Keresés

Részletes keresés

Csutka2 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9130
De a legédesebb a Citroen C1, a Toyota Aygo meg a Peugeot 107. Mind a hármat ugyanabban a cseh gyárban csinálják... :)))))))))) Egyedül a lámpák formája tér el egy kicsit, de egyébként tök ugyanaz mind a 3.
Előzmény: MatulA+ (9125)
MatulA+ Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9129
Sokan vagytok a nagy faluban, és sokan ismernek már... :-)))))
Meg aztán a nagyság átka!!!! :-))))))))))))

Előzmény: bullmax (9128)
bullmax Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9128
Hogy én mindig lebukom......
Előzmény: Lucky Strike (9126)
kis_g Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9127
Tegnap este 7 kor sárga N-es a körúton a Baross utcai vill. megállónál a Bank előtt állt? Ki volt az?
Lucky Strike Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9126
10 körül nem a Vácin, a Westendnél motoroztál befelé egy MV társaságában?? A fényképezőt már nem volt időm elővenni...:))
Előzmény: bullmax (9124)
MatulA+ Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9125
Láttad az új Suzuki SX4-et? No, az félig olasz autó. Nem szabadott bemutatni itthon addig, míg kint nem volt meg a hivatalos bemutató. nézd meg jobban majd azokat az autókat, és nézd meg az SX4-et is. :-)))))

Előzmény: Csutka2 (9123)
bullmax Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9124
Rossi is Fiat-tal megy :-)))
Előzmény: Csutka2 (9123)
Csutka2 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9123
Mióta az esztergomi Suzu gyárból gyönyörű Fiatokat láttam vonattal kigurítani, azóta mindent elhiszek... És most már kezdem érteni, mit keresnek a Fiatokkal megrakott tehervonatok Esztergomban... Ennyit az olasz autókról... :)))))) Made in Hungary by Japan...
Előzmény: k-boy (9118)
kis_g Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9122
Ha az idomot belülről megnézed akkor látszik hogy törött volt e és ragasztott (repedést is ragasztják) vagy cserélve volt az idom.

Őket még kérdezd meg hogy van e fekete-arany:

Juvenal Szolnok: 06*56*41*09*70
Keresd Kaloczkai Sándort
Előzmény: MatulA+ (9119)
kis_g Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9121
Na nekem ugyanez a jelenség megvan csak nem azonosítottam a rezgés okát... gomba le és megszűnik?
Előzmény: Jim Tonic (9112)
kis_g Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9120
De ír!


Ez a Magyar DMC-s de a gyári angol is írja!


Már én sem értem a szervízeket...összevissza szervizelgetnek.
Erősen golnolkoztam, hogy hagyni kéne a szakszervízelést és maszekba megolgani. De mivel új típusról és konstrukcióról van szó, nem árt az óvatosság. Na meg úgysem ez lesz örökké, és az eladást talán segíti a szervízkönyv...
Előzmény: bullmax (9111)
MatulA+ Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9119
Ha biztosítós, akkor nincsen meg az idom, mert a biztosító bekéri, és összetöri, kalapálja, és egyebek. :-)))) Nekem is egy csomó ideig össze vissza kalapált dobbal volt szerelve a motorom. :-)))))

Ha cserélték a dolgokat, akkor olyat kell keresni, hogy irányjelző, karcos-e, aztán a műanyag elemeket kell nagyon tüzetesen átnézni, mindent ami műanyag, mert azokat nem biztos, hogy cserére írta a biztosító. Ha tulaj javítatta, akkor van esély a cserélt darabokra.

Előzmény: Csutka2 (9115)
k-boy Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9118

Hát szerintem az hogy mit hol gyártanak, ma már egyáltalán nem oszt nem szoroz.

ha belegondolsz akkor ma már szinte minden jónevű gyárnak van 1-2 gyártelepe Kinában, Thaiföldön, Afrikában.....stb...

ma már szinte mindent robotok csinálnak, az embereknek annyi a dolguk, hogy a gépbe helyezzék az anyagot. + kell egy személy aki felügyeli az egészet.

De ma már alig kell igazi szakértelem magához a gyártáshoz.

 

Már 15 évvel ezelött is amikor fémipariba jártam, és a  THYSEN nél voltam gyakorlaton akik autó alakatrészeket gyártanak, nah szóval 3 éven keresztül mást sem láttam, hapika állt a gép mellett, ajtot kinyit, berak egy nagy darab aluminiumot, ajtó becsuk, gombot megnyom, vár kb 5 percet, ajtó kinyit, kész pneomatikus computert kivesz majd ládába rak, müveletet kezdi előről.

ha bármi gond volt rögtön hívták a CNC programozot vagy a gépbeálitót.

És ez a cég a legnagyobb Busz, és kamion gyártó cégeknek szálit be.

De azt a munkát amit ezek az emberek végeztek, hát kis tulzással egy értelmifogyatékos ember is meg tudta volna csinálni.

ha ezt nézem akkor szerintem mindegy, hogy Alaszkában, vagy Németországban gyártanak. Az össz szakmunkát amihez tudás is kellett max 10 ember végezte.

Előzmény: Jim Tonic (9113)
MatulA+ Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9117
Akkor nem kell a kormányom? :-))))

Előzmény: Csutka2 (9114)
k-boy Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9116

Hát szerencsére nem igy történt azért teljesen, hanem kinyomtam a kuplungot aztán gurultunk egy jó ideig. Szóval mire lelasultam 120 ra, addig legalább gurultam még 2 km-t, szóval másik autóból ugy nézhetett ki, mintha direkt lasitanék.

utánna, hogy gurultam ennyit, szépen visszaengedtem a gázt és ment tovább a gép, de már nem mertem neki jobban nyomni.

Előzmény: MatulA+ (9109)
Csutka2 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9115
Ha csak kicsi borulás volt, akkor annak a nyilvánvaló nyomait lehet látni. Ha érdekel szívesen megmutatom az enyémet, ami felborult, de nem csúszott. Tiszta karc az oldalán minden, az oldalidomon van egy pici repedés is. (képeket is tudok küldeni, ha érdekel) Szóval amit láttál borultat, az valószínű tényleg nem balesetes, csak az udvaron borulhatott fel... :))))) Ha balesetes, akkor nem csak az oldalidomot kellett cserélni. (esetleg kérdezz rá, hogy megvan-e a lecserélt oldalidom!!!) Szóval szerintem kellő körültekintéssel borult járgányt is lehet venni, csak tényleg meg kell róla győződni, hogy pontosan milyen sérülések keletkeztek, és hogyan történt az eset.
Előzmény: gawain (9098)
Csutka2 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9114
Ja, persze, álmos vagyok, és marhaságokat írok... Olajszűrő csere, légszűrő puceva. A gyertyához nem nyúltak, de nem is szeretném. Szerintem bármit szétszednek, az csak rosszabb lesz... :))))) A kormányt visszahajlították, most kb. szimmetrikus. Mondjuk attól nem vagyok elájulva, hogy a gyári kormányt egy erősebb ember kézzel tudja hajlítgatni...
Előzmény: kis_g (9103)
Jim Tonic Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9113
A Bosch nem ér semmit, mivel a törököknél gyártják. Nagyon sokszor megszívatta ismerőseim, és engem is.
Előzmény: k-boy (9108)
Jim Tonic Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9112
Mikor tavaly kint bandáztunk Ausztriában a fórum pár tagjával, megállítottam a hegyen a csapatot, mert 7e körül berezonált valami. Akkor mindannyian a kipufogóra gyanakodtunk, mert a hangja is hasonló volt, de nem találtunk semmit. Másnapra lett meg, hogy ugyanígy elrepedt a bukógombám, és az okozta a zajt. A probléma szerintem a tervezésből adódik, egy kéthengeres gépre nem előnyös ez az idom.
Előzmény: kis_g (9104)
bullmax Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9111
Nem ír gyertya cserét!!! Én kicseréltettem, mert én is azt hittem, de csak átvizsgálást, szemlét ír! 24E- ig tuti nem kell benne cserélni! Amúgy frankó iridiumos kell bele. Nem baj most van tartalékom. Szervízes nézett rám hülyén miért akarok 12E-nél gyertyát cserélni. Mondom, ha már megrendeltettem nem cseszek ki vele.
Előzmény: kis_g (9110)
kis_g Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9110
pedig 12E-nél gyertya cserét ír a "nagykönyv"! ezt én is korainak tartom és a ciklus is sűrű...(12E)de ezt írja!
Előzmény: MatulA+ (9109)
MatulA+ Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9109
Az a fránya EGO, meg bizonyítási vágy!!!!! :-)))))))))))))) Az a szép, most képzeld el mikor a fazon belenézett a tükörbe, jön az autó, mint az állat, aztán egyszer csak megáll, és villog jobbra az irányjelző, hogy ki áll a külső sávba. :-))))) Nem irigyellek!

Majd valamikor kicserélem a gyertyákat, de még nincsen itt az ideje. :-)))) Legalább is én így vagyok vele most. :-))))))

Audis (két pólusú) gyertya a LADA2107-ben jól szolgál! :-))))))))

Előzmény: k-boy (9108)
k-boy Creative Commons License 2007.03.27 0 0 9108

Nállam egy zsír uj NGK gyertya 3 óra alatt adta meg magát.

Amugy gyertyával is vigyázni kell, mert nagyon nem mindegy mit rak bele az ember.

Ezt csak azért mondom mert a motordoktor rovatban olvastam sok hozzászolásnál, hogy belerakják az "UNIVEZÁLIS" tuning gyertyákat. Atán meg csodálkoznak hogy nem megy.

 

3 példa:

Egy haverom, az Omegájába vett valami hiper sziper 4 polusú gyertyát, 1 hónapig semmi gond nem volt vele. Aztán elkezdett olyat csinálni, hogy kb: 4000rpm ig rángatott, fuladozott ...stb.. aztán 4000rpm felett megindult. A szervizben már mindent átnéztek, kicseréltek, ami már addig 20.000 Ft ba került. Aztán mondták neki, hogy valoszinű a lambda szonda lesz a ludas az 40.000 Ft lesz. No ekkor a haver utolsó elkeseredésében, mondta, hogy elöször cseréljék már vissza a régi gyertyákat. És lásss csodát egyből megjavult.

 

2példa: Az én automba randeltem uj gyertyákat, (gyárit) sajnos az eladó elnézte és a kód végéről lefelejtett egy -R betüt. Csere után egyből Bp re indultam az autopályán, de féluton meg kellett állnom mert az a benzin ami áttlagban oda vissza utra elég volt, már féluton megette a gép. ráadásul érezhetően rosszabbul is ment.

Aztán a boltban még majdnem nekem kellett bocsánatott kérnem, hogy rossz gyertyát adtak, de a lénbyeg hogy kiabálnom kellett egy sort mert előszőr nem akarták visszavenni mert használt.

 

3.példa: Az automba én is vettem egyszer egy IRIDIUM gyertyát, ami tuning gyertyaként volt feltüntetve. Nos ez a gyertya végülis majdnem 1 évig tökéletessen elátta a feladatát, ugy normál körülmények között.

De egy szép napon megyünk az autopályán, szabályossan 130 al, aztán egy Subaru impreza, legalább 200 al elhuz mellettünk. barátnőm megszolal, hogy ezt tuti nem érnénk utol. Mondom oké fogadjunk, nah erre padlógáz, az óra már elhagyja az utolsó 240 es számot is és ugy megál  250-260 km/h között. A fordulatszámmérő folyamatossan 8500rpm felett. (kb 8900rpm nél szabályoz le)

És ez 5-6 precig ment, már már nagyon megközelitettem a subarut, amikoris hirtelen elment minden erő a gépemből, és csak ugy simán gurultunk. Hát mit mondjak piszkosul megijedtem, hogy tönkrevágtam a gépet. De kis gurulás után ujra normálisan tudtam vele menni.

Bár onnantól a nagy fordulatokat nem szerette.

hazaérve elkezdtem szétszedni a gépet, és a gyertyákhoz érve mit látok:

Az eggyik gyertyának az elektrodája ugy elégett hogy nem is látszott ki a kerámia burkolatból. És a többi sem volt a helyzet magaslatán. Ennyit a tuning gyertyákról. 

(BOSCH volt, szal még csak nem is no name) 

Előzmény: kis_g (9103)
MatulA+ Creative Commons License 2007.03.26 0 0 9107
Sima anyaghiba, vagyis nem abból az alapanyagból gyártották a terméket amiből kellett volna. :-( Eddig bírta, és ott fáradt el.

Előzmény: kis_g (9104)
MatulA+ Creative Commons License 2007.03.26 0 0 9106
Puceva a légszürőre vonatkozott. :-))) Gyertyát nekem sem cseréltek, és nem is nyúltak hozzá! Nem is szeretném! :-)))))))

Akkor valószínű az én motoromban már rég szarok a gyertyák, mert pl. télen a nagy hidegben alacsony volt az alapjárat, és folyamatosan lefulladt mikor az injektor elvette a gázt. :-)))))

Előzmény: kis_g (9103)
MatulA+ Creative Commons License 2007.03.26 0 0 9105
Igen most már csipegeti. :-))))) Mivel az enyémben 15000 kili van... :-))))

Előzmény: kis_g (9102)
kis_g Creative Commons License 2007.03.26 0 0 9104
Na ezt hallgassátok!

A hétvégén motormosás közben észrevettem egy repedést a híres-neves gyári bukógombán (jobb oldali). Közelebbről megnézve nem is repedés volt hogy hanem törés...

Mivel nem estem el és az eldőlésem is a másik oldalra esett ( :-/ ) csakis anyaghibára gondoltam. Pedig nem is öntvény hanem valami hajított vas, és nem is a hajtásnál tört el.

Tegnap este ítram e-mailt a Kawasakinak, ma délelőtt fel is hívott egy csóka, aki tök rendesen és együttérzően közölte, hogy tudnak az efféle hibákról, mással is előfordult. Felveszik a kapcsolatot a kereskedéssel ahol vettem a vasat, és mivel még nem gondoskodott a gyár a gombahiba kijavításáról ezért vagy visszafizetik az árát (az a baj hogy ajándék volt:-) ) kerítenek más típust, vagy váááááárok.

A helyzet, hogy még megvárom a hétvégi "tanulást" , az ördög nem alszik...aztán utána járok. Valami kéne és a gyári lenne az esztétikus...de az meg sz.r


a képek: (bocs a minőségért..mobilos közeli)


kis_g Creative Commons License 2007.03.26 0 0 9103
Csutka, ahogy írtad "puceva" remélem cserét jelent, az olajszűrőnél. Amúgy elérted a 12E-t vagy csak kérdezted...ja és a gyertya csere kimaradt a felsorolásból...és az árból?!

A gyertyával kapcsolatban: Tudtátok, hogy a gyertyát tönkre lehet úgy vágni, hogy beindítod a vasat és nem hagyod bemelegedni...leállítod újra beindítod és néhány ilyen után kakukk a gyertáknak.

Előzmény: Csutka2 (9093)
kis_g Creative Commons License 2007.03.26 0 0 9102
Na köszi a hozzászólásokat az olaj témában, bár nem sokan írták meg hogy milyen olajat használnak...lehet, hogy nem is tudják?
Külön köszi K-boynak a felvilágosítást...már böngészem az olajshop.hu-t, igaz még van 3E a szervízig, de addig is tiltásig kergetem a vasat, ha lehet, van még majd' egy liter olajam :-))
És Matulának is hogy "bevallotta" : az övé is csipegeti. :-)
Jim Tonic Creative Commons License 2007.03.26 0 0 9101
szerviz
Előzmény: Jim Tonic (9100)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!