Igazad van, nem sokat autóztam 1.6-al.Mindkét motor alultervezett ezekbe a kasztnikba,ez így igaz. Nem azért kérdeztem a chipet, hogy úgy menjen,mint egy 1.6-os, hanem,hogy jobban menjen kicsit.Az üzemanyagban is van különbség.Én eddig kizárólag 100-as V-Powert tanklotam bele,10 ezer Km-en keresztűl.Lehet rajta röhögni, vagy hülyének nézni, de így dinamikusabb a moci.Ezt igazolja az, hogy a szintén 1.4-es céges OII-be ülve azt érzem, hogy abban ezres motor van...
Mondjuk, ha egy chippel 100LE környékére lehetne nyomni, az biztosan kellemesebb lenne.Bár itt nem a lóerő,sokkal inkább a magasabb nyomaték számítana,amit a chip ezeknél a kis benzineseknél csak igen keveset ad hozzá sajna ( 5-7kW ).Meg persze kéne direktszürő,sport kipuff rendzser,stb,stb,sosincs vége.Ennyi plussz ráköltéssel már lehetne egy 1.8T-t venni.Legközelebb biztosan nagyobb motort veszek,de nem 1.6-ot,mert azt továbbra sem tartom nagyobb ugrásnak.
A-B-be eljutni ez tökéletes, kint is jól szalad, csak előzni ne keljen, mint ahogy írtad is.Az életveszély,pláne 100 fölött...
Az első Golf 4 1.6-ban 8 szelepes moci volt sokáig ( 105LE).Utána rakták bele az 1.6 16V,ez már 115 lett.Most mégis visszatértek a 8 szelephez, úgy látszik ez előbbi valamiért nem vált be...
A végsebesség engem sem érdekel, csak néha ( pl.nyaraláskor ) kényelmesebb lenne mondjuk autópályán 170-180-al csendben utazni, nem üvöltő motorral...
Fogyasztást leszarom,ha nyaralni megyek,azért nem fogok 110-el menni a pályán, hogy két gombóc fagyival többet tudjak enni:)Inkább iszok plussz két sört:)
SuperBII nem tetszik annyira, meg be se férne a garázsba..:)
Ez a ráncfelvart OII se jön be annyira, sztem megvárom az OIII-at ( ha Skodánál maradok )és egy izmosabb mocit...
Elismerem, hogy jók, de nekem ez megmarad örök tüskének, pláne, hogy tudtak róla a gyártók és nem rendelték vissza a szalonokból, esetleg a tulajoktól azonnal a motorokat!!! Megvárták amíg sorban beszarnak (nagyon nagyon sok motor!!)
Mentem volna vele mondjuk 200-al egy kanyarban az ÚJ motor meg besült volna!!!??? Ha "szerencsém" van, akkor meghalok.... Ez számomra gyalázatos és megbocsáthatatlan....
Vannak ilyen hibás szériák, amiket utána orvosolnak, és soha többet semmi gond vele! 600F-eknek is volt nyűgje, meg még kitudja melyiknek, de azért alapvetően rá lehet mondani a hondákra, hogy megbízhatóak! :o
Ez nem igaz... Lehet, hogy volt korábban ilyen is....
Az 50-es robogókban korábban Minarelli, az enyémben pedig Piaggio blokk volt.....
Amúgy szinte biztosra mondom, hogy a Honda ad el valamelyik noném, de nem kínai gyártónak motorblokkot... Az hogy másolják a kínaiak a motort, az egy dolog, de valaki kap eredetit is....
RS topic-ban írják, hogy az RS-ből nem lesz fészlift... Mégis csak lehet még szép OII-t venni ezután is, csak kicsit drága lesz, ellenben baromi gyors! :-)
Pedig - ha jók az infóim - valami ilyen "noném" (mint pl. Keeway, Kymco stb.) motorok egyik típusában Honda motorok vannak.... Nem esküdnék meg rá, hogy a Keeway az, de valami hasonló "kaliberű szerkezetben"....
Ez mégcsak nem is Keeway hanem valami LGW vagy valami ílyen.
Sajnos más nem igen jöhetet szóba mert először meg akartam lepni drága nelyem, de rájöttem hogy nem okés, mert mélynövésű, és a mai robogók túl magassak neki.:-))) Nagyobb kerekek, magasabb ülés pozició. Ja és kétüteműt sem akartam. Így hogy ez nem megy, kicsi fiam nem igen ül rá. Szegény Yamahának is fiam lett a veszte.:-))))
Átküldtem ebbe a motor szalonba , nézzen magának valamit, ezt választotta, erről kényelmesen leér a lába. Biztos tetszik neki mert még ebben a szar időben is motorozik néha.:-)))
Nekem volt egy Aprilia-m (2006-os injektoros), ami csak teljes gázon 2,9-3,1-et evett és sík úton 90-et tudott, lejtőn mentem vele 116-tal... Csak 2 év alatt 2-szer sült be a motorja, végül meguntam és eladtam...
Simóra nem emlékszem , de az asszony Yamaha Jog-ja bizony bekajálta az 5 lityit. Egyszer kíváncsiságból megnézem hogy a mostani nevenincs (bár állítolag Honda motoros) négyüteműlye mennyit kajólhat. Bár a Yamaha az ment mint a veszedelem, míg ez csak vánszorog ahoz képest.
Szia, nekem egy kombi 1.8tfsi-m van megvagyok vele teljesen elégedve, szerintem mi jókor választottuk, valamikor június végén július elején, az akkori árlistán az 1,8 tfsi 300 ezerrel olcsóbb volt mint az 1.6 fsi , mert akció volt ezekre a motorokra, igy fizettünk 5.83mill de a business felszereltségre ami ugye az elegance -ra épül állitólag.Próbaútra sajnos nemtudtak hozni ilyen mocis octit mert nem volt tesztautóban ilyen, de kipróbáhattam az 1.9pdtdi-t aminek ugyanakkora a nm-re csak a lóereje kisebb, és úgygondoltam hogy ez jó választás lesz.Mire megkaptuk már nem lehetett rendelni ezzel a motorral octavia ll. Ha most megnézed az árlistájukat akkor az1.4 tfsi 6.3 elegance felszereltséggel, ehhez hozzáadod a 300ezer forint business csomagot akkor már 6.6 és még mindig 1.4tfsi nem pedig 1.8tfsi.Szerintem elég jó áron vettük. Ajándékba kaptunk 1 lityi olajat amit még nembontottam meg 7850km nél,1 gumiszőnyeg garnitúrát, 1 Eric Clapton cd-t 1 bonbont,és 1 üveg jófajta pezsgőt.
Megint minden szavaddal egyetértek és én is kiváncsi vagyok az 1,8 TSI tapasztalatokra, árakra.
Bár most megkérdeztem a szalonokat, csak 1,4 ill. 1,6 Wintert és egy darab 1,9 TDI Ambientet tudnak kínálni a sima OII-ből, az újból (cicaszemű) pedig még nem kaptak (bár a móváriak szerint nekik már van és élőben nagyon jó a frissítés).
az enyémben most 2800 km van, 8,8-at mutat az átlagfogyasztásmérő, nem nulláztam mióta elhoztam a szalonból. Egy 600 km-es vidéki út volt eddig (fele országút fele autópálya), a többi város.
nekem az volt a meglepő, hogy autópályán 150-nél benyeli a 9 litert. Van a családban egy 150 lovas szintén turbós saab, az 150-nél max 8-at iszik, pedig csak 5 sebességes a váltója.
egyébként nagyon kellemes, király az ülésfűtés ebben a hideg időben :-)
Igazán örülök, hogy valós életből származó tapasztalatokat is olvashatok az 1.8-ról! Én is a báránybőrbe bújt farkassága miatt szeretném, de eszméletlen ára van. Kaptál rá vmi kedvezményt, vagy komolyan 5,7 milláért adják legolcsóbban?
Mire képes? Dinamikusabb autózásra, mint az 1.4 16V. PONT! Ennyi a lényeg. Sajnálom, ha nem fogalmaztam egyértelműen.
Most pedig bővebben kicsomagolva: Ha nem éreztél különbséget, akkor nem sokat vezetted a kettőt egymás után. Én a barátom 1.4-esét vezettem, igen sokat. Ő elfogult volt az 1.4 irányába, de amikor átült az enyémbe, elismerte, hogy jobban megy. Szerintem is, de ne fogadd el tőlem, mert én is biztosan elfogult vagyok, ám tőle elfogadhatod. Amúgy már eladta, de most is ezt vallja.
Egyébként, ha nem éreztél nagy különbséget, és jó Neked az 1.4, akkor miért akartál chip tuningot?
"Mindegyiket teszteltem autópályán a rend kedvéért,egyik sem ment 190-nél jobban.Viszont akkor 13 litert evett mindegyik...szóval nem értem,a tied mire képes???" Nem írtam, hogy az 1.6 8V a fogyasztásban "lenne képes" valamire is, hogy ott lenne az előnye. Ja, a Golf 4-ről úgy tudom, hogy a VW 1.6 16V volt benne. A végsebesség sem érdekel. Az sokkal fontosabb, hogy bele lehet-e kezdeni egy előzésbe a 4-esen, vagy nem? Az 1.6 8V-vel csak módjával. Az 1.4 16V-vel még annyira sem. Ismétlem, az idézőjeles "mire képes" a dinamizmusra vonatkozott, nem a végsebességre vagy a fogyasztásra.
"Én nem érzem azt a plusz 25-30 lóerőt...a biztosítása több és akárhogy mész vele,akkor is többet eszik,mint egy 1.4." Országúton, szabályos sebességgel szerintem összeérnek a fogyasztási adatok.
Az RS-sel simán össze lehet hasonlítani. Mindkettő OII. Megy. Gyorsul. Csak nem egyformán. Amit az RS tud, az picivel több csak attól a motortól, mint ami egy ilyen autóba való. Talán az 1.8 az igazi, de azt csak Superb II-ben vezettem, ám amit ott produkált, az alapján a könnyebb OII-ben nagyon tudnám szeretni. Sajnos kicsit eltúlozták az árát...
Végszó: Az OII az 1.4-el és az 1.6-tal is csúnyán alul van motorizálva.