.

Jönnek a Bosnyákról haza.

Megrakottan.

 

Alacsony padlós szóló trolin ez gyakorlatilag mozdulatlanságot jelent a többi utas számára.

Rövid időszak ez.

Kb. 5 óra.

13.00 óra után már ritkulnak vagy már alig jönnek.

MOS-240 Creative Commons License 2025.10.26 0 0 110096

Amikor még nem voltak itt a 4. generációs solarisok, emlékszem hétvégén a 72-es volt szóló és a 82-es csuklós, és a nagy felháborodást követően ezt megcserélték, mivel közben már megjöttek és hétvégén van bőven csuklós így adott lenne a 82-es csuklositás hétvégén...

 

70-esre mehet csuklós, nyáron illetve Majáliskor ez az alap, csak az Akácfa fordulásnál lenne necces.

74/78 mostmar nem akadály a parkolás az SST18nak

77 is elég forgalmas hétvégén

81 viszont hagyjuk, oda egy maximidi is elég lenne...

Előzmény: 18-09 (110095)
18-09 Creative Commons License 2025.10.25 0 0 110095

+ nagyötleeet...... a nem teljes értékű "szombatokon" a 82A járatása is úgy, hogy már van 81-es :) 

Előzmény: MOS-240 (110093)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2025.10.23 -1 2 110094

Az olaszok (egyelőre?) sokkal kevésbé üzembiztosak, mint azok a sajátok amikben van működő akku.

Előzmény: MOS-240 (110093)
MOS-240 Creative Commons License 2025.10.23 0 1 110093

Kinek az ötlete volt mára a 70-esre kiadni GST-t? Tudták nagyon jól, hogy Akácfa terelés van. Legalább az olasz GST-t adták volna csak ki rá, de vegyesen van. Tudom nincs több szóló SST, de a 82-esre mehetett volna csuklós.

18-09 Creative Commons License 2025.10.21 0 3 110092

Sikeresen elhúzták azért, de lett eredmény Szófiában.

 

40db csuklós részt a Škoda nyerte, mint egyedüli ajánlattevő. Elvileg Škoda 27Tr Solaris IV lett megajánlva 868 940 EUR/jármű árral*. A 35 darabos szóló tenderen a Solaris és a Škoda külön indult, itt is utóbbi nyert a megajánlott(?) SOR TNS 12-vel 612 138 EUR/jármű árral*.

 

*nettó, nem csak a jármű árát képzi, ha nem a karbantartást, alkatérsz, képzés, diagnosztika, mittomén... 

Előzmény: 18-09 (109135)
7-es troli Creative Commons License 2025.10.20 0 1 110091

Tehãt a fenntartásuk M7 kmVan köztük olyan, ahol akár 5-8 évvel is fiatalíthatnãk az ãllomãnyt a felszabaduló 31 (vagy lehet csak 29db működő) trolival.

 

helyesen:

Tehát van a fenntartásuk kapcsán érdemi tapasztalat, és ahol akár 5-8 évvel is fiatalíthatnãk az ãllomãnyt a felszabaduló 31 (vagy lehet csak 29db működő) trolival.

Előzmény: 7-es troli (110090)
7-es troli Creative Commons License 2025.10.20 0 0 110090

Van pár város, ahol jelenleg is üzemeltetnek alumínium vãzas + kiepe elektronikás ilyen vagy olyan évjáratú és típusú Hess trolikat. Tehãt a fenntartásuk M7 kmVan köztük olyan, ahol akár 5-8 évvel is fiatalíthatnãk az ãllomãnyt a felszabaduló 31 (vagy lehet csak 29db működő) trolival. Egy ilyen használt beszerzéssel akár ki is lehet tolni az új jármű vásárlãsának szükségességét Pár évvel. 

jelenleg üzemeltetett Hess trolik:

https://transphoto.org/model/2777?lang=en

 

https://transphoto.org/model/3557/

 

https://transphoto.org/model/6523/

 

A végére kis érdekesség az Alu trolik vãzáról:

 

 https://transphoto.org/articles/7318/

https://switzerland.mfa.gov.by/de/embassy/news/a62f8042dc1461bb.html

Előzmény: 18-09 (110089)
18-09 Creative Commons License 2025.10.18 -1 3 110089

Limognes esetleg bejelentkezhet értük. Van HESS-ük. Ezekkel kitudnák váltani az öregedő szóló Cristalis ETB 12-esek jó részét és kapacitást is tudnának növelni ezzel. 

Előzmény: 7-es troli (110087)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.10.16 -1 3 110088

A baj többes.

Most a Kiepe hajtáson nem kezdek el rugózni, de a kobalt (jó Co Balt) alu váz elég meredek. Anno 10 éve vettünk gépészet donornak pár alu vázas Volvót, fura egy szerkezetek.

Itt nem az a baj, hogy nem lehet megtanulni, meg nem lehet felnőni hozzá hanem hogy érdemes e? Tippre azt mondom, hogy ha a hollandok rendesen kiüzemelik őket (miért ne, ez a cél) akkor majd max marad 18-20 kocsi utcára meg a donorok. Hogy ez így kinek éri meg nem tudom, meglássuk. Ahogy volt egy svejci magyar beszállítónk, ő mondta mindig azt a donorokra, hogy Lacikám nagyon kicsi pénzért elhozom a kocsit nektek, na ezek is ilyenek, bontatni lehet de arra nem kell :-)

Előzmény: 7-es troli (110087)
7-es troli Creative Commons License 2025.10.15 0 1 110087

Nagyon úgy tűnik, hogy Arnhem városában 2026-27-ben eladóvá válik 31db Hess SwissTrolley 4, a jövőre forgalomba ãlló Yutong trolik miatt. az érkező kocsik a budapesti tenderen megajánlott verzióval egyezően már “E-busz” alapúak lesznek.

 Gyakorlatilag, a jövőre 9-13 éves kocsik feleslegessé válnak ott. Kiváncsi leszek, mely keleti országba fognak majd kerülni. 

https://magyarbusz.info/2025/09/04/a-transdev-legujabb-hollandiai-koncesszioja-kereteben-350-villany-es-trolibusz-all-forgalomba/

 

https://transphoto.org/list.php?serv=0&mid=4105&cid=290


Ha már Yutong trolik: meddig van lehetősége a Budapestnek megrendelnie az alapmennyiségként meghatározott 40 darab járművet (16 szóló és 24 csuklós)?

T 6 Creative Commons License 2025.10.14 0 0 110086

"A fő gondjuk hajaz a bergeni sztorira (és persze a mi problémánkra is) az infra elöregedett, 1950-es (!) áá-ik (gépház) vannak."

 

Csak azért mert szembejött velem a YouTub-on, és eszembe jutott a bejegyzésed.

 

https://www.youtube.com/watch?v=H7Y7UMfe3Ls

Előzmény: szintetikusdizelolaj (110071)
7-es troli Creative Commons License 2025.10.11 0 2 110085

Köszönöm a beszámolót.

Előzmény: John Howard (110084)
John Howard Creative Commons License 2025.10.10 0 6 110084

Nem tudok róla, hogy bárhol előfordulna Magyarországon. Viszont a 2007-ben Budapesten járt Neoplan trolin (duobuszon) ilyen gamó volt rendszeresítve. Három hónapos utasforgalmi próba is volt vele, Levegős lenyomatású szedő volt, és "gyárilag" nem volt rajta szedőkötél. Három hónapos utasforgalmi próba is volt a kocsival, elég sokszor használtam a teleszkópos lehúzó rudat átrakáskor vagy vezeték alá visszatéréskor*, hiszen akkor még nem volt sehol terelőidom a hálózaton. Gyorsan meg lehet szokni, és nem kell a kinyitással-összecsukással virtuózkodni a forgalmi sávok között, és nem vered ki vele a szomszéd autó szélvédőjét... :-)

 

* többek között a mai hosszú 72-esen is jártunk vele, sőt, Kőbánya alsó és Hermina út között szállítottunk utasokat próbajáratban

Előzmény: 7-es troli (110078)
08-73 Creative Commons License 2025.10.10 0 0 110083

"Mé' van mér ehhez jármű"

 

Erre akartam kilyukadni, hogy az egyetlen út itt a trolitender lesz, már ha egyáltalán a járművek megvásárlásából lesz valami. Ha lesz...

 

Ha tènyleg ez van, jó lenne, ha a BKK nem pörgetné a trolis sikerpropagandát láthatóan alap nélkül.

Előzmény: 18-09 (110082)
18-09 Creative Commons License 2025.10.10 -1 5 110082

Ezek szerint a 72 Kőalsóig hosszabbítását is vezeték nèlkül oldanák meg?

Mé' van mér ehhez jármű? 

 

Akkor úgy néz ki, hogy ezen  meg az Orczy teres 82-őn kívül kb nem várható hálózatbővítés a mostanihoz képest.

Ehhez is mikor érkezett kocsi? Miért van még GVM kiadás? Hmmm? A trolis kiadás fullon van pörgetve, nincs tucatszám csuklós vagy szóló, hogy menjenek ezek a projektek. A "minden 82-es menjen Mexikóira" is úgy fog tudni megvalósulni (egyszer), hogy ritkul a 82-es. 

 

A kőbányai vezetéképítésre és a zuglói tervezésre futnak tenderek, csak ezek megvalósítására nincs pénz. Ahogy a 40 darab trolira sem, hogy ezek értelmet nyerjenek. Tehát hiába épülne ki valamilyen csoda folytán a drót a Ponráczon meg a Kőbányain, Kassai tér környékén és lesz állatkerti "delta", csak éppen jármű nem lesz ami ezeket tudja használni. Aztán a 3G-k is 10 évesek, akkuk milyen állapotban vannak? Hmmm? Azokat is időszerű lenne cserélni, lassacskán... Lesz itt még bajság, bőven. 

 

Nagy álmok.......... azok voltak a közelmúltig is, de a valóság az, hogy örülni kell, ha mostani szint megmarad. 

Előzmény: 08-73 (110081)
08-73 Creative Commons License 2025.10.10 0 0 110081

"Várom már a frissítést, mert a 190-ből, no pláne a 325 kilóméternyi drótból nem lesz semmi. Sőt úgy tudom a korbban tervezett hosszabb-rövidebb budai*, pesti** kültelki vezetéképítési elképzelések is a kukában landoltak. "

 

Ezek szerint a 72 Kőalsóig hosszabbítását is vezeték nèlkül oldanák meg? Akkor úgy néz ki, hogy ezen  meg az Orczy teres 82-őn kívül kb nem várható hálózatbővítés a mostanihoz képest.

(A mostaniban a 73 vagy 75 Kőbányára köztes állapot is benne van.)

Előzmény: 18-09 (110080)
18-09 Creative Commons License 2025.10.10 0 5 110080

https://iho.hu/hirek/az-allatkerti-delta-es-a-zugloi-trolikapcsolat

 

Ez ma pont 9 hónapos hír. Azóta sem készült el. 9 hónap alatt egy gyermek kifejlődik, de ennyi idő alatt pár tízméter szegélykorrekció, pár tucat felsővezetéktartó és néhány száz (barokkos túlzás) méternyi vezeték kiépítése sem ment. Mérhetetlenül szomorú. 

 

A jelenleg 155 kilométeres budapesti trolihálózat teljes hossza

2026 végéig csaknem 190 kilométerre,
2030-ra pedig akár 325 kilométerre is növekedhet.

 

Várom már a frissítést, mert a 190-ből, no pláne a 325 kilóméternyi drótból nem lesz semmi. Sőt úgy tudom a korbban tervezett hosszabb-rövidebb budai*, pesti** kültelki vezetéképítési elképzelések is a kukában landoltak. 

 

*pl. 21-esen

**pl. Rákoskeresztúr-felé 

division by zero Creative Commons License 2025.10.10 0 0 110079

Jéééé, gamó! Használnak még ilyet, vagy amióta minden szedőn van kötél azóta kiment a divatból?

Előzmény: 7-es troli (110078)
7-es troli Creative Commons License 2025.10.10 0 0 110078

Idehaza alkalmaz valamely trolit üzemeltető társaság ilyen teleszkópos szedő rudat? Vagy tesztelt valaha valaki ilyet?

Szegeden biztos nincs.

 

https://m.facebook.com/groups/867440883600973/permalink/2727823364229373/?

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.10.09 0 4 110077

Megnéztem egy reggelt rászánva a keresztezödést személyesen.

Nem jó. És nem csak önmagában hanem  a környzetevel együtt sem.

Ami fontosabb h visszajelzések szerint ezt döntéshozók is kezdik hasonlóan làtni.

Előzmény: IZé (110073)
08-73 Creative Commons License 2025.10.09 -4 4 110076

"Érdekelte öket az első ajtós felszállás, jelenleg van jegyszedő minden kocsin (képzeljétek el, ez ezer fős állomány lehet becsülhetően!) de mennének a sima egy fő járművezetős irányba,"

 

Nem tudják még, mit vesznek a nyakukba...

Előzmény: szintetikusdizelolaj (110071)
bárány Creative Commons License 2025.10.08 0 4 110075

Okafogyottá vált a dolog, ma bejelentették, hogy visszavonják ázz intézkedést. A buszsáv marad. 

Előzmény: nemeza (110074)
nemeza Creative Commons License 2025.10.08 0 1 110074

Mindaddig, amíg nem lesz ott minde  nap másik fél órára 4 rendőr, akik közül egy félreállitja/feltartja a renitenseket, hárman pedig osztják a csekket / pontot.

1 hét és már elég csak minden másnap menni.

Előzmény: IZé (110073)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!