Amikor még nem voltak itt a 4. generációs solarisok, emlékszem hétvégén a 72-es volt szóló és a 82-es csuklós, és a nagy felháborodást követően ezt megcserélték, mivel közben már megjöttek és hétvégén van bőven csuklós így adott lenne a 82-es csuklositás hétvégén...
70-esre mehet csuklós, nyáron illetve Majáliskor ez az alap, csak az Akácfa fordulásnál lenne necces.
74/78 mostmar nem akadály a parkolás az SST18nak
77 is elég forgalmas hétvégén
81 viszont hagyjuk, oda egy maximidi is elég lenne...
Kinek az ötlete volt mára a 70-esre kiadni GST-t? Tudták nagyon jól, hogy Akácfa terelés van. Legalább az olasz GST-t adták volna csak ki rá, de vegyesen van. Tudom nincs több szóló SST, de a 82-esre mehetett volna csuklós.
Sikeresen elhúzták azért, de lett eredmény Szófiában.
40db csuklós részt a koda nyerte, mint egyedüli ajánlattevő. Elvileg koda 27Tr Solaris IV lett megajánlva 868 940 EUR/jármű árral*. A 35 darabos szóló tenderen a Solaris és a koda külön indult, itt is utóbbi nyert a megajánlott(?) SOR TNS 12-vel 612 138 EUR/jármű árral*.
*nettó, nem csak a jármű árát képzi, ha nem a karbantartást, alkatérsz, képzés, diagnosztika, mittomén...
Tehãt a fenntartásuk M7 kmVan köztük olyan, ahol akár 5-8 évvel is fiatalíthatnãk az ãllomãnyt a felszabaduló 31 (vagy lehet csak 29db működő) trolival.
helyesen:
Tehát van a fenntartásuk kapcsán érdemi tapasztalat, és ahol akár 5-8 évvel is fiatalíthatnãk az ãllomãnyt a felszabaduló 31 (vagy lehet csak 29db működő) trolival.
Van pár város, ahol jelenleg is üzemeltetnek alumínium vãzas + kiepe elektronikás ilyen vagy olyan évjáratú és típusú Hess trolikat. Tehãt a fenntartásuk M7 kmVan köztük olyan, ahol akár 5-8 évvel is fiatalíthatnãk az ãllomãnyt a felszabaduló 31 (vagy lehet csak 29db működő) trolival. Egy ilyen használt beszerzéssel akár ki is lehet tolni az új jármű vásárlãsának szükségességét Pár évvel.
Limognes esetleg bejelentkezhet értük. Van HESS-ük. Ezekkel kitudnák váltani az öregedő szóló Cristalis ETB 12-esek jó részét és kapacitást is tudnának növelni ezzel.
Most a Kiepe hajtáson nem kezdek el rugózni, de a kobalt (jó Co Balt) alu váz elég meredek. Anno 10 éve vettünk gépészet donornak pár alu vázas Volvót, fura egy szerkezetek.
Itt nem az a baj, hogy nem lehet megtanulni, meg nem lehet felnőni hozzá hanem hogy érdemes e? Tippre azt mondom, hogy ha a hollandok rendesen kiüzemelik őket (miért ne, ez a cél) akkor majd max marad 18-20 kocsi utcára meg a donorok. Hogy ez így kinek éri meg nem tudom, meglássuk. Ahogy volt egy svejci magyar beszállítónk, ő mondta mindig azt a donorokra, hogy Lacikám nagyon kicsi pénzért elhozom a kocsit nektek, na ezek is ilyenek, bontatni lehet de arra nem kell :-)
Nagyon úgy tűnik, hogy Arnhem városában 2026-27-ben eladóvá válik 31db Hess SwissTrolley 4, a jövőre forgalomba ãlló Yutong trolik miatt. az érkező kocsik a budapesti tenderen megajánlott verzióval egyezően már E-busz alapúak lesznek.
Gyakorlatilag, a jövőre 9-13 éves kocsik feleslegessé válnak ott. Kiváncsi leszek, mely keleti országba fognak majd kerülni.
Nem tudok róla, hogy bárhol előfordulna Magyarországon. Viszont a 2007-ben Budapesten járt Neoplan trolin (duobuszon) ilyen gamó volt rendszeresítve. Három hónapos utasforgalmi próba is volt vele, Levegős lenyomatású szedő volt, és "gyárilag" nem volt rajta szedőkötél. Három hónapos utasforgalmi próba is volt a kocsival, elég sokszor használtam a teleszkópos lehúzó rudat átrakáskor vagy vezeték alá visszatéréskor*, hiszen akkor még nem volt sehol terelőidom a hálózaton. Gyorsan meg lehet szokni, és nem kell a kinyitással-összecsukással virtuózkodni a forgalmi sávok között, és nem vered ki vele a szomszéd autó szélvédőjét... :-)
* többek között a mai hosszú 72-esen is jártunk vele, sőt, Kőbánya alsó és Hermina út között szállítottunk utasokat próbajáratban
Ezek szerint a 72 Kőalsóig hosszabbítását is vezeték nèlkül oldanák meg?
Mé' van mér ehhez jármű?
Akkor úgy néz ki, hogy ezen meg az Orczy teres 82-őn kívül kb nem várható hálózatbővítés a mostanihoz képest.
Ehhez is mikor érkezett kocsi? Miért van még GVM kiadás? Hmmm? A trolis kiadás fullon van pörgetve, nincs tucatszám csuklós vagy szóló, hogy menjenek ezek a projektek. A "minden 82-es menjen Mexikóira" is úgy fog tudni megvalósulni (egyszer), hogy ritkul a 82-es.
A kőbányai vezetéképítésre és a zuglói tervezésre futnak tenderek, csak ezek megvalósítására nincs pénz. Ahogy a 40 darab trolira sem, hogy ezek értelmet nyerjenek. Tehát hiába épülne ki valamilyen csoda folytán a drót a Ponráczon meg a Kőbányain, Kassai tér környékén és lesz állatkerti "delta", csak éppen jármű nem lesz ami ezeket tudja használni. Aztán a 3G-k is 10 évesek, akkuk milyen állapotban vannak? Hmmm? Azokat is időszerű lenne cserélni, lassacskán... Lesz itt még bajság, bőven.
Nagy álmok.......... azok voltak a közelmúltig is, de a valóság az, hogy örülni kell, ha mostani szint megmarad.
"Várom már a frissítést, mert a 190-ből, no pláne a 325 kilóméternyi drótból nem lesz semmi. Sőt úgy tudom a korbban tervezett hosszabb-rövidebb budai*, pesti** kültelki vezetéképítési elképzelések is a kukában landoltak. "
Ezek szerint a 72 Kőalsóig hosszabbítását is vezeték nèlkül oldanák meg? Akkor úgy néz ki, hogy ezen meg az Orczy teres 82-őn kívül kb nem várható hálózatbővítés a mostanihoz képest.
(A mostaniban a 73 vagy 75 Kőbányára köztes állapot is benne van.)
Ez ma pont 9 hónapos hír. Azóta sem készült el. 9 hónap alatt egy gyermek kifejlődik, de ennyi idő alatt pár tízméter szegélykorrekció, pár tucat felsővezetéktartó és néhány száz (barokkos túlzás) méternyi vezeték kiépítése sem ment. Mérhetetlenül szomorú.
A jelenleg 155 kilométeres budapesti trolihálózat teljes hossza
2026 végéig csaknem 190 kilométerre, 2030-ra pedig akár 325 kilométerre is növekedhet.
Várom már a frissítést, mert a 190-ből, no pláne a 325 kilóméternyi drótból nem lesz semmi. Sőt úgy tudom a korbban tervezett hosszabb-rövidebb budai*, pesti** kültelki vezetéképítési elképzelések is a kukában landoltak.
"Érdekelte öket az első ajtós felszállás, jelenleg van jegyszedő minden kocsin (képzeljétek el, ez ezer fős állomány lehet becsülhetően!) de mennének a sima egy fő járművezetős irányba,"
Mindaddig, amíg nem lesz ott minde nap másik fél órára 4 rendőr, akik közül egy félreállitja/feltartja a renitenseket, hárman pedig osztják a csekket / pontot.