De a legédesebb a Citroen C1, a Toyota Aygo meg a Peugeot 107. Mind a hármat ugyanabban a cseh gyárban csinálják... :)))))))))) Egyedül a lámpák formája tér el egy kicsit, de egyébként tök ugyanaz mind a 3.
Láttad az új Suzuki SX4-et? No, az félig olasz autó. Nem szabadott bemutatni itthon addig, míg kint nem volt meg a hivatalos bemutató. nézd meg jobban majd azokat az autókat, és nézd meg az SX4-et is. :-)))))
Mióta az esztergomi Suzu gyárból gyönyörű Fiatokat láttam vonattal kigurítani, azóta mindent elhiszek... És most már kezdem érteni, mit keresnek a Fiatokkal megrakott tehervonatok Esztergomban... Ennyit az olasz autókról... :)))))) Made in Hungary by Japan...
Már én sem értem a szervízeket...összevissza szervizelgetnek. Erősen golnolkoztam, hogy hagyni kéne a szakszervízelést és maszekba megolgani. De mivel új típusról és konstrukcióról van szó, nem árt az óvatosság. Na meg úgysem ez lesz örökké, és az eladást talán segíti a szervízkönyv...
Ha biztosítós, akkor nincsen meg az idom, mert a biztosító bekéri, és összetöri, kalapálja, és egyebek. :-)))) Nekem is egy csomó ideig össze vissza kalapált dobbal volt szerelve a motorom. :-)))))
Ha cserélték a dolgokat, akkor olyat kell keresni, hogy irányjelző, karcos-e, aztán a műanyag elemeket kell nagyon tüzetesen átnézni, mindent ami műanyag, mert azokat nem biztos, hogy cserére írta a biztosító. Ha tulaj javítatta, akkor van esély a cserélt darabokra.
Hát szerintem az hogy mit hol gyártanak, ma már egyáltalán nem oszt nem szoroz.
ha belegondolsz akkor ma már szinte minden jónevű gyárnak van 1-2 gyártelepe Kinában, Thaiföldön, Afrikában.....stb...
ma már szinte mindent robotok csinálnak, az embereknek annyi a dolguk, hogy a gépbe helyezzék az anyagot. + kell egy személy aki felügyeli az egészet.
De ma már alig kell igazi szakértelem magához a gyártáshoz.
Már 15 évvel ezelött is amikor fémipariba jártam, és a THYSEN nél voltam gyakorlaton akik autó alakatrészeket gyártanak, nah szóval 3 éven keresztül mást sem láttam, hapika állt a gép mellett, ajtot kinyit, berak egy nagy darab aluminiumot, ajtó becsuk, gombot megnyom, vár kb 5 percet, ajtó kinyit, kész pneomatikus computert kivesz majd ládába rak, müveletet kezdi előről.
ha bármi gond volt rögtön hívták a CNC programozot vagy a gépbeálitót.
És ez a cég a legnagyobb Busz, és kamion gyártó cégeknek szálit be.
De azt a munkát amit ezek az emberek végeztek, hát kis tulzással egy értelmifogyatékos ember is meg tudta volna csinálni.
ha ezt nézem akkor szerintem mindegy, hogy Alaszkában, vagy Németországban gyártanak. Az össz szakmunkát amihez tudás is kellett max 10 ember végezte.
Hát szerencsére nem igy történt azért teljesen, hanem kinyomtam a kuplungot aztán gurultunk egy jó ideig. Szóval mire lelasultam 120 ra, addig legalább gurultam még 2 km-t, szóval másik autóból ugy nézhetett ki, mintha direkt lasitanék.
utánna, hogy gurultam ennyit, szépen visszaengedtem a gázt és ment tovább a gép, de már nem mertem neki jobban nyomni.
Ha csak kicsi borulás volt, akkor annak a nyilvánvaló nyomait lehet látni. Ha érdekel szívesen megmutatom az enyémet, ami felborult, de nem csúszott. Tiszta karc az oldalán minden, az oldalidomon van egy pici repedés is. (képeket is tudok küldeni, ha érdekel) Szóval amit láttál borultat, az valószínű tényleg nem balesetes, csak az udvaron borulhatott fel... :))))) Ha balesetes, akkor nem csak az oldalidomot kellett cserélni. (esetleg kérdezz rá, hogy megvan-e a lecserélt oldalidom!!!) Szóval szerintem kellő körültekintéssel borult járgányt is lehet venni, csak tényleg meg kell róla győződni, hogy pontosan milyen sérülések keletkeztek, és hogyan történt az eset.
Ja, persze, álmos vagyok, és marhaságokat írok... Olajszűrő csere, légszűrő puceva. A gyertyához nem nyúltak, de nem is szeretném. Szerintem bármit szétszednek, az csak rosszabb lesz... :))))) A kormányt visszahajlították, most kb. szimmetrikus. Mondjuk attól nem vagyok elájulva, hogy a gyári kormányt egy erősebb ember kézzel tudja hajlítgatni...
Mikor tavaly kint bandáztunk Ausztriában a fórum pár tagjával, megállítottam a hegyen a csapatot, mert 7e körül berezonált valami. Akkor mindannyian a kipufogóra gyanakodtunk, mert a hangja is hasonló volt, de nem találtunk semmit. Másnapra lett meg, hogy ugyanígy elrepedt a bukógombám, és az okozta a zajt. A probléma szerintem a tervezésből adódik, egy kéthengeres gépre nem előnyös ez az idom.
Nem ír gyertya cserét!!! Én kicseréltettem, mert én is azt hittem, de csak átvizsgálást, szemlét ír! 24E- ig tuti nem kell benne cserélni! Amúgy frankó iridiumos kell bele. Nem baj most van tartalékom. Szervízes nézett rám hülyén miért akarok 12E-nél gyertyát cserélni. Mondom, ha már megrendeltettem nem cseszek ki vele.
Az a fránya EGO, meg bizonyítási vágy!!!!! :-)))))))))))))) Az a szép, most képzeld el mikor a fazon belenézett a tükörbe, jön az autó, mint az állat, aztán egyszer csak megáll, és villog jobbra az irányjelző, hogy ki áll a külső sávba. :-))))) Nem irigyellek!
Majd valamikor kicserélem a gyertyákat, de még nincsen itt az ideje. :-)))) Legalább is én így vagyok vele most. :-))))))
Audis (két pólusú) gyertya a LADA2107-ben jól szolgál! :-))))))))
Nállam egy zsír uj NGK gyertya 3 óra alatt adta meg magát.
Amugy gyertyával is vigyázni kell, mert nagyon nem mindegy mit rak bele az ember.
Ezt csak azért mondom mert a motordoktor rovatban olvastam sok hozzászolásnál, hogy belerakják az "UNIVEZÁLIS" tuning gyertyákat. Atán meg csodálkoznak hogy nem megy.
3 példa:
Egy haverom, az Omegájába vett valami hiper sziper 4 polusú gyertyát, 1 hónapig semmi gond nem volt vele. Aztán elkezdett olyat csinálni, hogy kb: 4000rpm ig rángatott, fuladozott ...stb.. aztán 4000rpm felett megindult. A szervizben már mindent átnéztek, kicseréltek, ami már addig 20.000 Ft ba került. Aztán mondták neki, hogy valoszinű a lambda szonda lesz a ludas az 40.000 Ft lesz. No ekkor a haver utolsó elkeseredésében, mondta, hogy elöször cseréljék már vissza a régi gyertyákat. És lásss csodát egyből megjavult.
2példa: Az én automba randeltem uj gyertyákat, (gyárit) sajnos az eladó elnézte és a kód végéről lefelejtett egy -R betüt. Csere után egyből Bp re indultam az autopályán, de féluton meg kellett állnom mert az a benzin ami áttlagban oda vissza utra elég volt, már féluton megette a gép. ráadásul érezhetően rosszabbul is ment.
Aztán a boltban még majdnem nekem kellett bocsánatott kérnem, hogy rossz gyertyát adtak, de a lénbyeg hogy kiabálnom kellett egy sort mert előszőr nem akarták visszavenni mert használt.
3.példa: Az automba én is vettem egyszer egy IRIDIUM gyertyát, ami tuning gyertyaként volt feltüntetve. Nos ez a gyertya végülis majdnem 1 évig tökéletessen elátta a feladatát, ugy normál körülmények között.
De egy szép napon megyünk az autopályán, szabályossan 130 al, aztán egy Subaru impreza, legalább 200 al elhuz mellettünk. barátnőm megszolal, hogy ezt tuti nem érnénk utol. Mondom oké fogadjunk, nah erre padlógáz, az óra már elhagyja az utolsó 240 es számot is és ugy megál 250-260 km/h között. A fordulatszámmérő folyamatossan 8500rpm felett. (kb 8900rpm nél szabályoz le)
És ez 5-6 precig ment, már már nagyon megközelitettem a subarut, amikoris hirtelen elment minden erő a gépemből, és csak ugy simán gurultunk. Hát mit mondjak piszkosul megijedtem, hogy tönkrevágtam a gépet. De kis gurulás után ujra normálisan tudtam vele menni.
Bár onnantól a nagy fordulatokat nem szerette.
hazaérve elkezdtem szétszedni a gépet, és a gyertyákhoz érve mit látok:
Az eggyik gyertyának az elektrodája ugy elégett hogy nem is látszott ki a kerámia burkolatból. És a többi sem volt a helyzet magaslatán. Ennyit a tuning gyertyákról.
Puceva a légszürőre vonatkozott. :-))) Gyertyát nekem sem cseréltek, és nem is nyúltak hozzá! Nem is szeretném! :-)))))))
Akkor valószínű az én motoromban már rég szarok a gyertyák, mert pl. télen a nagy hidegben alacsony volt az alapjárat, és folyamatosan lefulladt mikor az injektor elvette a gázt. :-)))))
A hétvégén motormosás közben észrevettem egy repedést a híres-neves gyári bukógombán (jobb oldali). Közelebbről megnézve nem is repedés volt hogy hanem törés...
Mivel nem estem el és az eldőlésem is a másik oldalra esett ( :-/ ) csakis anyaghibára gondoltam. Pedig nem is öntvény hanem valami hajított vas, és nem is a hajtásnál tört el.
Tegnap este ítram e-mailt a Kawasakinak, ma délelőtt fel is hívott egy csóka, aki tök rendesen és együttérzően közölte, hogy tudnak az efféle hibákról, mással is előfordult. Felveszik a kapcsolatot a kereskedéssel ahol vettem a vasat, és mivel még nem gondoskodott a gyár a gombahiba kijavításáról ezért vagy visszafizetik az árát (az a baj hogy ajándék volt:-) ) kerítenek más típust, vagy váááááárok.
A helyzet, hogy még megvárom a hétvégi "tanulást" , az ördög nem alszik...aztán utána járok. Valami kéne és a gyári lenne az esztétikus...de az meg sz.r
Csutka, ahogy írtad "puceva" remélem cserét jelent, az olajszűrőnél. Amúgy elérted a 12E-t vagy csak kérdezted...ja és a gyertya csere kimaradt a felsorolásból...és az árból?!
A gyertyával kapcsolatban: Tudtátok, hogy a gyertyát tönkre lehet úgy vágni, hogy beindítod a vasat és nem hagyod bemelegedni...leállítod újra beindítod és néhány ilyen után kakukk a gyertáknak.
Na köszi a hozzászólásokat az olaj témában, bár nem sokan írták meg hogy milyen olajat használnak...lehet, hogy nem is tudják? Külön köszi K-boynak a felvilágosítást...már böngészem az olajshop.hu-t, igaz még van 3E a szervízig, de addig is tiltásig kergetem a vasat, ha lehet, van még majd' egy liter olajam :-)) És Matulának is hogy "bevallotta" : az övé is csipegeti. :-)